Skocz do zawartości

obroty silnika po starcie


Tomasz GG

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Tomasz GG napisał(a):

Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne?

Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim?

Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, chudy87 napisał(a):

Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne 

Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie.

A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adamW202 napisał(a):

A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz.

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

 

Zgodnie z zasadami termodynamiki, płyn w silniku będzie miał temperaturę otoczenia, czyli rzeczone 30 stopni. A to już może wpłynąć na niższe obroty po odpaleniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2023 o 21:30, adamW202 napisał(a):

W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie.

 

Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. 

Nie pomyślałem o tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...