Jump to content

Christoph

Użytkownik
  • Content Count

    1206
  • Joined

  • Last visited

About Christoph

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Austria
  • Auto
    Levorg

Recent Profile Visitors

2352 profile views
  1. @hemi112, dzisiaj bylem drugi w kolejce. Przede mna jako pierwszy gosc, ok. 60 lat i oddawal krew 88 raz (!). Powiedzial, ze w mlodych latach mial bardzo powazny wypadek i potrzebowal krwi, pietnascie zlamanych kosci i liczne operacje. Od tego momentu ceni kazdego krwiodawce. Sam, odkad mu wolno, regularnie oddaje krew, bo wie, ze ona ratuje zycie.
  2. Maxxis robi opony do wszystkiego, co ma cztery lub dwa kola, takze jedno, no mam takie w taczce Zwroccie uwage, ze opony caloroczne to kwestia kompromisu - w zamian za wygode, czyli brak koniecznosci zmiany sezonowej lato/zima - opony oferuja przecietne wlasciwosci jezdne w przecietnych warunkach drogowych. Dla wiekszosci dojezdzajacych do pracy w warunkach bezsnieznej zimy, gdzie od czasu do czasu przypruszy lub pojawi sie troche chlapy na odsniezonych drogach - wystarczaja i spokojnie spelniaja swoja kompromisowa role. Im lepszy produkt, tym lepiej. Kto jezdzi bardzo malo i spokojnie, temu opony sie szybciej zestarzeja niz zuzyja. Te premium nawet szybciej, a stare twarde opony nie spelniaja idealnie swojego zadania. Pytanie takie, czy przy przebiegu ponizej 8.000 km rocznie we wspomnianych warunkach oplaca sie miec dwa komplety kol i trzymac oba po 6-7 sezonow, bo jak zwykle szkoda wyrzucic, „bo maja jeszcze tyle bieznika”, ale jazda na nich to tez kompromis? Czy wlasnie nie lepiej mieć co dwa, trzy lata nowe dobre wielosezonowe i w razie zuzycia czesciej zmieniac? Polowa Wiedenczykow nie wie co to zimowe opony. Kto ma caloroczne, ten sie nie przejmuje, a ci na letnich, jak napada i nie da sie jechac, zostawiaja auto w domu i przesiadaja sie na tramwaj PS: Mialem opony GoodYear EfficientGrip Performance - „ekologiczne” - i bylem super zadowolony, ale zalozylem je do XV po Geolandarach G95A
  3. Christoph

    Znów problem z AWD

    Tak, ale to ma dwie funkcje: - automatycznie uruchomiony hamulec „reczny“, a wlasciwie elektryczny postojowy na wzniesieniu, np. dojazd do skrzyzowania pod gorke - przytrzymanie i automatycznie zwalnianie owego hamulca podczas ruszania pod wzniesienie po nacisnieciu gazu. Zwalnianie hamulca nie dziala, jesli kierowca nie zapial pasow lub ma otwarte drzwi lub klape
  4. Z okazji sw. Mikolaja dalem cos od siebie - 450 ml. Czuje sie dobrze, w nagrode wypilem pol litra Coli Austriacki Czerwony Krzyz - Rotes Kreuz wprowadzil centralny rejestr krwiodawcow i karty do donacji - wszelkie dane sa przetwarzane i gromadzone w systemie, wiec nie trzeba zbierac papierkow i kwitow. System moze przypominac o kolejnej akcji - zaproszenie na Blutspendeaktion; blokuje dawce do uplywu 56 dni od ostatniej donacji i monitoruje ilosc donacji w ciagu kolejnych 12 miesiecy: 4 dla kobiet i 6 dla mezczyzn. Ale najfajniejszym jest, kiedy niespodziewanie ktoregos dnia przychodzi sms z mniej wiecej takim powiadomieniem: Drogi Dawco! Twoja krew zostala podana i przysluzyla sie zdrowiu pacjenta. Dziekujemy za Twoja ofiarnosc.
  5. Christoph

