Jump to content

Christoph

Użytkownik
  • Content Count

    1281
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Christoph last won the day on October 17 2017

Christoph had the most liked content!

Community Reputation

616 Wspaniały

About Christoph

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Austria
  • Auto
    Levorg MY16

Recent Profile Visitors

2752 profile views
  1. Ta sniezynka i cyferki to prosty wskaznik przydatnosci opony jako opony zimowej. Podczas gdy cyferki wskazuja pozostala glebokosc profilu bieznika w milimetrach, o tyle sniezynka pokazuje minimalna dopuszczalna glebokosc profilu bieznika 4 mm jako opony zimowej. Tak dlugo jak jest sniezynka, tak dlugo opona jest dopuszczona do ruchu jako opona zimowa. Po osiagnieciu granicy 4mm sniezynka zniknie. Dla przykladu w Austrii zaleca sie 4 / 4 / 4 - czyli opona zimowa: 4 jednakowe opony, 4 mm minimalnej glebokosci profilu bieznika i nie starsze niz 4 lata. Na podanej oponie masz glebokosc bieznika cos pomiedzy wytarte 8 a swieze 6mm i opona nadaje sie jeszcze jako zimowka
  2. W moim Levorgu MY16 mialem od poczatku opony Dunlop SportMaxx RT 225/45/18, ktore byly zalozone jako fabryczny montaz - Made in Japan (!) Watpie, by ich przeznaczenie bylo scisle torowe, skoro zakladane je w fabryce do rodzinego kombi. Mialem je od 7.2016 do 5.2020, czyli 4 lata bez 2 miesiecy. Przebieg, jaki na nich zrobilem to 26.000 km (sezon letni). Nigdy nie zawiodly, chociaz po moich kretych drogach dosyc szybko sie zuzyly, ale to glownie sprawa dynamicznego stylu jazdy. Zmienilem je majac na srodku 3,0-3,5 mm. Trudno mi powiedziec, ile bym jeszcze na nich przejechal do wymaganego minimalnego profilu 1,6mm w Austrii. Zmiana byla podyktowana bardziej tym, ze zakrety nadgryzly mi te opony na bokach. Nie jezdze chetnie na „to-masz-jeszcze-dobre” oponach. Na plus napedu Levorga - roznica profilu na obu osiach wynosila 0.1- 0,15 mm. Przednie naturalnie bardziej zdarte. Z zalozenia jezdze na oponach premium max. 3 sezony. Te wytrzymaly prawie 4. Poniewaz bylem bardzo zadowolony z tych opon, przede wszystkim dlatego, ze pasowaly do charakteru Levorga i mojego stylu jazdy oraz zapewnialy swietny komfort toczenia, dlatego kupilem nowy komplet. Nowy model jest pod wieloma wzgledami jeszcze lepszy i bardziej komfortowy. Dla mnie jest to udana opona szosowa zapewniajaca swietna trakcje na mokrym oraz bardzo przewidywalne prowadzenie po zakretach. Wedlug naklejki EU: A, C, 67 dBA. I ten ostatni parametr ma odniesienie na komfort jazdy. Najlepsze opony to dla mnie nowe opony. Z calego segmentu premium, z topowych modeli, wybralem te, ktore zapewniaja mi najwiecej komfortu i swietna kontrole samochodu. Te opony sa stworzone dla mnie i w moich warunkach spisuja sie wysmienicie, wiec dlaczego mialbym nie byc zadowolony?
  3. Moje opony wytrzymaly prawie 4 lata codziennej jazdy po kretych drogach na podnozu alpejskim, bo w takich warunkach mieszkam. Po pozytywnym doswiadczeniu kupilem u autoryzowanego przedstawiciela nowy komplet. Dlaczego mialbym sie bac zlej jakosci opon w codziennym uzytkowaniu? Przeciez ogolnie wiadomo, ze Levorg nie jedzie, wiec bieznika nie zgubi Cenie sobie komfort jazdy i pewnosc, z jaka sie auto na tych oponach prowadzi. Od miesiaca pogoda w kratke i czesto pada deszcz, wiec na mokrym mam na razie najwieksze doswiadczenie; w takich warunkach opony zachowuja sie wysmienicie. Nazwa to marketing i gdyby ja brac doslownie, to do jakiego samochodu bylyby takie opony: GoodYear Eagle F1 Asymmetric? Opony do bolidu F1? Tylko dla orlow? Wytrzymuja dobry rok i co potem? To i tak lepiej jak Sto-Mil
  4. W maju zakupilem do Levorga nowy komplet Dunlop SportMaxx RT2 - i to jest wlasnie cicha opona. Pozytywne wrazenie sprawil model SportMaxx RT z fabrycznego montazu Made in Japan. Koniecznie chcialem ciche i bardzo dobrze prowadzace sie po zakretach i na mokrym opony. Nowy model jest jeszcze cichszy. Wzialem opony o podwyzszonym indeksie obciazenia. Opona jest bardzo stabilna, ale mimo wszystko bardzo komfortowa w toczeniu. Polecam.
  5. Ale jak mam rozumiec, skoro autoryzowany serwis rozklada rece, wskazujac na odmiennosc wersji USA i EU? Poza tym ta dyskusja toczy sie w juz kilku watkach, nie sledze ich, poniewaz ten konkretny temat dotyczy TPMS Levorga, a taki pojazd posiadam i znam sprawe z pierwszej reki, wiec odpowiedzialem zgodnie z moim doswiadczeniem.
  6. No to, ze tak powiem, to wyzsza szkola jazdy...
  7. Przed dwoma tygodniami kupilem nowy komplet opon letnich, tym razem nie w ASO, lecz u znajomego gumiarza. Ogarnal temat z oryginalnymi czujnikami w 3 minuty: najpierw odszukal oprogramowanie do konkretnego modelu auta, nastepnie ze swoim przenosnym urzadzeniem odczytal czujniki poszczegolnych kol, podpial wtyczke, kazal wlaczyc zaplon i po kolejnej minucie czujniki byly na nowo zaprogramowane. Nie rozumiem, co w tym jest magicznego i niemozliwego do ogarniecia? Sekret lezy w tym, aby wywalic nieuzywany komplet kol z systemu - programuje sie tylko jeden aktualnie uzywany (zalecenie Subaru Austria - tylko jeden komplet czujnikow wprowadzony do systemu). Po drugie - zczytanie i przypisanie pozycji poszczegolnych czujnikow oraz wprowadzenie do komputera. Opony z fabrycznego montazu (Made in Japan!) Dunlop SportMaxx RT po czterech latach i 26.000 km: zostaly zastapione nowym modelem Dunlop SportMaxx RT2:
  8. I to mnie wlasnie zaskoczylo, ze ceny opon z przekladka i wywazeniem oraz programowaniem czujnikow jest bardzo konkurencyjna. Naprawde rozwazam zakup kolejnego kompletu opon w moim ASO. Dla mnie bardzo dobra oferta.
  9. A u mnie promocja: W ramach przegladu technicznego wywazenie, przekladka, programowanie czujnikow i przechowywanie kol do nastepnej zmiany - gratis. Do tego kawa i ciasto Normalnie te same czynnosci kosztuja €50 - wywazenie, przekladka, programowanie i przechowywanie. Przy zakupie opon w ASO z dobrym rabatem - powyzsze czynnosci gratis. Dla mnie uczciwa oferta.
  10. Christoph

