Skocz do zawartości

spawalniczy

Użytkownik
  • Zawartość

    2061
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O spawalniczy

  • Tytuł
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK 2,5 - MY15

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. spawalniczy

    Opony na zime

    Z tego samego powodu zastanawiam się, czy kupować zimówki czy całoroczne. Wielkopolskiej zimy się na całorocznych nie obawiam, zastanawia mnie tylko to, czy latem nie będzie słabiej niż na fabrycznych.
  2. spawalniczy

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Czyli co: uwsteczniamy, żeby potem poprawić? Nie sądzę. Szkoda, bo to bardzo wygodne rozwiązanie.
  3. spawalniczy

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Nie wierzę - wrócili do kija podpierającego maskę...
  4. spawalniczy

    Blokujące się pasy bezpieczeństwa

    Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Pas działa właściwie. W tym modelu miał on funkcję ALR pozwalającą na sztywno mocować fotelik przy pomocy pasów. Funkcja aktywuje się po całkowitym wyciągnięciu pasa.
  5. spawalniczy

    Tapicerka skórzana

    Pasta do butów to chyba nie jest dobry pomysł. Ja stosowałem dwuetapowe kosmetyki firmy Gliptone. Polecam.
  6. spawalniczy

    OUTBACK MY 15 - stukające klocki hamulcowe

    Żeby to klient musiał informować ASO o możliwej przyczynie... Przynajmniej coś tam zmienili.
  7. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    XV ma od wymiany przejechane 6 kkm - zużycie niezauważalne. Olej 0W-30. W OBK mam silnik FB25 - obecnie mam przejechane 80 000 km - nigdy nie odnotowałem na bagnecie zauważalnego ubytku oleju. Zmieniam co 10 000 km - olej 0W40.
  8. spawalniczy

    Outback MY 2018

    Stary model felg wygląda rewelacyjnie w jednolitym ciemnym malowaniu. Dużo lepiej niż w opcji srebrni czarnej. Te które dostępne są po liftingu w ogóle do mnie nie przemawiają.
  9. spawalniczy

