Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, Wredne Osaczysko napisał:

Przy sls powinien być widoczny zbiorniczek na amortyzatorze jak tutaj, Jeśli go nie ma to pewnie amorki zwykłe a sprężyny zostały z sls dlatego stoi niżej

 

 

amor 2.jpg

 

Dzięki, pożyteczna informacja.

Pytanie, czy owe zbiorniczki są widoczne gdy zagląda się w odstep koło-nadkole, stojąc przy aucie ?

Czy są widoczne tylko oglądając samochód od spodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, pożyteczna informacja.

Pytanie, czy owe zbiorniczki są widoczne gdy zagląda się w odstep koło-nadkole, stojąc przy aucie ?

Czy są widoczne tylko oglądając samochód od spodu ?

Muszą być widoczne zaglądając z poziomu "ulicy". Jak się schylisz musisz to zobaczyć. Jeśli nie ma tych baniek to jest to klasyczny amortyzator. Jedynie może Ci trochę koło zasłaniać, ale mozna też rękę wsadzić i pomacać.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Muszą być widoczne zaglądając z poziomu "ulicy". Jak się schylisz musisz to zobaczyć. Jeśli nie ma tych baniek to jest to klasyczny amortyzator. Jedynie może Ci trochę koło zasłaniać, ale mozna też rękę wsadzić i pomacać.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

nowsze slsy mają zbiornik w środku, próżno ich szukać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Kambol napisał:

Zależy na jaki prąd ta masa. Możesz podpiąć się do metalowej konstrukcji pod kokpitem, w okolicy bezpieczników.

 

Podpięcie kamerki samochodowej.

Absolutnie nigdzie nie znalazłem masy. Ani na śrubach pod kierownicą / w okolicy bezpieczników, ani nawet na śrubie w mocowaniu drzwi.

Kamera podpięta pod akumulator działa poprawnie. Bezpieczniki i okablowanie są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, camel00 napisał:

 

Podpięcie kamerki samochodowej.

Absolutnie nigdzie nie znalazłem masy. Ani na śrubach pod kierownicą / w okolicy bezpieczników, ani nawet na śrubie w mocowaniu drzwi.

Kamera podpięta pod akumulator działa poprawnie. Bezpieczniki i okablowanie są sprawne.

W samych kostkach od oryginalnej instalacji są dostępne masy, ale dla pewności, który to pin w danej kostce potrzebne/przydatne są schematy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam nokii n8 jako kamery. Problem miałem taki że zasilanie w zapalniczce znikało w momencie pracy rozrusznika (rozruch). Musiałem wsiąść zasilanie po stacyjce, oczywiście przekaźnik i bezpiecznik po drodze. Owe zanikanie powodowało że aplikacja trochę "głupiala".

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Morningstar. Silniki benzynowe są do wyboru tylko cztery:

1 - 2.0 N/A

2 - 2.0 XT (turbo)

3 - 2,5 N/A (USA)

4 - 2,5 XT (turbo)

Każdy ma jakieś wady i zalety. Nie jest to temat na "szybkie pytanie" tylko na zagłębienie się troszkę w forum i pogrzebanie, poczytanie i douczenie :) Osobiście wybrałbym 2,5XT :yahoo: (mimo ze co jakieś 160.000 trzeba włożyć w niego 10k)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lucyfer1234 napisał:

czy dysponując 30 tysiącami złotych mogę znaleźć dobry model forestera?,chodzi mi o rok 2008.Oraz jaki silnik jest połączeniem w miarę dobrych osiągów-nie był paliwożerny-i był benzyniakiem

możesz. np Subaru w dieslu po wymianie silnika :) ( i pewnie jeszcze paru innych trapiących diesle problemów jak dwumasa, wtryski itp ) Nie było przypadków na forum zeby taki diesel z nowym motorem padł komus po raz kolejny, a w porównaniu do wolnossacego silnika benzynowego o pojemnosci 2 litrów diesel subaru to rakieta i nic nie pali. Warunek jest jeden no może dwa: auto z wymienionym już motorem i ze wszystkimi przeglądami w ASO. Ze względu na swoją złą sławę można kupić na prawde doinwestowany fajny egzemplarz w dobrych $$. A doinwestowanego wolnossaka ( 2,0i) czy uturbionego 2,5 raczej w tych $$ nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lucyfer1234 napisał:

Chce benzynę i nic innego!.Skoro nie ma takiego tematu to założę może ktoś opowie coś więcej na temat tych silników 

w takim razie szykuj większy budżet.  To tak w skrócie 2.0i czyli 150 konna wersja wolnossaca jest mulasta, pali dużo w mieście ( zależny od miasta) z 10-12+ musisz się liczyć na autostradzie przy 140km/h 10l+/100km , jest bezawaryjna  - inaczej najbardziej pancerny silnik w gamie Subaru (odporny na słabe Pb , do naoliwienia wystarczy najtańszy Lotos spełniający parametry)dobrze znosi LPG(podobno)  ale muł.

