Skocz do zawartości

camel00

Użytkownik
  • Postów

    109
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O camel00

  • Urodziny 06.11.1983

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    D
  • Auto
    SJ

Ostatnie wizyty

1289 wyświetleń profilu

Osiągnięcia camel00

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

13

Reputacja

  1. Zestaw przyszedł, wymieniłem, pojeździłem, działa (jak na razie ) Reasumując: Zespół zasilający w paliwo: HELLA 8TF 358 305-961 Zamiennik 42021-SG000 (czyli całego zestawu - filtr, pompa, obudowa), zawiera uszczelkę; do wymiany plug&play Na dzień dzisiejszy - cena około 465 zł (dostawa 1-2 dni) Instrukcja: 0 - lepiej mieć mniej paliwa niż więcej (20-55%) i zaparkować na płaskim terenie 1 - wyjmujemy bezpiecznik od pompy (pod maską) 2 - odpalamy samochód, gaśnie, odpalamy ponownie, gaśnie. 3 - odpinamy akumulator (na wszelki, najpierw + potem -) 4 - zdejmujemy kanapę (dwa zaczepy do odciągnięcia, z przodu pod siedziskiem z lewej i prawej strony) 5 - odkręcamy metalową osłonę (4 wkręty, mały krzyżak) 6 - odpinamy wtyczkę z prądem, trzeba trochę siły i cierpliwości (jeden zaczep do wciśnięcia, są jeszcze 3 zaczepy do odciągnięcia, ale to jest tylko osłona przewodów i nie trzeba ich ruszać) 7 - odkurzamy i wycieramy syf który się zebrał w otworze 8 - otwieramy korek wlewu paliwa (zmniejszy ciśnienie w zbiorniku, żeby przesadnie nie rzygało paliwem) 9 - zdejmujemy przewody paliwowe (przyda się mały słoik na paliwo z przewodów i szmata do wytarcia tego co wyleci z "dziubków", przy okazji czyścimy wszystko dookoła) 10 - odkręcamy śrubki mocujące zestaw (nasadka 8'ka, przyda się śrubokręt do poluzowania i ew. wkrętarka, żeby szybciej poszło) 11 - zdejmujemy metalowy docisk z plastikowym pierścieniem centrującym (nie wyrzucamy, to jest nam potrzebne) 12 - wyjmujemy starą jednostkę z uszczelką (w jednostce będzie paliwo, trzeba uważać, żeby wszystkiego nie zaświnić) 13 - zdejmujemy fabryczne zabezpieczenia z nowej jednostki i zakładamy na nią nową uszczelkę (spodem) 14 - wsadzamy nową jednostkę z nową uszczelką (jednostka jest rozsunięta na teleskopach, po oparciu na dnie baku trzeba ją docisnąć i przytrzymać) 15 - zakładamy i dokręcamy metalowy docisk z pierścieniem (śruby w samochodzie, otwory i wypustki na uszczelce, metalowa osłona z pierścieniem - pasują tylko w jednym układzie, trzeba dopasować) 16 - wpinamy wtyczkę z prądem i przewody z paliwem 17 - wsadzamy bezpiecznik od pompy, podłączamy akumulator, uruchamiamy samochód żeby sprawdzić czy wszystko działa 18 - zakładamy metalową osłonę i kanapę Gotowe Poziom trudności: bardzo łatwe Narzędzia: mały krzyżak, klucz z nasadką 8 (chyba), odkurzacz, szmata, słoik; opcjonalnie - wkrętarka (kompatybilna z nasadką) i latarka Wskazówka: pompa jest po stronie pasażera Czas: za pierwszym razem ~30 min Doświadczenie to jest coś, co zdobywamy kiedy jest już za późno: - odpięcie wtyczki z prądem (niepotrzebnie się gimnastykowałem z trzema zaczepami do odciągnięcia, wystarczyło jeden wcisnąć) - rzygające z jednostki paliwo (pluło dopóki nie otworzyłem korka wlewu) - dociśnięcie jednostki (myślałem, że jest wyższa niż oryginał, dopiero jak ją wyjąłem i przymierzyłem do starej to się zorientowałem, że trzeba ją ścisnąć / wcisnąć o dno przy wsadzaniu) - ułożenie jednostki do śrub do uszczelki do pierścienia (jak wspomniałem wyżej, jest tylko jeden układ w którym wszystkie dziubki w siebie wchodzą; wypustka na uszczelce najbliżej otworu/śruby jest najbliżej złamanego przewodu paliwa - obiecuję, że to zdanie nabiera sensu w trakcie składania całości) ps: wnętrze samochodu i ręce będą śmierdziały paliwem. Czyli nie planować operacji przed randką i/lub wożeniem bąbelków
