Jump to content

dirkdiggler

Użytkownik
  • Posts

    1224
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

dirkdiggler last won the day on May 18 2019

dirkdiggler had the most liked content!

1 Follower

About dirkdiggler

  • Birthday 01/09/1978

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    PL
  • Auto
    TypeR continuous improvement

Recent Profile Visitors

1965 profile views

dirkdiggler's Achievements

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::.. (5/13)

1.5k

Reputation

  1. Escort https://www.pistonheads.com/buy/listing/11813061
  2. Wariactwo Sti6 RA limited, 48kkm, 6mio jenow= ok 210kpln przed transportem i podatkami https://auc.carvector.com/on-K9PYvTxPI02UM.htm
  3. Fakt, golf 8 prezentuje się bardzo słabo. Powinien wyglądać jak ioniq5.
  4. Golf r wagon 320KM 420Nm. Nietanie ale wygląda na kompetentne
  5. Ładnie się zapowiada ten PUG 308SW
  6. Heh Koty zaakceptowały OBK bardzo szybko. W końcu można pod nim chodzić "na stojąco", a pod innymi jednak trzeba pełzać Napiszę kilka słów o aucie jak już tak sobie piszę o kotach. Zacznę od tego że na outback'a czaję sie już jakiś czas. Przy poprzedniej zmianie floty stary model już był na wylocie, nowy już był w ameryce i był w perspektywie dotarcia do Europy. Więc wówczas moment był taki sobie na zakup obk. Poczekam pomyślałem. Zawsze podobały mi się te wielkie baloniaste koła i generalny koncept outbacka, a Suwów nie lubię wogóle. Dodam, że nigdy nie jeździłem żadnym outbackiem, w sumie to żadnym innym współczesnym subarakiem. NIe było ku temu okazji i potrzeby. Mało tego. Jak spojarzełem wstecz to od kilku lat nie jechałem autem z wolnossącym silnikiem, cvt też nie doświadczyłem. Ostatnie 15 lat natomiast jeździłem autami napędzanymi silnikami turbo-mainstream czyli dwulitrówki diesel i benzyna. W różnych opakowaniach. OBK 21 bardzo mi się spodobał i ucieszyłem się gdy pojawiła się informacja, że wjeżdża na nasz rynek. No i jest. Przejechałem przez ten weekend 200km i powiem od razu i wprost, że jestem autem po prostu oczarowany. Całokształtem auta i jego charakterem. Samochód jest inny i w tej inności leży cały jego urok. Wielkie koła, o których pisałem wcześniej, wraz z zawieszeniem dają naprawdę duży komfort jazdy. Auto jest wystarczajaco duże i jeździ się nim majestatycznie. Wygląda z zewnątrz tak analogowo. Co do jazdy Nie wiem czy takie były intencje twórców, ale chyba tak, bo OBK według mnie z założenia wogóle nie prowokuje do agresywnej jazdy. Tak sobie go wyobrażałem i tego się spodziewałem. Amerykański cruiser. Przez chwilę nawet odniosłem wrażenie, że OBK trochę się broni przed ostrym deptaniem. Agresywne przyspieszanie wywołuje wkręcenie silnika w okolice obrotów których nie widziałem w turbo dwulitrówkach. SIlnik wówczas wyraźnie słychać i w sumie nie jest to jakiś super rasowy dźwięk. Nie brzmi, ale trzeba przyznać, że robi co trzeba i "ogarnie" większość typowych sytuacji drogowych. Serio. Taka charakterystyka silnika różni się od tego do czego przywykłem i potrzeba chwili żeby sie wjeździć i porozumieć z autem. Gdybym miał tylko 20-to minutową jazdę próbną z dealerem to bym pewnie bym nie dotarł do tego momentu, i wyszedł z jazdy z pewnymi wątpliwościami lub niedosytem. Natomiast takie troszkę dłuższe obcowanie weekendowe, samodzielne pojeżdzenie po znanych rejonach pozwala na lepszą komunikację z autem i zrozumienie o co chodzi. Jak już wiemy jakie są możliwości silnika, jakie daje nam "widełki" to my też adoptujemy swoje oczekiwania do tych "widełek" i komfortowo sobie z tego korzystamy. I jest miło, przyjemnie i bezstresowo. Pojeździłem większość na krajówkach, trochę obwodnic, kawałek expresówki. Prędkości do 140km/h przez chwilę, większość w okolicach 