Skocz do zawartości

Tomasz_555

Użytkownik
  • Zawartość

    5122
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Tomasz_555

  • Tytuł
    ..:: Platinium Forumus ::..
  • Urodziny 29.01.1988

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Impreza WRX STi MY06
  • Zainteresowania
    kobiety

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Rozdupcenie szykany to bodaj 20s, słupek 5s. Dużo czy mało ? Jak się jest wymiataczem to można ryzykować potrącenie słupka żeby urwać sekundę i walczyć o podium. W każdym innym wypadku raczej trzeba walczyć z konkurentami czystością przejazdu i liczyć, że to oni jednak ten błąd popełnią. Jak dobrze pamiętam to w regulaminie KJS (stosowanym również w sprintach) nieprawidłowo pojechana szykana to już TARYFA czyli koniec marzeń o czymkolwiek. Tak mnie uczyli na początku zabawy z rajdami jak jeszcze jeździliśmy maluchem, żeby walczyć o czystość przejazdu. Mieliśmy najsłabsze auto, zero doświadczenia i.... czysty przejazd. Suma sumarum w debiutanckim rajdzie pokonaliśmy 3 inne załogi. Jakakolwiek kara za nieczysty przejazd zepchnęłaby nas na koniec bo różnice były niewielkie. Radochy i emocji nikt Wam nie odbierze Ale jeżeli dążycie do osiągania wyników to ja bym jednak poszedł tą drogą. Jak jest pomiar czasu to po każdej nieudanej sekcji rosną nerwy w aucie i usilnie każdy próbuje nadrobić stratę np.: po cofaniu. W rezultacie zamiast lepiej jedzie się gorzej. W skrajnych sytuacjach kończy się to wylotem z trasy, atakiem na Toi-Toi'a albo deformacją felgi i krawężnika. Sam doświadczyłem kilka razy na Kielcach, że spokojniejszy przejazd, który wydawał się mega wolny okazywał się najlepszym rezultatem w ciągu całego dnia. Płynność jazdy i utrzymanie tempa potrafi dać mega rezultaty. Nie jestem jakimś znawcą jeżdżenia, ale z wielką uwagą zawsze słuchałem porad lepszych ode mnie kierowników. I to staram się powyżej przekazać.
  2. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    A ja będę surowo oceniał. Czemu tak nerwowo i nieczysto ? Ostra walka zawsze w cenie, ale rozjechanie szykany i potrącanie beczek to nie jest skuteczna droga do wyniku. Jak bym był Twoim pilotem to byś dostał niezły OPR za taką jazdę :p No chyba, że chodzi tylko o fun to przyznam działo się dużo :p
  3. Tomasz_555

    Docieranie subaru, pierwsze kilometry

    W każdym Subaru jest olej na dolewki co jest bardzo praktycznym dodatkiem. Silniki typu boxer mają tendencję do zużywania nieco większej ilości oleju. Warto kontrolować poziom w regularnych odstępach czasu i dbać by był prawidłowy. Szczególnie jeżeli dużo jeździsz w trasie z większymi prędkościami.
  4. Tomasz_555

    SUBARU WRX STI LAST EDITION

    To czy da się z lawety zjechać samochodem z dokładkami to jedno - owszem, da się. To jak niechlujnie operacje wjeżdżania i zjeżdżania z lawet wykonują kierowcy to inna kwestia - pod tym względem jest tragedia. Kierowcy potrafią poharatać nawet znacznie wyższe samochody. Inny przykład, Volvo V40 Cross Country do salonu przyjeżdża jako zwykłe V40, a dopiero w skrzyni przychodzą wszelkie dokładki (pakiet stylizacyjny) i na miejscu jest montowany przed wydaniem. Zatem nie dziwię się, że STI ma zdjęte dokładki do transportu.
  5. Tomasz_555

