Skocz do zawartości

RoadRunner

Użytkownik
  • Zawartość

    1639
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O RoadRunner

  • Tytuł
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn/Berlin
  • Auto
    Kiedyś 2.0 XT, teraz Lexus NX200t Prestige

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. RoadRunner

    cham na drodze

    Ja się w pełni zgadzam, że prawo średnio chroni ofiary drogowych chamów. Nie wiem czemu nie mogą wprowadzić przepisu, ze już samo wyjście do kogoś z auta jest karane - tak przynajmniej jest w Niemczech.
  2. RoadRunner

    cham na drodze

    Masz rację, źle napisałem. Na terminologii też się nie znam - przyznaję się. Chodziło mi o to, że z tego co czytałem to w takich sprawach z urzędu nic się nie wydarzy. Trzeba samemu dochodzić racji.
  3. RoadRunner

    cham na drodze

    Takie coś to z powództwa cywilnego. Jak masz numery i nagranie to zakładasz sprawę.
  4. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    To są realia USA sprzed dawien dawna. Patrząc na sukces Tesli i innych hybryd (np. Toyota) to jednak da się. Po prostu Crosstrek był kiepski i tyle (szczególnie narzekano na słabą wydolność układu napędowego). W wielu stanach były (są) przepisy, że hybrydą można jeździć po pasie HOV nawet z jedną osobą co w aglomeracjach znacząco skracało czas dojazdu. Dobre hybrydy schodziły jak ciepłe bułeczki.
  5. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Dzięki - jakoś ominęły mnie te grafiki. Pytanie jest także o to wspomaganie elektrykiem przy średnich prędkościach. Obawiam się, że może być tak jak w Toyocie, że od okolic 100 km/h jedzie sam spalinowy. Lexus dopiero w wypuszczanych modelach NX 300h wspomaga się elektrykiem do 130 km/h. Bardzo by się przydało przy wyprzedzaniu.
  6. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Mam mieszane uczucia co do Forka hybrydowego - tzn.w czym on będzie się różnić od takiej Ravki ? Napędu stałego pewnie nie będzie i w sumie racja - hybrydą jeździ się głównie po mieście a nie po polach. Masa na szaleństwa też nie pozwala więc i tutaj argument stałego napędu nie przekonuje. Poza tym, skoro hybryda to ma być oszczędna a spięcie napędów zwiększa zużycie to naturalnym wydaje się być zmiana koncepcji na napęd w pełni dołączany lub, jak w Toyocie, elektryk z tyłu. No chyba, że spróbują patentu jak Audi w nowych Quattro - tzn. "odwrotny haldex" gdzie domyślnie jest spięty a jak system stwierdzi, że można go rozpiąć to tak robi.
  7. RoadRunner

    Znikł olej

    Albo po prostu sobie siorbnął w upale. Mi kiedyś w lato Forek (wprawdzie turbo) na 700 km wziął 0.8 sumarycznie. Sprawdzałem przy każdym tankowaniu więc dwa razy dolałem po 0.4 i był spokój. Co ciekawe później to się nie powtórzyło ani razu a 0.8 to ja dolewałem może w sumie na 15 000 km.
  8. RoadRunner

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    Od 5k do 20k w zależności co padło i gdzie naprawiasz. Jak bym unikał dla bezpieczeństwa 2.0 TFSI przed 2014. Kupisz taki który spala olej i nie wiesz w jakim stanie jest silnik. W jak dobrym to bodajże pierścienie wystarczy zmienić i wtedy mniejszy koszt. Ale jak się okaże, że panewki padają czy wał korbowy to już nieciekawie się robi. Im większy przebieg tym gorzej, no chyba, że wymienili silnik na nowy bo Mazda wymieniała jak miałeś opiłki w oleju. Jak Octavia to 2.0 diesel. Skoro większe silniki skreślasz to odpada 3.6 benzyna i zostaje 1.8 na wtrysku bezpośrednim. W tym z kolei rozciągały/zrywały się paski rozrządu - jeśli 1.8 to po akcji naprawczej. Outback - jak najbardziej. Wolnossący silnik sporo pojeździ. BMW X3 - tutaj w rocznikach o których myślisz zarówno 2.0 diesle o oznaczeniu N47 jak i turbo benzyny miały problemy. Lepsze są 3.0 silniki (benzyna i diesel). NIe boisz się kupować w Norwegii diesla ? W Niemczech już parę miast wprowadza obszary gdzie jest zakaz diesli nie spełniających normy EURO 5/6. Z tego co typujesz to ja rozumuję tak: skoro silniki większej pojemności odpadają to raczej nie zależy Ci mocno na osiągach (z drugiej strony czy w Norwegii jest gdzie pocisnąć ? - byłem wprawdzie raz i wszędzie duże ograniczenia widziałem). Jeśli ma być coś niezawodnego to ja bym popatrzył na coś spośród: Subaru OBK/Forek, Toyota Rav IV, Honda CRV. Ze względu na napęd Subaru wydaje się mocno sensowne.
  9. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Im słabszy silnik tym łatwiej dostrzec mankamenty skrzyni. Natomiast przy mocny deptaniu znacznie bardziej podoba mi się praca DSG. Mówię to z perspektywy jazdy testowej Tiguanem 220PS. Natomiast Subarakiem z CVT jeździłem spokojnie po mieście i tam jak dla mnie obie skrzynie były ok. Wydaje mi się, że największa przewaga CVT byłaby przy bardzo wolnej "offroadowej" jeździe.
  10. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    W jakich sytuacjach CVT jest lepsza od DSG ?
  11. RoadRunner

    Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

    Może kierowcy tych mocniejszych fur nie są świadomi, że ktoś się ściga Nie ma bata aby silnik bez turbo o zbliżonej pojemności w aucie o podobnych gabarytach miał podejście do silnika 100 NM mocniejszego. Jeśli by tak było to znaczy, że CVT to nieporozumienie.
  12. RoadRunner

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    Wszystkie silniki 2.4 5cio cylindrowe są bardzo trwałe. Jak w każdym dieslu z DPFem trzeba od czasu do czasu dać w schaba na trasie. Im mniejsza moc tym lepsza trwałość, ale wiele źródeł nie dopowiada, że chodzi tutaj o automatyczne skrzynię biegów Aisin, które nie lubią dużego momentu. Okolice 150kkm to okres w którym może coś rypnąć - oczywiście zależy jak była jeżdżona. Cena naprawy jest w okolicach 3-5 tysięcy. Poza tym bardzo fajne rodzinne auto, jakbym brał to w wersji Summun, ale nie chciałbym mieć adaptacyjnego zawieszenia (zmienia twardość a nie wysokość). Mimo, że przydaje się utwardzenie podwyższonego kombiaka to para amorków na przód to cena rzędu 3-5kPLN jeśli chodzi o oryginały. Stosunkowo mało modeli nawet w wersji Summun ma adaptacyjny tempomat. Dużo ogłoszeń ma taką opcję, ale najczęściej to nie jest prawda - łatwo poznać, że auto takie coś ma: po prawej stronie chłodnicy na grillu powinna być taka jednolita płytka. Haldex daje radę ale nie jest to stały napęd. Jakbym robił rocznie 15-20kkm to bym brał jednak benzyniaka T6, czyli 3.0 turbo. Chleje jak stary żul, ale odpycha się super. Znowu dochodzi sprawa skrzyni. Silnik bezawaryjny i często auto jest dobrze doposażone. Jak jest kasa na sprowadzenie auta powyżej 2 litrów to bym się pochylił nad rynkiem niemieckim: jako, że tam jest duża rodzima konkurencja Volvo bardzo dobrze doposażało auta. Aktywny tempomat był na porządku dziennym a i często spotkać można auta z Webasto. Benzynę 3.2 odpuść - pali tyle co T6, w porównaniu do T6 nie jedzie a dodatkowo łyka olej i jakaś seria miała problem z rozrządem. Jak benzyna 2.0 TFSI to uważaj czy nie jest to seria która pali litr oleju na 1000km. Z tego co pamiętam to w okolicach bodajże 2012 to naprawili ale sprawdź. Wersje 3.0 TFSI można śmiało brać. Diesle 2.0 TDI też ok, ale 3.0 TDI lepszy W pierwszych dieslach wycierały się wałki rozrządu. Jak brać diesla to od 2014. Te same komentarze co do XC70. Mówi się, że XC60 ma trwalsze zawieszenie (nie adaptacyjne).
  13. RoadRunner

    Upust przy kupnie nowego OBK

    Mieszkałem w kilku krajach i wszędzie gdy ktoś kupował prywatnie samochód starał się negocjować. Ba, w wielu miejscach ludzie pytali się o rabaty kupując sprzęt AGD czy coś w tym stylu. Nie ma co dorabiać ideologii, że robi się to po to aby chwalić się przy kielichu. Jeśli można zapłacić mniej teo dlaczego tego nie robić ? Tym bardziej, że często wystarczy o to ZAPYTAĆ i nie trzeba chodzić 10 razy, marudzić, itp.
  14. RoadRunner

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Ktoś z Was by zrezygnował z zakupu FXT MY18 tylko dlatego, że nie będzie kontuynuacji czy raczej by szybko kupił póki są ?
  15. RoadRunner

    Upust przy kupnie nowego OBK

    Pytanie jest zbyt ogólnie aby definitywnie stwierdzić, że "nikt nie daje takich upustów". Jeśli auto jest np. demówką z zeszłego roku to -20% jest do zrobienia. Z tego co widzę u naszych dilerów to demówki z 2018 są około 7-8% tańsze na "dzień dobry" co oznacza 7-8% + dywaniki na "do widzienia".
×