90-110. Miasta prawie wcale, bo miasta nie lubię, i raczej nieczęsto korzystam. Spalanie wg komputera stanęło w okolicach 8,0l/100km z całego dystansu, ale mi auta, poza imprezą, zawsze mało palą i nie mam problemu z osiąganiem wyników okołokatalogowych. Specyfika charakteru tras i techniki jazdy. Co do wnętrza to jest bardzo przyjemne w takim jak miałem zestawieniu kolorystycznym. Nie wypowiem się o jakości, miękkości boczków itp, nigdy nie zwracałem na to większej uwagi i nawet nie wiem jak i co oceniać. Podobają mi się analogowe zegary, za chwię to będzie rarytas w morzu wyświetlaczy. Co mnie zaskoczyło: - zajęło dłuższą chwilę znalezienie sposobu kasowania licznika dziennego i spalania - przekopałem całe menu, wszystkie manetki i się poddałem, przy wysiadaniu znalazłem osobny przycisk do kasowania - nie rozumiem filozofi sterowania automatyczną klimatyzacją i nawiewami - niby ustawienie jest na Auto a prędkość wentylatora trzeba ustawiać samodzielnie, a może nie trzeba? np w climatronikach vag jak jest AUTO to jak ustawię 20,5st podczas pierwszej jazdy to nie zmieniam tego przez następne 3 lata, sterownik sam dobiera siłę nadmuchu, kierunki, temp tak by było komfortowo. System nie jest nachalny a ja nigdy nie ingeruję w siłę nadmuchu. W OBK ustawiłem klimę na AUTO to cały czas czułem opływające zimne powietrze, musiałem ręcznie zmniejszyć siłę nadmuchu do jedej kreski bo inaczej cały czas mi "wiało", niezależnie od ustawienia kratek nawiewu. Może gdzieś błąd popełniłem ale nie mogłem znaleźć jak ustwić by siła nadmuch też była sterowana automatycznie. - kompletnie nie podobają mi się wzory alufelg, ale tu można coś solidnego aftermarketowego wybrać - wygłuszenie jest OK dla moich prędkości podróżnych, choć szczerze przyznam że moja obecna codzienna octavia po operacji wygłuszania lepiej sobie radzi w tym aspekcie (rejestr prędkości 120-140), jednak aerodynamika wyższego auta vs niższego, dwa razy większe lusterka w OBK to spore wyzwanie dla akustyki
  7. I nowy outback u mnie na testach. Lokalny dealer bardzo uprzejmy i użyczył auto na weekend
  8. Uważam taki zestaw za optymalny. Bezkompromisowe prawdziwe Subaru turbo - tu otrzymujesz esencje i legendę - do uzyskiwania uśmiechu i emocji na zawołanie. Oraz inne auto do codziennej obsługi tanich kilometrow. Taki zestaw ciężko pobić jednym nowym autem, a napewno nie znajdziemy tego auta wśród aktualnej japońskiej oferty motoryzacyjnej, w żadnej z marek. Poza Camry oczywiście
  9. To po szwedzku. Tylko skąd wiadomo że to zachwyt a nie biadolenie. Z nimi to nigdy nie wiadomo
  10. Tymczasem dziś w naszej wiosce jeden nowy obk został wydany już klientowi A demo dealer bedzie miał do jazd probnych zarejestroqane za ok tydzień.
  11. Przy okazji pobytu na południu kraju wskoczyłem do salonu obejrzeć nowego obka. Wow, auto wykończone białą perłą, w wersji Platinium, z brązową tapicerką robi wspaniałe pierwsze wrażenie. Jest naprawdę nieźle.
  12. Co do spalania to się wypowiem i podeprę materiałem naukowym. Z jednej strony byłoby to uzasadnione, natomiast różnice są tak małe że niemierzalne na codzień. W żadnym z czterech aut ktore monitoruję od nowości w aplikacji Fuelio nie jestem w stanie wykazać że spalanie po jakimś przebiegu/czasie spadło. Przykład (70kkm na wykresie od pierwszego tankowania) dla 2,0tsi, ale mam z poprzednich aut też, tdi, tdci, cdi i tam też nic nie widać.
  13. Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką. Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości.
  14. To jedno z miejsc gdzie gc gnije. Typowe miejsce, jak np nadkola. Niełatwo będzie znaleźć zdrową część bo prócz suchych jdm-ów zarówno nasze kontynentalne jak wyspiarskie gc miały ten problem.
×
×
  • Create New...