  2. Mógłbyś napisać co i gdzie dokładnie trzeba sprawdzić? Wystarczy wypiąć i popsikać wtyczkę jakimś "spray-kontaktem" czy trzeba większych umiejętności? Miałem ostatnio jakiś problem z - prawdopodobnie - pompą/filtrem paliwa (wątek obok), zamówiłem nową, ale w oczekiwaniu na dostawę wywaliło mi błędy kontroli emisji spalin i wspomagania ruszania na wzniesieniu. Internet podpowiada, że często przyczyną jest niedokręcony korek paliwa (ma to sens, bo mechanik coś grzebał) albo sonda lambda; ale odkąd kupiłem samochód jest kilka pierdół które nie działają (np. nie działa start-stop) a wiem, że przed sprzedażą poprzedniemu właścicielowi padł akumulator i wymienił go na nowy. Pewnie nic to nie da, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
  3. Chyba znalazłem. Dla potomnych: HELLA 8TF 358 305-961 Wg karty produktu zamiennik 42021-SG000 (czyli całego zestawu) Cena około 465 zł. Jak przyjdzie, dam znać czy pasuje. Z tego punktu można pewnie szukać innych zamienników, ale tak mi to zmieliło beret, że już nie mam siły Dziękuję wszystkim za pomoc.
  4. Podejrzewam, że są tą części zamienne z innymi markami/modelami i powinny być dostępne w każdym sklepie od ręki, ale ten wątek powstał dlatego, że nijak nie mogę ich znaleźć Na 7 sklepów do których napisałem, pompa była w dwóch na zamówienie (cena ×10 w stosunku do tej którą podajesz); filtr bodaj w 4 (chyba tylko w jednym od ręki) z kosmicznym rozstrzałem cenowym.
  5. …muszę przyznać, że zgłupiałem Filtr paliwa - rozstrzał od 168 zł za Denckermann na Allegro do 1056 zł w serwisie. Pompa paliwa - od ręki nie ma, na zamówienie podjął się tylko jeden sklep (1200 - długi termin) i serwis (1726 zł - obiecują szybko) Jednocześnie, na eBay widzę całe zestawy (koszyk, filtr, pompa) od 100 do ~500 usd; ale musiałbym popisać do sprzedawców czy na pewno będą pasowały. Sama pompa o numerach zbliżonych do tego co szukam (czyli zamiast 42022SG000 jest np. 42022CA000 albo 42022FJ000) kosztują od 20 do 200 usd I tak oto z czegoś co powinienem zamówić przy kawie i wymienić dwa dni później w 10 minut zrobił się dylemat egzystencjonalny Ma ktoś jakiś sensowny pomysł? Na razie jestem rozdarty między zamówieniem najtańszego filtra Denckermann'a (co to w ogóle za firma?) i przeczyszczenia całości jakimś spray-kontaktem a zamówieniem kompletu od chińczyka z nadzieją, że będzie pasował. W obu przypadkach całość trzeba zwieńczyć modlitwą, żebym nie stanął kiedyś w środku lasu. Oczywiście kumam, że to forum dystrybutora i nie miałbym nic przeciwko wydaniu dwu- czy trzykrotności ceny za święty spokój, ale w przypadku kiedy nie mam pewności co dokładnie padło, płacenie 6× więcej to lekka awangarda
  6. Super, dziękuję. Numery bardzo pomogły. Na szybko sprawdzając… - pompa paliwa - w PL nowych nie ma, za granicą jest (eBay albo sklepy które nie wysyłają do PL) - filtr paliwa - poza jednym zamiennikiem na Allegro (cena ekstra ale jakoś dziwnie ta oferta wygląda) nie ma; za granicą jest. Napisałem do 7 sklepów z częściami (w tym serwis Subaru w Łodzi, ale ostatnio mi nie odpisali w innej sprawie, więc wiele się nie spodziewam). Zobaczymy czy ktoś się zlituje Myślicie, że mogło go zatkać tylko przez filtr? Z tego co się dowiedziałem, mechanik ruszył silnikiem z zewnętrznej pompy i auto ożyło. Na razie jeździ jak gdyby nigdy nic. Dla świętego spokoju wymieniłbym komplet, żeby nie zgadywać i dwa razy nie grzebać, ale jak nie znajdę pompy to może nie będzie wyjścia.
