Jump to content

RoadRunner

Użytkownik
  • Content Count

    1790
  • Joined

  • Last visited

About RoadRunner

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn/Berlin
  • Auto
    Kiedyś 2.0 XT, teraz Lexus NX200t Prestige

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. odważnie. Turbo Subaru są specyficzne Inaczej: może nie tyle co nie potrafi co nie może. Kiedyś przeczytałem mocno inżynieryjny artykuł o różnych typach silników. Było to o tyle ciekawe, że treść wchodziła w obszary projektowania i budowy silników. Konkluzje były następujące: 1) silnik typu boxer ma dużą powierzchnię w stosunku do objętości co stwarza duży problem z równomiernym rozprowadzeniem temperatury. W konsekwencji niektóre elementy są mocno nagrzane a inne nie. Skutkuje to potrzebą większej tolerancji na rozszerzalność cieplną co ma przełożenie na spasowanie elementów. Panaceum na to może być więcej materiału ale to by skutkowało dość ciężkim silnikiem. Problemu tego nie mają silniki rzędowe czy też V-ki. 2) przy produkcji silnika muszą być utrzymywane spore reżimy tak aby silnik trzymał wymiary geometryczne a w szczególności kąt "sworzeń tłoka w lewej głowicy - oś wału korbowego - sworzeń tłoka w drugiej głowicy". 3) i to co wiemy wszyscy, czyli podwójne elementy z tytułu dwóch głowic Wszystko to ma jeden mianownik: koszt. Subaru musiałoby być autem droższym aby na etapie produkcji minimalizować przypadłości boxerów. Niestety na głównym rynku USA jest to auto budżetowe. Dlatego ja po pierwszym Subaru postanowiłem, że kolejne to co najwyżej jako drugie auto do zabawy i posłuchania bulgotu.
  2. Kucizna do seryjnego auta ? Częste uruchomienia, branie oleju dopóki się nie doszczelni na gorąco i za moment katalizator powie papa. Współczuję @Romuald Dzierżęga. Po takim numerze bym sprzedał auto i kupił coś innego. Ja uważam, że Subaru nie potrafi robić silników turbo i tyle. NIezawodność rankingowa jest podbijana przez wersje N/A, których w USA jest dużo więcej.
  3. RoadRunner

    E-Boxer

    Pełna zgoda. Z takim silnikiem to nadaje się tylko do stania w garażu
  4. Lexus JP też niby zaleca 0/20 a ASO leje 5/30. Opcje są dwie: 1) faktycznie u nas lepiej się sprawdza 2) spisek rodzimych dilerów mający na celu zarżnięcie silników dzień po gwarancji A poważnie to nie ma znaczenia. Jak ktoś chce zmieniać w N/A co 8 tysięcy przy w miarę normalnej jeździe to proszę bardzo. Muszę zgłębić temat bo jeśli w innych markach fetysz oleju jest na podobnym poziomie to niezłym biznesem byłby punkty wymiany oleju przed autostradą i na zjazdach.
  5. Ja na drodze tego nie doświadczam - o ile pod podzielność uwagi podchodzi obserwacja od czasu do czasu wstecznego lusterka aby mieć pojęcie co się dzieje z tyłu. Ilekroć ktoś się wlecze lewym pasem to albo kobitka albo dziadek.
  6. I nie żal, że w obecnej gamie tak się nie da pojechać ?
  7. Możesz aplikować spokojnie na inżyniera wyścigowego z takim czuciem Ja zimą sprawdzałem się na śniegu od 0 do 60 z FXT i jechałem łeb w łeb.
  8. Dlatego emisja powinna być liczona sumarycznie: samochód plus kierownik. Miłośnik steków powinien być w stanie kupić STI a eko wegetarianin niech się buja 1.6 N/A.
  9. A ja podjąłem próbę wyprzedzenia Jelcza. Na dole górki zrównałem się z kabiną. Na szczycie byłem za Jelczem.
  10. Jedyne co bym zmienił w NXie to wielkość bagażnika. Ale dużo nie wożę więc to nie było kryterium
  11. Psychologiem nie jestem, ale mam wrażenie, że ci najbardziej twierdzący, że moc jest niepotrzebna, tak naprawdę najbardziej za nią tęsknią I ja to rozumiem bo mając w głowie image Subaru sprzed 20 lat faktycznie trudno się z tym pogodzić. Kolejne linie obrony (moc, centralny dyfer, bulgot, kurnik) padają i dochodzi się do argumentu ostatecznego "bo ja tego nie potrzebuję"
  12. Pomierzcie wysokość siedziska w OBK i porównajcie z SUVami. W wielu wypadkach mocno się zdziwicie gdzie siedzi się niżej. Podobnie z prowadzeniem. Faktycznie w hybrydach jest kwestia masy, ale kilka SUVów bije na głowę OBK w kwestii prowadzenia. Pomijam półkę typu SQ5 czy X3, ale nawet taki Tiguan prowadzi się lepiej od OBK.
  13. Duża moc to oprócz bezpieczeństwa także drobne przyjemności jak dźwięk czy po prostu szybkie ruszenie od zera do 50. Jak chcę zaoszczędzić czas to pociąg albo samolot.
  14. Oczywiscie ze jest. Zdrowy rozsądek, rozum i refleks. Nie zapominaj, że nie jesteś sam na drodze i czasami musisz mieć "narzędzie" aby coś naprawić Jak ktoś twierdzi, że nie potrzebuje mocy to ja mam pytanie: jakby w tej samej cenie było Subaru 150 KM i 250 KM to które byście wzięli ? Jeśli dobrze rozumiem sens "nie potrzebuję" to oczkuję, że wybierzecie pierwszy wariant. Na takiej samej zasadzie jakby ktoś mi dawał wieczny karnet do topowej opery to bym go nie wziął bo tego nie potrzebuję.
  15. Generalnie tak, poza momentami (wcale nie tak krótkimi) gdzie środkowy jechał tak pod 180
×
×
  • Create New...