Jump to content

Tomasz_555

Użytkownik
  • Content Count

    5339
  • Joined

  • Last visited

About Tomasz_555

  • Rank
    ..:: Platinium Forumus ::..
  • Birthday 01/29/1988

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Impreza WRX STi MY06 Forester 2.0 Type-N/A MY06
  • Zainteresowania
    kobiety

Contact Methods

  • Website URL
    www.autoboss.com.pl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @woszczyna, to zrób taki test. Odpal tryb AUTO, a pokrętłami skręć temperaturę na minimum. Tryb AUTO powinien wtedy wymusić zapięcie sprężarki co zasygnalizuje kontrolką A/C. (pod warunkiem, że temp. zewnętrzna jest powyżej 4 st. C) Jeżeli tak będzie, a z nawiewów poleci zimne powietrze to raczej jest wszystko ok. Układ klimatyzacji nie grzeje, do grzania jest nagrzewnica. Sterownik w trybie automatycznym ma wykorzystać wszystkie elementy w samochodzie w taki sposób by jak najszybciej osiągnąć zadaną przez Ciebie temperaturę, a później ją utrzymać byś nie odczuwał spadków i wzrostów. Masz czujnik temp. zew i wew oraz czujnik nasłonecznienia. Na podstawie tych parametrów masz reakcję sterownika czyli kierunek, siła nawiewu i najważniejsze czyli mieszanie powietrza między parownikiem klimatyzacji, a nagrzewnicą. Jedną z reakcji jest też między innymi całkowite wyłączenie sprężarki.
  2. Z moich doświadczeń (a miałem 4 Subaru) wynika, że wszystko jest ok. W STi mam wskaźnik temp. cieczy i obserwuję na nim, że wentylator włącza się relatywnie późno 96-98st. Mam też na względzie, że czujnik ma jakiś tam błąd pomiaru, a jego umiejscowienie też może wpływać na odczyt. Jeżeli sam zauważasz, że 100st zachodzi w warunkach dużego obciążenia, a wentylatory szybko są w stanie zmniejszyć temperaturę to nie doszukiwałbym się problemu. Nie wiem czy wymiana termostatu to dobry pomysł. To są różne silniki, gabarytowo i mocowo. Chłodzenie to jedno, a sprawny proces dogrzania to drugie. Ktoś to w Japonii zapewne obliczył Przy chwilowym wzroście ciśnienia samochód wywali sobie nadmiar do zbiornika. Zawsze uważałem, że większe ryzyko płynie ze zbyt wysokiej temp. oleju. Przykładowo przy upalaniu czasami dobijałem do 130st, a woda mimo to nie przekroczyła 100st. I nie mając wskaźnika upalał bym dalej i pewnie posadził bym silnik bo samochód przecież nie sygnalizował przegrzewania. Dlatego tym bardziej nie przejmował bym się tymi wartościami.
  3. W pełni się zgadzam No to gdzieś się styk traci. Gdyby tylko zamykanie i otwieranie drzwi powodowało zmianę to można by z dużą dozą pewności sądzić, że to złamany kabel. Martwi jednak przerwanie obwodu poprzez naciśnięcie klawisza. To z kolei może być jakieś uszkodzenie płytki. Nie znam się na elektronice i nie wiem co tam mogło się wysypać. Korozja ?
  4. Chciałbym, aby większość problemów wiązała się z taką pierdołą. Niestety, ale rozpinałem wiele wtyczek w życiu i w większości wypadków ciężko je rozpiąć więc sama z siebie raczej się nie wypnie. Tym bardziej, że kolega nie ingerował wcześniej w drzwi. Przełączniki szyb są dość proste i chyba najczęściej zużywają się mechanicznie, ale dla sportu można by podmienić z innym egzemplarzem. Ściąganie boczków drzwiowych przeraża tylko za pierwszym razem. Każdy kolejny raz to już czysta rutyna. Do tego stopnia, że w Imprezie GD pozbywam się boczka w ciągu 5 minut
