Tomasz GG Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 (edited) Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne? Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim? Edited April 19, 2023 by Tomasz GG Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 28 minut temu, Tomasz GG napisał(a): Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne? Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim? Pierwszy samochód? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy87 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 52 minuty temu, Tomasz GG napisał(a): Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne? Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim? Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Teraz, chudy87 napisał(a): 2000 tys. 2 tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy87 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 3 minuty temu, 555marcin napisał(a): 2 tys Literówka ale wiadomo o co chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingston70 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 22 minuty temu, chudy87 napisał(a): Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Każde auto tak ma, nie tylko Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szürkebarát Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Dzisiaj rano mój miał tuż po odpaleniu ~1800 obr/min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 8 godzin temu, kingston70 napisał(a): Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie. A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingston70 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 2 godziny temu, adamW202 napisał(a): A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz. Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 13 minut temu, kingston70 napisał(a): Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje. W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 38 minut temu, kingston70 napisał(a): Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje. Zgodnie z zasadami termodynamiki, płyn w silniku będzie miał temperaturę otoczenia, czyli rzeczone 30 stopni. A to już może wpłynąć na niższe obroty po odpaleniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy87 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Choćby była i nas zewnątrz temperatura 35 stopni to i tak zaraz pod odpaleniu będzie miał wysokie obroty. Co prawda dzięki wysokiej temperaturze silnik szybciej się nagrzeje ale obroty choć krótko ale będą. Tak to jest w tych Subarynach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz GG Posted April 20, 2023 Author Share Posted April 20, 2023 22 godziny temu, 555marcin napisał(a): Pierwszy samochód? Nie, ale pierwsze Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skodziarz Posted April 20, 2023 Share Posted April 20, 2023 4 godziny temu, Tomasz GG napisał(a): Nie, ale pierwsze Subaru. Współczuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted April 26, 2023 Share Posted April 26, 2023 W dniu 19.04.2023 o 21:30, adamW202 napisał(a): W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie. Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted April 26, 2023 Share Posted April 26, 2023 2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a): Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. Nie pomyślałem o tym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now