Skocz do zawartości

rydzada

Użytkownik
  • Zawartość

    1175
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O rydzada

  • Tytuł
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kaszuby - Przywidz
  • Auto
    Fusion 1,4i '06, żonowóz Kaszkaj 2,0dCi
    Były: OBK H6, GT, SG 2,5XT
    Czekam na: Fiesta Active 1,0 140KM
    Plany na kiedyś: WRX

Ostatnie wizyty

962 wyświetleń profilu
  1. rydzada

    S-AWD ... no nie dało rady ... dlaczego ?

    Takie same odczucia miałem porównując mojego Forka SG z najbardziej rzekomo zaawansowaną odmianą 4x4 w wersji A/T 2,5 XT z Kaszkajem, który jest, wierzcie mi, bardziej przewidywalny na śniegu, przynajmniej przy niedużych prędkościach rzędu do 50km/h od VTD Forka.
  2. rydzada

    S-AWD ... no nie dało rady ... dlaczego ?

    Nie widzę problemu. I jeden i drugi ostatecznie pokonuje trzy rolki. Po to jest ten magiczny guzik, żeby go czasem użyć. Zobaczcie, z czego da się wyjechać nawet leciwym Outbackiem H6. Oczywiście ESP, czy tam VDC na "off". 10 minut walki, auto po progi utopione w tej breji, ale dałem radę, na zwyczajnych zimowych oponach. Mało który nowoczesny suvik by się z tego wygrzebał. Niechcący przerobiłem zieloną, trawiastą, pozornie twardą leśną ścieżkę w pobojowisko, które wyglądało jak po odwiedzinach wielkiego stada ryjących za żołędziami dzików. Z drugiej strony tak zaawansowane napędy, jakie oferuje obecnie Volvo, czy BMW, moim zdaniem nie są nic gorsze od S-AWD, a często nawet lepsze.
  3. rydzada

    Wymiana silnika z diesel na benzynę? przerabiał ktoś temat?

    Znajdziesz w sieci nawet gotowe oferty takich przekładek. Czy warto to już musisz po swojemu policzyć i przemyśleć
  4. rydzada

    Stukanie po puszczeniu gazu

    Przecież to jakaś paranoja. Jak niby opiłki z kolektora miały dostać się do oleju, czy może prosto na wałki rozrządu, które się przytarły ??? Jak już zmieliło panewkę, a dla tego silnika to żadna nowość, to z niej i ewentualnie z wału korbowego kaszanka poszła do oleju i rozniosła się po całym silniku, również na głowice. Filtr oleju nie zawsze wszystko złapie. Piszesz o ewentualnym zwrocie za zakup głowic i wałków. Sprawdzałaś, ile takowe kosztują? To nie jest pikuś. To kupa kasy i na prawdę gazownik na 99% nie ma z tym nic wspólnego. Nie trzeba być biegłym, żeby to wiedzieć. A co do biegłych sądowych, nie ujmując nic tym rzetelnym, to mam swoje zdanie w temacie. Z innych dziedzin, akurat nie z mechaniki. Często piszą takie kwiatki, że włos się na głowie jeży. A sądy przyklepują. Nasza polska rzeczywistość. Pewien mój nauczyciel w technikum samochodowym, przy okazji też biegły o ile dobrze pamiętam, również o dużym "stażu i reputacji" też miał wiedzę, ale tak historyczną, że kończyła się na budowie i zasadzie działania "nowoczesnych" gaźników i metodzie naprawy przez "cerowanie" i następnie spawanie dziur wybitych w bloku silnika przez korbowód. Było to co prawda 25 lat temu, ale wtedy już wiedza takich "specjalistów" z Bożej łaski była cofnięta w czasie o kolejne 20 lat.
  5. rydzada

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam Kierownika srebrnego Outbacka z malutką świnią na klapie. Obwodnica Południowa 3miasta 14:30, kierunek zachód oraz mega zabłoconego Forka SH, który wjechał zaraz po mnie na myjnię w Straszynie o 14:50.
  6. rydzada

