Jump to content

Christoph

Użytkownik
  • Content Count

    1146
  • Joined

  • Last visited

About Christoph

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Austria
  • Auto
    Levorg

Recent Profile Visitors

2254 profile views
  1. Zasada 4x4x4 dotyczy opon: ta sama marka i model opony z uwzglednieniem specyfikacji pojazdu. Jesli sa roznice na osiach osiach - rozmiar musi oczywiscie odpowiadac homologacji pojazdu.
  2. A nie chodzi ci przypadkiem o indeks nosnosci? To ten wyrazony w cyfrach 91 lub 95 czyli przed literka z indeksem predkosci?
  3. Jesli poloze oparcia to mam do wykorzystania dwa haczyki przy lampach i dwa haki od mocowania oparc foteli. Wiaze sznurkiem bagaz na krzyz i w ten sposob mam jako takie zabezpieczenie przed przemieszczaniem podczas hamowania czy przyspieszania.
  4. Troche nie rozumiem. Masz stare, 5 letnie wyzabkowane opony i chcesz je za wszelka cene zakladac do samochodu ryzykujac "przeciazenia mechanizmu roznicowego przez wyzabkowanie"? Wiekszym problemem starych, wyzabkowanych opon jest to, ze nie beda zapewnialy swoich pierwotnych wlasciwosci trakcyjnych, a wiec pomniejsza sie bezpieczenstwo ich uzywania: przyspieszanie, hamowanie, skrecanie i prowadzenie. Przeciazenia w ukladzie napedowym nie beda spowodowane wyzabkowaniem, lecz ciagla utrata trakcji ktoregos z kol na sliskiej nawierzchni. Dla mnie zakladanie staryc, zuzytych (do tego nierownomiernie) opon nie ma sensu. Tak na marginesie. Dla zimowek w moim kraju (Austria) obowiazuja takie zasady 4x4x4, tzn. opony nie starsze jak 4 lata, bieznik min. 4 mm i wszystkie 4 opony jednakowe. Najdluzej na zimowkach jezdze trzy sezony i nadaja sie do wywalenia, nawet jesli nie sa wyzabkowane, sa rownomiernie zuzyte i maja jeszcze sporo "miesa". Taka przypadlosc wspolczesnych opon premium.
  5. Cisnienie w kolach ma byc wlasciwe, co nie oznacza, ze nie rozni sie miedzy osiami - sprawdz naklejke na lewym slupku. Jak stare sa te opony? Jesli wiecej jak 3-4 lata - kup nowe. Opony wyzabkowane - beda glosne i niekoniecznie zapewnia dobra trakcje. Ale bez ogledzin to troche wrozenie z fusow.
  6. Ale to dlatego, ze Subaru 2.0i 150 KM jest subiektywnie szybki
  7. Christoph

    Co zamiast XV???

    Ale ja nie napisalem o Subaru, tylko o tych wszyskich SUVach i Crossoverach jezdzacych po miastach. Wiele z nich jest napedzanych na jedna os i ma plastikowy pakiet swoim wygladem sugerujacy „przydatnosc terenowa”. Pewnie, ze ludzie kupujacy Subaru to w wiekszosci ludzie dokonujacy swiadomego wyboru, albo czesciej kompromisu
  8. A jak szedlem na spacer w swetrze, kurtce i czapce, to myslalem, ze przesadzam. Dopoki ci drugi napotkany nie mial czapki na glowie
  9. Juz umowilem termin na przekladke kol
  10. Christoph

    Co zamiast XV???