    spalanie

    U mnie jest dokladnie tak samo. Jadac z AT do PL - auto spala srednio o 1litr mniej niz z PL do AT. Potwierdzaja to tez moje statystyki spalania. Mnie sie wydaje, ze to po pierwsze sprawa jakosci paliwa, po drugie - roznica wysokosci: z Austrii na Gorny Slask jest z gorki
  6. Ciekawostka: w mojej miejscowosci nie ma ani jednego przejscia dla pieszych (!) Wczesniej byly i zdarzaly sie potracenia na pasach, wlasnie ze wzgledu na falszywe poczucie bezpieczenstwa. Po zlikwidowaniu wszystkich przejsc w 2013 do dzisbnie bylo ani jednego wypadku z udzialem pieszego przechodzacego przez jezdnie, a ruch tranzytowy duzy i wioska ciasna. Piesi uwazaja na kierowcow, kierowcy uwazaja na pieszych i kazdy jest bardziej ostrozny, bo niewiadomo kto i kiedy nadjedzie. Problem pieszych to brak myslenia lub falszywe zalozenie, ze w imie prawa drogowego kazdy samochod zatrzyma sie natychmiast wbrew prawom fizyki. A ze sam jestem pieszym, rowerzysta, motocyklista i kierowca samochodu, wiem ze idea wyrozumialego wspoluczestnictwa w ruchu drogowym wcale tak rozowo nie wyglada. Problem lezy po obu stronach - pieszy musi zrozumiec kierowce, a kierowca pieszego. Kierowcy musza wiedziec, ze to co dla nich w zabudowanym obszarze jest maloznaczacym marginesem, czyli 50 kmh + XX, dla pieszego jest to jednoznaczna alternatywa: szpital albo cmentarz. Przy codziennym wyscigu miejskimi dwupasmowkami, gdzie zamiast 70kmh jedzie sie +10, + 20+ 30 i wiecej, wejscie na przejscie dla pieszych graniczy z samobojstwem. Najwazniejszy problem to brak jakiegokolwiek wzgledu na innych bardziej narazonych uczestnikow ruchu, a nie nowy przepis dajacy pieszemu prawo do przejscia na druga strone drogi.
  7. Bedzie tak, jak z kamerkowiczami, czyli poczucie racji wyprze instynkt samozachowawczy: mam prawo, mam racje, mam pierwszenstwo = potracono mnie, mam wozek, mam fajny nagrobek.
  8. Jesli to akurat ta sama sytuacja z Linzu, to sprawczyni w ciagu 45 minut spowodowala 4 kolizje, po czym zatrzymana przez policje nie wyrazila zgody badania na zawartosc alkoholu (!) Zrodlo: https://www.polizeinews.at/?region=ooe
  9. Christoph

    Nowy XV e-boxer 2019

    Szwajcarskie werki tez maja tolerancje pare sekund na dobe Te lepsze to - 2 do + 5 sek /24h.
  10. Christoph

    Nowy XV e-boxer 2019

    Druga pozycja od konca to cena bez Podatku i Nova, a wiec Netto. Ostatnia pozycja - to cena w salonie - Brutto. Cennik austriacki jest tylko dla porownania jak najbardziej OK - cena netto bedzie pewnie na EU zblizona, reszte stanowia roznice w podatku, oplatach ekologicznych i wersjach wyposazenia. Wystarczy do ceny netto doliczyc podatek, akcyza, by troche sie domyslec, na jakim pulapie uksztaltuja sie ceny w Polsce. Dla porownania to lepsze, jak spekulacje wyliczane z proporcji miedzy starym i nowym modelem Forestera.
  11. Christoph

    Nowy XV e-boxer 2019

    Zapodalem w innym watku, ale to chyba nardziej pasuje tu. W Austrii opublikowano ceny XV i Forester e-Boxer. Ciekawe, jak ksztaltowac sie beda ceny w PL na tle EU? Mozna porownac - trzeba tylko zerknac na przedostatnia pozycje, bo ostatnia to cena sprzedazy z haraczem ekologicznym w Austrii - NoVA.
  12. Christoph

    Co zamiast XV???

