Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

 @Bednarcm, od strony technicznej powinien działać i pasować (niech to ktoś jeszcze potwierdzi) ale będzie się różnił wizualnie.
Rzuć okiem na dwa zdjęcia poniżej. Ja w Forku SG poliftowym (07) wymieniałem akurat prawą wajchę, i założyłem z Forka przedliftowego (chodziło o regulację prędkości cyklicznej pracy wycieraczek, której nie miałem). Ta dźwignia z przedliftowego Forka jest trochę krótsza i leży niżej. Przyzwyczaiłem się do tego, i zupełnie mi to nie przeszkadza, ale - jakby nie patrzeć - estetycznie trochę na bakier  :biglol:
 
post-20814-0-38582000-1487544065_thumb.jpg
post-20814-0-38062400-1487544095_thumb.jpg

Udało się wymienić prawą wajche?
Nie ukrywam że strasznie brakuje regulacji szybkości wycieraczek na pierwszym biegu, można założyć z przedlifta P&P? :)
Trzeba było krzyczeć, mam niepotrzebny. Zmieniałem dźwignię wycieraczek i trafiłem tylko komplet. Używka oczywiście, nigdy nie sprawdzałem, ale powinien działać.
Jakby co, to leży i się kurzy.


Masz jeszcze prawą wajche z przedlifta na sprzedaż?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, markos007 napisał:

Udało się wymienić prawą wajche?
Nie ukrywam że strasznie brakuje regulacji szybkości wycieraczek na pierwszym biegu, można założyć z przedlifta P&P? :)

 

Tak, z przedlifta pasuje P&P. Wymiana też nie jest jakoś specjalnie skomplikowana. Jak już pisałem, chodzi tylko o kwestie estetyczne, ale prawdę powiedziawszy, to ja już dawno o tym zapomniałem, że lewa z prawą wizualnie trochę "się gryzie"  :biglol:  Nie ma co się rozpisywać - zakładać, i cieszyć się regulacją. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2017 o 21:34, ozarek napisał:

 

W dniu 27.12.2017 o 02:40, Malyboss napisał:

Tak, z przedlifta pasuje P&P. Wymiana też nie jest jakoś specjalnie skomplikowana. Jak już pisałem, chodzi tylko o kwestie estetyczne, ale prawdę powiedziawszy, to ja już dawno o tym zapomniałem, że lewa z prawą wizualnie trochę "się gryzie"  :biglol:  Nie ma co się rozpisywać - zakładać, i cieszyć się regulacją. 

 

zastanawia mnie tylko czy krótsza wajcha z regulacją może powodować jakieś nieprawidłowe działanie spryskiwaczy ksenonów?

Jeśli nie ma z tym problemów to robię podmiankę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, markos007 napisał:

zastanawia mnie tylko czy krótsza wajcha z regulacją może powodować jakieś nieprawidłowe działanie spryskiwaczy ksenonów?

Jeśli nie ma z tym problemów to robię podmiankę :)

wątpię bo nie ma na patyku do tego funkcji, on jest uruchamiany po czasie czy co któryś cykl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, markos007 napisał:

spryskiwacze ksenonów działają tym samym przyciskiem co szyb tyle, że trzeba go przytrzymać ponad 1 sekunde

czyli realizowane na podobnej zasadzie co machnięcie wycieraczek po spryskaniu szyby, sterownik w określonych warunkach puszcza sygnał na kolejny obwód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, markos007 napisał:

 

 

zastanawia mnie tylko czy krótsza wajcha z regulacją może powodować jakieś nieprawidłowe działanie spryskiwaczy ksenonów?

Jeśli nie ma z tym problemów to robię podmiankę :)

 

a w jaki sposób parametr mechaniczny - czyli długość dźwigni przełącznika, miała by mieć wpływ na elektryczne włączanie pompki spryskiwacza ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, temek napisał:

 


Tak właśnie miałem w my07. Niestety my06 włączają się od razu reflektory z szyba :-(

 

 

no własnie mam MY'06 i zdarzało się, zimową porą jak padał  śnieg i sól spod kół  pryskała na szyby, to po 200 km trzeba było dolewac plnu, a wchodziła prawie cała bańka 5l .... :)

jak to jest rozwiązane w MY'07, chętnie bym  to "przeszczepił" do MY'06, żeby mieć opóźnienie w uruchamianiu spryskiwacza reflektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, miroman napisał:

jak to jest rozwiązane w MY'07, chętnie bym  to "przeszczepił" do MY'06, żeby mieć opóźnienie w uruchamianiu spryskiwacza reflektorów

nie wiem dokładnie gdzie tkwi różnica, może w pompce spryskiwacza? moduł, komputer?

