Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

2006 AT wersja usa czy europa /bo jeszcze może być keson/?

Zwykle h7 a wersja na usa ma na tej samej żarówce zmniejszenie mocy do świateł dziennych = automatycznie trochę słabiej świeci, dzięki temu się nie przepalają i odblaski nie wypalone.

Halogeny zwykle h1.

 

H4 chyba od 2006 nigdzie nie występuje w subarakach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, 4444 napisał:

2006 AT wersja usa czy europa /bo jeszcze może być keson/?

Zwykle h7 a wersja na usa ma na tej samej żarówce zmniejszenie mocy do świateł dziennych = automatycznie trochę słabiej świeci, dzięki temu się nie przepalają i odblaski nie wypalone.

Halogeny zwykle h1.

 

H4 chyba od 2006 nigdzie nie występuje w subarakach.

eu bez zenona  (przetwornic nie zlokalizowałem :D )  rozumiem ze  H7 w główne a H1 w przeciwmgłowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Patryk Andrzej napisał:

forek SG po lifcie  
jakie  żarówki -  h4 h1 h7  ? 

 

4 godziny temu, 4444 napisał:

2006 AT wersja usa czy europa /bo jeszcze może być keson/?

Zwykle h7 a wersja na usa ma na tej samej żarówce zmniejszenie mocy do świateł dziennych

 

4 godziny temu, Patryk Andrzej napisał:

rozumiem ze  H7 w główne a H1 w przeciwmgłowe ?

 

Jakby kto pytał, to do Forka SG po lifcie wyposażonego akurat w ksenony stosujemy źródła światła typu D2R.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki mały problem - nie wiem tylko jak to opisać.
Przy kręceniu kierownicą jest zmienny opór, kierownica po wyjechaniu z zakrętu nie odbija do jazdy na wprost) Pojawiający się opór jest taki sam - niezależnie od prędkości). W tych samych momentach. W pierwszej chwili myślałem, że to pompa - pół roku temu wymieniałem na używkę. Przy kręceniu kierą od oporu do oporu wąż tak samo twardy. Co śmieszniejsze - po kilku takich "manewrach" problem jakby ustąpił. Do momentu wyłączenia silnika. Jedyne co mi do głowy przychodzi, to poduszka amortyzatora (ale z przodu nic nie stuka - może łożyska, o ile tam są), ew. maglownica - regenerowana pół roku temu (luzy) - nie ma wycieków, nie ma luzów.

Macie pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, owad napisał:

Chyba do dv. Jutro moge sprawdzić dokladnie.

Taki trochę lamer ze mnie, bo nie wiem co to dv :) W każdym razie u mnie idzie to prosto do czarnej skrzyneczki od instalacji brc "MAP P1". Chyba map sensor to się zwie. Nie wiem jednak, czy tam powinno to iść. Coś mi tu nie pasuje. Mam obawy, że coś źle połatali przy wkładaniu silnika. 

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wybadam. Z tego co pamiętam, to do tego wężyka trójnikiem była podłączona lubryfikacja. Tylko, że lubrę kazałem wywalić jako zbędny gadżet. Zobacz proszę, gdzie wchodzi u Ciebie drugi koniec tego wężyka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zodiak napisał:

Mam taki mały problem - nie wiem tylko jak to opisać.
Przy kręceniu kierownicą jest zmienny opór, kierownica po wyjechaniu z zakrętu nie odbija do jazdy na wprost) Pojawiający się opór jest taki sam - niezależnie od prędkości). W tych samych momentach. W pierwszej chwili myślałem, że to pompa - pół roku temu wymieniałem na używkę. Przy kręceniu kierą od oporu do oporu wąż tak samo twardy. Co śmieszniejsze - po kilku takich "manewrach" problem jakby ustąpił. Do momentu wyłączenia silnika. Jedyne co mi do głowy przychodzi, to poduszka amortyzatora (ale z przodu nic nie stuka - może łożyska, o ile tam są), ew. maglownica - regenerowana pół roku temu (luzy) - nie ma wycieków, nie ma luzów.

Macie pomysł co to może być?

 

Jeśli opór występuje zawsze przy jakimś konkretnym kącie skrętu kierownicy, znika i znowu się pojawia za kolejne pół obrotu, to sprawdź krzyżaki miedzy kolumną a maglem.

Edytowane przez mirasek
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2018 o 14:19, Patryk Andrzej napisał:

Światła mijania w SG fl to żarnik h1 !
klaptapatap

W dniu 10.02.2018 o 17:17, 4444 napisał:
TAK


NIE ;)nie sprawdziłem jakie są drogowe ale mijania w SG fl to H1

 

TAK TAK = masz rację, że mijania to H1

poprzednio się pośpieszyłem i źle poinformowałem

 

Drogowe to wersja kątowa  HB3  moc 60W

 

i wszystko "jasne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Zodiak napisał:

Dzięki, właśnie tak jest. Konkretne miejsca.

 

Wiesz jak to sprawdzić? Da się domowym sposobem?

 

Ocena wzrokowa, ale jak któryś krzyżak zaciera/blokuje się to możesz nic niepokojącego nie zobaczyć, najpewniejszy byłby demontaż i sprawdzenie. Bez tego możesz spróbować zlać obficie jakimś szuwaksem typu wd40 i zobaczyć czy ustąpi.

