Jump to content

sebachon

Użytkownik
  • Content Count

    3186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

sebachon last won the day on February 3 2015

sebachon had the most liked content!

Community Reputation

117 Wspaniały

About sebachon

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Birthday 06/29/1976

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa, Białystok, Athina
  • Auto
    WRX MY06, Lancer 1.6

Recent Profile Visitors

1252 profile views
  1. Ok. Dzięki. Zmieniam tylko środkowy z konieczności - zaczyna mi padać... Hałasu nie lubię.
  2. WRX 2.5T hawk 2007.
  3. Odświeżę temat. Mam pytanie do fachowców. Czy wymiana środkowego tlumika na przelotowy z rezonatorem przy zachowaniu seryjnego końcowego i katalizatorów wpłynie na pracę silnika?
  4. Mój WRX 2.5T z przebiegiem 200 tysięcy km brał już 1 litr oleju na 1000 km. Po rozbiórce głowic i wyjęciu tłoków okazało się, że ani tuleje, ani tłoki nie są w ogóle porysowane, a wręcz przeciwnie - są w idealnym stanie (mimo awarii smoka olejowgo 100 tys. km wcześniej - w porę wykrytej). Jedynie pierścienie są zapieczone, a na dwóch cylindrach wszystkie trzy pierścienie ułożyły się tak niefortunnie, że zrównały się szczeliną.... Niektóre uszczelniacze zaworowe też już wymagały wymiany. Po pomiarach bloku okazało sie, że nie ma żadnej owalizacji i większego zużycia tulei, więc pierścienie zost
  5. Co więcej, przy przebiegu 110 tys. miałem pęknięcie smoka olejowego, ale ponieważ zostało to w porę wykryte (później gasnąca lampka oleju przy rozruchu), nie przyniosło to żadnych szkód - jedyna możliwa tego drobna konsekwencja to lekko zarysowany jeden z wałków. Nawet gdy silnik brał prawie litr oleju na 1000 km, stopień sprężania na wszystkich cylindrach był powyżej 10. Koszt całej tej remontowej operacji razem z częściami to około 6 tys. PLN. Zrobiłem też małą rewizję turbiny i okazało się, że wymaga nieznacznej regeneracji, co oczywiście zleciłem i teraz WRX zasuwa lepiej niż p
  6. Ja już przejechałem 218 tys. km i dopiero teraz zdecydowałem się na mały przegląd silnika, bo brał już litr oleju na 1000 km. Oej zawsze z górnej pólki, wymieniany co 7,5 tys. km, auto nigdy nieupalane, wychuchane. Po rozebraniu silnika i pomiarach (bez rozbiórki wału) okazało sie, że silnik jest w bardzo dobrym stanie, jedynie pierścienie są do wymiany (na dwóch tłokach zapieczone, a na pozostałych dwóch wszystkie 3 pierścienie ułożyły się tak niefortunnie, że zrównały się szczeliną...) i to w rozmiarze STD, bez konieczności nadwymiaru. Tuleje i tłoki nieporysowane. Po wymianie pierścieni i u
  7. No i problem rozwiązany przez znane nie-ASO pod Warszawą. Okazało się że było jakieś obce ciało na styku rolki metalowej rozrządu na wale, co powodowało bicie koła pasowego. Wał korbowy po pomiarach okazał się w porządku. Bardzo rzetelna diagnoza i naprawa. Przy okazji usunięto groźne błędy po innym mechaniku...
  8. A teraz po rozgrzaniu na wolnych obrotach:
  9. Tutaj praca na zimno na wolnych obrotach, jest ok:
  10. Dzisiaj nagrałem filmiki. Objawy są następujące: tuż po odpaleniu na zimno- koło pasowe pracuje idealnie. Po kilku minutach rozgrzania i dodaniu gazu- na wolnych obrotach pojawia się lekkie bicie. Znika ono jednak po dodaniu gazu. Żadnych dźwięków anormalnych. Nagrania wrzucę przez YouTube, bo tutaj jakoś nie wchodzą. VID_20200419_152711.mp4
  11. Dzisiaj wrzucę filmik z nagraniem pracującego koła.
  12. Ok. Dzięki. Podpowiem mechanikowi. Dzięki wielkie!
  13. To jest już moja kolejna awaria, po kilkudziesięciu kilometrach, więc gdyby miała to być panewka, to raczej takich przebiegów by nie wytrzymała... Nie wiem zresztą...
  14. Historia zaczęła się przy przebiegu 150 tys. km: pierwsza awaria koła pasowego (jeszcze fabrycznego) - rozwulkanizowało się. Zostało założone nowe, oryginalne i przy przebiegu 195 tys. km znowu to samo - rozwulkanizowanie. NIc jeszcze wtedy nas nie niepokoilo, ot pech. Mój mechanik miał akurat pod ręką używane w dobrym stanie, wiec zostało takowe założone. MInęło tym razem 20 tys. km i znowu ta sama awaria, rozerwany pasek! Teraz założyliśmy nowe oryginalne i okazało się, że tuż po założeniu jest widoczne lekkie bicie koła pasowego. Mój mechanik podejrzewa, że to powoduje minimalna krzywizna n
  15. Problem rozwiązany. Zaczęliśmy od wymiany pierwszego EGR (tego z większą wtyczką) i trafiony! Lampa zgasła. Dziękuję wszystkim za pomoc. Część kupiona od CARFITa.
×
×
  • Create New...