Jump to content

ozarek

Użytkownik
  • Content Count

    1267
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ozarek last won the day on March 1 2015

ozarek had the most liked content!

Community Reputation

136 Wspaniały

About ozarek

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    SJ
  • Auto
    Forester MY02 N/A AT
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, IT, fotografia

Contact Methods

  • Website URL
    http://piotrozarowski.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. to zależy jaki silnik w 2.0 N/A jest na silniku. jaki silnik?
  2. łooo Panie od tego jest dynamometryk
  3. malutko, czyli 8.8 wchodzi na granicy. Nadal bym dał 10.9
  4. nie wiem jakiej twardości są fabryczne szpilki, nie wiem jaki jest moment dokręcenia, więc nie mam zamiaru nawet oceniać czy 8.8 jest wystarczające. Mogę z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa napisać, że 10.9 będzie dobre.
  5. ale weź nie porównuj stosowania twardszych śrub do kosmicznych technologii. To jest tylko kwestia bezpieczeństwa i niczego więcej. Chcesz stosować 8.8 to sobie stosuj ale nie twierdź, proszę, że jest to idealne rozwiązanie. Co do wyjątkowości, to powiem Ci, że 20lat temu jak wymieniałem zawieszenie w Fiacie Punto to też ładowałem 10.9, bo to jest lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie ot co.
  6. mi między uszami w takiej sytuacji zawsze dzwoni maksyma pewnego prof. z materiałówki ''jak wygląda, że wytrzyma to wytrzyma'' Przewymiarowanie wytrzymałości połączenia jeszcze nikomu nie zaszkodziło, niedoszacowanie obciążeń zaszkodziło wielu. Mi się tego nie chce liczyć, wolę przewymiarować i mieć święty spokój.
  7. ale śruby utwardzane są powierzchniowo, gwint jest twardszy czyli to ma właśnie większe znaczenie do pracy osiowej niż na ścinanie. Rdzeń jest nieutwardzany, "elastyczny" inaczej śruby by pękały.
  8. mi zawsze powtarzano, że do zawieszeń raczej powinno iść 9.8 lub 10.9. 8.8 nie jest utwardzane powierzchniowo i mogą być różne efekty na gwincie.
  9. grubość tarczy nie determinuje jej bicia - albo nie - fakt cienkie są bardziej podatne na zwichrowanie, ale i nowe można bardzo szybko załatwić. Na pewno przy takiej grubości bliżej im do końca żywota, jak biją to zmieniaj, szkoda łożysk.
  10. co innego zbieżność osi, a czymś innym jest ustawienie poszczególnych kół na osi. Lewe koło może być ok, a prawe po jakimś strzale w krawężnik albo sporą dziurę już niekoniecznie. Najlepsze co możesz zrobić to sprawdzić wszelkie gumy i łączniki w zawieszeniu, a potem wycieczka na zbieżność.
  11. sęk w tym, że teraz nie wiesz co jest naprawdę chińszczyzną, a co nie. Markowe produkty też coraz częściej są w PRC tłuczone. a jest coś analogicznego na przód? Bo znalazłem polecane te ze sworzniami, a wolałbym przelotowy.
  12. a to nawet nie wiedziałem ponawiam pytanie czy wywalałeś fabryczny osuszacz z układu po montażu tego zintegrowanego w chłodnicy.
  13. i wywalałeś z układu fabryczny osuszacz ? skraplacz=(potocznie mówiąc) chłodnica klimatyzacji. AFAIK w Subaru chłodnic zintegrowanych z osuszaczem nie było fabrycznie.
  14. lokalny patriotyzm i wspieranie rodzimych firm, więcej nie potrzeba.
  15. tak luźno myśląc to warto by się dokopać co innego było w JDMach, bo tam z 2.0 SOHC jest 138-140PS
×
×
  • Create New...