  7. Nie był wymieniany. Problem polega na tym, że nie znalazłem nigdzie w sprzedaży filtra, pompy ani całego zestawu. Problemem nie jest co i czy kupić, tylko jak i gdzie
  8. Ostatnio coś mi się bez większego powodu przytkało w układzie paliwowym i unieruchomiło samochód. Mechanik ostukał, opukał wszystko po kolei i samochód ożył; ale diagnoza jest 50/50, że będzie działał albo gdzieś stanie, zapewne w najmniej odpowiednim momencie. Jedyne co można zrobić profilaktycznie to wymienić pompę paliwa. Widzę, że jest zintegrowana z filtrem w zbiorniku …i nie występuje w przyrodzie jako nowa część do kupienia. Są jakieś zamienniki na eBay, ale w kraju widzę tylko części używane. Na jakimś filmie widziałem, że można niby całą jednostkę rozebrać i wymienić sam filtr lub pompę, ale osobno też nie występują w sklepach. Jakiś pomysł gdzie to kupić? Forester SJ 2.0 150 KM 2013 r.
  9. Samochód: Forester SJ. 2.0 150 KM. 2013, 116k km Wątek z kategorii "zagadka". Auto mam ~ pół roku. Przez ten czas i nadal nie ma z nim żadnych problemów… przez 99.9% czasu. Odpala od strzała, pracuje równo, ma moc, nie dymi, przyśpiesza, spalanie w normie. Nie ma się do czego przyczepić. …ale Jakiś miesiąc temu zdarzyło się, że przy ruszaniu spod świateł, skrzynia "zapomniała" co ma robić. Ciężko to wytłumaczyć, coś ją (lub silnik) przydławiło, tak jakby się rozjechała mapa. Dojechałem gdzie miałem, zgasiłem samochód, odpaliłem… przez kilka dni jeździł bez problemu. Później sytuacja ponownie się pojawiła. Kolejny tydzień bez problemu. I tak jeszcze ze dwa razy. Przy jednej z okazji podczas ruszania zmieniłem tryb na Sport, silnik "wziął wdech", obroty podskoczyły o 1k i wszystko wróciło do normy. Jedyny wspólny mianownik jaki znalazłem, to że dwa razy sytuacja wystąpiła po dłuższej drodze z małą i stałą prędkością. Kilka tropów: - nie podejrzewam, żeby coś się fizycznie popsuło (mogę się mylić), bo samochód na co dzień jeździ bez problemu. - pierwsze zdarzenie miało miejsce niedługo (dzień/dwa) po tankowaniu. Nie mam przekonania czy to dobry kierunek. Stacja BP na której tankuję od lat. Dopiero wczoraj wyjeździłem zbiornik i zatankowałem kolejny. - pod hasłem "hesitation on acceleration" internet zasugerował czyszczenie przepływomierza powietrza (MAF sensor). Wyjąłem, wyglądał jak nowy, przeczyściłem, chyba nic się nie zmieniło. - przeglądając forum trafiłem na kilka wspominek o aktualizacji ECU. Myślicie, że może to coś zmienić? Gdzie takie coś można załatwić? - czy jest możliwe, że przez zbyt "delikatną" jazdę coś się pitoli? Rozjeżdża się mapa, jakiś program w ecu albo skrzyni? Nie wiem, pytam. …i tutaj coś co może mieć znaczenie + w sumie pytanie poboczne: - od samego początku nie działa mi poprawnie system start-stop. Tzn. silnik gaśnie ale po 1-2 sekundach odpala ponownie, pomimo trzymania nogi na hamulcu. Niezbyt mi to przeszkadzało, bo i tak pierwsze co robię to wyłączam ten wynalazek. Z tego co czytałem system nie działa poprawnie jeśli jest zbyt słaby akumulator (?) Poprzedniemu właścicielowi padł przed sprzedażą więc wstawił jakiś nowy. Niby taki jak był wcześniej. Może to