Skocz do zawartości

ewemarkam

Użytkownik
  • Zawartość

    424
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ewemarkam

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 03.04.1986

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bielsko-Biała
  • Auto
    Forester '98 N/A 4eat

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ewemarkam

    Reflektory USA na EU

    Możesz jeszcze pokusić się na tzw retrofit lampy. W tapatalk nie widzę pod awatarem jaki masz samochód. Ale jeśli masz soczewki to faktycznie można wymienić, Natomiast jeśli masz odbłyśnik można to wymienić na soczewkę. Ale w każdym wypadku nie masz homologacji na lampę. Wymień lampy i po kłopocie. Zamów na alledrogo, ale od firmy nie od osoby prywatnej. Wtedy jak by nie pasowały to możesz odesłać.
  2. ewemarkam

    Co zrobic, zatarty? legacy sedan benzyna

    Po czym stwierdził że zatarty? To że mało oleju nie znaczy że zatarty. Wchodzi chyba 5 litrów do silnika. Więc z 2 powinieneś mieć w momencie "awarii". Chyba wystarczy żeby smok był w oleju, inaczej kontrolka od ciśnienia by Ci się zapaliła. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik poziomu oleju, mógł zgasnąć aby zabezpieczyć silnik przed zatarciem właśnie. Szczerze to nie wiem jak się zachowuje silnik w takim przypadku. Ale jeśli dolałeś oleju i jest ciśnienie, sprawdziłbym profilaktycznie stan filtra oleju. Sprawdził płyn chłodniczy, czy nie jest zaolejony. Jeśli będzie ok to jeżdzić ale sprawdzać co 100 km poziom oleju, czy przypadkiem nie ubywa.
  3. ewemarkam

    Co zrobic, zatarty? legacy sedan benzyna

    Nie rozumiem... odpala? Jeździ? Prawodopodobnie zgasł z innego powodu. A że oleju dolałeś to świadczy że jednak go gdzieś konsumuje. Zobacz na płyn chłodniczy, zobacz też czy nie kopci na niebiesko. Jeśli jest dynamiczny dalej to silnik się raczej nie zatarł. Zobacz tak jak @owad pisze na filtr oleju. Tylko nie rozcinaj piłką czy też kątówką. Rozerwij zgrzewy itd, chodzi o to żeby w filtrze były ewentualnie tylko i wyłącznie opiłki np z panewek.
  4. ewemarkam

    Reflektory USA na EU

    Widząc jak to jest zbudowane to chyba nikt Ci przednich nie przerobi. Wiem że dostosowuje się lampy tylne. Kiedyś miałem audi 80 V6 tam była lampa tzw zespolona. Rozbilem, szukałem lampy, kupiłem używana za 350 PLN. Po montażu okazało się że to lampa z Anglika. Dorwałem klosz z wersji europejskiej, ale wtedy świeciła jaka USA, dopiero jak wyminłem jeszcze odbłyśnik, to świeciła tak jak powinna. Więc myślę że przednie lampy się po prostu wymienia. Chyba że jakaś firma ma dojście do odbłyśników, ale wtedy klosz musi być bez tych lamelek, czyli od SG i nowsze.
  5. ewemarkam

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Racja wsadzali 4 biegowego do 2011 roku. Ale w tych latach była takowa w legasiu i OBK.
  6. ewemarkam

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    W tym Foresterze to już chyba 5eat.
  7. ewemarkam

    Korozja w Foresterze

    Ja mam zielonego i jest zdrowy jak dzwon;) Jedyna korozja była to w okolicy prawego chlapacza z tyłu i wyjedzona dziura n środku wnęki koła zapasowego. Błotniki były już robione ale wstawiono reperaturki nie włókno szklane. Fakt faktem na wiosnę będzie robiona konserwacja, bo szkoda żeby go zjadło. Natomiast kupiłem na części innego zielonego, to ten był jak ser szwajcarski. Nie było gdzie lewarka podłożyć.
  8. ewemarkam

    Forester SF - montaż niefabrycznego radia

    A gdzie polift ma przycisk sterowania spryskiwaczem reflektorów? Chińskie radia są cienkie tzn mają może 40-50 mm głębokości, jeśli będzie tam tyle miejsca to byłoby ekstra. Czyli jest szansa, dziś w takim razie wymontuje radio i zobacze jak to wygląda.
  9. ewemarkam

    Forester SF - montaż niefabrycznego radia

    Odświeżę temat troszku. Da się zamontować radio 2 din w Forku (SF) przed liftem? Widziałem w jutubach facet w miał taką ramkę, ale to było za oceanem. Niesamowicie brakuje mi kamery cofania a każde radio 2 din ma takie udogodnienie. Ramka radia i pokręteł nawiewów pasuje z polifta? NP taka: https://allegro.pl/oferta/ramka-radia-konsoli-subaru-forester-i-01r-lift-7681304794
  10. ewemarkam

    Forester 2016-2017 Silnik 2,0i vs 2,0 XT

    Nie trzeba znów tak przesadzać. W "chłodzeniu" turbo bardziej chodzi o to aby zwolniło ono do mniejszych prędkości niż o samą temperaturę. Owszem nie gasić od razu po upalaniu. Wystarczy także aby ostatnie pareset metrów przejechać jak emeryt.
  11. ewemarkam

    Co zrobić z kołem zapasowym?

    To chyba zamocowane do tego "uchwytu" na klapie.
  12. ewemarkam

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Da się, blokujesz ja na 2 bądź 3 biegu. I latasz. Nawet moim n/a da się bączki kręcić. I bokiem też latać.
  13. ewemarkam

    Rozgrzewanie

    Przyjmuje się też że nie rozgrzewa się samochodu na postoju. 30 sekund do minuty i wio. Podczas jazdy silnik nagrzewa się szybciej. Tym samym olej. Dalej na wolnych obrotach gdy zimny silnik pracuje na bogatej mieszance. Dużo paliwa jest wtryskiwane i dużo nie spalone, ścieka to po ściance cylindra do miski olejowej. Rozrzedza olej ale nie w stopniu mającym jakiś kolosalny wpływ. Zimny olej gorzej smaruje, ale na wyższych obrotach ma też wyższe ciśnienie. Dużo w sieci jest artykułów na ten temat.
  14. ewemarkam

    Rozgrzewanie

    To że ciecz chłodząca silnika, potocznie zwana woda ma temperaturę 90 stopni. Nie znaczy że silnik jest zagrzany, Olej wtedy często ma dopiero 40 - 50 stopni. Warto jednak mieć wskaźnik temperatury oleju. Optymalnie olej powinien mieć temperaturę 90- 105 stopni.
  15. ewemarkam

    Rozgrzewanie

    Mam wrażenie że coś przesadzacie z tym oddawaniem ciepła i gęstością. Przecież jak kucie może zagęścić materiał, w takim stopniu co by zmieniło znacznie przewodność cieplną. Tak jak wyżej napisali jeden nagrzeje się szybciej drugi wolniej a i tak chyba mają natrysk oleju który i tak je chłodzi. Zapalić samochód, odczekać sobie z 30-60 sekund i jazda ostrożna tak jak to bywa w silniku nie zakutym.
×