    Ale SUVy kupuje sie dla wygladu, a nie dla napedu Taka moda. Wiekszosc „terenowych” samochodow uzytkowanych jest w miescie, a „teren” to co najwyzej kawalek trawy i kaluze w dziurach na osiedlowych parkingach.
  11. Panowie, na was zawsze mozna liczyc Teraz rozumie moj blad, kupujac auto bez ES. Jak juz nie ma czym wyprzedzic i trzeba sie wlec za ciezarowkami, to taki Elektroniczny Stroz czuwa nad bezpieczenstwem, jesli kierowca z nudow mialby przysnac za kierownica. Patrz, pan, czlowiek uczy sie cale zycie
  12. Jadac wczoraj 23 km po kretej drodze za ciezarowka, ktora wlokla sie 60-70 km/h, i widzac za soba sznurek aut, ktorych kierowcom wyraznie sie spieszylo, zalowalem, ze nie mam wiecej mocy niz to, co oferuje Levorg 1,6 DIT. Na znanej mi dobrze drodze jest ok. 15 miejsc, w ktorych swobodnie mozna wyprzedzic jadac motocyklem, rollerem (maxi-skuter) lub nawet w miare szybkim, srednio mocnym autem. Ale jadac moim „subiektywne” bardzo szybkim autem, bo nawet na papierze jest szybsze niz „subiektywnie szybkie” nowe modele Subaru - musialem sie wlec ogladajac plecy ciezarowki z umieszczonej na niej reklama. Chyba pora sie przyzwyczajac do takich widokow. Eeh, zamarzylo mi sie 2.0 DIT...
  13. Przeczytalem watek i odnosze takie wrazenie, ze chyba mylnie rozumiemy dzialanie ATV (Active Torque Vectoring) i oczekujemy od niego dzialania jak X-Mode znany z podwyzszonych modeli. Jak widac na filmiku system aktywnego przenoszenia momentu ATV dziala podczas jazdy na kretej drodze i przyhamowuje kola wewnetrzne, a wiec odciazone przez przechyl samochodu i w ten sposob przekazuje wiecej momentu na dociazone kola zewnetrzne, ulatwiajac tym samym prowadzenie samochodu po kretej drodze. W praktyce system ATV dziala tak, ze podczas dynamicznej jazdy kreta droga czuc, ze Levorg lubi sie "zawijac" do zakretu, a to nie ma nic wspolnego z pokonywaniem przeszkod w terenie, czy wyjazdem z zaspy.
  14. Christoph

    Znów problem z AWD

    Czy na dodanym filmiku widac, ze kreci sie i skacze wal - widac to przy zapinaniu Drive i potem przy buksowaniu przednich kol, czy to jednak trzesie sie uklad wydechowy? Jesli kreci sie wal, to chyba jednak naped jest przenoszony na tylnia os, ale co w takim razie czy cos dzieje sie z tylnym dyferencjalem? Jesli nie buksuja tylne kola nie oznacza to, ze nie otrzymuja one sily napedowej. Tylna os jest dociazona i trudniej zerwac przyczepnosc. System S-AWD w Levorgu dopuszcza poslizg przedniej osi do pewnej wartosci, wiec jesli przednie kola traca przyczepnosc, a samochod mimo wszystko ruszyl, to chyba jednak dziala?
  15. Trudno powiedziec. Jesli nacisk punktowy moich kolan wgniotl blache, nie zaryzykowalbym przewozenia czegos ciezszego i nie mowie tu np. o europalecie z kafelkami, albo pralce. Z jednej strony pech, a z drugiej mam poczucie braku solidnosci. Blacha sie wgniotla pod moim ciezarem, kiedy wsuwalismy stara polke. Rownie dobrze moglbym sie oprzec kolanem na oparciu podczas odkurzania podlogi lub mycia tylnych szyb. Jak dla mnie oparcie jest wykonane z gownolitu. Z tej historii nauczylem sie jednego - zadnych przewozonych luzem ciezkich przedmiotow. Strach pomyslec, co sie bedzie dzialo w momencie awaryjnego hamowania lub przydzwonienia z pelnym bagazem, np. kufry, skrzynki, rower. Dobrze, ze od poczatku zabezpieczam bagaz solidna linka i przywiazuje go do haczykow podlogi.
×
×
  • Create New...