2,5t kipi mocą, paliwożerny, lubi wywalić UPG(uszczelka pod głowica). Nie odporny na słabe Pb lepiej zalewać lepszy olej i częściej zmieniać. Daje najwięcej frajdy z jazdy , piszą żeby nie gazować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lucyfer1234 napisał:

Wiem ze diesla było by łatwiej znaleźć,ale po 8 autach jakie miałem wszystkie takimi były MAM DOŚĆ!!! Chce benzynę i nic innego!.Skoro nie ma takiego tematu to założę może ktoś opowie coś więcej na temat tych silników 

Jak kręciłem się za Subaru na leasing, to też nie brałem pod uwagę Diesla.

Ale jak w ASO dali mi się przejechać, to moje odczucia były takie jakby silnik wysokoprężny był hybrydą z benzynowym, z przewagą tego drugiego.

Oczywiście w porównaniu do zwykłej rzędowej czwórki, lub piątki z T4.

Najlepiej sam zweryfikuj jazdą próbną.

W moim sto tysięcy km dobija i jeszcze nic się nie popsuło z winy fabryki czy serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2017 o 00:09, Malyboss napisał:

Czyli wychodzi na to, że po zmianie z 215/60 R16 na 215/65 R16 - przynajmniej u mnie, prędkościomierz bardziej zbliży się do rzeczywistości, bo bardzo przekłamuje mi "na plus".

Na przykład (sprawdziłem): jak na prędkościomierzu mam 100 km/h, to GPS pokazuje 92 km/h. I odpowiednio: 140 km/h prędkościomierz => 130 km/h GPS.

Wnioskuję, że po zmianie na 215/65 R16 nieco się to "wyprostuje", czy tak? Jak piszę głupoty, to proszę mnie poprawić.

 

W dniu 25.10.2017 o 09:41, rydzada napisał:

Co do przekłamania licznika, to do około 100 km/h przy profilu 65 nie ma praktycznie żadnego przekłamania (0-2 km/h), a przy profilu 60 - jest co najmniej 5-7km/h przy 100 na liczniku. Dotyczy mojego Forka, mierzone GPS.

 

Dodam trzy grosze do tematu sprzed paru miesięcy.

Po zmianie opon z fabrycznego rozmiaru 215/60 R16 na wyższy profil, tj. 215/65 R16 przekłamanie prędkościomierza nieco się wyprostowało.

Zamieszczam dwa zdjęcia, na których widać porównanie wskazań prędkościomierza z GPS dla prędkości 100 i 120 km/h.

 

5adfa77e14e5a_Licznik-ObrotyPrdko2.thumb.JPG.fbb06d1466240d03efd86456a4181ff7.JPG5adfa7892f98b_Licznik-ObrotyPrdko3.thumb.JPG.38416104fadfacfd2d644df21bc46cdb.JPG

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś będzie miał szybki pomysł. Forester SG 2.0x 158 KM, automat

Przed chwilą wyjechałem dosłownie 2 km coś załatwić. Po płaskim, w mieście, bez szaleństw. W połowie drogi samochód zaczął popiskiwać i "łupać" (odgłos jak uderzanie pięścią w stół, zależny od prędkości). Jeździ ok, silnik pracuje ok, hamuje ok, w oponę się chyba nic nie wbiło, stoi równo, od spodu nic nie zwisa, komora silnika wygląda ok; ale napierdziela tak, że fizycznie czuć na karoserii uderzenia. Dzieje się tak tylko w trakcie jednostajnej jazdy i przyśpieszania. Podczas hamowania i oczywiście stojąc nie ma problemu.

 

Jakiś pomysł?

 

Jedyne co przychodzi mi do głowy, to że coś wyjątkowo wrednego wpadło w hamulec. Ew. coś z wałem napędowym (?)

Rano podjadę do mechanika, ale zastanawiam się czy nie zabrać go teraz na przejażdżkę i kilka razy przyhamować, żeby ew. to coś wyleciało. Albo go dobiję, albo naprawię :D

 

 

[edit] …no to się rozwiązało. Przekładałem ostatnio koła przód/tył i mi wulkanizator nie dokręcił śrub z jednej strony samochodu.

Tylne koło trzymało się tak, że jak bym miał 2 km więcej do mechanika to (nie)dojechałbym na trzech.

 

Niby najciemniej pod latarnią, ale …serio? Koło? :blink:

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...