mieć znaczenie? Ładowanie na wskaźniku jest poprawne, auto odpala szybko i bez problemu. Jakieś pomysły? Niby nic strasznego, ale nie daje mi spokoju. Zagadka dodatkowa: "odbija" automatyczne zamykanie szyby od strony kierowcy. Klikam, żeby się zamknęła automatycznie, leci do góry, odbija i wraca do połowy. Następnie nie można kliknąć w górę, tylko delikatnie w dół i dopiero do góry. W efekcie muszę podnosić szybę "ręcznie" zatrzymując ją tuż przed końcem i ponownie kliknąć, żeby domknąć. Podobny problem miałem kiedyś w Audi. Tam jest coś takiego jak "kodowanie" szyb. Znalazłem info jak to zrobić w Forku, pomogło na dzień czy dwa i ponownie ogłupiał Może to też kwestia czegoś z prądem, podobnie do start-stop? [Edit] Nie będę bezsensownie podbijał tematu. Kwestia zamulenia silnia wynikała prawdopodobnie z kiepskiej jakości paliwa zatankowanego na BP. Raczej wadliwa partia, bo zawsze tankuję na tym samym. Po wyjeżdżeniu zbiornika i ponownym zatankowaniu problem nie wystąpił ani razu.
  10. Forester 2.0x (158KM) 2006, automat, lpg Śmieszna sprawa. W garażu zawitało nowe auto, zostawiłem Forka na jeden dzień i ten się pogniewał. 1. Siadło ogrzewanie. Tzn wieje, ale chłodem. Wszystkie tryby i siły nawiewu działają normalnie. Przy zamkniętym obiegu grzeje jakby lepiej. 2. Za pierwszym razem odpalił nierówno. Dałem mu chwilę, zgasiłem, uruchomiłem i od wczoraj działa ok. 3. Przed chwilą, podczas jazdy go przytkało.Przełączyłem na Pb. Pojechałem kawałek normalnie, włączyłem lpg, dałem w palnik i chyba się odetkał. 4. Poza konkursem - to w sumie od początku, ale nie wiem czy to norma. Zawsze przy odpalaniu czuć paliwo. TTTM czy coś nie tak? [Edit] …gdyby ktoś miał powyższe objawy, to jest szansa, że za chwilę wydmucha mu uszczelkę
  11. Guma Subaru - 28323SA020 Rozmawiałem z gościem w sklepie - jednak są dwie gumy na stronę. Mam kupić osłonę przegubu wewnętrznego i tą akurat ma. Opaski też są, ale kosztują tyle (20-coś za sztukę), że sam sprzedawca powiedział, żeby poszukać innych Zobaczymy jak podjadę.
  12. Dobra, teraz widzę, że to jest schemat tego samego, przedstawiony z dwóch stron Czyli guma jest jedna + opaski Opasek nie ma w sklepie - będą pasować jakieś inne czy szukać tych konkretnych?
  13. Dwa szybkie pytania: SG 2.0x 2006 AT 1. Czasem, po krótkim postoju i uruchomieniu ciepłego silnika, zdarza się, że obroty po "skoku z odpalenia" spadają niżej niż powinny i auto gaśnie albo prawie gaśnie (chyba, że dodam gazu). Na zimnym silniku nie ma problemu, na ciepłym, po powrocie wskazówki na normalną pozycję (czyli z sekundę po starcie) auto działa prawidłowo. Jakiś pomysł? Czujnik, filtr? [edit] Zauważyłem, że przy prawidłowym odpaleniu (nawet ciepłego silnika) wskazówka podskakuje i względnie opada wolno (tzn widać, że robi to w sposób kontrolowany), a jak jest problem to spada od razu poniżej prawidłowej wartości i dopiero później wraca na swoją pozycję (przy czym całość trwa sekundę). Może to jakaś wskazówka. 2. Jak mam do wymiany manszetę (osłona przegubu wewnętrznego) to kupuję 13, 15 czy oba i jeszcze 10 do kompletu?
  14. Chodzi o wnękę koła? Z tego co pamiętam są bodaj dwa albo trzy rozmiary kołków i kilka śrubek. Tu masz rozpiskę ile i co (wychodzi, że 2× 46064AE000 i 6× 57728AC090) ale najlepiej powyciągać te które się da, zobaczyć ile się nadaje do użycia a z pozostałymi iść do sklepu i znaleźć podobne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...