Jump to content

Miałki

Użytkownik
  • Content Count

    455
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

213 Wspaniały

About Miałki

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    Forester XT MY14

Recent Profile Visitors

936 profile views
  1. Zapytaj tych z centrali Vialle. Jak się wstydzisz to ja zapytam.
  2. Potwierdzam, to nie są normalne dźwięki ani żadne ten typ tak ma. Jedź czym prędzej do serwisu. Sześć lat już jeżdżę XTkiem (MY 14) i nigdy motor mi nie wydawał tak przerażających odgłosów.
  3. Jest Vialle Direct Blue. Nie sprawdzona jeszcze. Ale może zechcesz być pierwszym który ją sprawdzi, tak jak ja byłem jednym z pierwszych którzy testowali DLMa. No i podzielisz się wrażeniami na forum tutaj ładnie.
  4. Te dźwięki o których piszesz pochodzą od kół poprzez nadkola. Huczy w aucie ale nie wiadomo z kąd. Sprawdź stan nadkoli, może masz dziurawe, to częsta przypadłość. Ponadto umów się na tak zwane wygłuszanie nadkoli, albo sam zrób jak masz czas. Na Youtube pełno porad w tym temacie.
  5. Nie pakuj się w auto z przebiegiem 300 tyś km. Drugie tyle wydasz na remonty, a tego nie pragniesz. Motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa to problemy nieuniknione. U niektórych wcześniej u innych później. Sporo rzeczy także będzie do ogarnięcia w zawieszeniu i przeniesieniu napędu.
  6. Ja mam z tego rocznika, z sierpnia ale wersję XT. Z tym że mój ma dopiero 90 000 km zrobione. 224 to już trochę dużo. Z moim w sumie nic się na razie nie dzieje. Wymieniłem tylko skraplacz klimy, tarcze, klocki, sprężyny z tylu ( bo pękly) i olej w przekładni. No i jeszcze akumulator. Olej w jednostce napędowej wymieniam co 7000 km. Zakup wersji niedoładowanej nawet nie przyszedł mi do głowy. Liczę się z remontem silnika w okolicach 220 tyś km.
  7. A ta siatka jest z nierdzewki? Chyba trudniej utrzymać w czystości. Maj już jakieś spostrzeżenia?
  8. Miałki

    Forek SJ XT '14

    No właśnie. Sprawny. Dzieląc się moim okrętowym doświadczeniem muszę Wam powiedzieć że największe problemy nam stwarza właśnie automatyka. Coś jest na rzeczy z tym ciśnieniem bo i start silnika na LPG jest teraz sporo dłuższy. Pompa w baku dłużej nabudowuje ciśnienie. Może być i tak że zawór FRU puszcza, a sensor ciśnienia nie działa poprawnie. Ostatnia wizyta w serwisie autoryzowanym (juz nie) gdzie montowano DLMa zakończyła się niepowodzeniem. Panowie stracili licencję na oprogramowanie diagnostyczne i nie przyjęli auta na przegląd. Po tem poleciałem na statek i teraz żona się boryka. To znaczy na benzynie jeździ dla świętego spokoju.
  9. Miałki

    Forek SJ XT '14

    Ale tam nie ma rurki. Jest pompa cyrkulacyjna nurnikowa. Na około niej jest filter. Całość znajduje się po prawej stronie na środku butli. Na schemacie poglądowym wygląda to tak:
  10. Miałki

    Forek SJ XT '14

    ? W tym dedykowanym rozwiązaniu nie da się inaczej zamontować butli. Wszystko jest plug and play. Nawet otwory na węże są wykorzystane oryginalne bez wiercenia podłogi. Czy mógłbyś rozwinąć temat? Tak, to jest problem z odbudowaniem obrotów po zduszeniu silnika. Na benzynie zjawisko to nie występuje, no chyba że po hamowaniu awaryjnym. Podczas przeglądu na 90 kkm zafundowałem mojemu Reksiowi między innymi nowy olej w skrzyni biegów oraz konwerterze momentu obrotowego i nowe świece, bo tak by wypadało. Nowy olej hydrauliczny różni się trochę gęstością i wiskozą od starego, jest bardziej gęsty, co widać po próbkach (samplach). No i po tych akcjach zaczęło się to przygasanie. No ale to może zbieg okoliczności. Kilka rzeczy trzeba sprawdzić na samej instalacji. Filtry, w baku i na elektrozaworach i kondycję samych zaworów elektromagnetycznych (chociaż sensor ciśnienia spadku nie stwierdza, albo uszkodzony), oraz izolację termiczną pompy wtryskowej. Wiadomo jest bowiem że DLM ma tą przypadłość że część cieczy LPG odparowuje na pompie wtryskowej bo ta jest zamontowana na głowicy. Izolację wykonano z pianki która po jakimś czasie odparowuje od tego gorąca. No i mamy charakterystyczne szarpanie na biegu jałowym. Żona jest umówiona na 16go z gaziarzami. Ja nie mogę wrócić do domu, bo tam jakiś covid podobno macie.
  11. Miałki

    Forek SJ XT '14

    U mnie w XTku po wymianie świec zapłonowych na nowe pojawił problem gaśniecia silnika przy zatrzymywaniu się na światłach . Ale dzieje się to tylko przy zasilaniu z butli LPG. Na benzynie nie. Ciekaw jestem czy u Ciebie wymiana świec rozwiąże problem.
  12. Jaki masz w końcu wtrysk, pośredni czy bezpośredni?
  13. Tak się dzieje niestety. Wskaźnik jednak wraca sam po jakimś czasie. Komputeŕ musi sprawdzać poziom paliwa w baku, bo z kąd by wiedział ile ma po zatankowaniu. Zawsze mam pełny bak benzyny lub prawie pełny. Nigdy nie zdażyło mi się aby poziom spadł do zera. Wskaźnik prędzej czy później "odnajduje" się, , zwlaszcza w Instalacjach DLM gdzie benzyna nie jest pobierana wogóle.
  14. Mam takie same tylko pod nazwą Whispbar. Są ciche. Belki które nie wystają poza obrys uchwytu nie gwiżdżą. Uzywam ich w zimie do przewozu nart z dodatkowym uchwytem do nart oczywiście. Narty gwiżdżą. Belki nie.
×
×
  • Create New...