Skocz do zawartości

dirkdiggler

Użytkownik
  • Zawartość

    741
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O dirkdiggler

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..
  • Urodziny 09.01.1978

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    PL
  • Auto
    TypeR continuous improvement

Ostatnie wizyty

918 wyświetleń profilu
  1. Za ok miesiac będę zmieniał moje auto firmowo-rodzinne. Tak się składa że pozostał podobno ostatni nowy levorg do wzięcia z sieci SIPu i zaczełęm rozważać czy by przypadkiem nie wejść w tą rzekę Levorg niedługo zupełnie zniknie z oferty więc możemy podyskutować szczerze Napiszę Wam co mnie zastanawia i nurtuje, bo jak zwykle gdzieś tam w pewnym momencie trzeba podjąć kompromis. Podejmę go samodzielnie ale jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń jako użytkowników zważając na rolę jakie auto będzie u mnie pełnić, bo to tu siedzi sedno sprawy. Auto samo w sobie generalnie mi odpowiada pod kątem gabarytów, osiągów na codzień, wizerunku. Fajne, nietuzinkowe, cieszące na codzień rozwiązanie do użytku domowego na 15-20tys km rocznie. Gdybym był dentystą brałbym w ciemno. Tyle że nie jestem, klientów mam porozrzucanych po kraju i to ja do nich muszę dojechać, nie oni do mnie. U mnie auto robocze przejeżdżało by dużo więcej. Rocznie na potrzeby służbowe pokonuję ok 60tys km rocznie. Dotychczas brałem rozwiązania zaprojektowane wręcz dla długodystansowych komiwojażerów: passat, mondeo na przemian na przestrzeni lat. Łącznie 4 auta po ok 180tys km każdy. Diesel - moc ok 180KM, automat, wyposażenie titanium/highline bez wodotrysków, auta zawsze z placu - ok 150tys pln. Wszystkie cztery dotychczasowe auta zapewniły dość przewidywalne wydatki: - spalanie na poziomie średnim ciut poniżej 7 l/100km - ON - przeglądy co 30 tys km czyli dwa w roku - wymiana klocków hamulcowych przy 120tys km, tarcze zawsze dojeżdżały bez wymiany do 180 tys km - ale ja z tych co nie hamują - nic poza standardowymi serwisami mały/duży na przemian - ford jest nieco tańszy niz vw - zawieszenia nietykane - 2komplety opon letnich i 1,5 kompletu zimowych - 17 cali jako złoty kompromis - auto lata głównie drogi krajowe i coraz więcej autostrad/ekspresówek (ok 90%) i 10% miasto, raczej w ramach przepisów (+10%), bez zamulania i ciśnienia, mam czas zaplanować pracę więc nie napinam się na drodze, rzadko jeżdżę z prędkościami powyżej 160km/h. - cenię komfort bo spędzam w aucie połowę dnia i dobrze by było spędzić je miło, w miarę cicho, ergonomicznie, nienarzucająco Teraz Levorg: - spalanie zakładam ok 8,5l/100km - różnica w spalaniu da rocznie ok 6000pln na niekorzyść Levorga - przeglądy co 15tys km więc 4 w roku - będzie drożej o ok 2000pln rocznie i bardziej upierdliwe bo średnia frajda lądować co kwartał na przeglądzie - generalnie będzie drożej szacunkowo o ok 10tys zł rocznie - warto/nie warto to kwestia indywidualna i nie najważniejsza Tyle excel. Zastanawiam sie jednek jak wygląda podatność na zużycie wnętrza, lakieru w Levorgu przy takiej dośc intensywnej eksploatacji. I tu jest ważna kwestia. Auto w ciągu trzech lat przejedzie 180tys km, fajnie by było by środek i zewnątrz auto przezentowało się nadal świeżo po tym czasie i ilości kilometrów. Jakby lakier był wciąż na aucie, auto nie trzeszczało itp. Vw i Ford znoszą ten dystans dobrze. Piszę z doświadczenia. Fotel kierowcy trochę bardziej wysiedziany i w zasadzie to wszystko, dbam o porządek i moje dłonie nie rozpuszczają skóry na kierownicy. Jak to wszystko by wyglądało w Levorgu? A co w przypadku małego zdarzenia/dzwonu - np Mondeo strzeliłem sarnę, przód lekko dziabnięty z lampami i grilem, kosztorys na 25tys pln, ale naprawa zajęła tydzień i miałem swoje auto do dyspozycji. To zaleta popularnych modeli. Na koniec czy znajdę chętnego na odkup trzyletniego levorga z przebiegiem 180tys km za powiedzmy rozsąądną część wartości nowego auta czyli ok 60 - 70tys pln? Stare auto finansuje po części nowe itp, itd. Dotychczas moje używane auta schodziły na pniu. Nonkoformizm kosztuje, ja to rozumiem ale co Wy byście zrobili szukając kompromisu w mojej sytuacji. Ładunek emocji i rodowodu prawdziwego Subaru zapewnia mi w weekendy sti Type R który jest z nami w rodzinie od 8 lat. Czy zbyt dużo subaru na codzień może zaszkodzić? Na koniec , A moze by tak nowy outback?
  2. dirkdiggler

