Jump to content

Skodziarz

Użytkownik
  • Content Count

    741
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

112 Wspaniały

About Skodziarz

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wiedeń
  • Auto
    Subaru XV 2.0 MY18

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Wyciszenie? Poza submarkami premium (Lexus, Infiniti, Acura), typowa przypadłość aut z kraju kwitnącej wiśni. Jeździłem taką Corollą (kombi) i było dosyć głośno przy prędkościach autostradowych.
  2. Gdyby ktoś myślał spróbować: http://carlinkit.com/productinfo/447590.html (przełączcie na angielski po prawej na górze - to takie pudełko, które powinno przewodowy carplay zamienić na bezprzewodowy) To nie musicie już - nie działa Szkoda, bo przydatne by było. Podejrzewam, że inne rozwiązania (jest ich multum, najpopularniejsze to Carplay2Air) też nie będą działały, bo wszystkie są oparte na tym samym pomyśle. Pojawił się projekt czegoś podobnego, tylko dla Androida - ciekawe, czy tam ogarnie Starlink? Gdyby tak, bo bym mógł rozważyć powrót to Andka, po
  3. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Fakt, najwięcej problemów sprawiał 2.5 - znacznie rzadszy, acz występujący. Dobra, niech będzie, awaryjne te Subaryny nie były - tym niemniej będę obstawał przy swoim, że "bezawaryjny" to nie było pierwsze określenie przychodzące na myśl na dźwięk słowa Subaru
  4. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Nie no - boxery zawsze były problemowe - a to olej piły, a to uszczelki pod głowicą padały... To nie Toyota, gdzie w latach 90 samochody były produkowane tak, że budę już dawno rdza zjadła, a mechanika wciąż działała. Te czasy też już są za nami, ale wciąż tojki raczej bezproblemowe są. Na SBD spuśćmy zasłonę milczenia. A już samo podejście importera do problemu powinno być na wykładach z marketingu pokazywane jako "jak NIGDY nie należy postępować". Gdyby nie to, to poza kilkoma ewidentnymi wadami projektowymi to nie był jakiś tragiczny diesel, bardzo ciekawa konstrukcja. Niestety, z
  5. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    2.0i nie był w mej opinii. A właściwie, to w PL nie był, bo SIP odleciał z ceną. Za granicą był to najtańszy (i to wyraźnie tańszy) crossover z 4x4 Zresztą dlatego go kupiłem, ponieważ Ateca była duuuużo droższa. A w PL kosztowała tylko niewiele więcej, to bym do Subaru nawet nie zaglądał. Wart swojej ceny był 1.6 przed tegorocznymi podwyżkami - ocierał się cenowo o Dacię Duster - czyli bezpośredniego konkurenta (nawet silnik podobny jeszcze w tamtych czasach - 1.6 wolnossący w obu). A jednak, mimo wszystko, japońska Dacia jest lepsza od tej rumuńskiej
  6. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Może nie zepsuł, ale wszystko zużywa się, na mój gust, za szybko - od wycieraczek, przez hamulce i przednią szybę (!), na głupich dywanikach kończąc Zobaczymy jak trwałość zawieszenia i nowych elementów w 2.0i - czy też tak "na chwilę" obliczone? A Skoda? Zawsze dojechała do celu. Jedyna unieruchamiająca awaria wydarzyła się po 7 latach (cewka zapłonowa) - tyle jeszcze żaden XV II gen nie ma, więc można wróżyć z fusów. Subaru to w ogóle nie jest marka, która wymieniana jest w kontekście niezawodności! Coś tam o rajdowych sukcesach, coś o napędzie i tyle. Bezawaryjność? Nie te drzwi
  7. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Ja mam takie wrażenie, że stereotypy na temat aut pochodzących z różnych miejsc trochę tracą wartość - japońskie nie są już niezawodne (a na pewno nie są trwałe - wszystko w XV zużywa się w nieco zbyt dużym tempie), a europejskie komfortowe Jedyne, co wciąż pewne, to rzeczy, które wynikają z samej kultury, która zmienia się setki, nie dziesiątki lat - japońskie są brzydkie, francuskie ładne itp. - to można zmienić tylko zatrudniając osobę z innego kraju do zaprojektowania auta (a i projekt można potem zepsuć dodatkami).
  8. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Dokładnie. To jest taki trochę XCeed dla Ceeda - nie identyczny, detalami się różniący (tak samo jak XCeed ma wydłużony kuper, przez co bagażnik jest większy), ale w zasadzie bliski krewniak Byłem wczoraj w Salonie obejrzeć Leona - jestem w szoku. To jest pierwszy kompakt, który ilością miejsca w kabinie nie ustępuje praktycznie XV!! Z tyłu jest mnóstwo miejsca na nogi, głowę itp. Z przodu można usiąść wygodnie (choć podłokietnik na drzwiach - a raczej same drzwi - kończy się ciut za wcześnie). Nawet plastiki są tak samo kiepskie jak w (nowym) XV: @Karas, znalazł się następca
  9. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Chodziło mi o to, co się za pieniądze dostaje - za 140k w e-Boxerze dostaje się wielkie nic - ani małego spalania, ani dynamiki, ani komfortu, ani nawet jakiejś niesamowitej niezawodności i trwałości. Za 190k w Formentorze dostaje się na pewno mnóstwo frajdy z jazdy - czy to jest warte dopłacania 50k - to już każdy musi odpowiedzieć sobie według własnych priotytetów, przekonań i zasobności portfela. Wątek został założony przez kolegę, który XV zmienił na Infiniti QC30, więc samochód klasy premium, i nietani - do tegoż założenia Formentor całkiem pasuje ;-)
  10. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Problem, że to w zasadzie Skoda - znaczy ulepione z tych samych klocków
  11. Skodziarz

