Jump to content

4444

Użytkownik
  • Content Count

    448
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

57 Dobry

About 4444

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Auto
    forester 2006 usa

Recent Profile Visitors

686 profile views
  1. 4444

    Dorobienie kluczyka

    I to są normalne=cywilizowane ceny, bez spoglądania na klienta przez "pryzmat znaczka subaru". Te technologie niczym się nie różnią od tych z popularnych marek DE i to sprzed wielu lat...
  2. 4444

    CVT - awarie

    Wróżenie z fusów a nie leczenie na odległość - ale parę informacji więcej a może coś się wyklaruje i ukierunkuje. Jaki przebieg i kiedy oraz jaka ewentualna metoda wymiany oleju w skrzyni ? Jaki charakter i dystans u żony a jak u ciebie ? Czy zdarzyło się przejeżdżać przez głębokie kałuże/brodzenie lub ślizganie się po śliskim/zaboksowanie ? Czy przeganiacie skrzynię/auto do wysokich obrotów = dotyczy nawet małych prędkości nie tylko autostrad ? I najciekawsze czy macie sprawdzony stan oleju w skrzyni ? Bardzo lekceważone w naszej krainie... Jako ci
  3. Nie do końca chyba rozumiem co to jest "rozrząd" ??? chyba rozdziału Kolejny mit o bezpieczniku - w imprezach chyba chodzi o wyłączenie kontroli trakcji / ESP A jedyny czarodziejski BEZPIECZNIK w foresterach z automatyczną skrzynią biegów powodował, że forester nie spinał tylnej osi i stawał się autem przednionapędowym. Natomiast magiczne spięcie rozdziału między osiami na stałe 50-50 dotyczyło także aut z automatyczną skrzynią biegów i podając napięcie można było wymusić stały rozdział między przód-tył, jak w autach z manualną skrzynią, które mają mechanicznie ustalony
  4. Większą zagadką są te trzy kable pionowo opadające na podłogę - nie wygląda to na oryginalne łączenie przy samej kostce i pytanie dokąd wędrują i co ci zasilają/sterują ?
  5. Wszystkie płyny chłodnicze obecnie stosowane są na bazie glikolu - i zawsze były. Kwestia który glikol masz na myśli - propylenowy czy inny. Co do właściwości glikolu - owszem nie zamarza ale ma o wiele słabsze właściwości pod względem przewodzenia/transportu ciepła niż zwykła H2O !!! Glikole szczególnie stężone są bardziej agresywne niż woda !!! I bardzo szybko uszkadzają uszczelki także te pod głowicą !!! Jeżeli chcemy "upalać" to zalewamy bardzo rozcieńczone płyny a samym ciśnieniem w układzie chłodzenia decydujemy o temp. wrzenia płynu = im wyższe ciśnienie tym
  6. 4444

    Wtrysk wody

    Jak znam życie to jak będziemy drugim państwem co do ilość aut z instalacją wodną w autach - to ustawodawca znowelizuje ustawę i nałoży akcyzę i podatek drogowy do wody użytkowanej w środkach transportu !!! Tak było z LPG - zawsze zapominali o paliwach LPG i CNG, ale gdy byliśmy po Brazylii kolejnym państwem na świecie z ilością aut - oberwaliśmy podatki podwójnie i z nawiązką, a po dzień dzisiejszy nie ma ustawy/rozporządzenia regulującego jakość paliw LPG... Więc z tą wodą w autach oby nie było tak samo. Pytanie techniczne: - co by było gdybyśmy tylko oszuki
  7. To bardzo ważne jak jest użytkowana skrzynia biegów !!! Wielu jeździ na ślepo "automatem" wierząc w idealną i optymalną pracę tego typu skrzyni. Zwróć uwagę, że jadąc z typową prędkością ok. 60 km/h można jechać skrzynią AT_4 z obrotami ok. 1500 lub ok 2100 obr/min. Gdy jedziesz z obrotami ok. 1500 masz szansę na "zapięcie" w trybie look ale gdy utrzymujesz wyższą prędkość obrotową silnika to pracują albo traczki cierne lub konwerter / zależne czy utrzymujesz prędkość czy przyśpieszasz/ Tym samym będą różne ilości i skład osadu na dnie misy i na magnesach.
  8. Wojo, masz rację, że nie wielu to rozróżnia z pewnością błędem moim było szybkie pisanie z zaufaniem do autokorekty słownika... Co do "klatki" to dowolna płaszczyzna z przewodnika, który jest uziemiony jest dokładnie jak dowolna ściana z klatki Faraday`a. Co do fotovoltaiki to jestem bardzo zaciekawiony objawami jej montażu i to na sąsiednim budynku. Kluczowe dla mnie jest kryterium uziemienia, w jaki sposób zostało to zrealizowane lub czy nie ma gdzieś słabego połączenia prądowego, które mogłoby być źródłem zakłóceń lub sam falownik. Można to podzielić na etapy i sp
  9. Przetrzepałem materiały źródłowe i odszukałem początek swej podróży przez rzekę wymiany płynów atf. Tak się do tego zabierałem jak w opisie, z tą różnicą, że w pierwszym kroku zdejmowałem misę i czyściłem dno misy i magnesy, zalewałem czystym atf i dalej już według opisu poniżej. https://legacygt.com/forums/showthread.php/4eat-transmission-fluid-change-differential-fluid-change-questions-144370.html?s=f8595ba58b6e0b3b3ef2951000cbb766&s=a157baf7894e1df83bff334c05fe7da2&amp
  10. Sama powierzchnia krzemowa jest swego rodzaju ekranem = jest przecież przewodnikiem, a jeżeli do tego dodamy podłączenie przewodu ochronnego lub uziemiającego to staje się formą ściany od klatki Faraday`a, co może tłumaczyć tłumienie sygnału radiowej synchronizacji zegarków / korzystają z sygnału nadawanego z zachodu - okolice Berlina/, ale skoro nastąpiły problemy w łączności pilotów radiowych to by znaczyło, że panele są źródłem zakłóceń, co by oznaczało brak skutecznego uziomu. Pytanie na marginesie - czy na dachu jest instalacja odgromowa ?
  11. 4444

