Jump to content

Daniel2.0

Użytkownik
  • Content Count

    160
  • Joined

  • Last visited

About Daniel2.0

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 05/21/1981

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Auto
    Forester SG 2.0 158 KM

Recent Profile Visitors

315 profile views
  1. Ktoś może napisać czy i ew. czym różni się wahacz przedni do przedlifta od tego do polifta (05-07) w Foresterach SG? Zamówiłem dzisiaj wahacze Sidem i niby są opisane że pasują do wszystkich roczników SG. Natomiast znalazłem informacje że te wahacze są inne. Tak kombinuję że może różnią się wielkością tulei a ja zamówiłem kompletne już uzbrojone w tuleje, mocowanie i sworzeń więc problemu nie będzie?
  2. Podepnę się pod temat. Nie wiem czy w moim SG 158 KM są takie same wahacze jak w 2.5 XT. Zauważyłem że jest kilka zamienników dostępnych. Ile kosztują oryginalne OEM? Mój prawy wahacz przerdzewiał
  3. Ja po kupnie mojego Forka, oddając go na wymianę rozrządu zaufałem mechanikowi który robi tylko Subaru. I tak założył pompę Aisin, pasek Mitsuboshi i rolki NTN. Trochę to kosztowało ale podobno to części ,,na pierwszy montaż'' w Subaru tylko bez logo Subaru na opakowaniu. Nie wiem ile w tym prawdy Ja jestem zadowolony.
  4. Jestem po wymianie SLSów. Założyłem Amortyzatory Kayaba 334344/334345, sprężyny RC6431 i podkładki 1 cm. Przy sporej butli lpg i haku miałem nadzieje że trochę wyżej wyjdzie. Miałem nadzieje że wyjdzie trochę wyżej niż przód i wtedy zrobię delikatny lift przodu. Teraz nie wiem czy nie założyć innych sprężyn. Plus jest taki że nie zauważam różnicy w charakterystyce pracy względem oryginalnych SLSów. Wymianę zrobiłem sam. Koszt części to 1137 zł. Obszerny opis i sporo zdjęć w temacie mojego Forka.
  5. Występują. Takie jak moja Ale to OEM. Wtedy miejsce normalnego stopu jest zakryte fabryczna zaślepką. Jak na zdjęciach.
  6. Daniel2.0

    LPG w Subaru

    Jak koledzy wcześniej napisali. ,,Fabryczna'' instalacja holenderska montowana w Foresterach (pewnie nie tylko) sprzedawanych w Niemczech. Pewnie jest jeszcze duża butla (77l.) pod podwyższona podłogą bagażnika Miałem identyczną i dwa tygodnie temu wymieniłem cały przód na Staga. Instalacja dobra do póki działa jak należy. Natomiast do dzisiaj pewnie żadna nie działa juz poprawnie. Znaleźć do tego części lub serwis graniczy z cudem. U mnie juz trzęsło silnikiem na postoju i był problem z odpaleniem po godzinnym postoju. Mam na sprzedaż części jak coś
  7. Forester ma bardzo dobre wspomaganie. Kiedyś już czytałem taka opinię i faktycznie kiedy wsiadam do Kia Sportage II to wydaje mi sie jak by tam wspomagania nie było
  8. Stosowałem płukankę Millers zgodnie z załączoną instrukcją i nie zauważyłem wzrostu poboru oleju. Niedawno zastosowałem też ceramizer i tu ciekaw jestem ewentualnych zmian w tym temacie
  9. Daniel2.0

    LPG w Subaru

    No i stało się. Wleciał nowy cały przód instalacji. Szczegóły w temacie mojego Forka:
  10. A jak by kupić starą/zniszczoną platforme na rowery i przerobić? Mocowanie na hak z możliwością odchylenia jest. Wystarczy pokombinować. Wyrzucić co niepotrzebne. Tablice przenieść. Doprowadzić podświetlenie :D
  11. Dziś wróciłem z Bieszczad. Jest pięknie i duuużo śniegu. Przy okazji Forester pokazał wyższość nad ośkami Talismanem i V50. Kiedy ja wjechałem na zaśnieżony parking, zrobiłem rundkę dookoła po czym spokojnie zaparkowałem to Talisman kombinował tyłem a V50 trzeba było pomóc pchając Zdjęcia znad Jeziorka Bobrowego.
  12. Nie spotkałem osobiście ale koledzy z pracy wiedzą że mam bzika na punkcie samochodu i czasem podsyłają mi fotki z trasy. W każdym razie taki Forek namierzony i pozdrowienia dla kierowcy lecą!
  13. Daniel2.0

    LPG w Subaru

    Wczoraj byłem u montera i umówiłem się na montaż. Instalacja Stag z wtryskami właśnie jak kolega wyżej napisał. Filtr odstojnikowy. Ze starej instalacji zostanie tylko wlew i butla. Pytanie jak butla będzie współpracować z nowym wskaźnikiem poziomu gazu. Koszt ok. 1750 zł. Podzielę się wrażeniami jak zestaw juz wjedzie do auta☺
  14. Fajna wycieczka. Też jestem pewien że do Łopienki był zakaz już od parkingu. Zdarzało mi się spędzić noc w namiocie pod kościółkiem w Łopience Z resztą pod wiatą z której tak ładnie widać dolinę Sanu na Twoim zdjęciu też dwa razy nocowałem w śpiworze. Ale to podczas letnich, rowerowych włóczęg Ehhh Bieszczady. Uzależniają. Już za trzy dni mój Forek obierze na nie kurs. Tym razem piesza szwędaczka w okolicach Wysokiego Działu. Pewnie w śniegu po kolana
  15. Daniel2.0

    LPG w Subaru

    Na przykładzie Rzeszowa mogę opisać. Dosyć ciekawy temat... Do jednego (!) z zakładów montujących instalacje LPG, raz na kilka (!) tygodni przyjeżdża inspektor który te zbiorniki legalizuje. Umawia się więc dzień lub dwa dni wcześniej na demontaż butli (koniecznie pustej!). Za dwa dni panowie dzwonią że butla przeszła sprawdzian pomyślnie i możemy przyjechać zamontować butlę. Panowie montują zbiornik, jedziemy zatankować niewielka ilość gazu po czym wracamy sprawdzić szczelność. Sprawdzeniu podlega czytelność tabliczki, powłoka zewnętrzna, powłoka wewnętrzna (korozja) no i najważniejsze szczelność. Butle podczas próby napełnia się wodą o ciśnieniu 3 MPa. Całość wraz z demontażem i montażem butli kosztowała jak dobrze pamiętam 300 zł. Przy moim dużym zbiorniku 77l. zdecydowanie bardziej opłacało się zalegalizować go ponownie niż wymienić. Nowa butla ma homologację na 10 lat. Po tym czasie można ja przedłużyć na kolejne 10 (jak w moim przypadku). Potem już tylko złom. Proces jak widać jest czasochłonny jeśli musimy czekać na inspektora np. miesiąc. Dla tego rejestracja mojego Forka sprowadzonego z zagranicy przeciągnęła się. Trzeba o tym pamiętać podczas kupna auta bez homologacji na butlę
×
×
  • Create New...