    E-Boxer

    Mnie wymiana kol z wywazeniem, programowaniem czujnikow i przechowywaniem kol kosztuje € 50 w ASO.
  11. Ja to mialbym juz miekko i cieplo na kanapie
  12. Najlepiej wyjdzie i tak Skoda Kupujac uzywane Subaru po kilku wlascicielach trza sie liczyc z wydatkami: albo silnik, albo blacha PS: milionerem juz bylem w dawnych czasach. Ale wtedy spodnie kosztowaly 3.500.000
  13. Hemi112, ja tez tego nie rozumiem, ale tak sie stalo. Taka informacje otrzymalem od kierownika Czerwonego Krzyza. Oddam w kwietniu, o ile nie bedzie jakiegos zakazu zwiazanego z covid-19.
  14. Taki przypadek: W mojej wsi zorganizowano akcje oddawania krwi - odpowiednio wczesniej dostalem powiadomienie listowne z ankieta dawcy. Zaskoczylo mnie rowniez, ze pani koordynator z „wojewodzkiej” (Bundesland) stacji krwiodawstwa zadzwonila do mnie osobiscie i zapraszala mnie do oddania krwi (!) Naturalnie potwierdzilem i podalem godzine, o ktorej sie stawie. Taka troska wynika pewnie z tego, ze w szpitalach pilnie potrzeba krwi. Wybralem sie wieczorem na wspomniana akcje, ale w drodze zadzwonil mi telefon (kierownik Czerwonego Krzyza), ze jesli jestem w domu, to abym nie przychodzil, poniewaz przerwano akcje oddawania krwi, poniewaz w pobliskim przedszkolu wykryto i potwierdzono 1 (jeden) przypadek zakazenia odra, a wsrod dawcow moglby sie znajdowac ktos, kto ma kontakt z nosicielem. Przedszkole zamknieto, zdezynfekowano, personel poddano badaniom krwi na obecnosc wirusa i poddano trzydniowej domowej kwarantannie. Konserwy z krwia od ponad trzydziestu dawcow musiano zutylizowac. Jakas paranoja z tymi wirusami. Ale jesli oddana krew mialaby byc ryzykiem dla biorcy... Czekam na kolejna akcje w kwietniu.
  15. Christoph

    E-Boxer

    Zwrocilem uwage na podobny problem z dziwnym zachowaniem skrzyni w Foresterze E-Boxer podczas mojej jazdy probnej - jazda autrostrada przy stalej predkosci, a obroty skakaly od 2.500 - 4.500 przy leciutkim tylko dodaniu gazu. Przejechalem tak paredziesiat kilometrow autostrada i odechcialo mi sie utrzymywania autostradowych predkosci. Obroty wzrastaly nieproporcjonalnie do wcisniecia pedalu gazu; odnioslem wrazenie jakby mocy bylo za malo i silnik musial to nadrabiac przez krecenie do wyskokich obrotow.
×
×
  • Create New...