Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie Levorg tez tak pokazywal. Tyle, ze wskazania z komputera mialy niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Pod dystrubutorem wyglada sprawa inaczej. Komputer ze spalania calkowitego zostal skorygowany o + 6% i miesci sie w 0,2 - 0,4 l/100km. 

Wskazanie od uruchomienia silnika pozostalo dalej bardzo optymistyczne i przestawilem je na wskaznik turbo. Przynajmniej sie nie denerwuje ;) 

 

Ale jesli XV rzeczywiscie tak malo pali, no to trzeba sie cieszyc. 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

Ale jesli XV rzeczywiscie tak malo pali, no to trzeba sie cieszyc.

 

Nie pali mało. Kolega użył jakiś szamańskich zaklęć. Pod dystrybutorem i tak wyjdzie minimum 9l/100 przy delikatnej jeździe mieszanej.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Pod dystrybutorem i tak wyjdzie minimum 9l/100 przy delikatnej jeździe mieszanej.

Dokładnie tak, też mam taką średnią z ostatnich 15 tys km. Wynik 6l z kawałkiem to na pustej drodze na ciepło... Gdynia - Gdańsk w niedzielę nawet do osiągnięcia jak na światła dobrze trafimy i ruch mały :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje realne spalanie możecie zobaczyć na motostacie... Dodane każde tankowanie (jak zawsze staram się ta sama stacja, ten sam dystrybutor) + koszty dodatkowe ;) 

Nie będę się chwalić swoimi osiągnięciami chwilowymi bo generalnie liczy się spalanie nie chwilowo osiągnięte a średnie ;) co z tego że chwilowo zobaczę 5.x jak zawsze to jest okupione nie dotykaniem gazu, jazdą z górki na rozwiniętym żaglu i wiatrem w plecy ;) 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Skodziarz napisał:

I tylko ten zbiornik taki mały, choć i tak spory. Jak żyją ci od Imprezy, jak tam 50 litrów jest?

 

Nie jest łatwo ... tez bylem w szoku ze vx ma wiecej i zazdroszczę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, orm napisał:

tez bylem w szoku ze vx ma wiecej

Ciekawe, jak to zrobili - bardziej od spodu wystaje ten w XV, czy co? No chyba to jedyne wyjście. Miał ktoś okazję popatrzeć na oba modele od spodu? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanko - czy ktoś z Was przerabiał już swojego XV? Niestety nie znalazłem nic w "Nasze Subaru". Do tego spodziewam się (bez obrazy), że docelowa grupa na XV jest mniej hardkorowa niż na Forestery ;-) Ale nie ukrywam, że chodzi mi po głowie zrobienie XV na terenową trasę (coś na wzór "Reiskiego" z ostatnich plejad). Z tego co czytałem to najbardziej problematyczny jest długi zwis przedni, co w USA obchodzą wymianą zderzaka. Z uwagi na to, że to wolnossący silnik z osłonami nie powinno być problemu, prawda?

xv.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Do tego spodziewam się (bez obrazy), że docelowa grupa na XV jest mniej hardkorowa niż na Forestery ;-) Ale nie ukrywam, że chodzi mi po głowie zrobienie XV na terenową trasę

i masz racje. XV to jest tylko i wyłącznie podwyższona impreza czyli kompakt a nie auto do jazdy w terenie. Dobrze radzi sobie z miejskimi krawężnikami i szuterkiem ale to wszystko. Pomysł imo bez sensu lepiej kupić wolnossącego forka cena taka sama a obędzie się bez żadnych przeróbek bez homologacji itp itd. Wystarcza osłono pod silnikiem skrzynią i dyfrem. Dobre kąty, pełno czesci do zrobienia maszyny offroadowej itp itd

 

a tak władujesz kupe $$ i zrobisz z XV forka ...

ale można i tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie też korci móc pojechać XV w teren :D Do szczęścia brakuje tylko żeby ten dziób był krótszy... Całe reszta czyli osłony na spód i koła są do dostania od ręki. Był topic "offroad" poniżej, można tam podyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

i masz racje. XV to jest tylko i wyłącznie podwyższona impreza czyli kompakt a nie auto do jazdy w terenie. Dobrze radzi sobie z miejskimi krawężnikami i szuterkiem ale to wszystko. Pomysł imo bez sensu lepiej kupić wolnossącego forka cena taka sama a obędzie się bez żadnych przeróbek bez homologacji itp itd. Wystarcza osłono pod silnikiem skrzynią i dyfrem. Dobre kąty, pełno czesci do zrobienia maszyny offroadowej itp itd

 

a tak władujesz kupe $$ i zrobisz z XV forka ...

ale można i tak

Ok, częściowo się zgadzam. Ale Forester ma słabsze osiągi i na codzień nie potrzebuje tak dużego auta. Żona jeździ po mieście a ja bym chciał go podnieść + AT + Ew zmiana zderzaka + osłony na plejady i weekend.

cena rzeczywiście taka sama? Nie wydaje mi się. Chyba ze liczysz:

XV + $ na mody = forek

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ale Forester ma słabsze osiągi i na codzień nie potrzebuje tak dużego auta

nie zauważysz różnicy xv 2.0i vs forek 2.0i i tak cvt kastruje dynamike...

