Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie: SG XT 2002/03:  czy ktoś stosował 235/55/16?

Takie mam na oku:

 

 

679c05d74ba69c661da2892ba79b.jpg

dca8babf4de39f1aedf5ae85b266.jpg

3978b2df4374b37b2c90f5073198.jpg

a060db5446589f8f32fb59c2b26c.jpg

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was jeździ na oponach o rozmiarze 215/60r17 w forku SG ? Zastanawiam się nad założeniem Nokian Line SUV XL w tym rozmiarze. Chce mieć trochę większy komfort poza asfaltem a jednocześnie nie chciałbym zmieniać felg na r16. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Zachar napisał:

A czy ktoś z Was jeździ na oponach o rozmiarze 215/60r17 w forku SG ? Zastanawiam się nad założeniem Nokian Line SUV XL w tym rozmiarze. Chce mieć trochę większy komfort poza asfaltem a jednocześnie nie chciałbym zmieniać felg na r16. 

Jest OKI. Kupuj. Nic nie obciera. Komfort dobry. Nieco większy prześwit niż na -55. Do 100 km/h prędkość na szafie jest niemal taka sama, jak z GPS, trzeba więc tym bardziej uważać na suszarki w terenie zabudowanym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest OKI. Kupuj. Nic nie obciera. Komfort dobry. Nieco większy prześwit niż na -55. Do 100 km/h prędkość na szafie jest niemal taka sama, jak z GPS, trzeba więc tym bardziej uważać na suszarki w terenie zabudowanym
Ale 215/70/R16 pewnie już nie wejdą...
Chodzą mi po głowie TOYO Open Country AT plus.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zachar napisał:

A czy ktoś z Was jeździ na oponach o rozmiarze 215/60r17 w forku SG ? Zastanawiam się nad założeniem Nokian Line SUV XL w tym rozmiarze. Chce mieć trochę większy komfort poza asfaltem a jednocześnie nie chciałbym zmieniać felg na r16. 

Ale te opony wcale nie sa wygodne. Z niecierpliwoscia czekam na letnie fabryczne 18. Ten nokian nawet w 17ce jest za twardy/sztywny na bocznej scianie. Super na autobane ale na codzien srednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w zimę miałem spotkanie z krawężnikiem (młody to i głupi jestem...). Wahacz wymieniony wszystko powymieniane. Byłem geometrii i jest problem. Kąt WSZ: Przód lewy 1°29' Przód prawy 2°21' Różnica °-0,51'. Podczas jazdy na wprost "ściąga" na lewo. Jakieś rady gdzie/u kogo/ewentualnie samemu naprawić? 

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka prędkościomierza - potrafi opaść w trakcie jazdy i się już nie podnieść. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wraca do normy.

Kwestia wtyczki czy coś innego?

ponad rok temu wymieniałem podświetlenie w zegarach, problem pojawił się w zeszłym tygodniu - występuje losowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu Tue Mar 13 2018 o 19:52, Grzechu126p napisał:

Nie mam pojęcia. Uderzylem felga. Tak wyglądał wahacz.

20171109_103651.jpg

Pochwaliłbys się w jakich okolicznościach tego dokonałes i z jaką prędkością? Mnie podczas wczorajszej śnieżycy fantazja poniosła. Na zjeździe że skrzyżowania uderzyłem bokiem przedniego lewego koła w krawężnik. Prędkość 30-40 kmh. Felga porysowała się na rancie, opona nietknięta. Koło stoi prosto, trzyma ciśnienie. Dzisiaj rano jechałem i wszystko wydaje się być w porządku, forek jedzie prosto i nic nie drży, czyli zawiecha raczej ok.  Myślicie że mi się upiekło i miałem farta? Może podjadę za  jakiś czas na geometrie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadła mnie taka oto przypadłość:
w70cd1.jpg

Chcę to ogarnąć domowymi sposobami. Nie ma być "jak z fabryki", ma być zabezpieczone przed rudym szkodnikiem. Nie myślę o szpachlowaniu - nie mam gdzie tym się zająć.

Czy taki zestaw do zabezpieczenia wystarczy:
http://allegro.pl/lakier-zaprawka-zestaw-na-rdze-specjalne-pedzelki-i6307471858.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTM5MzgwNDEAMTU3OTMxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=009e141a-84f4-4858-b4a4-8857e576de9b

Zdaję sobie sprawę, że pędzelek na takiej powierzchni nie będzie szytem estetyki ale, to ma być tylko zabezpieczone i zamaskowane kolorem. Nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina rudej, prawdopodobnie w czasie którejś z przejażdżek po terenie oparłem się prawym przodem o skarpę - w słońcu mam wrażenie, że błotnik jest delikatnie wypchnięty, jakby od środka. Zdaję sobie sprawę, że ktoś tam gmerał. Nie mam w planach robić wszystkiego od A do Z. Wczesną zimą widziałem pęknięcie wzdłuż rantu błotnika ale zawsze było coś, żeby się tym zająć. No to po zimie wiem co tam się dzieje. W mojej opinii nie ma dramatu ale po co czekać aż będą dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz tam trochę szpachli i dlatego to tak pękło i odpadło.

Musisz zeszlifować drobnym papierem rant żeby było gładkie przejście, potem na blachę APP R-STOP, lakier dorobisz w mieszalni i kupisz bezbarwny na wierzch.

Pędzelek + igła/wykałaczka/drucik i do dzieła. Tylko to jest zabawa na zdecydowanie lepszą pogodę niż obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2018 o 12:41, rickson napisał:

Wskazówka prędkościomierza - potrafi opaść w trakcie jazdy i się już nie podnieść. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wraca do normy.

Kwestia wtyczki czy coś innego?

ponad rok temu wymieniałem podświetlenie w zegarach, problem pojawił się w zeszłym tygodniu - występuje losowo.

Może sama wtyczka, a może problemy z impulsatorem - czujnikiem prędkości. Bolec z przewodem wystający ze skrzyni do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy szybkie pytania:

Forester 2006 r. 2.0x 

 

Sonda lambda 1: DOX-0361 czy  DOX-0308  (różnią się chyba tylko długością kabla, internety piszo, że 61, w jakimś tartym wątku na forum znalazłem 08)

Sonda lambda 2: za katalizatorem - jaką i czy w ogóle? Numer 22690AA831 czy 22690AA891? Może by od chińczyka za 30 zielonych? Ta sonda w sumie nic nie robi :D

 

Druga pompa powietrza (ta od rozrzedzania spalin) - da się to jakoś naprawić, żeby nie wywalało błędu?  Czy tylko wymiana (drogo) albo zaślepki i zmiana w komputerze? (trzeba w ogóle fizycznie wywalać?)

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...