Skocz do zawartości

zibzib

Nowy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zibzib

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Cała instrukcja wraz z informacją co smarować jest pod linkiem jaki wrzuciłem powyżej https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2009/ a później "Visual contents" > Brake > w menu z lewej "Brake", "Front brake" itd. > Removal/Installation Zgodnie z instrukcją ATE Bremszylinder do tłoczka a na blaszkę i pod blaszkę prowadzącą i na obie strony okładki wygłuszającej klocek delikatnie ATE Plastilube. Dzięki Panowie.
  2. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Dzięki Henryku ale wolałbym coś z momentami dokręcania, informacją jaki smar i gdzie. Znalazłem. Link nie zadziała więc trzeba po ścieżce: Visual contents > Brake > w menu z lewej "Brake", "Front brake" itd. > Removal/Installation Wcześniej szukałem w indeksie i nic nie mogłem znaleźć. Może się komuś przyda.
  3. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    To nie jest piszczenie. Tylko skrzypienie jakby tarcza tłusta była.
  4. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Będę rozbierał. Nie ma innego wyjścia. Najgorszego sortu na pewno nie są bo ani Zimmermann ani ATE nie są słabym sortem, więc to raczej nie to. Czy ktoś z Was podpowie mi jak znaleźć w tych instrukcjach online'owych (https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2009/) link do instrukcji wymiany tarcz klocków? Próbowałem po słowach kluczowych szukać brakes, disc, itp. ale nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
  5. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Nie wiem co poprzedniego właściciela pokusiło o taki zestaw ale pewnie też będę się skłaniał do wymiany całości na komplet od ATE.
  6. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Niestety to jest także w ciągu dnia, wystarczy że się ostudzą.
  7. zibzib

    Skrzypiące hamulce

    Forester SH z AT. Jak ruszam (na samym początku jak puszczam hamulec) i hamuję (na samym końcu hamowania) szczególnie na zimnych hamulcach to strasznie skrzypią. I choć jest to chwila to jest to denerwujące. Czy jest to jakaś typowa usterka w tych samochodach, czy raczej szukać błędu w samym doborze tarcz (zimmenrmann) i klocków (ate) lub ich montażu. Wydaje się, że wszystkie koła.
  8. Szukam uniwersalnego kompletu na tył (na razie) bo jeden SLS mi już niedomaga. Mam LPG w kole i hak, który może od czasu do czasu będzie użyty z lekką przyczepką. Wiem, że podobnych tematów w internecie jest sporo ale pojawiają się nowinki i chciałbym dokonać dobrego wyboru. Jak by się trochę (powiedzmy 30 mm) podniósł to też by było dobrze. Będę często używał bagażnika załadowanego pod sufit - pewnie ok 100 kg i wtedy nie będzie przyczepki. Myślałem nad zestawem Peddersów z czerwonymi sprężynami ale nie wiem czy nie za delikatnie dla mnie. Z drugiej strony są sprężyny Ironman + amortyzatory Bilstein ale sporo komentarzy czytałem że jest bardzo twardo jak nie ma obciążenia. Może są jeszcze inne rozwiązania? Proszę Was o pomoc w wyborze.
  9. Jak dobrze pamiętam to jest tam magnes na opiłki to go oczyszczę i ogólnie dno miski wyczyszczę bo myślę, że po 100 tkm coś tam mogę znaleźć. Bardziej z ciekawości niż potrzeby.
  10. Moment dokręcania spustu to 25 Nm. Planuję 2x wymienić żeby płyn był w miarę czysty. Myślę, że miskę odkręcę tylko przy pierwszym razie. Czy ten filtr siateczkowy wewnętrzny 31728AA130 trzeba wymieniać? Może tylko przeczyścić. Różne źródła mówią, że to nawet nie jest filtr. Instrukcja nie przewiduje jego wymiany przy wymianie płynu. O co chodzi z zapisem "Po spuszczeniu płynu ATF z automatycznej skrzyni biegów należy pamiętać o odpowietrzeniu zaworu sterującego po napełnieniu określoną ilością ATF."? Jak to zrobić?
  11. Pytałem o uszczelnienie pomiędzy blokiem skrzyni a miską. Uszczelkę korka mam. Podobno to ta sama "miękka" co to korka oleju z silnika.
  12. Dasz mi link do tego uszczelniacza? Reinzosil 300 st?
  13. Witam, mam zamiar samemu wymienić olej w tej skrzyni (Forester 2010) i wszystko wydaje się jasne oprócz uszczelnienia samej miski silikonem. Jaki powinien to być silikon i czy trzeba czekać na jego wyschnięcie przed zalewaniem i uruchomieniem silnika? Mam zamiar zalać Motula Multi ATF. Widziałem gdzieś takie manuale z momentami dokręcania śrub i nie mogę ponownie tego znaleźć. Podpowiecie mi?
  14. Czy macie jakąś instrukcję jak najlepiej podnieść drzwi kierowcy? Jak zamek łapie to wydaje mi się, że lekko podnosi je do góry.
  15. Czy ktoś z Was wie jak odczytać te wartości np. w Torque Pro po ODB2 w Foresterze SH?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...