    E-Boxer

    I tu wraca przede wszystkim sprawa funduszy. Standardowa rodzina w przykładowych Niemczech ma dwa auta. Jedno mniejsze, do przemieszczania się lokalnie, praca, zakupy, przedszkole i takie tam. Przeważnie to żonowóz i nic nie stoi na przeszkodzie, by był to również dużo większy przykładowy Outlander lub inne nowoczesne plug-in, który będzie śmigał prawie wyłącznie na prądzie. Drugie auto, przeważnie tatowóz to na przykład X5, E-klasa, czy inne Mondeo z mocnym dieslem pod maską - na wakacyjne czy tam weekendowe przeloty po kilkaset, czy kilka tysięcy km. To oczywiście przykład i jest od niego masa wyjątków, ale jednak. W Polskich realiach nielicznych stać na dwa nowe, zarazem nowoczesne auta w rodzinie, stąd szukanie kompromisów.
  7. rydzada

    E-Boxer

    Witaj w klubie
  8. rydzada

    Cesky raj

    Dzięki za namiar. "Trochę" za daleko. Penzion Svatý Ján - w Turnov. Zarezerwowane Trochę dziwne miejsce, w środku miasteczka, ale ponoć bardzo porządne, z polecenia. Okaże się w lipcu
  9. rydzada

    Cesky raj

    Jadę w lipcu na 4 dni. Szukam fajnego pensjonatu, hoteliku. Jicin, okolice, nie ma znaczenia, może coś od strony Pragi, bo tam też pojedziemy na parę godzin pozwiedzać. Najlepiej coś na uboczu, ale w przyzwoitym standardzie i nie na kompletnym odludziu. Przejrzałem booking. Ceny niemałe. Za pokój dla nas: 2+1 osób ze śniadaniami min. 300zł za dobę. Ale trudno. Jednak jak mam tyle płacić, to wolę coś w miarę pewnego.
  10. rydzada

    PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?

    Zawsze w Niemczech bawiły mnie te ceny za litr podawane z dokładnością do tysięcznej części marki/euro. Oczywiście ta tysięczna to zawsze "9" małym druczkiem
  11. rydzada

    PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?

    W takim razie przepraszam za drobną dezinformację. Człowiek się uczy całe życie. W Niemczech jestem min. raz do roku począwszy od 1983. Ostatnio pół roku temu. Zawsze była 91. Sam nawet taką tankowałem do Vitary. Nie wiedziałem, że ją wycofali. Nie zwróciłem na to uwagi. Żeby coś niegłupiego dodać, napiszę tylko jeszcze, że najbardziej chyba popularna sieć, czyli Aral ma benzynę "102", ale nie pamiętam o ile jest droższa. Kolejny plus to lpg na ogromnej liczbie stacji w Niemczech. Jeszcze parę lat temu trzeba było szukać. Teraz ten problem zniknął praktycznie całkowicie.
  12. rydzada

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam Kierownika oświniaczonego Forka SF rej. GD..., chyba ciemno-zielonego. Jechałem za Tobą żonowozem Kaszkajem dziś wieczorem od Kowal aż do Kolbud. Trochę nas ten radiowóz spowalniał
  13. rydzada

    PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?

    W Niemczech na stacjach prawie wszędzie, może nawet wszędzie, jest dostępna 98. Oznaczenie to Benzin "Super Plus". 95 to "Benzin Super" lub po prostu "Eurosuper". Praktycznie wszędzie jest też 91 czyli Benzin "Normal". V-power racing ma tak jak u nas 100 oktanów. W Austrii nie wiem, ale pewnie podobnie.
  14. rydzada

    zakuty niedawno

    Niby tak, ale przy autach ponad 10 letnich i przebiegać 200tkm+ możesz dbać jak o własne dziecko, a gwarancji, że Cię dowiezie nigdy nie ma. Pół biedy jak jest to auto drugie w stajni, dla funu, ale podstawowe do dojeżdżania co dzień do roboty - to powinien być pewniak -albo nowy, gwarancja+samochód zastępczy, albo coś kilku letniego. Wtedy można pomykać bez większego stresu.
  15. rydzada

    W jakich modelach rozrząd na łańcuchach?

    Nie wiem gdzie są paski, gdzie łańcuchy, ale wierz mi, to nie jest wyznacznikiem. Żadnym. Przykładowo w Outbacku są czasem problemy z łańcuchami, trzeba je wymieniać razem z rupieciami. Koszt niemały. Czytałem, że w okolicach 4-5 tys. Za to pasek w bokserach z całą resztą, czyli rolkami, pompą, wymienia się stosunkowo łatwo, co około 100.000km. I nie jest to jakoś strasznie drogie. Dzisiejsze rozwiązania z paskami są przeważnie lepsze niż z awaryjnymi i drogimi łańcuchami.
×