    Czy to jest panewka ?

    Ja bym sie na tym etapie na zadnych pierdołach typu zegary ,wydechy , tuningi sie nie koncentrowal a skoncentrował sie tylko na silniku, ktory i tak zeżre cały budżet jaki by on nie był. Pomlaska, beknie i zachwile zawoła o jeszcze. Takie to są te nasze paszczury.
  3. dirkdiggler

    Hot Hatch Hysteria

    Ten żółty Sirius to troche jak blue mica w sti. Prawdziwe Renault Sport powinno byc żółte. Niby mozna folia zrobic ale to nie to samo, no i folia moze nie byc wcale tansza.
  4. dirkdiggler

    Hot Hatch Hysteria

    Megane Trophy wycenione "Biorąc pod uwagę fakt, że Trophy posiada znacznie bogatszą paletę rozwiązań podnoszących osiągi i poprawiających prowadzenie względem wersji RS, to różnica w cenie na poziomie 18 tys. zł nie wydaje się duża. R.S. TCe 280 FAP 124 900,00 zł R.S. TCe 280 EDC FAP 131 900,00 zł R.S. TROPHY TCe 300 FAP 142 900,00 zł R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP 149 900,00 zł" http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/renault-megane-rs-trophy-polska-cena-i-roznice-wobec-wersji-rs/
  5. dirkdiggler

    Impreza GC GT Turbo kupno

    Wybacz ale to całkowicie błędne założenie. Którym będzie się właścicielem takiego gc8 3-cim, 7-mym, niewiadomoktórym ? Ostatni właściciel może dbać, chuchać i dmuchać, wymieniać oleje co 100km itp. To nic nie da bo przez połowę zycia z gc8 będzie prostował tematy poprzedników, a drugą połowę wymieniał po kolei wszystko. Auto ma 20 lat, pewnie ze 250-300tys przejechane i jest zużyte, gibkie, przerdzewiałe, pokaleczone przez tuningi na różnych etapach życia, sztywnośc budy zabita przez twarde zawieszenia i rdzę . Ma któryś z rzędu silnik w niewiadomej specyfikacji, skrzynię w niewiadomej specyfikacji. I gnije i to jest największy problem. Taka jest rzeczywistość 95% wszystkich gt-ków na rynku i zaklinanie rzeczywistości nic nie zmieni. Są dostępne dobre , rokujące auta z tych pozostałych 5 statystycznych procent ale to napewno nie w tym zakresie budżetowym.
  6. dirkdiggler

    ile może kosztować pełna renowacja i czy w ASO ?

    Zakres zakresowi nierówny ale ja bym bez 40-50tys nie podchodził do tematu, niezależnie od auta i to przy założeniu że mam już wcześniej wszystko klepnięte i powyceniane wg kosztorysów. Pamiętaj że jak zaczniesz rozbierać podwozie i nadwozie to 100% gum i tulei praktycznie wypadałoby wymienić, podobnie z uszczelkami nadwozia, wszelkimi spinkami (w np gc8 spinek jest za ok 1500zł więc w innych będzie podobnie). Szyby należałoby wyciąć , a potem wkleić - to ok 500zł za usługę itp. itd. I właśnie tych itp. itd. się zbiera i zbiera w nieskończoność. Auto powinno mieć potencjał do takich prac. Potencjał w specyfikacji, wersji, lub np ograniczonej ilości egzemplarzy itp. Według mnie potencjał sentymentalny może być słabym ekonomicznie rozwiązaniem, no bo automatycznie w alternatywie do kosztorysu może być poszukiwanie za np 50tys gotowca w tym modelu w jakieś fajnej wersji, albo szukanie innego modelu.
  7. dirkdiggler

