Jump to content

RoadRunner

Użytkownik
  • Content Count

    1928
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

RoadRunner last won the day on August 3 2014

RoadRunner had the most liked content!

Community Reputation

335 Wspaniały

About RoadRunner

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn/Berlin
  • Auto
    Kiedyś 2.0 XT, teraz Lexus NX200t Prestige

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Tłumaczyłem jak chłopu na roli, że NIE TYLKO moment przekłada się na to jak auto przyspiesza. Ale jak widzę, albo tego nie chcesz przyswoić albo jesteś odporny na wiedzę. Z mojej strony koniec tematu.
  2. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Czego oczekujesz od silnika 1.2 ? Porównaj z 1.2 NA. 1.2 turbo to nędzne 185 NM. 2,0 turbo generują bez mała 2x większy momenty przy zbliżonej masie budy. Nie wiem co chcesz udowodnić. Że turbo nie ma sensu bo poniżej 2000 obrotów jedzie o tak sobie ? No jeśli lubisz jeździć w tym zakresie obrotów to się zgadzam, że turbo nie jest potrzebne. Polecam wtedy 1.9 TDI (tylko 1Z a nie AFN bo Ci się zatrze sterowanie geometrią turbiny przy takich obrotach) no chyba, że lubisz dożynanie N/A.
  3. RoadRunner

    E-Boxer

    Stoję dzisiaj na światach obok RS6, ceramika, itp. Za moment zielone, start jak z procy (on nie ja :P), za 200 metrów wyprzedza go Hyunadai o mało nie hacząc krawężnika mając coś koło 100 na 50 km/h. Na pewno wina kierownika RS6 bo sprowokował a dwa to, że jechał tylko 50/60 a nie jak "fabryka" przykazała Co do eboxera, to Forek w obecnej ofercie do mnie nie przemawia. Jakbym potrzebował auta stricte do miast to wybrałbym XV. Nie skreślam Subaru, kibicuję aby trochę mocniejsza hybryda była a wtedy Forek jako uniwersalne auto jak najbardziej. Pozostaję jednak przy japońskiej motoryzacji.
  4. RoadRunner

    E-Boxer

    A u mnie na osiedlu gdzie jest 40, miejscami strefa, najszybciej jeżdżą Fabie HTP i paździochy TDI. Na bank stuningowane pod 300 KM bo przecież nikt nie łamie przepisów mając 100 KM. Jak wniosek ? Ano taki, że jedno z drugim ma tyle wspólnego co astrologia z astronomią. Mówienie, że kupuje się szybkie auta po to aby szybko nimi jeździć to jak mówienie, że na siłownię chodzi się głównie po to aby potem komuś w ryj dać.
  5. RoadRunner

    E-Boxer

    Zużycie paliwa też jest subiektywnie mniejsze niż w turbo
  6. RoadRunner

    XV birze olej

    Nie ma żadnych technicznych przesłanek aby stosować 0w20 i podobne. Wiele obecnych konstrukcji to de facto modyfikowane, odnowione starsze konstrukcje. Na te oleje przeszły najpierw marki japońskie mające duży udział w runku USA ze względu na https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_average_fuel_economy . Oleje z tej grupy zmniejszają zużycie paliwa o 1-2%. Amerykanie cisną na zużycie paliwa, Europa na emisję flotową. Producenci aut dostosowują się, jedni dając 0w20 a inni redukując CO2. Jak komuś auto bierze olej to nie dlatego, że zalał 5/30 a nie 0/20.
  7. RoadRunner

    E-Boxer

    Proponuję sprzedać spec B. Wtedy zacznie się awantura.
  8. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Skrzynie DSG (przynajmniej te w wydaniu VAGa) szarpią przy ruszaniu i nie ma nic wspólnego z parametrami silnika.
  9. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Oczywiście, że tak. Nigdy nie twierdziłem inaczej. W zakresie prędkości wspomaganych przez elektryka hybryda jeździ bardzo dobrze.
  10. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Duży moment silnik generuje już od 2 tysięcy. To co wnioskujesz z tego jak auto jedzie, ile obrotów ma odnosi się do mocy. Aby auto przyspieszało musi wykonać pracę. Praca w jednostce czasu to moc. Moc to moment pomnożony przez obroty. Moment silnika przy 2000 i 3000 jest taki samo, ale większe obroty oznaczają większą moc na kołach i lepsze przyspieszenie. Skrzynia w trybie sportowym zazwyczaj zmienia bieg (czy też symuluje taką zmianę) tak aby po zmianie obroty spadły w okolice połowy zakresu sensownego momentu. Nie ma sensu aby spadały do 2000 obrotów bo za małe obroty. Spadając do mniej więcej połowy zakresu ma się już dużą moc i jeszcze przez 2-3 tysiące jest się w zakresie dużego momentu. Btw, płaski przebieg momentu jest wymuszany sztucznie poprzez zmniejszanie ciśnienia i sterowanie dawką paliwa. Powód jest jeden. Wytrzymałość części. Jak są mocniejsze to można sobie darować te ograniczenia i cieszyć się jeszcze większym ale już nie płaskim momentem.
  11. RoadRunner

    E-Boxer

    To jest jasne, pozostaje kwestia czy mało naładowana bateria nie stwarza jakichś problemów (np. nieproporcjonalnie mniej wydajna, szybszy spadek pojemności, itp.) tak, że nawet kosztem spalania opłaca się ją doładować.
  12. RoadRunner

    E-Boxer

    Nie wiem na ile to jest prawdą, ale np. w Priusie przy jeździe ze stałą prędkością 130-140 km/h wskaźnik pokazuje, że jest ładowanie baterii. Jak dołożą radar to nie będzie problemu
  13. RoadRunner

    E-Boxer

    Skoro tak mało sprzedają to po co trzymają je w ofercie ? Producent raczej nie działa na swoją niekorzyść więc albo ma jakieś zapasy, których się chce pozbyć albo faktycznie opłaca się mieć w ofercie kilka mocnych modeli.
  14. RoadRunner

    XV 2.0 e-Boxer

    Masz rację. Moment zależy od ciśnienia. Moc = moment * obroty wiec pośrednio także zależy. Jak turbina nie wytwarza ciśnienia to jest praktycznie wolnossący, ale że turbiny zaczynają dawać sensowne ciśnienie już od 1000-1200 obrotów praktycznie tylko na biegu jałowym jest silnik N/A. Im częściej widzę XV tym bardziej mi się podoba. Taki eboxer byłby moim wyborem jako auto do miasta.
×
×
  • Create New...