Jeśli w MY06 naprawdę spryskiwacze na szyby i światła działają jednocześnie to mega słabo bo jednak na lampy idzie od groma płynu ;/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, miroman napisał:

 

no własnie mam MY'06 i zdarzało się, zimową porą jak padał  śnieg i sól spod kół  pryskała na szyby, to po 200 km trzeba było dolewac plnu, a wchodziła prawie cała bańka 5l .... :)

jak to jest rozwiązane w MY'07, chętnie bym  to "przeszczepił" do MY'06, żeby mieć opóźnienie w uruchamianiu spryskiwacza reflektorów

Niegłupie, ale to może pewnie rozwiązać też ogarnięty elektryk, wstawiając jakiś sprytny np. 2-sekundowy "opóźniacz" na zasilaniu pompki od spryskiwania reflektorów. W polskich warunkach, zwłaszcza zimowych, jest jak pisze Kolega - parę godzin jazdy w "błotku" za innymi autami powoduje u mnie zużycie paru litrów płynu (!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


no własnie mam MY'06 i zdarzało się, zimową porą jak padał śnieg i sól spod kół pryskała na szyby, to po 200 km trzeba było dolewac plnu, a wchodziła prawie cała bańka 5l ....
jak to jest rozwiązane w MY'07, chętnie bym to "przeszczepił" do MY'06, żeby mieć opóźnienie w uruchamianiu spryskiwacza reflektorów



Pytałem kiedyś na forum i odpowiedz brzmiała tttm. Oczywiście na pozycyjnych spryskiwacze reflektorów nie działają. Jedno z rozwiązań to światła do jazdy dziennej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, temek napisał:

 

 


Pytałem kiedyś na forum i odpowiedz brzmiała tttm. Oczywiście na pozycyjnych spryskiwacze reflektorów nie działają. Jedno z rozwiązań to światła do jazdy dziennej.

 

 

Tylko nie w deszczu lub po zmroku ;) czyli prawie zawsze w zimie. Ale jakiś "opóźniacz" można chyba wpiąć przed pompką, który puści prąd dopiero po 2 s. Nie jestem elektrykiem, ale z pewnością to nie jest duży problem. Jak nie zapomnę to zapytam magika jakoś przy okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 07 xt wydaje mi się że trzeba przytrzymać dłużej guzik albo nacisnąć 2 razy. Ja jakoś nie zaobserwowałem że mi non stop spryskiwacze od lamp psikają.

 

.

.

.

.

Znaczy potwierdzam ;) 

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 07 xt wydaje mi się że trzeba przytrzymać dłużej guzik albo nacisnąć 2 razy. Ja jakoś nie zaobserwowałem że mi non stop spryskiwacze od lamp psikają.
 
.
.
.
.
Znaczy potwierdzam  
Dokładnie tak. Trzeba dłużej przytrzymać. A raczej krótko naciskać aby się nie uruchomiły spryskiwacze reflektorów. Ja kilka razy (3 - 4) naciskam na krótko ten przycisk i nigdy mi się spr. reflektorów nie włączają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, temek napisał:

 


Tak właśnie miałem w my07. Niestety my06 włączają się od razu reflektory z szyba :-(

 

 

Hmm, mam MY06 i krótkie przyciśnięcie spryskiwaczy szyby nie uruchamia reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2017 o 13:25, rydzada napisał:

Niegłupie, ale to może pewnie rozwiązać też ogarnięty elektryk, wstawiając jakiś sprytny np. 2-sekundowy "opóźniacz" na zasilaniu pompki od spryskiwania reflektorów. W polskich warunkach, zwłaszcza zimowych, jest jak pisze Kolega - parę godzin jazdy w "błotku" za innymi autami powoduje u mnie zużycie paru litrów płynu (!!)

Bzdury popisałem. W moim 2006 polifcie  jednak sika tylko na szyby, jak wciśnie się guzik na trochę mniej jak sekunda. Polecam sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie, od czego jest ta wiązka, którą zaznaczyłem na zdjęciu poniżej? Myślę nad tym, żeby "ukraść" z niej zasilanie +12 VDC.

Jest to zdjęcie wykonane po zdemontowaniu schowka przed pasażerem w Foresterze SG.

 

1.thumb.png.6721ce9618d0a8e400c601eefe50c8ff.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...