Jump to content

ozarek

Użytkownik
  • Content Count

    1184
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ozarek last won the day on March 1 2015

ozarek had the most liked content!

Community Reputation

99 Wspaniały

About ozarek

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    SJ
  • Auto
    Forester MY02 N/A AT
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, IT, fotografia

Contact Methods

  • Website URL
    http://piotrozarowski.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie dziesiętna tylko ok 60% tak jest to konstrukcyjnie przewidziane głównie z uwagi na poziom skomplikowania klasycznych skrzyń hydraulicznych z całą masą maleńkich kanalików kasetach sterujących. Zapowietrzenie takiego labiryntu kanalików byłoby tragiczne w skutkach dla skrzyni AT. W obiegu silnika nie ma takiego ryzyka. nie jest to analogiczna sytuacja.
  2. AFAIK wymianę dynamiczną w ASB też by chyba wypadało podzielić na dwie składowe; 1. wymiana z użyciem środka czyszczącego 2. sama wymiana całej objętości o ile w drugim przypadku zyskujemy zwyczajnie wymianę całej objętości płynu o tyle w pierwszym mamy jeszcze czyszczenie co w starszych, gorzej utrzymanych ASB może prowadzić do problemów. IMVHO jeżeli płyn wymieniamy regularnie grawitacyjnie i skrzynia nie wykazuje problemów to wymiana dynamiczna bez czyszczenia chemią niczym specjalnie się nie różni. Nie raz na forach moto sugerowano wymiany grawitacyjnie 2-3 w krótkich odstępach czasu, efekt takiej zabawy będzie/jest mocno zbliżony do wymiany dynamicznej bez czyszczenia. jeżeli mój tok myślowy się nie klei to niech mnie ktoś skoryguje. @carfit
  3. ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają.
  4. jeżeli wierzyć w to co tu było pisane AT przy warunkach asfaltowych przekazuje 90-10 na przód
  5. po 10kkm między przodem a tyłem będzie większa różnica niż 1mm - szczególnie w AT. ale to jest kompensowane gdzie indziej, są inne prędkości no i nie jeździsz non stop po rondach czy zakrętach. Tu chodzi o różnicę P-T która jest kompensowana w centralnej wiskozie. Niemniej też się raczej skłaniam ku wersji, że ten 1mm to jest taki sam dupochron gwarancyjny jak 1l/1000km normy zużycia oleju. (oczywiście w odwrotną stronę).
  6. nie są to domysły, wiem które TU stosuje/stosowało takie zabiegi. (nie tak dawno zmienił im się właściciel, może to już nieaktualne, ale było normą) znam górę przypadków gdzie ASO przy naprawach montowało do pewnego modelu lampy z wręcz inną żarówką (H7 w starszej spec lampy, H1 w nowszej) i nikt nigdy tego nie zakwestionował.
  7. likwidacja szkody nie jest wzbogaceniem tylko pokryciem kosztów przywrócenia pojazdu do stanu sprzed szkody. Wzbogacenie byłoby jakby Ci zamontowali coś czego przed szkodą nie było, np lampy Xenonowe zamiast halogenowych czy LED zamiast Xenonu itp. itd. Jakby przyjąć Twoją interpretację wzbogacenia to każda naprawa używanego pojazdu (5+) po szkodzie jest wzbogaceniem. Poza tym ubezpieczyciele wypłacając odszkodowanie za elementy, które mogłyby być naprawione lub odsprzedane poddają je ''likwidacji''. Wycinany jest np kawałek błotnika, zderzaka poduszki i pasy często są likwidowane nożyczkami (rozcinane) a sterowniki SRS mają niszczone piny w złączach. Także opony mogą być tak samo 'zlikwidowane'. Nie masz racji, lampa jest wymieniana z uwagi na uszkodzenia powstałe podczas szkody i nigdzie w przepisach czy wytycznych producenta nie jest wprost wskazane, że mają być wymieniane parami. W przypadku napędu AWD Subaru masz wprost