    A po co spekulowac? Nie warto zajrzec do sasiadow w Austrii? Od ceny trzeba odjac tylko haracz ekologiczny NoVA, ale cena netto jest juz bardzo bliska prawdy. Zrzut ekranu:
  13. Doswiadczenie czyni nas madrzejszym. Ja tez sie za XV z sympatia obracam
  14. Robie przecietnie przebiegi rocznie, ale wiekszosc od jesieni do wiosny na zimowkach (obowiazek w Austrii od 1.11 - do 15.04 - w warunkach sniegowych - a tego nie brakuje). Na wiosne przesiadam sie na motocykle, stad mniej kilometrow samochodem na oponach letnich, wiec letnie opony starczaja na dluzej (np. oryginalne letnie dunlopy w Levorgu MY16 maja jeszcze 5 mm bieznika, ale brakuje juz poprzecznych naciec i sa podatne na Aquaplaning - na wiosne kupuje nowe). Mieszkam w terenie o zroznicowanej rzezbie, mam dosyc krete drogi, a ze lubie dynamiczna jazde po zakretach, stad opony sie szybciej scieraja, jak starzeja. Jest jeszcze jeden faktor - stawiam na bezpieczenstwo i pewnosc prowadzenia, a kazde opony premium po dwoch latach to juz tylko optimum, a po trzech latach nie maja juz tych pierwotnych wlasciwosci i jazda na nich, szczegolnie w deszczu lub sniegu to loteria. Zmieniam opony, chociaz teoretycznie - wedlug przepisow: zima min. 4. mm, lato 1,6 mm - moglbym je jeszcze uzywac, tyle ze dla mnie to juz daleko idacy kompromis i nie czuje sie na nich bezpieczne, jesli uslizguja i pogarsza sie prowadzenie. Najlepsze piwo jest swieze i zimne. Jak juz sie odstoi i zrobi cieple, to juz nie jest to. Pozostaje albo szybciej wypic, albo nalac nowe
  15. Jesli mowisz o DE to tam TÜV jest bardziej restrykcyjny. Zgadza sie. Trzeba nawet miec adnotacje w Fahrzeugbrief. W Austrii wystarczy wozic w schowku papierek, ktory otrzymujesz kupujac felgi w sklepie - dokument dolaczony do produktu. Warto to miec, bo kazdy rzeczoznawca powolany przez ubezpieczyciela sprawcy moze ci naskakac. Auto jest legalne, nie ma rzezby z wyposazeniem, papier masz w reku. Nie ma problemu z dochodzeniem swoich praw i wyplata czy pomniejszeniem odszkodowania. Prawnicy ubezpieczyciela sa gorsi jak cmentarne hieny - i sa bardzo kreatywni w szukaniu pretekstu do unikniecia odpowiedzialnosci, jesli w gre wchodzi prowizja od zaoszczedzonych tysiacach lub dziesiatkach tysiecy Euro przez ubezpieczyciela. Strach pomyslec, jakbys sam spowodowal wypadek i doprowadzil np. do kolizji i przewrocenia w rowie TIRa z laweta, na ktorej znajdowalo sie 8 najnowszych modeli Porsche albo Ferrari - ile to kosztuje, to nie chce mi sie nawet liczyc. Jak w gre wchodza szescio- lub siedmiocyfrowe sumy i taki papierek ratuje ci tylek, wtedy glupi przepis nie jest taki glupi i wtedy zmienia sie punkt widzenia Tak, jesli takie opony z odpowiednim oznaczeniem sa dopuszczone do ruchu jako zimowe.
×
×
  • Create New...