Skocz do zawartości

4444

Użytkownik
  • Postów

    474
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Auto
    forester 2006 usa 2,5_NA

Ostatnie wizyty

1555 wyświetleń profilu

Osiągnięcia 4444

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

63

Reputacja

  1. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  2. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  3. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  4. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  5. Dzisiaj z premedytacją "po trasie" zajechałem na stację paliw przy Auchan w Piasecznie pod Warszawą i co ciekawe Pb95 jest E10 ale Pb98 ma E5. Nawet chciałem zrobić foto dla uwiecznienia. Cenowo 95 po 6,45 a 98 już 6,95 ; z dokładnością +/-2grosze.
  6. Jak tu wcześniej było opisane - wkładanie nowych pierścieni bez pomiaru średnicy i owalności na trzech wysokościach cylindra to wyrzucanie pieniędzy i ściema... Ale mogę się nie znać i będę musiał przepraszać FACHOWCA. A żeby to wykonać to silnik na stół / wieszak. Skoro robione uszczelki pod głowicą to pytanie jak przygotowane powierzchnie bloku i głowic ? Czy samo czyszczenie czy planowanie; a jeżeli planowanie to także pomiar wysokości i ubytku tej wysokości co daje dobranie grubości uszczelek. Najważniejsze to dokładne i powtarzalne pomiary !!! Bez pomiarów to naciąganie obu stron na potencjalne problemy. Czy do nowych pierścieni należy honować cylinder? Zdania są podzielone, bowiem większość nowych pierścieni ma także fabryczne honowanie na swoich powierzchniach. To wynika właśnie z pomiarów i tolerancji producenta. Zdecydowanie nie widzę szans na inne rozwiązanie - tłok standard + pierścień I-szy nadwymiar, bo cylinder ma zużycie - to nie ma szans na dłuższą metę. Więc wracając do tytułowego przypadku - pomiary to klucz do weryfikacji i dalszych wspólnych działań. Przy okazji głowic prowadnice/uszczelniacze/gniazda = mile widziane. Spalanie 1litr / 1000 km to moim zdaniem - taki "dupochron" producenta/dystrybutora, nie ma nic wspólnego z montażem np. 2-giej sondy lambda i katalizatora. Wręcz jedno przeczy drugiemu. Co do braku spalanie oleju w pierwszej fazie okresu międzyserwisowego to ok=norma, później oleje się starzeją i tracą swoje możliwości /często 7-9 tys km/, po znacznej dolewce trochę się to wyhamowuje ale ma tendencję do dalszego ubywania. Więc lepiej częściej wymieniać olej nawet odssysając bez wymiany filtra oleju. A pełna obsługa co drugi interwał. Zawór PCV oraz turbina to także kluczowe elementy do weryfikacji. Silniki wkręcone na 5-6 tys. obr. chętniej podciągną olej, szczególnie na przelocie a nie chwilowo, natomiast łatwym sposobem na konsumpcję oleju to podobno szybkie rondo lub inne przeciążenia boczne. Reasumując. Sprawdzić stopień sprężania/szczelność na cylindrach. Silnik do pełnej rewizji i pomiaru. Wniosku w wąskim gronie lub na forum.
  7. Witaj na oficjalnej korespondencji. Nie czytałem tego wątku - dopiero dziś wpadł w oczy i skojarzyłem "opis choroby". Najlepszym rozwikłaniem tej zagadki byłby bezpośredni kontakt z I-wszym właścicielem !!! Gwarantuję, że miałby więcej do powiedzenia niż pośrednik. Oraz kluczowe tym pośrednikiem był autoryzowany aso subaru czy autokomis ? Pierwszym podejrzanym jak Ci wspominałem to fakt wymiany uszczelki pod głowicą - i to z obu stron? Przy takim śmiesznym przebiegu i w wersji EJ253 - jak wspominałem - mocno dziwne. Kluczowe co robili z głowicami czy tylko planowanie czy tylko czyszczenie oraz czy obrabiali blok pod uszczelki? Ten dźwięk to zdecydowanie anomalia i nie jest to "normalne w tym modelu". Jak niektórzy obstawiali tak i ja mam podejrzenie na: - magistrale paliwową - gdzieś był taki przypadek z drganiami hydraulicznymi paliwa - wadliwy zawór zwrotny/tłumik - jeżeli przy tobie sprawdzili na zimnym silniku luzy zaworowe i sterowanie zmiennych faz to jak wcześniej wspominałem panewka na wale lub pod tłokiem/korbowodowa. Pasek od napinacza na mniej metaliczny oddźwięk. Osprzęt i łożyska osprzętu potrafią sporo - w innej marce z cvt dawało taki łomot, że dwa serwisy wytypowały awarię skrzyni cvt - a wystarczyło zrzucić paski klinowe i mieć winnego. Tu ewidentnie jak pisałem wyżej - dźwięk ma ostry metaliczny "posmak" i szkoda, że nie było nagrania od lewej do prawej + to samo z większymi obrotami i wszystko w jednym ciągłym nagraniu. Stetoskop do dość dokładny tester ale podobnie zbierają mikrofony w dzisiejszych telefonach - małą odległością można dość precyzyjnie wytypować źródło. Jestem bardzo ciekawy czy już jest wystawione auto do ponownej sprzedaży !?!? Jak możesz to podaj namiar na sprzedawcę lub ofertę - ku przestrodze dla nas - bo jest nas więcej co poszukuje takiej wersji auta - i nie chodzi mi o zakres usterek ...
