Jump to content

Miałki

Użytkownik
  • Content Count

    494
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

290 Wspaniały

About Miałki

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    Forester XT MY14

Recent Profile Visitors

1067 profile views
  1. Dziękujemy Ci za obszerny wpis. Ładnie to zrobiłeś :-)
  2. Ale jak będziesz zmieniał olej dwa razy częściej to nie powinno się przydarzyć nic podobnego.
  3. Ty masz jakąś misję nawracania na benzynę ludzi którzy zbłądzili i zamontowali sobie LPG? Jesteś takim paliwowym talibem? Już się tam nie zagłębiaj w te niemieckie fora. My Ci tu zrelacjonujemy wszystko z pierwszej ręki. Całą prawdę i tylko prawdę. A silniki z bezpośrednim wtryskiem są idealne do gazowania.
  4. Prins nie wycofał się z DLMa. Jest dalej w ofercie i to już 3ciej generacji. Jeśli chodzi FA20F to rzeczywiście brak w ofercie, ponieważ Subaru wycofało ten motor. Zastąpiono go FA24 ale w ofercie jest tylko w USA. Jedyne co można teraz zaimplepentować do tego silnika to Vialle Direct Blue. W tym rozwiązaniu nie trzeba przerabiać pompy wtryskowej pod dodatkowe króćce do gazu. (właściwie jego fazy ciekłej) Też jestem ciekaw jak to się sprawdzi. No niestety silniki typu boxer są upierdliwe pod względem regulacji luzu zaworowego. Każdy powinien się z tym liczyć.
  5. Mój motor ma utwardzone zawory, to wersja FA20F. Prins Direct LiquiMax był dedykowanym rozwiązaniem właśnie pod ten motor. Pompa wtryskowa była dostosowywania do LPG w zakładach Prins'a w Holandii. Prins poświęcił wiele czasu i nakładów finansowych na wdrożenie tego rozwiązania do silników z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie modele aut do których miały być przeznaczone DLMy były długo i rzetelnie testowane w różnych warunkach klimatycznych. Z tąd jej wysoka cena. Instalację założyłem też trochę z ciekawości jak to się sprawdzi w tym DIT. Póki co nic powypalane nie j
  6. Tak mniej więcej 10 000 na plus wychodzi jeśl nawet wliczysz koszt instalacji i naprawy. Przeglądy samej instalacji były może raptem dwie , a ich koszty marginalne. Tu wszystko było dobrze. Silnik jeszcze nie padł, nie dramatyzuj :-) Auto oddałem do regulacji luzów zaworowych ponieważ motor nierówno pracował na biegu jałowym i przygasał przy podjeździe do świateł na skrzyżowaniach. Koszt wyjęcia silnika, przywrócenie luzów, wymiana simeringu między silnikiem a skrzynią (wyszło przy okazji) to 4000 zł. (Tyle mi powiedzieli, ale auta nie odebrałem jeszcze bo mają urlop) Sp
  7. Miałem kiedyś całkiem niedawno taki problem w moim BMW. Auto coraz trudniej zaczęło palić, szarpało i w końcu nie chciało odpalić wogóle. Zabraliśmy na lawetę do warsztatu. (cóż za krzepiący duszę przechodniów widok, BMW na lawecie) Zabrali się chłopaki za filter paliwa w pierwszej kolejności. No i cóż się okazało? W baku był olej napędowy.... No jak to? Przecież ja zawsze leję V-Power ! Do dziś nie wiem jak to się mogło stać. Po zalaniu benzyny auto pali na sam widok kluczyka.
  8. Znaczy się jesteś w Chorwacji. Forester dojechał. I co w końcu odkryli panowie z serwisu?
  9. 96000 km. Tylko na trzecim cylindrze zawory były podparte, bez luzu znaczy się.
  10. Wiesz, dziur na razie nie ma. Luzy zaworowe trzeba sprawdzać i korygować. To normalne, nawet gdyby same trzony były wykonane ze stopu Nimonic. To spore obciążenia cieplne są. Poproszę panów z serwisu aby zdjęli głowice i sprawdzili wizualnie stan przylgni zaworowych i porobili fotki.
  11. Nie ma hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Żeby je ustawić, skorygować trzeba targać silnik. Ot taka mała niedogodność.
  12. Co u mnie; W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni. Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa. Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania. Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i sam
×
×
  • Create New...