    XV 2.0 e-Boxer

    Może ktoś jeździł e-Boxerem na wietrze? Chodzi mi o to, czy te nowe relingi są dużo cichsze od drabin montowanych w "zwykłym" XV? Dach wyciszony, a mimo to przy większym wietrze nie-w-plecy szum w relingach jest dominującym hałasem powyżej 120 km/h Może by się dało jakoś przełożyć te z e-Boxera?
  12. Skodziarz

    XV 2.0 e-Boxer

    No chyba, że chodziło o Rowana Atkinsona, znanego szerzej publice jako Mr. Bean (pan Fasola)
  13. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Pojawił się idealny kandydat na następcę XV, pozbawiony praktycznie wszystkich jego wad: Cupra Formentor. Samochód o prawie identycznych wymiarach i sylwetce. Wreszcie dynamiczny tak, że nikt nie powinien narzekać. Napęd 4x4. I nawet bagażnik słuszniejszych rozmiarów. Trochę wysoka cena (190 kPLN), ale porównując do e-Boxera już tak bardzo nie razi. Można wątek zamknąć
  14. Witam po długiej przerwie ponownie, Skoda wraca na salony! Nie wiem, czy inni też to zauważyli, ale EyeSight z czasem staje się mniej... czujny? Myślę, że tak to można określić. Zauważyłem po tym, jak często "gubił" linie oddzielające pasy - wystarczyło, by droga mocniej skręciła (droga ekspresowa dodam - kręta, ale w normach przewidzianych dla drogi ekspresowej), i już asystent utrzymania pasa się poddawał. Poczytałem, pogrzebałem i okazało się, że to typowe - w końcu instrukcja zabrania dotykać elementów optycznych EyeSight, a one, jak wszystko w środku, z czasem się zwycza
  15. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    Dzięki! Jeszcze mnie ciekawi jak będzie przy większych upałach, jak będzie się wywiązywała z obowiązków wentylacja i klimatyzacja - będę pytał
×
×
  • Create New...