    Forester SH kilka pytań przed zakupem

    Warto jeszcze napisać, że w Forku SH były montowane także nowsze jednostki z serii FB20 - chyba od 2010 roku. Stosuje je się do dnia dzisiejszego w aktualnym modelu Forestera. To zupełnie inny silnik niż EJ20.
  10. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    Serwisuję różne subaru w ASO od 2009 r. Praktyka przelewania pojawiła się w moim ASO w 2015 r i jest praktykowana do dzisiaj. A odczytywać poprawnie poziom oleju w bokserze nauczyłem się już dość dawno.
  11. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    Normalnie plaga albo jakiś sabotaż. Ja tego nie potrafię ogarnąć...
  12. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    Przy takim poziomie oleju jak zaprezentował na zdjęciach kolega @Blixten, ja bym się już niepokoił, czy przy dużym pochyleniu samochodu – np. na wzniesieniu korbowody nie będą uderzały o lustro oleju – a to już zdrowe nie jest. Tak naprawdę w tej dyskusji nie chodzi tylko o poziom oleju – skoro ASO nie umie albo nie chce zrobić ileś razy z kolei poprawnie tak prostej czynności, to jako klient mam prawo obawiać się, czy poradzą sobie z innymi bardziej skomplikowanymi operacjami. Przykład z mojego podwórka z dwóch kolejnych wizyt w ASO (dwa różne samochody): Na pierwszej wizycie tradycyjnie przelano mi olej i dodatkowo uszkodzono drzwi w kilkutygodniowym samochodzie (inne auto z którego wysiadł pracownik ASO stoczyło się na mój samochód). O tej wizycie ASO zapomniało – nie wpisali mnie do grafika – długo czekałem aż zajmą się moim samochodem. Na drugiej wizycie oczywiście przelano mi olej, totalnie rozładowano akumulator (usłyszałem, że to normalne przy aktualizacji softu), przy okazji rozprogramowano sterowanie szybami (jak wróciłem z prośbą o zaprogramowanie, to usłyszałem tekst, że to przecież oczywiste, że jak rozładował się akumulator, to szyby tracą ustawienia). Pierwsza osoba sobie nie poradziła z tym problemem – wsparcie drugiego mechanika przyniosło upragnione rozwiązanie. Ponadto wjechałem na warsztat z bardzo głośno i intensywnie stukającymi klockami hamulcowymi. Skuteczność stukania przy wolnej jeździe 100 / 100. Zgłosiłem ponownie ten problem a wizyta była uzgodniona z @DZIAŁ TECHNICZNY. Przy odbiorze dowiedziałem się, że opisywanego efektu nie udało się sprowokować. Może nie jeździli? Mi na postoju też nie stukało. Najciekawsze jest to, że kilka tygodni wcześniej zgłąszałem już problem i jeździłęm z doradcą - usłyszał na szczęście - więc byłęm pewien, że wreszcie ogarną temat. O takim luksusie przy przeglądzie, jak mycie i sprzątanie samochodu mogłem tylko pomarzyć – usłyszałem tekst, że przecież pada, to mycie jest bez sensu. Ponadto mimo telefonu z ASO, że auto gotowe - jak przyjechałem to samochód wisiał jeszcze na podnośniku bez oznak życia, bo prądu w akumulatorze zabrakło. Czekałem jeszcze długo na reanimację, bo prostownika rozruchowego nie było w warsztacie. Jako wisienkę na torcie następnego dnia dostałem telefon, że muszę przyjechać do ASO – okazało się, że nie zrobili ksero książki serwisowej i w tym celu muszę szybko stawić się ponownie w ASO. Zasugerowałem – że przyślę skan – usłyszałem, że musi być ksero. A wszystko to oczywiście za słoną opłatą – jak to w ASO. Do trzeciej wizyty nie doszło, bo po jej umówieniu ASO zadzwoniło, że jednak nie ma aktualizacji stacji multimedialnej – o której to nowej aktualizacji miesiąc wcześniej mnie informowali i zapraszali do wgrania. Sam już nie wiem, czy to wszystko jest bardziej straszne, czy śmieszne. Bardzo lubię moje Subaru, ale z serwisowego punktu widzenia przeżywam horror i coraz bardziej zastanawiam się, czy następnym razem nie kupić samochodu innej marki.
  13. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    Ja zawsze mam swój olej.
  14. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    W serwisie w moim mieście niestety nie taka opcja jest nierealna. Zawsze jest „na bogato”.
  15. spawalniczy

    XV II -pierwsza wyniana oleju

    Patologiczna klasyka gatunku w wykonaniu ASO. Instrukcja XV podaje 4,4l i to z uwagą, że jest to ilość orientacyjna. U mnie pomimo próśb leją za dużo za każdym razem. Przy ostatniej wymianie w XV poprosiłem żeby mi wlali 4 l a resztę ewentualnie sobie doleję jak będzie trzeba (czułem, że nie będzie). Spotkałem się z oburzeniem szefa serwisu - wleją tyle ile trzeba. No i wlali, oczywiście za dużo. W OBK tak samo. Zrobiłem już 7 wymian za każdym razem było za dużo. Wiem z doświadczenia, że żeby było optymalnie na miarce, wchodzi 4,5l. Raz wlali mi całą bańkę 5l i przy odbiorze samochodu usłyszałem, że jest za mało i jak tylko dojadę do domu mam dolać 0,5l. Oczywiście jak sprawdziłem w domu, to trzeba było odessać a nie dolewać. Nie rozumiem dlaczego podstawowa czynność serwisowa sprawia ASO tyle problemu. Przecież nawet tak prozaiczne zadanie wymaga myślenia. No chyba, że w Subaru jest jakaś tajemnicza odgórna wytyczna, że olej ma być grubo przelany. Może spytaj @Dyrekcja albo @DZIAŁ TECHNICZNY o co chodzi. Ja już się poddałem. Kupiłem dużą strzykawkę i wężyk i poprawiam ASO. Może kiedyś doczekam dnia, że zrobią zgodnie ze sztuką.
×