 

Można unieść przód auta żeby się oba koła oderwały i kręcić kierownicą nawet na zgaszonym silniku, trafiony krzyżak nadal będzie powodował zmienny opór na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rydzada napisał:

Jutro wybadam. Z tego co pamiętam, to do tego wężyka trójnikiem była podłączona lubryfikacja. Tylko, że lubrę kazałem wywalić jako zbędny gadżet. Zobacz proszę, gdzie wchodzi u Ciebie drugi koniec tego wężyka. 

Tak, u mnie idzie do dv, tylko u mnie nie ma króćca pionowo w górę tylko jest na samym dole. Ale pewnie mamy inne przepustnice/kolektor. Albo u Ciebie dziurę wywiercili gaziarze na potrzeby instalacji.

 

U mnie jest tak:

 

 

 

583494905021.png

583494905017.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odebrałem wczoraj Forka MY18 i mam pytań kilka ;)

Mianowicie chodzi o ustawienia auta i takie duperele jak Welcome Lighting czy Automatyczne składanie lusterek.. W internecie widziałem, że te opcje są dostępne a u mnie, mimo najwyższej wesji wyposażenia, nie.

Także pytanie, czy to są jakieś ukryte funkcje czy po prostu nie ma na co liczyć?

Nie ukrywam, że zapalenie się świateł po otwarciu auta i tak samo opóźnienie ich wygaszenia po zamknięciu było by w moim przypadku przydatne. 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, owad napisał:

Tak, u mnie idzie do dv, tylko u mnie nie ma króćca pionowo w górę tylko jest na samym dole. Ale pewnie mamy inne przepustnice/kolektor. Albo u Ciebie dziurę wywiercili gaziarze na potrzeby instalacji.

 

U mnie jest tak:

 

 

Dzięki. Fakt. U mnie też wychodzi wężyk z króćca z boku przepustnicy i leci gdzieś w dół. Za to ten wężyk, co zaznaczyłem na czerwono może faktycznie gaziarze kiedyś dodali, bo teraz wchodzi do map-sensora brc "MAP P1". Przed remontem był od niego jeszcze trójnikiem pociągnięty jeden cieńszy wężyk do lubryfikacji (niebieska strzałka), ale lubrę kazałem wywalić. Problemem jest inny wężyk, którego teraz nie ma ;) , a jest na zdjęciu z przed remontu (żółta strzałka). Wychodził w listwy wtryskowej i leciał "gdzieś". Nie wiem, gdzie leciał, gdzie był wpięty poprzednio. Może gdzieś do jakiegoś czujnika ciśnienia gazu (?), ale nie mogę go zlokalizować. Warsztat tego węża w ogóle nie założył. Zapomnieli (?). Zresztą na brc się nie znają. Będę ich oczywiście pytał / ścigał jeszcze w tym tygodniu. Oczywiście gazu nie załączam, bo by wszystko "poszło bokiem" z tej listwy wtryskowej, która ma goły, nie podłączony króciec. Zakręciłem zawór na butli i podocieram silnik na Pb. Niemniej fajnie, jakby gaz ostatecznie zadziałał ;) Z magikiem od instalacji lpg jestem umówiony dopiero na początek kwietnia.

tn_20171228_134219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, rydzada napisał:

U mnie też wychodzi wężyk z króćca z boku przepustnicy i leci gdzieś w dół

Ten to prawdopodobnie płyn chłodniczy.

 

A żółty to pewnie gdzieś do inst gazowej idzie, niestety nie mam lpg. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rydzada uporządkuj sobie lamelki na chłodniczce powietrza/intercoolera bo jak ich tyle masz pogniecionych to sprawność jest bliska wozu drabiniastego.

Możesz to zrobić małym śrubokrętem płaskim lub specjalnych grzebieniem używanym przez serwisowe ekipy od instalacji klima i chłodnictwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, 4444 napisał:

@rydzada uporządkuj sobie lamelki na chłodniczce powietrza/intercoolera bo jak ich tyle masz pogniecionych to sprawność jest bliska wozu drabiniastego.

Możesz to zrobić małym śrubokrętem płaskim lub specjalnych grzebieniem używanym przez serwisowe ekipy od instalacji klima i chłodnictwo.

Dzięki. Słuszna uwaga, a nie wiedziałem, że może to mieć istotne znaczenie dla wydajności (chłodzenia). Pobawię się z tym na pewno. Póki co diagnozuję, co jeszcze jest spaprane po remoncie. Oprócz gazu, który nie jest spięty do końca i nie działa :( , silnik lekko poszarpuje na wolnych obrotach, bez obciążenia. Torque pokazał mi "misfire" na cylindrze 1. Przed remontem tego nie było, ani szarpania, ani błędów na OBD. Świeca? NGK, mają po 23kkm na lpg. Czy może inne dziadostwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś auto z remontu i masz misfire? Co to za zakład? :o

 

Sprawdź najpierw podłączenie cewki, potem może luźna świeca, albo uszkodzona (ja kiedyś na nowej od razu miałem misfire). Można też zamienić cewki miejscami żeby sprawdzić czy jest walnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...