Jump to content

Szürkebarát

Użytkownik
  • Content Count

    440
  • Joined

  • Last visited

About Szürkebarát

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 04/29/1958

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru XV 1,6 Comfort MY19

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Diesle i owszem, idealne nie są ale wtórna emisja pyłu i z diesli i z opon i ze startych nawierzchni że o okładzinach ciernych nie wspomnę, to temat bardzo rzadko poruszany. Jestem przekonany, że pył z diesli i z opon i z nawierzchni (że o okładzinach ciernych nie wspomnę) nie dematerializuje się tylko jest nieustannie wzbijany przez ruch kołowy.
  2. Kabinowy filtr, fabrycznie założony w mało jeżdżonym Szarym Mnichu, spowodował "zarośnięcie" szyb od wewnątrz. Co prawda stało się to w obecności warszawskiego powietrza, w którym mało pyłu jest w tylko niedzielę rano albo gdy są opady atmosferyczne. Obecnie założony filtr premium wydaje się działać jak należy, nawet smrody z pojazdów są odfiltrowane.
  3. jeśli mogę coś podpowiedzieć w zagadnieniu tych prac badawczych, w szczególności w kontekście drinka podczas prac, polecam włączyć do metodologii badawczej, dym z cygara
  4. Koledzy? Nie chciałem was wykierować do takich badań warsztatowo- naukowych z których nie wiadomo co wyjdzie! Nie idźcie tą drogą! No chyba, że o wyniesieniu choinki ciągle ktoś przypomina...
  5. Cóż, mój "zielony" filtr kosztował mnie ~150 zł, z wymianą jak rozumiem bo nie mam na fakturze pozycji "wymiana filtra kabinowego". Wobec 78 zł którą to cenę podał @Snuff to prawie 100% różnicy w cenie. Tu już jest o co walczyć, tym bardziej że dochodzi satysfakcja z pracy DIY albo i pokazania młodemu jak to stary potrafi . Dla uprawiania dydaktyki - świetna okazja.
  6. Zastanawiałem się czy gęstsze poskładanie filtra "zielonego" daje lepsze parametry filtracji od filtra Mann FP1828, którego złożenie jest znacznie rzadsze i nawet o tym napisałem rano ale mi gdzieś to wcięło więc powtarzam.
  7. Szürkebarát

    Spalanie XV II

    Mocno się ograniczając i ciągle o tym myśląc, mógłbym ograniczyć spalanie o około 0,5 ltr/100 km. Czyli jeżdżąc 20kkm rocznie oszczędził bym ze sto litrów benzyny. Uśredniając obecne ceny to oszczędność około 500 zł. O ograniczeniu emisji CO2 nie będę się rozwodził. 500 zł to mała albo niemała kwota ale podzielona przez 365 dni daje oszczędność ~1,37 dziennie. Warto? Czy warto ograniczać się i ciągle o tym myśleć dla zysku 1,37 zł dziennie?
  8. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Codziennie Szary Mnich jest jednomiejscowy, od czasu do czasu wielomiejscowy.
  9. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Uff. Zanim zorientowałem się że pootwierane jest to i owo pomyślałem, że chodzi o zakład.
  10. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Po takim dictum niełatwo ci będzie swojego XV sprzedać...
  11. Co z tego, że nie wyrzucam skoro problemem jest, że nikt nie wie co zrobić ze zgromadzonym już odpadowym plastikiem. Pryzmat ekologii pokazuje również, że nałożona na produkty opłata produktowa znika gdzieś w budżecie państwa zamiast zostać spożytkowana na utylizację odpadu.
  12. Mam wrażenie, że to łapanie się prawą ręką za lewe ucho i kombinacje ze słusznie minionych czasów gospodarki niedoboru.
  13. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Ja wreszcie nie potrzebuję samochodu ani z dużym bagażnikiem ani w ogóle dużego. XV traktowany jako dwumiejscowy jest dla mnie idealny.
  14. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Nie karmić, nie drażnić trolla.
  15. Szürkebarát

    Co zamiast XV???

    Ty, no weź. No weź bo się zapędzisz w kozi róg "myślących" aplikacji. Ja, żeby nie mieć takich osądów, załączam mojego adaptacyjnego autopilota nawet tam gdzie to raczej nie ma sensu i cieszę się tym, że to ON przyspiesza (i hamuje) optymalnie i nawet w zakrętach utrzymuje optymalną szybkość. Wciąż mam odruch wczesnego hamowania choć już wiem, że automat zareaguje lepiej ode mnie i w czasie optymalnym.
×
×
  • Create New...