  8. Przy tych objawach co opisujesz zacząłbym od łożyska podporowego - najbardziej obarczone wodą, brudem i niestabilnymi warunkami pracy, wypinanie bezpiecznika powoduje, że nie pręży się wał a jest jedynie swobodnie "wleczony" bez przeciążenia, więc bym szedł tym tropem. Daj znać jak się uporasz.
  9. Słowo doprecyzowania - indywidualny import nowego auta - wymaga homologacji na EU, ale używany lub zarejestrowany poza granicami EU już nie wymaga posiadania homologacji !!! Tak się ściąga mocno sportowe wersje lub elektryczne - nawet z USA lub Chin - i dopuszcza po badaniu diagnostycznym do rejestracji i ruchu publicznego. Sam rozważałem taki import elektryka z Chin bo jest ok. 30% taniej niż z oficjalnej sieci europejskiej. Szukałem kogoś do pary żeby obniżyć koszty transportu i obsługi.
  10. Powinieneś szukać auta z silnikiem EJ253 to jest 2,5 litra ale bez turbo moc ok.175KM jest to ostatnia wersja SOHC czyli prosta regulacja luzów za śrubkach. Nie wierzę, że 2,0 litra bez turbiny ma 0-100 w 10sec ?!? 2,5 litra to granice 10sec. Wersja silniejsza 2,5 w turbo to okolice 6,5 sec. Ważne że wersje bez torbo łatwo się gazują, w moim przypadku nadal bez LPG i na samej PB95 zwykle 10,5 litra na 100 ale mam powiększone ogumienie jak w wersji turbo - wcześniej średnie spalanie ok. 9,7-10,2 i to nie ma znaczenia miasto czy trasa z prędkością przelotową 110-130 km/h. Zdecydowanie trudniej będzie ci znaleźć taki silnik z manualną skrzynią biegów - większość to import z usa + skrzynia AT co nie jest złym rozwiązaniem. Najważniejsze to zadbanie tyłu przed rudą. Cenowo mogą zadbane kosztować nawet ok.35`000pln. Swojego nadal nie sprzedaję... Zbyt fajną mam wersję kolorystyczną i z przebiegiem 130`000km. Jest najlepszym lekarstwem gdy mam doła - wsiadam i jadę a wszystko samo się poprawia.
  11. Odpowiednio w Denso I-sza DOX-0364 według katalogu denso zastępuje sondy o numerach oem 22641AA360 22641AA36A 22641AA370 II-ga DOX-0635 zastępuje oem 22690AA810 22690AA81A 22690AA820 22690AA930 22690AA93A źródło katalog denso https://www.denso-am.eu/catalog/part/DOX-0635 można przy drugiej pokusić się o denso w wersji uniwersalnej bez wtyczki będzie ok. 150pln taniej lub zastosować Magneti Marelli 466016355155
  12. Chyba sobie poradziłem - będzie dla potomnych lub potrzebujących; dla mojego silnika mam numery oem: pierwsza sonda od strony silnika 22641AA360 - SEN AY-A/F RATIO druga sonda za katalizatorem 22690AA810 - SEN ASSY-OXYGEN Na stronie https://partsouq.com/ wpisujemy własny vin i wszystko jasne w zakładach Exhaust Nawet kolory kabli i osłonek się zgadzają !!!
  13. Czy może ktoś ma pod ręką oznaczenia sond lambda I i II dla silnika EJ253 ? Dotyczy forester 2006 wersja 2,5 usa bez turbo - tylko 175 KM. Poszukuję oznaczeń ASO lub Denso. Oryginalnie kable kolor pomarańczowy dla I-szej i szary dla II-giej sondy.
  14. Z dwojga złego zamiast używki wolę zainwestować w nową i mieć prawie pewność - więc idziemy po oryginale ale nowym. Jedynie mam wątpliwości czy winna jest cewka zapłonowa czy sonda lambda i to ta pierwsza przy silniku jeszcze przed katalizatorem. I to będzie pytanie do rozstrzygnięcia przy wsparciu forum. Zakładam, że druga sonda lambda - ta za katalizatorem - nie ma wpływu na błąd P2097 - jedynie pierwsza sonda. Nie mam tylko oznaczeń DENSO do mojego silnika. Szczelności przewodów powietrznych w osprzęcie silnika posprawdzane i doszczelnione, sensor przepływu powietrza za filtrem powietrza szczelnie dokręcony więc pytanie cewka czy pierwsza sonda? ?
  15. Witam, czy ktoś już zmieniał tytułową cewkę CEWKA ZAPŁONOWA FH0363 ale wykorzystując chiński portal z zamiennikami ? Pytanie opiera się na braku zaufania do ich jakości /jedynie cena ok. 200pln może kusić/, bo u nas produkcja japońska zaczyna się w ofertach na poziomie 500pln. Wątpliwości mam spore czy u siebie zmieniać cewkę, bo kable /niebieskie produkcji angielskiej/ i świece nowe /ngk/, a po generalnym remoncie silnika 2,5 wolny ssak wersja usa 2006 pojawił się sporadycznie błąd wypadania zapłonu P0301 oraz P0302 oraz P2097 - o ile dobrze pamiętam zbyt bogata mieszanka. Tym samym spoglądam na cewkę i się zastanawiam. Chętnie poproszę o Wasze wsparcie i sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...