Say-mon Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Chcę naprawić.Jakie koszta i najlepiej gdzie to zrobić. Potrzebuje zaufanego warsztatu najlepiej gdzieś blisko Radomia.Może ktoś zna taki warsztat i może go polecić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raczyslaw Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Podłączam się do pytania. To samo auto, ale okolice Trójmiasta. A jakie masz objawy ? Ja ostatnio muszę jeździć maksymalnie 110 km/h, jak szybciej to układ chłodzenia się zapowietrza.Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Say-mon Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 Najpierw zaczął się grzać ,wymieniłem termostat nic nie pomogło potem pękła chłodnica i okazało się że robi się poduszka powietrzna w układzie chłodzenia że spalin.Zrobilem test na co2 w układzie chłodzenia i się potwierdziło,wydmuchana uszczelka.Słyszalem że koszty straszne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 2 godziny temu, Say-mon napisał: Najpierw zaczął się grzać ,wymieniłem termostat nic nie pomogło potem pękła chłodnica i okazało się że robi się poduszka powietrzna w układzie chłodzenia że spalin.Zrobilem test na co2 w układzie chłodzenia i się potwierdziło,wydmuchana uszczelka.Słyszalem że koszty straszne Każdy ogarnięty mechanik sobie poradzi, ale coraz trudniej o takich. Jak chcesz fachowo i pewnie to polecam Carfit Nowy Sącz. Koszta to minimum 3tyś, żeby zrobić to dobrze pewnie 4-5, wszystko zależy co wyjdzie do wymiany i na jakich częściach będzie zrobione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raczyslaw Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Jest w Gdańsku dobry mechanik. Ale powiedział, że koszt naprawy zaczyna się od 10 tyś. A może wynieść nawet 15. Oczywiście w takim przypadku nie tylko robi uszczelkę ale pierścienie i co tam się da. Silnik i tak trzeba wyjąć z auta, bo w bokserze dojścia nie ma. Z chęcią poczytam opinie innych na ten temat.Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 No jakieś 4500 PLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 No z pierścieniami i chłodnicą masz rację jakieś 7000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Dzwoń do MTS Dzierżoniów lub Carfit Nowy Sącz. Wytłumaczą na czym polega naprawa, jak może to być szeroki zakres i dlaczego często (ale nie zawsze) naprawa za 4tys. to druciarstwo i mina dla kolejnego nabywcy. Nie słuchaj historii innych tylko zadzwoń :ł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 No mam fv od Carfita wytrzymało 120 tys. teraz mam fv z Krakowa A&G i zobaczy jak długo. Nie każdy chce budować rajdówkę z Forka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 10 minut temu, Arq napisał: No mam fv od Carfita wytrzymało 120 tys. teraz mam fv z Krakowa A&G i zobaczy jak długo. Nie każdy chce budować rajdówkę z Forka. Możesz napisać na jakich częściach poskładali Ci w Krakowie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Jest w Gdańsku dobry mechanik. Ale powiedział, że koszt naprawy zaczyna się od 10 tyś. A może wynieść nawet 15. Oczywiście w takim przypadku nie tylko robi uszczelkę ale pierścienie i co tam się da. Silnik i tak trzeba wyjąć z auta, bo w bokserze dojścia nie ma. Z chęcią poczytam opinie innych na ten temat.Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu TapatalkaJa trochę nie rozumiem takiego podejścia. Robi UPG a po co od razu "mały" remont? Wymienia pierścienie, rozpoławia blok żeby zobaczyć na panewki? Cena kosmos i moim zdaniem to nonsens. To tak jakbyś miał sworzeń zwrotnicy do wymiany, ale przy okazji facet robi Ci kompletne zawieszenie. Wiem że silniki z wiatrakiem w Subaru wymagają specjalnej troski, ale po co wymieniać pierścienie jak silnik oleju nie zjada. Jeśli zjada to ok. Wymienić, ale wtedy wypada dać blok do honowania, albo chociaż taka przystawka do wiertarki i zrobić w warsztacie. Ale jak