Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, owad napisał:

Dostałeś auto z remontu i masz misfire? Co to za zakład? :o

 

Sprawdź najpierw podłączenie cewki, potem może luźna świeca, albo uszkodzona (ja kiedyś na nowej od razu miałem misfire). Można też zamienić cewki miejscami żeby sprawdzić czy jest walnięta.

Co do zakładu to  ...nie komentuję, może też czytają czasami nasze forum. Opinie na ich temat są skrajnie różne, ja jeszcze do końca wyrobionej nie mam :) Nie będziemy roztrząsać, bo to nie ten wątek. Zresztą sam wiesz, jakie marne są alternatywy w 3-mieście.

U nich na kompie błąd nie wywalał, tak mówili (może słaby ten ich komp) ;) , mimo, że szarpało już tymi obrotami. Umówiłem się, że po 500km na pierwszej wymianie oleju będą sprawdzać dalej przyczyny, jak się "wszystko ułoży". Wiem, trochę słabe podejście, i ich, i moje, ale ja też nalegałem, żeby jak najszybciej mi Forka oddali.

Jak temat się szerzej rozwinie, najwyżej założę nowy wątek, a jak to tylko świeca/świece - nie ciągnę dalej. Może przy tak paskudnie zestrojonym gazie, jaki miałem u siebie, te 23kkm wystarczyło, żeby świece zarżnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędem masz parę możliwości

1` zamiana kabli - przebicie na izolacji

2` zamiana świecy - jak masz starą to najszybsza opcja jak ich już nie ma to zamiana z sąsiednim cylindrem

3` zamiana cewki

4` źle spięte kostki na instalacji sterującej silnikiem = mogą być rozgięte końcówki w samej wtyczce.

 

A jak chcesz pojechać po bandzie to zmocz cały silnik z wiązką i zobacz czy bardziej nie zacznie szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. To cenne wskazówki. Niech się warsztat martwi. Ja im tylko powiem, gdzie jest misfire (cyl.1) i gdzie szukać problemu. Czym prędzej do nich pojadę. Błąd wyłazi dopiero po dobrych paru km jeżdżenia. Jak się go skasuje, od razu Torque go nie wyłapuje, dlatego go pewnie nie widzieli u siebie w kompie. Albo widzieli i zakamuflowali ;) Mam nadzieję, że nie i poważnie podejdą do sprawy, bo przyczyna pewnie banalna, a zdrowe to dla silnika nie jest na dłuższą metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dr.elich napisał:

Misfire na benzynie czy tylko na LPG?

Na Pb. Gazu nie włączam, bo jest źle podpięty. Zakręciłem całkiem zawór na zbiorniku. Dopiero mi to ogarną jak podjadę na 1.wymianę oleju. We wtorek lub w środę. Niech wpierw powalczą z tym cięciem zapłonu na 1.cyl. To w sumie jest ważniejsze od gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, dr.elich napisał:

Jesli na benzynie to gorsej. Procedura jak wyżej. Swiece dali nowe?

Świece "stare", czyli po 23kkm. Nie planowałem ich wymiany jeszcze w tej chwili (może błąd). Jak pisałem, przed remontem nie było wypadania zapłonu, dlatego.

Niech sobie w warsztacie zaczną od sprawdzenia styku na linii wiązka-kabel-cewka-świeca, później podmianka cewek, świec, ponowny test na Torque i powinno się wyklarować. Nie żeby mi było szkoda 200+ zł na świece, ale trzeba poszukać porządnie, a nie po omacku.

Pytanie: Misfire dotyczy stricte braku zapłonu, czyli braku iskry (elektryka) i/lub braku wtrysku paliwa, czy czasem inne, głębsze przyczyny leżą u źródła. Gniazda głowic były frezowane, ustawiane luzy zaworowe. Mam nadzieję, że na tym polu nie polegli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Qóba napisał:

Szybkie pytanko - ile orientacyjnie kosztuje montaż LPG do Forestera 2.0 125 KM? Dzięki!

Bardziej poprawnie postawione pytanie to gdzie. Ile to sprawa drugorzędna, ale przyzwoita instalacja to 3-3,5 tys.

Jeśli chcesz instalację zrobioną na najwyższym poziomie może być konieczna wycieczka do Bytowa.

Jeśli Gdańsk to też są opcje, ale tu chyba musimy rozmawiać na PW.

4 godziny temu, rydzada napisał:

Świece "stare", czyli po 23kkm. Nie planowałem ich wymiany jeszcze w tej chwili (może błąd). Jak pisałem, przed remontem nie było wypadania zapłonu, dlatego.

Niech sobie w warsztacie zaczną od sprawdzenia styku na linii wiązka-kabel-cewka-świeca, później podmianka cewek, świec, ponowny test na Torque i powinno się wyklarować. Nie żeby mi było szkoda 200+ zł na świece, ale trzeba poszukać porządnie, a nie po omacku.

Pytanie: Misfire dotyczy stricte braku zapłonu, czyli braku iskry (elektryka) i/lub braku wtrysku paliwa, czy czasem inne, głębsze przyczyny leżą u źródła. Gniazda głowic były frezowane, ustawiane luzy zaworowe. Mam nadzieję, że na tym polu nie polegli.