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

cena rzeczywiście taka sama? Nie wydaje mi się. Chyba ze liczysz:

XV + $ na mody = forek

a nie? Jeżeli rozmawiamy o autach nowych to  forek 2.0i obecnie w cenie wyprzedazowej to 118k pln a zbliża się koniec roku wiec jakas promka pewnie się pojawi , XV 2.0i niedostępne , dostępne tylko 1,6i -ale czy jesteś pewien że chcesz Subaru z takim małym motorem? B)

Jeżeli rozmawiamy o używkach to XV'ów używanych jak na lekarstwo jak się jakiś pojawia od razu znika ( pisze o autach z Polskiej sieci dystrybucji a nie przystankach z USA czy SBD) cena jak za forka z tego samego rocznika ... W lipcu kończy mi sie moj XV z 2014 więc pewnie też niebawem pójdzie w świat -  tanio nie będzie;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

XV z 2014 więc pewnie też niebawem pójdzie w świat -  tanio nie będzie;)

Szukałem jakiś czas (około roku) używek XV i w końcu powalony bezczelnymi ściemami sprzedających zdecydowałem się na kupno nowego. Rzeczywiście nie ma ich wiele na rynku - roczna sprzedaż w Polsce to jakichś 140 sztuk więc i ja myślę, że chętny powinien się znaleźć ;) . Motor co prawda fb16 ale co zrobić gdy SIP odechciało się sprzedawać w Polsce fb20. O! Teraz właśnie przyszło mi do głowy, że takich z fb20 nie będzie przybywać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

nie zauważysz różnicy xv 2.0i vs forek 2.0i i tak cvt kastruje dynamike...

NIE jechałem ani jednym, ani drugim, ale opinie są takie: forek nie jedzie, XV jedzie super - dużo lepiej niż na papierze :)

I tak w grę wchodzi e-boxer

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed zakupem Forka odbyłem jazdę XV(2,0 benzyna) ze skrzynia CVT, ruszył umiarkowanie, pózniej głośno i nie jechał, powyżej 3000 obrotów w końcu ruszył:-) Zdecydowałem się na Forka 2,0 benzyna w manualu, i tan jakoś jeżdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mio1 napisał:

Ja przed zakupem Forka odbyłem jazdę XV(2,0 benzyna) ze skrzynia CVT, ruszył umiarkowanie, pózniej głośno i nie jechał, powyżej 3000 obrotów w końcu ruszył:-) Zdecydowałem się na Forka 2,0 benzyna w manualu, i tan jakoś jeżdzi.

Teraz niestety nie kupisz z manualem :( to mogłaby być ciekawa opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

NIE jechałem ani jednym, ani drugim, ale opinie są takie: forek nie jedzie, XV jedzie super - dużo lepiej niż na papierze :)

 

Chyba nic dziwnego, przecież są spore różnice między tymi modelami: masa własna forestera ok. 100 kg więcej, większe opory powietrza, skrzynia inaczej zaprogramowana, silnik o innej konstrukcji... Na papierze forek jest w osiągach gorszy ok. 1,5 sekundy do setki wobec XV MY18 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie Forka MY17 z CVT z XV MY18 i w mojej subiektywnej ocenie pod względem dynamiki, zwłaszcza w warunkach typowo miejskich Forester jeździ lepiej od XV. Do 60 km/h przyspiesza naprawdę żwawo i to bez konieczności używania wysokich obrotów. Po przesiadce na XV na początku wrażenie jest takie, jakby ręczny nie był do końca zwolniony. Nie ma tej lekkości znanej z Forestera. Oczywiście ani jeden ani drugi to nie są demony sprint do setki.

Poza tym skrzynia w Forku działa perfekcyjnie płynnie, czego niestety nie można powiedzieć o tej w XV. Miałem też OBK i w mojej ocenie automat w XV działa najgorzej z całej trójki. Być może to "zasługa" nowego silnika -  nie wiem. W każdym razie po płynności jazdy lineartronikiem z której było dumne Subaru pozostało wspomnienie. Teraz na codzień jeżdżę klasycznym automatem i jak wsiadam do XV, to odbieram CVT jako mniej płynnie działającą.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

NIE jechałem ani jednym, ani drugim, ale opinie są takie: forek nie jedzie, XV jedzie super - dużo lepiej niż na papierze :)

I tak w grę wchodzi e-boxer

w takim razie musisz się przejechać.  Widzę że rozważasz auta nowe których jeszcze nie ma w sprzedaży i dopiero mają się pojawić.   Więc faktycznie XV może być lepszym rozwiązaniem niż forek. Z tego co widziałem na necie w Rosji nowy forek już jest i opinie są takie że nie jest to już auto tak dzielnie w terenie jak kiedyś - olbrzymie przednie zwisy , waga + gabaryty zrobiły swoje. Z nowego forka zrobiono typowo rodzinne podwyższone kombi... Szkoda.  Filmy z nowym forkiem VS reszta suvów w tm stare forki są nawet tu na forum

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Forester jeździ lepiej od XV

 

Godzinę temu, Karas napisał:

nowy forek już jest i opinie są takie że nie jest to już auto tak dzielnie w terenie jak kiedyś

O nieee... i po co ruszałem ten temat. Mogłem życ w niewiedzy :( teraz zostało co, polowanie na jimny? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, GREGG napisał:

silnik o innej konstrukcji...

Czym się różni konstrukcyjnie 2.0 z XV od 2.0 z F?

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

polowanie na jimny? ;)

SUV czy tam crossover to nie samochody terenowe. Samochód terenowy powinien być na ramie, jak Zimni :D . I jest taki trudny do kupienia?! Kiedyś miałem wrażenie, że co i raz je widzę na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...