Miałki

Użytkownik
  • Zawartość

    120
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Miałki

  • Ranga
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Forester XT MY14

Ostatnio na profilu byli

154 wyświetleń profilu
  1. To jest chemiczne czyszczenie. Podaje się środki które dopalają nagary. Nie wszystko czyści się stricte mechanicznie. Będę o tym jeszcze pisał później.
  2. Tu nie chodzi o to czy stać czy nie tylko o fachową obsługę. Być może w mts pracują same orły. Bardzo cieszę się że na wszystko Cię stać i na na pewno czujesz się lepiej jak napiszesz komuś że go nie stać. W aso w którym prosiłem o kompleksowe czyszczenie układu dolotowego, przepustnicy, przepływomierza, zaworów, EGR i turbiny, to patrzyli na mnie jak na kosmitę i że nie robią. W silniku z recyrkulacją spalin i skłonnością do nagarów nie robią. No tak, najwygodniej jest filtry i oleje wymieniać.
  3. Czemu zalecenia mam olewać. Masz ty chłopie dobrze poukladane ? Jakiego znowu Janusza ? Nie oddał bym auta partaczowi. Zastanów się co piszesz. Czy Ty jesteś aż tak naiwny że aso jest dla Ciebie guru wiedzy motoryzacyjnej?
  4. Robiłem przegląd po 45 000 km w nieaso. Koszt 490 zł. Wymiana oleju w silniku oraz filtrów. Przegląd ogólny, analiza spalin, podpięcie do komputera diagnostycznego przez OBD, wymiana dwóch szpilek. Dodatkowo czyszczenie układu dolotowego, przepływomierza, przepustnicy, zaworów, EGR i turbo. Dodatkowo 150 zł. Przegląd instalacji DLM 180 zł. Zużycie klocków hamulcowych po 45 kkm 55%, nie wymieniano. Przegląd po 60 kkm będzie obejmował dodatkowo wymianę oleju przekładni, płynu hamulcowego i klocków, płynu chłodniczego i oleju w dyferencjale. Takie są zalecenia producenta.
  5. Witam ponownie; wgrano mi soft V1035, poprzedni to V1030. Żadnej różnicy nie odkryłem poza jedną. Mianowicie nie pojawia się błąd podczas rozruchu. Przedtem podczas startu na pół sekundy zapalał się czerwony wykrzykniczek na wskaźniku poziomu gazu. No ale przy okazji tej całej operacji gaziarz wymyślił że przepływomierz nie działa dobrze bo mu wyszło z pomiarów że za mało powietrza dostaje a na biegu jałowym prawie nic. Zalecił czyszczenie układu dolotowego, przepustnicy, przepływomierza, EGR i gniazd zaworowych. Sytuacja ciekawa bo żadnych nieprawidłowości nie odnotowałem podczas eksploatacji, tymbardziej spadku mocy na co by powinna skutkować awaria przepływomierza. Wczoraj nawet go wyjąłem i jest czysty jak łza. Niemniej jednak umówiłem się z diagnostą na przyszły piątek. Gość zajmuje się również czyszczeniem układu dolotowego. Zobaczymy. Gaziarz powiedział że takie czyszczenie zaleca się co 20 tyś km w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem. No i jeszcze podczas przeglądu, do obydwu zbiorników, dodał mi środek do czyszczenia układu wtryskowego. A tak przy okazji zauważyłem że pompa wtryskowa wyraźnie głośniej pracuje na gazie niż na benzynie. To charakterystyczne terkotanie słychać w kabinie. Też tak macie?
  6. Jest już nowy soft do DLMa dla Forestera. W piątek mi wgrają więc napiszę czy coś się zmieniło.
  7. Z tymi taśmami ostrożnie. Klej z taśmy może wejdć w reakcję z tworzywem szybki i zmatowic ją.
  8. Masz racje. To jest słaba felga.
  9. Tak. 225/55
  10. Poniżej Forester na Dezentach DT srebrnych 7.5x18 ET 38.
  11. Zagłosowałem. Forester ma 7%. Prowadzi Volvo V90 CC, 15%. Mnie osobiście przeraża to Volvo. Wczoraj znowu widziałem jak wciągają na lawetę.
  12. Rozmiar felgi do Forestera XT to szerokość 7.5" , wysokość 18" , rozstaw śrub 5x100 , otwór centralny 56.1 mm, ET 48. Rozmiar ET nie może być większy niż te 48 bo wtedy będziesz musiał zaaplikować dystanse, a to dodatkowy element wirujący. Jeśli rozmiar ET twojej felgi będzie np. 38 lub 35 to koło wyjdzie trochę na zewnątrz auta , tak jak na zdjęciu kolegi powyżej (choć tego nie widać za bardzo bo widok z boku). Jeśli zapodasz opony 245 to Forester zacznie wyglądać groźnie. Tylko przy takich laczach pogorszysz sobie trochę osiągi (większe opory toczenia, no i kierownicą na nierównościach może zacząć nieco szarpać). No ale próbuj i daj znać na forum.
  13. Najbardziej odpowiednie opony do twojego Forestera XT to 225/55 R18. Na felgę którą posiadasz wejdzie i 235, 245 też powinna tylko pamiętaj że profil (wysokość) opony ma być 55 bo na 50tce przy feldze 18 koło będzie za małe.
  14. Szukałem literatury tego pana na temat współczesnych rozwiązań w zaktesie zasilania paliwami alternatywnymi ale ciężko w sieci natrafić. Odwiedzię Politechnikę Śląska po drodze. Mają tam swoją księgarnię. Warto ho poczytać.
  15. Wciąż niedobrze. Wartości opałowej paliw nie podaje się na m3. To jednostka objętości. Na m3 podaje wartość opałową gazu ziemnego (stan lotny) dostarczanego do domostw do kuchenek. I tutaj dużo zależy od ciśnienia. Dla paliw płynnych i stałych wartość opałową podaje się w mega Dżulach (MJ) lub kilo kaloriach (kCal) na kilogram (kg) masy. Kilogram jest zawsze kilogramem, jest stały czyli miarodajny. Jednostka objętości (litr czy m3) nie jest miarodajna ponieważ ciecze zmieniają swoją objętość pod wpływem temperatury, rozszerzaja się i to znacznie. Ten sam kilogram paliwa będzie zajmował różną objętość w zależności od temperatury. Innymi słowy w zimie będziesz miał więcej paliwa w baku ( masowo ) niż w lecie bo my tankujemy w litrach. :-) Wartość opałowa benzyny to 42.6 - 44 MJ/kg, wartość opałowa LPG (50/50) to 45.9 - 47.3 MJ/kg.