Jump to content

sebachon

Użytkownik
  • Content Count

    3201
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

sebachon last won the day on February 3 2015

sebachon had the most liked content!

Community Reputation

118 Wspaniały

About sebachon

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..
  • Birthday 06/29/1976

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa, Białystok, Athina
  • Auto
    WRX MY06, Lancer 1.6

Recent Profile Visitors

1383 profile views
  1. Ja mam Ultra SR, wymienione 6-7 lat temu, przejechane już prawie 100 tys, km i nic nie stuka.
  2. Ponieważ powyżej opisany problem powrócił kilka razy, postanowiłem oddać auto na diagnozę do znanego nie-ASO, a tam trafili w dziesiątkę - uznali, że zaczyna padać pompa paliwa. I rzeczywiście po wyminaie na dedykowaną do mojego WRX-a pompę Walbro - jak ręką odjął. Auto znowu płynnie przyspiesza, nie poszarpuje i nie ma już tego dziwego zjawiska lekkiego dławienia przy stałej prędkości autostradowej. Problem w porę wychwycony, choć był słabo zauważalny.
  3. Może rzeczywiście teraz płynniej reaguje boost. Ale raczej nieznacznie. Miałem niedawno regulowany westgate przy okazji korekty szczelności dolotu...
  4. Tak. Wszystko zostalo oczyszczone. To zdarzyło się bardzo sporadycznie. Po ostrym wycisku jak ręką odjął. Nawet przy 80 km/h na 5tym biegu auto przyśpiesza płynnie.
  5. Teraz auto trochę przykatowałem na autostradzie i jak na razie problem zniknął... Może coś się przytkało...
  6. W sumie tak, tylko dlaczego auto normalnie przyspiesza na każdym biegu kiedy wciśnie się mocniej gaz? I obroty jałowe są bardzo równe...
  7. Dzięki za sugestie! Zastanawiam się tylko, czy ten silniczek krokowy ma wpływ też na pracę silnika poza obrotami jałowymi...
  8. Nieco odkopię temat. Ostatnio zauważyłem takie obajwy w moim WRX-ie: Przy zimnym silniku, gdy lekko muskam gaz na 5tym biegu przy 80km/h czasami silnik się przydławia. Gdy zdecydowanie dodam gazu, ten problem nie występuje. Po rozgrzaniu silnika zdarza się to sporadycznie. Generalnie przy wciśnięciu mocniejszym gazu to nie występuje, auto przyspiesza płynnie itd. Dodatkowym objawem w trakcie jazdy na autostradzie na 5tym biegu np 120 km/h, czyli przy trzymaniu stałych obrotów, ale ponieżej 3 tys, jest wrażenie czasami takiego przyhamowywania silnika (jakby reakcja na powiew wiatru)
  9. Procedura jest bardzo prosta. Dwie śruby u góry w desce, następnie wyjmujesz ramkę i odkręcasz śruby zegarów. Masz wtedy dostęp do żarówek od tyłu. Ja kupiłem sobie zapas chyba tych T5, ale jutro sprawdzę dokładnie
  10. A czy taki środkowy przelotowy ale z rezonatorem znacząco zmieni głośność wydechu?
  11. Ok. Dzięki. Zmieniam tylko środkowy z konieczności - zaczyna mi padać... Hałasu nie lubię.
  12. Odświeżę temat. Mam pytanie do fachowców. Czy wymiana środkowego tlumika na przelotowy z rezonatorem przy zachowaniu seryjnego końcowego i katalizatorów wpłynie na pracę silnika?
  13. Mój WRX 2.5T z przebiegiem 200 tysięcy km brał już 1 litr oleju na 1000 km. Po rozbiórce głowic i wyjęciu tłoków okazało się, że ani tuleje, ani tłoki nie są w ogóle porysowane, a wręcz przeciwnie - są w idealnym stanie (mimo awarii smoka olejowgo 100 tys. km wcześniej - w porę wykrytej). Jedynie pierścienie są zapieczone, a na dwóch cylindrach wszystkie trzy pierścienie ułożyły się tak niefortunnie, że zrównały się szczeliną.... Niektóre uszczelniacze zaworowe też już wymagały wymiany. Po pomiarach bloku okazało sie, że nie ma żadnej owalizacji i większego zużycia tulei, więc pierścienie zost
  14. Co więcej, przy przebiegu 110 tys. miałem pęknięcie smoka olejowego, ale ponieważ zostało to w porę wykryte (później gasnąca lampka oleju przy rozruchu), nie przyniosło to żadnych szkód - jedyna możliwa tego drobna konsekwencja to lekko zarysowany jeden z wałków. Nawet gdy silnik brał prawie litr oleju na 1000 km, stopień sprężania na wszystkich cylindrach był powyżej 10. Koszt całej tej remontowej operacji razem z częściami to około 6 tys. PLN. Zrobiłem też małą rewizję turbiny i okazało się, że wymaga nieznacznej regeneracji, co oczywiście zleciłem i teraz WRX zasuwa lepiej niż p
×
×
  • Create New...