    Jak wypadek to tylko w Subaru

    Nie chce wchodzić w szczegóły działania systemów poduszek powietrznych, ale napełnienie poduszki w nieodpowiednim momencie przynosi skutek odwrotny do zamierzonego. Algorytm to algorytm, nawet najdoskonalszy nie przewidzi wszystkich zależności.
  6. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Drugi wyjazd wypadł jeszcze lepiej od poprzedniego. Genialne drogi, jedna lepsza od drugiej. Za Opolem zjechaliśmy z autostrady i przestało padać. Pogoda piękna, drogi genialne. Uwielbiam Kielce i jazdę po torze, ale naturalna droga to naturalna droga. Inny rodzaj doznań. Nawet jeżeli nie można jechać na pełny gwizdek to i tak zabawa jest przednia. Dzięki dzięki Starałem się choć tym razem bez zawracania i cofania się nie obeszło. Niestety, ale w miejskich nawrotach mój samochód się nie mieści :p
  7. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Chopie, nie czytałeś dokładnie forum, wrzuciłem swego czasu Itinerer w PDF Wciepuja jeszcze raz. Subaru Trip vol. II.pdf True, ponieważ miały inny silnik
  8. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Szkoda liczyłem, że ogarną Ci wóz do wyjazdu. Prognozy się zdecydowanie poprawiły. Ma być pochmurno, nieco chłodniej, ale na wycieczkę to w sam raz. Bo nie wiem czy dacie wiarę, ale po raz 3 w ciągu 2 miesięcy wysiadła mi klima... Do warsztatu w Kato już nawet nie wracam. Oczekiwałem kompleksowego zdiagnozowania wycieków. A poza wskazanym przeze mnie zaworem rozprężnym nic więcej nie zostało sprawdzone. A jednak po 2 tygodniach klima już prawie nie schładza. Dobrze, że nie jeżdżę na co dzień bo by mnie szlag trafił bez klimy w tych upałach.
  9. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Dla Subaru nie ma nieciekawej pogody ! U nas może lać, ale tam prognozy są korzystniejsze.
  10. Tomasz_555

    Sti US2005 Klima, obciążenie silnika.

    Jak jest mało czynnika to syczy non stop aż do momentu kiedy kompresor przestaje się zapinać. Krótkie sykniecie jest normalne. Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka
  11. Tomasz_555

    Sti US2005 Klima, obciążenie silnika.

    Zawór rozprężny klimatyzacji, ale to normalne.
  12. Tomasz_555

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam dzis: Srebrny WRX wagon na SH pod moja firmą w Chorzowie. Ramki MTS'u. Bugeye granatowy na Dąbrowskiego w Chorzowie (świnka na lustrze)
  13. Tomasz_555

    [Katowice] Śląskie spotkania

    7500 obr/min.
  14. Tomasz_555

    reset panelu klimatyzacji

    Sprawdź poziom płynu chłodzącego. Zrobione UPG nie ma nic do rzeczy. Jak układ się gdzieś rozszczelnił to gubisz płyn, poziom spada i może być tak, że jest słaby przepływ przez nagrzewnicę. Jak ustawiasz na grzanie i leci zimne powietrze to spróbuj podnieść gazem obroty - jeżeli powietrze będzie ciepłe to może właśnie wskazywać niski poziom płynu chłodzącego lub zapowietrzony układ. Układ odpowietrza się sam pod warunkiem, że poziom płynu jest prawidłowy. Te panele klimy w zasadzie się nie psują. Nie tędy droga. Możesz zweryfikować też poprawność działania siłowników sterujących mieszalnikiem powietrza. Włącz wentylator na małe obroty i zmieniaj temperaturę z min na maks płynnie. Powinieneś usłyszeć jak pod deską zmienia się położenie klapki odpowiedzialnej za temp. powietrza. Tak samo kierunek nawiewu. Zmiana położenia na pokrętle i słychać jak siłownik zmienia położenie klapek.
  15. Tomasz_555

    Sti US2005 Klima, obciążenie silnika.

    Myślę, że silnik zawsze startuje z rozpiętą klimą, a zapięcie sprzęgiełka następuje po osiągnięciu określonych obrotów i pojawieniu się wyższego napięcia w układzie elektrycznym (praca alternatora). Subaru odpina nawet radio na czas startu żeby zmniejszyć obciążenie dla rozrusznika. Po załączeniu klimy wzrasta obciążenie więc obroty delikatnie mogą opaść, ale na chwilę bo ECU powinno dostać sygnał o pracującej sprężarce i nieco podbić obroty. Tak to w praktyce wyglądało w każdym Subaru, które miałem.
×