    CVT - awarie

    Fajny temat z olejem do skrzyń bezstopniowych. Sam zetknąłem się z tym problemem w nissanie z silnikiem benzynowym 1,6 + cvt. Serwis upierał się że przy przeglądach okresowych jedynie uzupełnia się ewentualne ubytki oleju ATF oraz określa się jego stan/wygląd === ale na moje pisemne pytanie w jaki sposób następuje weryfikacja i jaką miarą lub urządzeniem jest to mierzone i określane === milczenie i irytacja ze strony ASO. Więc spytałem czy jedynie na podstawie zapachu i koloru = odp. tak !!!???!!! Grzecznie zwróciłem uwagę, że sami opisują właściwości i specyfikację oleju w
  12. Moim skromnym zdaniem zdecydowanie falownik - kiedyś gdy cały ten cyrk raczkował zalecało się usytuowanie falowników 1` - jak najbliżej paneli krzemowych - bo mamy duże straty przy przesyle stałoprądowym 2` - jak najdalej od miejsc stałego pobytu ludzi 3` - w dobrze zacienionym i wentylowanym miejscu. Obecnie jak widzę "zamontowane" instalacje to mnie skręca, bo mało gdzie jest wykonane osobne uziemienie - jedynie wpięte w tablicy pod ogólną listwę ochronną, a optymalizacji rozkładu obciążenia odbiorników domowych to nie ma co nawet marzyć ... Co do probl
  13. Z pełnym szacunkiem ale choć raz zdejmij miskę olejową i zobacz co zostawiasz na samym dnie - może wówczas będzie otwarta droga do modyfikacji zdania; a nawet jeżeli masz tak mały przebieg i tak umiejętnie eksploatowaną skrzynię at, że będziesz miał fabryczną czystość, to tym bardziej będziesz spokojnie ją dalej tak samo wykorzystywał. Lecz jak to w życiu, tak i z zawartością dna misy ... Ja mam po tylu latach tak mały przebieg jak mało kto na tym globie, a i tak zawsze kontroluję w całym zakresie jaki jest dostępny na rozsądnych zasadach. Jednocześnie jestem wyznawc
  14. Najprościej opisana i pokazana wymiana statyczna https://www.youtube.com/watch?v=d5mA8l2geoo i to w warunkach "polowych" bez cywilizacyjnego wsparcia. A tu popatrzcie jak w warunkach "garażowych" robi się wymianę dynamiczną w tytułowej cvt ja bym BARDZO NALEGAŁ NA ZDJĘCIE MISY I JEJ WYCZYSZCZENIE z ewentualnych osadów !!!
  15. Każde dopuszczające do ruchu publicznego. Przy stałych nie ma w ogóle gdybania. Stałe traktuję jako biało-niebiesko-czarne z przezroczystą naklejką + naklejka na szybę. Tak głupio jest w naszym prawie, że badanie dopuszczające do ruchu nie ma wpływy na posiadanie OC. Aby mieć nieopłacone OC należy wyrejestrować auto. Odwrotnie ludzie którzy kupują nowe auto w salonie mają podobny problem, bo muszą TEGO SAMEGO dnia mieć wykupione ubezpieczenie OC !!! Taki chorobowy kraj, podobny przykład to auto o DMC do 3,5 tony + przyczepka typu lekkiego bez hamulca o DMC do 0,750 tony = z
×
×
  • Create New...