Jump to content

ir3n3usz

Nowy
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 Dobry

About ir3n3usz

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Radom
  • Auto
    Subaru Legacy diesel 2010r

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ir3n3usz

    Zbieżność

    Sama regulacja to żaden problem. W Radomiu robię to za 100zł. Problemem zawsze są śruby do regulacji zbieżności z tyłu. Jeśli stoją w tulejkach, to najpierw trzeba je uruchomić(koszty rosną). Z tyłu nie ma regulacji kąta pochylenia. Z przodu masz regulację pochylenia i zbieżność. Zwykle nie ma z tym problemu. W normalnych warunkach taka regulacja trwa ok. 20 minut jeśli samochód jest przygotowany.
  2. Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30.
  3. Jak nie był w stanie odczytać parametrów tzn. że ma słaby diagnoskop, a nie słabe wtryskiwacze. Jedynym parametrem dot. wtryskiwaczy które można odczytać to korekty. Do sprawdzania wtryskiwaczy służą stoły probiercze, a nie że mechanik tak sobie powiedział, bo mu parametry nie czytają się. Mogą być różne przyczyny szarpnięć, jedną z nich jest zawór SCV, może być także przepływomierz. Kiedyś na nacie widziałem filmik, jak gość miał zwarcie w instalacji klapy gaszącej i w czasie jazdy przymykała się, a silnik szarpał - usterka wręcz nieprawdopodobna, a jednak wystąpiła. Trzeba ten samochód dobrz
  4. Może po prostu stała woda w cylindrach i zjadło gładzie, takie historie się zdarzały po UPG. Teoria, że naprawi to wady silnika jest o kant d...y potłuc. Problem z uszczelkami można zmniejszyć zamykając blok albo chociaż kołkując go wokół tulei, a nie rozwiercając silnik jeszcze bardziej. Nie zgodziłbym się na wymianę tłoków bez konkretnych argumentów, typu: cylinder ma trzy setki owalu albo jest uszkodzona gładź. Palnęli klientowi "panie nowe tłoki trzeba kupić" i koniec, a klient nawet nie zapytał się po co.
  5. Przy okazji naprawy układu wtryskowego warto dać do sprawdzenia pompę CR. W przeciwieństwie do wtryskiwaczy pompy naprawia się i są do nich części. Standardowo wymiana zaworu SCV i pewnie wymiana pompy niskiego ciśnienia(zużywają się) wewnątrz pompy CR. W zależności od speca trzeba szykować przynajmniej 1,5tyś na regenerację pompy CR
  6. o to mi chodziło, cały czas jest przekazywany na obie osie. Dołączany to był Justy, czyli wynalazek zapożyczony od Suzuki.
  7. Równej długości półosie. Silnik i skrzynia położone w osi pojazdu, tak samo mosty. Na tym polega symetryczności. W każdym MT jest centralny mechanizm różnicowy. Napęd przekazywany jest 50/50 między osiami. Wiskoza ma zadanie zblokować napęd w przypadku poślizgu jednej osi. Zwykły mechanizm różnicy powoduje zawsze przekazanie napędu na koło/oś która nie ma przyczepności. Wiskoza jest po to, żeby dało się wykorzystać zaletę tego napędu. Bez niej jak postawisz przednie koła na rolkach, to w ogóle nie ruszysz z miejsca oraz odwrotnie. Jak postawisz tył na rolkach to nie ruszy
  8. Może to być kwestia samego filtra oleju. Podobną sytuację miałem w dieslu na oryginalny filtrze oleju, kontrolka świeciła się dobre dwie sekundy. Zmieniłem filtr na Boscha i gaśnie teraz od razu.
  9. ir3n3usz

    CVT - awarie

    Jest filtr. Patrz na rysunek, który wrzuciłem dla Forestera 2.0 DIT. Jeśli to Outback IV czyli okolice 2010r to skrzynia jest podobna do tej w Foresterze DIT. Żeby dostać się do papierowego filterka trzeba od tyłu skrzyni zdjąć dwa korpusy. Czerwoną linią zaznaczyłem miejsce do którego trzeba się dostać. To jest zdjęcie skrzyni z Forka DIT, ale korpusy w Outback są podobne. W misce jest drugi filtr, który jest jednocześnie smokiem.
  10. ir3n3usz

    CVT - awarie

    Nic poza wkładem filtra tam nie ma. Byłoby widać jakiś zaworek na rysunkach, które wcześniej wrzuciłem - w CVT z silnikami N/A jest tylko pokrywka z blachy i uszczelka. A w CVT z silnikami turbo filtr jest wpakowany między korpusami skrzyni. Filtr to zwykły wkład z bibułki z jednej strony bez przelotu.
  11. ir3n3usz

    CVT - awarie

    Szczerze mówiąc nie byłbym tego taki pewien. Nie do końca drożny filtr może powodować problemy ze sterowaniem skrzynią, typu szarpanie przy zmianie przełożeń, bo układ hydrauliczny nie ma pełnej wydajności, ale to skrajny przypadek. Kompletnie nie ma wpływu na to, że uszkadzają się bieżnie łożysk czy na padniętą cewkę selenoidu. Rozbierałem kilka takich skrzyń i te filtry raczej nie były w agonalnym stanie, dlatego jestem daleki od tego, żeby określić filtr jako główna przyczyna awarii. Skrzynie miały przebiegi od 120 do 200tyś km tak mniej więcej.
  12. ir3n3usz

    CVT - awarie

    Dobrze widzę że trzeba skrzynię rozebrać aby go wymienic? Niestety tak, dlatego wymienia się tylko przy okazji ewentualnej naprawy skrzyni. Taki psikus od producenta
  13. ir3n3usz

    CVT - awarie

    W każdej CVT Subaru jest dwa filtry. Pierwszy pełni rolę smoka, a drugi jest wewnątrz obudowy wykonany z bibułki jak każdy filtr oleju w silniku. Ten filtr papierowy jest szczególnie narażony na uszkodzenie podczas wymiany dynamicznej. Skrzynia z Forestera wolnossącego Skrzynia z Forestera 2.0 DIT
  14. Jeśli doszło do pęknięcia wału korbowego konieczna będzie wymiana blok silnika. W 100% silników zniszczenia są tak duże, że nie ma sensu nawet tego rozbierać. Koszt w ASO takiej naprawy, która zapewni działanie silnika na minimum 200tyś km to ok. 20tyś zł. Ale póki silnik nie został zdiagnozowany, to tylko wróżenie z fusów.
  15. ir3n3usz

    CVT - awarie

    W CVT z kaseta zaworów na dole demontuje się miskę olejową, filtr i luzuje się śruby od kasety. Tym sposobem spuszczamy 10L ze skrzyni. Ewentualnie druga opcja, to dwie wymiany. Po pierwszej wymianie godzinka jazdy, żeby olej dobrze się wymieszał a potem druga. Zużywamy ok. 10L oleju w sumie. Nazwałbym to odświeżeniem oleju. Nie ma w tym nic złego.
×
×
  • Create New...