Skocz do zawartości

rydzada

Użytkownik
  • Zawartość

    398
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O rydzada

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kaszuby - Przywidz
  • Auto
    Forek 2,5XT '06 A/T
  1. Trójmiejskie spoty

    Matarnia gdzie? Moooże dam radę.
  2. Hamulce - klocki, tarcze itp.

    A to diabły darmozjady jedne ale może dam im szansę przy kolejnej wymianie. Albo na dobicie tarcz jak się będą ku końcowi miały.
  3. Hamulce - klocki, tarcze itp.

    Ja zawsze wierzyłem w DS2500 na przodzie, ale następne będą może te RC5+ skoro tak chwalisz. Mam też gładkie Brembo. Jaka cena RC w porównaniu do DS?
  4. Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Zbiornik pełen benzyny, zbiornik 70litrów pełen gazu, my+trójka dzieci + pełno ciężkich pakunków prawie po dach. Zestaw KYB + wzmocnione sprężyny dał radę, a Forek stał prosto i wysoko prawie jak zawsze. Polecam.
  5. Forester dla listonosza

    Miałem dużo aut w manualu, w tym jedno Subaru oraz dwa automaty Subaru i też uważam, że A/T sprawdzi się lepiej przy ciągłym odpalaniu i startowaniu z miejsca po 50 razy dziennie nawet.
  6. forester 2.5 xt my06 tyl sls czy nie?

    Niemniej Kayaby też są fajne. Nie pożałujesz. Oczywiście z nowymi mocnymi sprężynami. Na prawdę stabilnie się prowadzi. Przy każdej prędkości. I fajnie wygląda tak lekko podniesiony tył. Czy auto robią Ci w warsztacie na "T" w Gdyni?
  7. Forester 2.0 158 km, a LPG

    Przebieg nie ma większego znaczenia. Liczy się stan techniczny. Porządny i przede wszystkim uczciwy gazownik sprawdzi Ci auto i zarekomenduje co trzeba. Większość sprowadzanych aut ma grubo ponad 200 albo nawet 300-400 tkm, choć na liczniku 170.000 . Zagazowane jeżdżą dalej. Grunt to porządna, nietania instalacja no i sprawdzanie, ewentualnie regulacja zaworów co powiedzmy 40.000 km.
  8. Chłodnica wody ...padła

    Dzięki za cenne porady. Niestety muszę zaryzykować. Czas.... Na szczęście moje jeżdżenie to prawie jedynie spokojna trasa dom - praca poza terenem zabudowanym. Do tego lato się kończy. Założę i wepnę od razu w obd czytnik pod Torque. Zobaczę co się będzie działo z temp. Na wiosnę jakoś i tak mam w planie duży serwis, regulację zaworów z wyjęciem silnika pewnie, więc wtedy mogę się rzucić na konkretną już chłodnicę. A jak będzie trzeba to wymienię wcześniej. Trudno. Zdam relację dla potomnych. Swoją drogą mogłem przewidzieć tą chłodnicę i profilaktycznie wymienić jak UPG. Jakby mi to na wakacjach poszło 1500km od domu to ....załamka Założona. Jakość wykonania taka sobie. Strasznie delikatne króćce do chłodzenia AT, jeden ułamał się transporcie. Widocznie kurier rzucał tym kartonem, a sprzedawca/producent słabo zabezpieczył, jednak z łatwością to naprawiłem, bo nie chciało mi się odsyłać i znowu czekać - rozkalibrowałem rurkę aluminiową (kołnierzyk) od nowa i trzyma. Widać, że chłodnica to taka chińska jednorazówka, co nie znaczy, że nie podziała 10 lat, czyli tyle co OEM To się okaże. Po odpowietrzeniu układu i dopełnieniu płynu sprawdziłem jak działa. Wskazówka stoi w miejscu jak należy, ani drgnie, jedynie na początku przy odpowietrzaniu wskoczyła na 3/4 i 105*C, ale jak się wszystko wypełniło płynem, spadła do 1mm poniżej połowy, czyli tak jak zawsze. Temp. na kompie przy spokojnej jeździe 83-90, przy porządnym butowaniu doszło do 96, ale jak odpuściłem, momentalnie spadło znów na około 88. Zobaczymy, jak się będzie spisywać w korkach, upałach. Jak będzie coś nie halo - napiszę.
  9. Chłodnica wody ...padła

    Czyli jak ciśnienie wody w układzie przekroczy ciśnienie upustowe któregoś korka, tego na chłodnicy lub tego na zbiorniczku na silniku, korek upuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego plastikowego? Nie wywala płynu na glebę dopóki mieści się on w białym plastiku tym z kapslem gdzie kontroluje się stan płynu? Druga sprawa: jak to się dzieje że płyn z tego plastiku potrafi wrócić do układu jak jest go za mało? Podciśnienie-ssanie pompy wody to robi? Pytam z ciekawości o takie niby oczywiste rzeczy bo do tej pory nie zakumałem do końca układu chłodzenia w Forku.
  10. Chłodnica wody ...padła

    Tfuuu. Wypluć te słowa. UPG na ARPach były robione 10kkm do tyłu Leci płyn bezpośrednio z chłodnicy przy tym jej czarnym plastiku u góry. Łączenie chyba plastiku z aluminium.
  11. Chłodnica wody ...padła

    Ok. Pytania dodatkowe: czy jak ciśnienie będzie przekroczone np. przy strzeleniu UPG (spaliny) to korkiem/korkami też wywala płyn? i czy wywala z korka na zewnątrz na glebę czy wywala z powrotem do układu np. do zbiorniczka plastikowego wyrównawczego? I jeszcze jedno: na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu? Nie powinno się samo odpowietrzyć po niedługim czasie po włączeniu motoru i poczekaniu na otwarcie termostatu? Czy trzeba jednak układowi jakoś szczególnie pomóc?
  12. Chłodnica wody ...padła

    Podobno pasują. Zobaczymy. Co do korków to czy ktoś w skrócie wytłumaczy zasadę działania układu z uwzględnieniem tych dwóch korków o różnej wartości ciśnienia i jak objawia się awaria korka czy tam korków.
  13. Chłodnica wody ...padła

    Dzięki za propozycję. Moja przyjdzie w poniedziałek za całe 230 zł a póki co Forek odpoczywa na podjeździe. Oryginał od manuala chyba i tak nie ma króćców do chłodzenia A/T
  14. grzeje się :-(

    Czy zapchanie się chłodnicy może mieć wpływ na jej pęknięcie w najsłabszym punkcie? Być może. Moja się rozszczelniła u góry i wyciekał płyn. Po uzupełnieniu wody (na zimno oczywiście) układ pobrał może litr ze zbiorniczka, ale temp podczas jazdy jest strasznie niestabilna. Skacze góra dół. Pomaga ogrzewanie kabiny ma max. Korek chłodnicy chłodny jakby tam wcale woda nie dochodziła. Oczywiście dalej nie jeżdżę bo mam stracha o głowice. We wtorek wymiana chłodnicy na nową. Zobaczymy.
  15. Chłodnica wody ...padła

    Teraz podobno w większości zamiennikow są te króćce i pasują wtedy do mt i at. Pytałem sprzedawcę. Ta podobno końcówki do chłodzenia A/T posiada.
×