wytyczną producenta, a tu autor ma jeszcze pismo z ASO, gdzie wprost producent i importer/gwarant wymaga jednakowych opon na obu osiach co do rzeźby, rozmiaru i zbliżone pod względem zużycia. W tym przypadku ubezpieczyciel powinien określić stopień zużycia pozostałych opon i potrącić odpowiednio % kwoty nowych sztuk. Różnica kilku tyg w dacie produkcji to kpina, to nawet mogłyby być miesiące bo kupując opony zdalnie nie masz kompletnie wpływu na to co przyjdzie i o ile założony jest ten sam rozmiar i model to wszystko jest ok. Generalnie pisz odwołanie z podkładką zaleceń producenta, stanowiska SIP/ASO i od razu z kopią do wspomnianego rzecznika finansowego.
  8. mi się lepiej jeździło jak tył miałem w lekkim negatywie. to drugie jest banalnie proste, jeździć zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem, wtedy zapas trakcji jest bardziej niż wystarczający. Tu raczej chodzi o sytuacje gdzie coś Cię zaskakuje, a auto nie do końca robi to co byś chciał. to zależy od charakterystyki całości, a nie tylko od napędu. Forester ma dość ciężki przód, wysokie opony, wyższy zawias - to wszystko ma znaczenie. Dodatkowo FWD inaczej się ustawia w zakręt niż ADW. Tego trzeba się zwyczajnie nauczyć, albo jeździć na takim zapasie przyczepności żeby się tym nie interesować - choć moim zdaniem dobrze jest znać możliwości i umieć wyczuć kiedy przyczepności powoli zaczyna brakować. Ja po przesiadce z bardzo neutralnego FWD (Lancia Delta GT mk2) musiałem się mocno przestawiać, ale tam nawet po śliskim auto się bardzo słuchało, tyłu nawet ręcznym nie dało się wyprowadzić w niekontrolowaną nadsterowność.
  9. jak masz dobrze geometrię ustawioną to dodanie gazu w zakręcie przy AWD ładnie 'dokręca' łuk, nawet jak lekko za szybko w niego wejdziesz, ale trzeba się tego nauczyć, początkowo jest to nielogiczne zachowanie. Niemniej przy śliskim i słabych oponach będzie pluło przodem jak głupie, trzeba to mieć na uwadze.
  10. co do merca to jednak obstawiam złe przygotowanie powierzchni, no i grill jest jednak bardziej skomplikowaną powierzchnią. rozrzut od 1-3mce do 1-2 sezony to jednak sporo, trochę by to potwierdzało zależność od przygotowania i aplikacji po jakość powłoki.
  11. ale to się tyczy generalnie jego wytrzymałości czy konkretnie felg? Chodzi mi po głowie pomalowanie plastików i zderzaków w SF5, ale jak to ma wytrzymać 'miesiące to wole wszystko zdjąć i dać w jakaś strukturę a'la raptor czy inny U-POL
  12. no to jest krok wstecz względem SF5 bo tam wszystkie przełączniki mają kolorowy filtr. Wywaliłem wszystkie kapturki przy zmianie żarówek i jest ok. jeżeli dobrze pamiętam to ja kupowałem 14V-50mA czyli jakieś 0,7W, nie przesadzaj z mocą bo raz, że będą się grzały mocniej, dwa po wymianie wszystkiego dodasz sporo W niepotrzebnego obciążenia na bezpiecznik. Szukaj żarówek podświetlenia skali, przykładowa oferta https://allegro.pl/oferta/zarowka-do-skali-14v-50ma-tansparent-4szt-8249961210
  13. i to na 14V a nie 12V, które słabiej świecą i mają krótszą trwałość (co tu zresztą było poruszane kiedyś)
  14. no a jak może być inaczej? do przełącznika dochodzi jeszcze zasilanie całości (to nie jest układ sterowany po przekaźniku tylko bezpośrednio z przełącznika trybu). Zerknij sobie do schematu całego układu dla SG.
  15. taki strzał na logikę - grzanie jest dwupozycyjne na macie siedziska, a więc mata ma dwa obwody i stad dwa przewody zasilające. Wypadałoby sprawdzić, który jest od której pozycji i podłączyć matę jednoobwodową pod pozycję HI.
×
×
  • Create New...