  5. No to lista, klasycznie: Subaru Trip Vol. VI, 11 listopada 2019: 1. Tomasz_555 2. Pablito79 z rodziną 3. KotMorderca 4. Cherusek1 5. thomson0073 (do potwierdzenia) 6. Sonny_86 (zależy od pogody) 7. MPL (do potwierdzenia) Wygląda na to, że jakieś Porsche. Grubo jak na daily
  6. Te, a nie miałeś ich kupić przed poprzednią zimą ? Bo coś mi się kojarzy, że o tym pisaliśmy przed wycieczką jesienną Jak nadążysz to jak najbardziej Hmm, raczej na cały dzień. Startujemy rano koło 8:00 i późnym popołudniem kończymy.
  7. @Tichy, to ciekawy przypadek. Swego czasu w Imprezie z tym samym silnikiem co Twój czyściłem po raz pierwszy przepustnicę po bodaj 8 latach eksploatacji. I czyściłem czysto dla sportu, nie mając żadnych problemów. Serwis też wtedy powiedział, że była poważnie zabrudzona. Może u Ciebie po prostu fizycznie się nie otwierała i stąd problem. Czy podczas występowania problemów próbowałeś może odpiąć wtyczkę z przepustnicy tak by wymusić "adaptację" ?
  8. Najlepiej wlać płyn o specyfikacji zalecanej przez producenta. Jeżeli nie wiesz jaki lub masz wątpliwość to kup płyn Prestone - jest bardzo dobry jakościowo i ma tę zaletę, że można go mieszać z innymi płynami bez ryzyka. Jeżeli ubytek jest niewielki to możesz też nabyć po prostu wodę destylowaną i dolać. Obstawiam, że będzie to ubytek wielkości szklanki lub dwóch, a taka ilość wody praktycznie nie zmniejszy progu zamarzania płynu. Jeździć, obserwować. Pamiętać też, że ilość płynu w zbiorniczku nadmiarowym bywa różna. Nie zawsze poziom będzie dokładnie taki sam.
  9. Mnie jak się kiedyś nalała jakimś cudem woda do cylindra w Astrze to wał korbowy nawet nie drgnął. Zatem sceptycznie podchodzę do pomysłów świadomego wlewania wody do komory spalania
  10. Trasa wygląda tak: https://goo.gl/maps/Ly5jXPK5gECuMHZV8 Tylko w przeciwnym kierunku. Jak znajdę chwilę to wygeneruje link z poprawnym kierunkiem.
  11. Właśnie wpadłem na genialna myśl. Ostatnio na spocie wstępnie ustaliliśmy, że można by zrobić jednodniową wycieczkę po serpentynach w listopadzie. Może 11go listopada w Święto Niepodległości ? Każdy, albo większość ma wolne, na drodze powinno być nieco luźniej, jedyna niewiadoma to pogoda. Zrobilibyśmy traskę, którą już kiedyś lecieliśmy. Dystans całkowity około 300km. Dla urozmaicenia pojedziemy "reversed" czyli w odwrotnym kierunku
  12. Łooo Panie, niezła impreza widzę była z tej okazji Jednak Subaru to inny wymiar ! Auto wygląda bardzo fajnie, jeszcze raz gratulacje Na dobry początek trzeba ją uświnić ! Zdaje się, że mam w szufladzie świeże nalepki Pomysł zacny. Można się zapakować w 1-2 auta i wyskoczyć. Swego czasu latałem do GDA samolotem z Krakowa za 55zł w jedną stronę. Pednolino też spoko - można w Warsie wstępnie się zaprawić
  13. Luz. U mnie to faza "zajawki". W tym roku na pewno nie kupię chyba, że Astra się sprzeda w co wątpię. Może też więcej będę się poruszał STi po rozstaniu z Focusem. Do worka dorzucam jeszcze Grande Punto Abarth, ale to już trochę większy budżet.
  14. Czyli wychodzi na to, że ogólnie nie nadajemy się do sprintów spod świateł Jedyne co zgadza się z moją teorią to "stara japońska limuzyna"
  15. Dzięki Panowie za spotkanie Nawet nie było tak zimno jak myślałem. Niestety dostałem baty od G-Klasy AMG. Dałem ciała na zmianie biegów. Jedyne usprawiedliwienie jest takie, że uświadomiłem sobie, że jest nas 3 w "wyścigu" dopiero po starcie. W listopadzie będzie wypadzik jednodniowy na serpentynki więc szykujcie zimówki, malujcie auta, naprawiajcie co trzeba itp.
×
×
  • Create New...