Jump to content

obroty silnika po starcie


Tomasz GG

Recommended Posts

Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne?

Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim?

Edited by Tomasz GG
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Tomasz GG napisał(a):

Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne?

Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim?

 

Pierwszy samochód? :)

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, Tomasz GG napisał(a):

Dzień dobry. Mam pytanie, czy obroty silnika po starcie maja być wyższe tzn około 1800 rpm, czy to jest normalne?

Gdzie można znależć, pobrać instrukcję obsługi w języku polskim?

Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, chudy87 napisał(a):

Normalna sprawa w Subaru, że obroty dochodzą nawet do 2000 tys. na zimnym silniku. Temmperatura się podnosi i obroty spadają. 30 stopni i obroty normalne 

Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie zawsze było to irytujące.Nocuje w cieplutkim garażu a zachowuje się jak pod chmurką.Dla mnie jakieś nieporozumienie.

A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, adamW202 napisał(a):

A w garażu masz grubo ponad 30 stopni rozumiem? Bo jak nie to nie rozumiem czemu się irytujesz.

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie.

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, kingston70 napisał(a):

Dla mnie jest to rozgrzewanie silnika na postoju,a chyba nie o to chodzi.Nie w każdym samochodzie to występuje.W Toyocie w dieslu delikatnie podnosił na zimnym ale tylko jak był załączony nadmuch.W silniku xv jest to bardzo wyczuwalne mimo że benzyna.30 stopni w garażu nic nie zmieni,płyn w silniku samoczynnie się nie nagrzeje.

 

Zgodnie z zasadami termodynamiki, płyn w silniku będzie miał temperaturę otoczenia, czyli rzeczone 30 stopni. A to już może wpłynąć na niższe obroty po odpaleniu :)

Link to comment
Share on other sites

Choćby była i nas zewnątrz temperatura 35 stopni to i tak zaraz pod odpaleniu będzie miał wysokie obroty. Co prawda dzięki wysokiej temperaturze silnik szybciej się nagrzeje ale obroty choć krótko ale będą. Tak to jest w tych Subarynach

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.04.2023 o 21:30, adamW202 napisał(a):

W Golfie 7 z silnikiem 1.4 tym o slabszej mocy z turbiną też nie ma czegoś takiego jak praca na "ssaniu" po starcie. Nie wiem czy dlatego, że jest tam lepiej przemyślany układ chłodzenia (nagrzewania silnika w tym momencie) czy poprostu ekologia i chodzi o obniżenie spalania w każdej sytuacji bez względu czy jest to zdrowe dla silnika czy nie.

 

Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Jest tylko tego nie słyszysz. Silnik chodzi na opóźnionym zapłonie. Więcej ciśnienia spalin idzie w wydech. A to wszystko jest po to żeby rozgrzać szybko katalizator. W Subaru pracuje na wyższych obrotach spalając więcej paliwa i generując ciepło nie dla kierowcy, tylko żeby dogrzać ekologię jak najszybciej. W różnych samochodach może być różna filozofia działania. 

Nie pomyślałem o tym. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...