konsumpcji oleju nie ma to po co? To takie trochę naciąganie moim zdaniem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raczyslaw Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Ja trochę nie rozumiem takiego podejścia. Robi UPG a po co od razu "mały" remont? Wymienia pierścienie, rozpoławia blok żeby zobaczyć na panewki? Cena kosmos i moim zdaniem to nonsens. To tak jakbyś miał sworzeń zwrotnicy do wymiany, ale przy okazji facet robi Ci kompletne zawieszenie. Wiem że silniki z wiatrakiem w Subaru wymagają specjalnej troski, ale po co wymieniać pierścienie jak silnik oleju nie zjada. Jeśli zjada to ok. Wymienić, ale wtedy wypada dać blok do honowania, albo chociaż taka przystawka do wiertarki i zrobić w warsztacie. Ale jak konsumpcji oleju nie ma to po co? To takie trochę naciąganie moim zdaniem. Niestety oleju bierze dużo :/Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Niestety oleju bierze dużo :/Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu TapatalkaAle nie zawsze pierścionki są temu winne. Często też zużyte uszczelniacze zaworowe. Ale to widać będzie po demontażu głowicy i sprężyn zaworowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Godzinę temu, Raczyslaw napisał: Niestety oleju bierze dużo :/ Nie ma sensu robić samego upg, temat przerabiałem, trzeba się szykować na remont. Po remoncie od zera, czyli nowe panewki, nowe tłoki + pierścienie, szlif bloku, obróbka głowic z wymianą prowadnic zaworów i uszczelniaczy-zużycie oleju zero. Godzinę temu, ewemarkam napisał: Ale nie zawsze pierścionki są temu winne. Często też zużyte uszczelniacze zaworowe. Ale to widać będzie po demontażu głowicy i sprężyn zaworowych. 2,5 turbo biorące olej to na 99% pierścienie, co wiąże się co najmniej z honowaniem tulei cylindrów, czyli rozbieramy do ostatniej śrubki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 2,5 turbo biorące olej to na 99% pierścienie, co wiąże się co najmniej z honowaniem tulei cylindrów, czyli rozbieramy do ostatniej śrubki.A jeśli nie bierze oleju to też robisz to "profilaktycznie"?Rozumiem gdy konsumpcja jest, ale jeśli nie ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 5 minut temu, ewemarkam napisał: A jeśli nie bierze oleju to też robisz to "profilaktycznie"? 2,5 turbo, nie biorące oleju z przebiegiem 250 tyś km, proszę Cię Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 2,5 turbo, nie biorące oleju z przebiegiem 250 tyś km, proszę Cię Może się czepiam, ale nie ma informacji nigdzie że to ma ćwierć miliona nakulane.Różne rzeczy widziałem, kolega ma starszego civica, prawie 300 tys i mu nie łyka oleju, a sam nim zrobił prawie 200. Tylko dbał o wymiany oleju, nie upalał na zimnym. Tylko uwaga..... Mnie to tez dziwi. Regularnie aplikował ceramizer. A jego ojciec miał taką samą hondę i po paru latach zaczęła łykać po litr na 1000. Wśród tej marki krąży "legenda" że mało która nie łyka oleju powyżej 150 tys przebiegu. No ale jak wyżej napisałem wyżej, z wiatrakiem to są silniki specjalnej troski. I pewnie tak jest skoro tak piszesz. Ale dalej twierdzę że jeśli trafiłby się egzemplarz który nie łyka oleju to bym nie robił nic profilaktycznie. Jak miałem u Siebie zdjęte czapki, przez moment chciałem wyjąć tłoki. Ale stwierdziłem że skoro nie łyka oleju, gładzie cylindrów są w dobrym stanie to lepiej gó..a nie ruszać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raczyslaw Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Ja mam 240 tyś. Oleju łyka około 0,7 na 1000 km. Zapowietrza się jak przytrzymamy dłużej obroty powyżej 3500. No to chyba duży remont się szykuje. Może to kosztować 15 tyś ??Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 9 minut temu, ewemarkam napisał: Może się czepiam, ale nie ma informacji nigdzie że to ma ćwierć miliona nakulane. Różne rzeczy widziałem, kolega ma starszego civica, prawie 300 tys i mu nie łyka oleju, a sam nim zrobił prawie 200. Tylko dbał o wymiany oleju, nie upalał na zimnym. Tylko uwaga..... Mnie to tez dziwi. Regularnie aplikował ceramizer. A jego ojciec miał taką samą hondę i po paru latach zaczęła łykać po litr na 1000. Wśród tej marki krąży "legenda" że mało która nie łyka oleju powyżej 150 tys przebiegu. No ale jak wyżej napisałem wyżej, z wiatrakiem to są silniki specjalnej troski. I pewnie tak jest skoro tak piszesz. Ale dalej twierdzę że jeśli trafiłby się egzemplarz który nie łyka oleju to bym nie robił nic profilaktycznie. Jak miałem u Siebie zdjęte czapki, przez moment chciałem wyjąć tłoki. Ale stwierdziłem że skoro nie łyka oleju, gładzie cylindrów są w dobrym stanie to lepiej gó..a nie ruszać. I w Hondzie i w Subaru po takim przebiegu normą jest owalizacja na cylindrach i tym samym konieczność szlifu na nadwymiar. Natomiast częstym podejściem naszych mechaników jest brak średnicówki na warsztacie i wymiana pierścieni na pałę i potem silnik dalej bierze olej. Szczególnie że w Hondach zazwyczaj limit serwisowy to 3 setki i bardzo rzadko się zdarza żeby po takim przebiegu nie było na granicy albo już po. W Subaru jest trochę więcej bo 5 setek, ale przy przebiegu w granicach 150-200kkm też jest albo na granicy albo już po. Dlatego przy UPG absolutną podstawą jest sprawdzenie szczelności głowic i pomierzenie cylindrów średnicówką. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 4 minuty temu, Raczyslaw napisał: Ja mam 240 tyś. Oleju łyka około 0,7 na 1000 km. Zapowietrza się jak przytrzymamy dłużej obroty powyżej 3500. No to chyba duży remont się szykuje. Może to kosztować 15 tyś ?? Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka Tak, może tyle kosztować. Im dłużej zwlekasz, tym remont może być kosztowniejszy. Czy będzie to 10 000zł, czy 15 000 okaże się po rozebraniu silnika. Raczej nikt nie oszacuje kosztów bez rozebrania. Wiem to z doświadczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 I w Hondzie i w Subaru po takim przebiegu normą jest owalizacja na cylindrach i tym samym konieczność szlifu na nadwymiar. Natomiast częstym podejściem naszych mechaników jest brak średnicówki na warsztacie i wymiana pierścieni na pałę i potem silnik dalej bierze olej. Szczególnie że w Hondach zazwyczaj limit serwisowy to 3 setki i bardzo rzadko się zdarza żeby po takim przebiegu nie było na granicy albo już po. W Subaru jest trochę więcej bo 5 setek, ale przy przebiegu w granicach 150-200kkm też jest albo na granicy albo już po. Dlatego przy UPG absolutną podstawą jest sprawdzenie szczelności głowic i pomierzenie cylindrów średnicówką.No i to jest wytłumaczone. A wyżej można zrozumieć że po prostu robimy bo przy okazji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 29 minut temu, ewemarkam napisał: No i to jest wytłumaczone. A wyżej można zrozumieć że po prostu robimy bo przy okazji. Przy okazji to można sprzęgło zmienić, silnik weryfikujemy serią rzetelnych pomiarów. Kiedy tłumaczę że pomiary trwają dwa dni to się ludzie pukają w głowę , wielu ludzi/mechaników składa na pałę a plastigauge dla nich nie istnieje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
raveout Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Jeśli naprawa w Wawie wchodzi w grę to mogę z czystym sumieniem polecić Ci dwa miejsca (na priv). Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 4 godziny temu, koziolek napisał: Przy okazji to można sprzęgło zmienić, silnik weryfikujemy serią rzetelnych pomiarów. Kiedy tłumaczę że pomiary trwają dwa dni to się ludzie pukają w głowę , wielu ludzi/mechaników składa na pałę a plastigauge dla nich nie istnieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 4 godziny temu, koziolek napisał: a plastigauge dla nich nie istnieje Niektórzy mierzą panewki średnicówką, a wał mikrometrem, just saying 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now