    Hot Hatch Hysteria

    Tymczasem fiesta st wkracza wyceniona: " Do polskich dealerów właśnie docierają pierwsze egzemplarze, pojawił się też konfigurator. Fiestę możemy zamówić w jednej z dwóch linii wyposażenia. Tańsza ST2 – kosztuje 88 450 zł. W cenie otrzymamy manualną klimatyzację, radio Ford SYNC 3, tempomat, reflektory automatyczne ze światłami dziennymi LED, elektrycznie sterowane przednie szyby, felgi 17″, sportowe zawieszenie oraz wykończenia ST (kierownica, drążek zmiany biegów, fotele, duży spoiler nad tylną szybą). Dla tych, którzy oczekują więcej, mamy odmianę ST3. Droższa Fiesta ST to wydatek 99 450 zł. Tutaj klimatyzacja jest automatyczna, radio zyskuję nawigację oraz świetne audio B&O Play. Pojawia się też system bezkluczykowy, system rozpoznawania znaków drogowych, fotochromatyczne lusterko wsteczne, tylne szyby sterowane elektrycznie, ogrzewane fotele, automatyczne światła drogowe, częściowo skórzana tapicerka oraz felgi o średnicy 18″. Wśród wyposażenia opcjonalnego znajdziemy takie elementy jak kosztujący 4 100 zł Pakiet Performance. Zawiera on „szperę”, funkcję procedury startu oraz wskaźnik optymalnej zmiany biegu podczas przyspieszania i jest dostępny dla obu wersji ST2 i ST3. Poza tym „standardy” – ogrzewana kierownica, kamera cofania, asystent martwego pola, reflektory Full LED, czujniki parkowania z tyłu czy podwójna podłoga bagażnika." https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/ford-fiesta-st-w-polsce-od-88-450-zl-cennik/ Jakby nie liczyć 20% wiecej niż poprzednik. Za chwile polo gti dsg okaże sie okazją roku.
  8. dirkdiggler

    Pytanie dot. szczegolow pojazdu

    Jak auto z uk to silnik moze byc zagadka do rozwiazania dopiero po otwarciu silnika . Oni sa bardzo kreatywni w reanimowaniu aut.
  9. dirkdiggler

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Wymieniłem uszczelkę bagażnika i jeszcze raz uszczelnilem lampy tylne bo mi jedna lekko puszczala wode. Próba węża zakonczona pomyślnie. Za tydzien montaz nowej deski nad zapasem i nowki dywanu.
  10. dirkdiggler

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Ładne kółka to podstawa. Jakbym teraz kupował aktualnego forka czy tam xv czy też outback'a to pierwsze co bym zrobił to wywalił fabryczne feligi podrzucił mu coś męskiego. Nawet kosztem cali. Bo ta dziwna moda na alu lakierowane częściowo na czarno zupełnie do mnie nie trafia.
  11. dirkdiggler

    Znalezione na Allegro, Ebay itp ...

    P1 4700mil 50k funtów https://www.ebay.co.uk/itm/The-Ultimate-Highly-Collectable-Subaru-Impreza-P1-with-Only-4-786-Miles/283080123751?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
  12. dirkdiggler

    Impreza Type R, tarcze i klocki

    Tarcze na tyl jeszcze robi dba
  13. dirkdiggler

    Dorabianie kluczyka do TypeRA

    Mozesz wrzucic numery tych kluczykow?
  14. dirkdiggler

    Znalezione na Allegro, Ebay itp ...

    S202 379/400 czyli bug. Przebieg 9900km, 40k£ https://www.importcarparts.co.uk/gallery-info?id=6
  15. dirkdiggler

    Forumowe Poszukiwania Świętego Graala - 22B -

    22b to w duzej mierze type r ver 4 tylko troche wolniejszy wiec czesci byc moze przypasuja.
×