Możesz zapytać forumowego kolegę @kropkowicz - może Ci pomoże namierzyć problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kucharchuck napisał:

No to dziwne, bo oglądając wcześniej na YouTube tutki Amerykance mogą nawet dostosować czułość automatycznych świateł ;) Chyba, że europejska wersja jest okrojona. 

Z tego do mi wiadomo to dalej jest to do zrobienia, ale przez serwis. Z tego co pamietam to jest jakaś 5-stopniowa regulacja. U mnie przełączają się zbyt późno.

18 godzin temu, Kucharchuck napisał:

 

18 godzin temu, Kucharchuck napisał:
Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dr.elich napisał:

Bardziej poprawnie postawione pytanie to gdzie. Ile to sprawa drugorzędna, ale przyzwoita instalacja to 3-3,5 tys.

Jeśli chcesz instalację zrobioną na najwyższym poziomie może być konieczna wycieczka do Bytowa.

Jeśli Gdańsk to też są opcje, ale tu chyba musimy rozmawiać na PW.

Możesz zapytać forumowego kolegę @kropkowicz - może Ci pomoże namierzyć problem. 

Dzięki za namiar. Jak tylko "pierwsza linia obrony", czyli warsztat nie podoła, to szukam ratunku dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dr.elich napisał:

Bardziej poprawnie postawione pytanie to gdzie. Ile to sprawa drugorzędna, ale przyzwoita instalacja to 3-3,5 tys.

Jeśli chcesz instalację zrobioną na najwyższym poziomie może być konieczna wycieczka do Bytowa.

Jeśli Gdańsk to też są opcje, ale tu chyba musimy rozmawiać na PW.

Możesz zapytać forumowego kolegę @kropkowicz - może Ci pomoże namierzyć problem. 

 

Dzięki @dr.elich. Myślałem, że wraz z upływem czasu ceny mocno pospadały i jest to już możliwe za max. 2 tys. zł :) W takim układzie odpuszczam temat, bo Forek teraz prawie w ogóle nie jeździ (jako drugie auto w domu), także nie ma to ekonomicznego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da się i taniej. Zapytaj forumowego kolegę @chemik - gazował w Bytowie Forka.

Możesz zadzwonić do warsztaty na Osowej z 4x4 w nazwie z zapytaniem o ceny. Robią dużo Subaru. Zanim się ostatecznie zdecydujesz napisz do mnie PW - podpowiem Ci co i jak.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qóba napisał:

Dzięki @dr.elich. Myślałem, że wraz z upływem czasu ceny mocno pospadały i jest to już możliwe za max. 2 tys. zł

da się nawet taniej tylko nie tędy droga. Z LPG się oszczędza jeżdżąc, a nie montując. Oszczędności przy montażu mszczą się dość szybko i generują dodatkowe, bezsensowne koszty. Nie idź tą drogą.

Przelicz sobie wszystko bo SOHC się dobrze dogaduje z gazem, a silnik nie pali mało. Przy obecnych cenach paliw i instalce za 3k zwrot jest <15kkm.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10 lutego 2018 o 10:07, Pan Dziedzic napisał:

Pytanko....

Czy w Forku SF (99) który nie posiada halogenów w zderzaku, jest pociągnięta fabrycznie wiązka?

Ponawiam pytanie z kolejnym: 

Czy pod zaślepkami są mocowania do halogenów czy trzeba szukać zderzaka z gotowymi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś z Was znaleźć lub sprawdzić w swoim Forku 2,5XT, ile powinien wynosić MAF [g/s] na rozgrzanym silniku, jałowym biegu, przy około 750-800 rpm? MAF = wskazanie przepływki.

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, rydzada napisał:

Czy może ktoś z Was znaleźć lub sprawdzić w swoim Forku 2,5XT, ile powinien wynosić MAF [g/s] na rozgrzanym silniku, jałowym biegu, przy około 750-800 rpm? MAF = wskazanie przepływki.

Na postoju MAF tak jak powinien być 3.2 - 3.6. 

 

Przy bucie powinien powyżej 200 wbijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Zodiak napisał:

Mam kolejnego kłeszczyna:
Czy wiecie jakie siedzą krzyżaki w kolumnie kierowniczej w Foresterze 2001r. - 15x40 czy 16x40? Rozsypują się w moim Prosiaku i trzeba coś z tym zrobić.

Hej. Nie wiem jak tam krzyżaki, ale ksywka Prosiak jest zarezerwowana dla zgoła innej marki samochodów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Zodiak napisał:

U mnie jest Prosiak i nie interesuje mnie kto, co sobie rezerwował ;-)

W sumie masz rację. Zawsze ktoś może sobie kupić Cayenne i mówić na niego Leśnik ;) Nikt nie broni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację. Zawsze ktoś może sobie kupić Cayenne i mówić na niego Leśnik Nikt nie broni
Dokładnie, nikt nikomu nie zabroni.
Wpadnij jeszcze tutaj do kolegi i zapytaj się czemu używa złej nazwy: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.subaru.pl/topic/98725-fxt-my15-prosiak/&share_tid=98725&share_fid=56227&share_type=t

FXT MY15 - Prosiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...