spawalniczy

Użytkownik
  • Zawartość

    1597
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O spawalniczy

  • Ranga
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK 2,5 - MY15
  1. Na moje oko, to jest Anzio Drift, sprzedawana kiedyś jako zamiennik w ASO. Ja się skusiłem i bardzo żałowałem. Jedna była krzywa już w kartonie. Dostałem w ramach gwarancji nową. Po pierwszym zimowym sezonie wszystkie 4 były bardzo pokrzywione, mimo że nie zaliczyłem żadnych większych dziur. To były 16" z dużą ilością mięsa. Na lato miałem oryginalne 17 na profilu 45 i przejeździły 3 sezony bez najmniejszego uszczerbku.
  2. FB20 w Forku w nowej budzie spała trochę mniej, pewnie to kwestia dłuższych przełożeń skrzyni. Ja dzisiaj skończyłem świąteczne wojaże OBK z FB 25 z CVT. Tu skrzynia ma bardzo długie najwyższe przełożenie. Łącznie 550 km, z tego 260 km po autostradach z tempomatem zapiętym na 140 km/h, reszta po krajówkach przepisowo. Komputer pokazał średnie z trasy 8,0 l/100 km i jeszcze 140 km zasięgu.
  3. To nawet nie był klej, tylko taśma z rzepem. Podsufitka jest wykonana z materiału, który z rzepem kompatybilny nie był. Żeby zamocować estetycznie ten element na taśmę do plastiku, to przewody powinny wychodzić z niego od drugiej strony, bo inaczej panel będzie do góry nogami. Nie sprawdzałem, czy można to ustrojowe rozebrać i zmienić miejsce z którego wychodzą przewody.
  4. Moja też uważała automat za wynaturzenie. Aż do momentu, kiedy była zmuszona pojechać jeden raz do pracy moim OBK. Efekt - forek żony z manualem właśnie został sprzedany...
  5. Tylko, że to jest golas, w stosunku do najtańszej wersji europejskiej. Bez EyeSight, ledowych reflektorów, Si-Drive i wielu innych elementów. Wygłuszenia też poskąpili w porównaniu do mojego egzemplarza. Auto niby takie samo, ale inne. Co do filozofii napęd jest taki sam. W forku jest inna skrzynia dostosowana do większego momentu obrotowego. X-mode też jest. Si-Drive ma 2 tryby a nie 3 jak w FXT
  6. Niestety sześciobiegowa skrzynia nie grzeszy precyzją. Moim zdaniem TTTM. Miałem Forka XT MY07 i tam skrzynia (pięciobiegowa) pracowała "po japońsku", tak samo w Legacy D MY09 (też pięciobiegowa). Czasami były tylko problemy ze wstecznym biegiem. Potem przesiadłem się do nowego OBK MY12 z sześciobiegową skrzynią i było rozczarowania. W forku MY14 tak samo czyli "po francusku" (Tak pamiętam moje doświadczenia z Peugeota 307). Olej zmienia się co 60 000 km.
  7. Wygląda na to, że coś było pod spodem naprawiane. Ta czarna masa moim zdaniem nie jest fabryczna. W sumie to nie dziwi, sprowadzenie nieuszkodzonego samochodu z Niemiec po prostu się nie opłaca. Wyjdzie drożej niż zakup analogicznego krajowego. A do tego handlarz musi jeszcze zarobić. I jeszcze jedno, na zdjęciu widać niebieski lakier od spodu a samochód jest zielony.
  8. Czyli klasyczny handlarz bajkopisarz. Otwiera się pole do negocjacji... Tak, ale tylko do wyłączenia zapłonu, potem trzeba ponownie. Odruch do wyrobienia. Zdecydowanie nie, zwłaszcza przy takim przebiegu. Napęd jest bardzo cichy i pancerny. Wskazane oględziny przez fachowca. W fabryce pokrywają silnik i komorę takim zielonkawym preparatem zabezpieczającym. Dyfra i okolic nie kojarzę. Ten preparat łapie brud i pod podłogą byłby już czarny po takim przebiegu. Jak wyglądał na świeży, to coś było robione niedawno. Trudno ocenić zdalnie. Silnik i inne układy w okolicy w tak młodym aucie powinny być suche jak pieprz. Dyfer i okolice w moim OBK MY15 po 45 000 km wyglądają tak jak na poniższych forach. Ani śladu zielonego.
  9. Miałem na myśli ich udziwniony kształt od strony grilla. Jeśli chodzi o technologię, to chyba jest bi led, bo nie widać już tradycyjnego reflektora świateł drogowych. Reflektory pewnie są skrętne, jak w Foresterze po lifcie.
  10. To są informacje z USA. Pytanie, ile z tych zmian zostanie wprowadzone w Europie? Reflektory mi się nie podobają.
  11. W samochodzie jest silnik fb. Sprzedający twierdzi inaczej? Który to jest rocznik '12 czy '13 jak pisze sprzedający? No i jest zarejestrowany, czy nie, bo się sprzedawca nie może zdecydować. Ten model nie ma typowych bolączek. Proste, trwałe auto. Jedyną wadą może być niedostatek mocy. Kwestia oczekiwań i sposobu użytkowania. Dużym atutem jest reduktor. Samochód od handlarza, więc wskazana duża czujność. Auto od babci z Niemiec ;). Silnik nie był taki czysty jak auto wyjechało z fabryki. Dwa przeglądy zrobione poza ASO w tym jeden w czsie gwarancji. Ktoś żałował pieniędzy? Najlepiej gdybyś oględziny zrobił w ASO subaru albo z kimś, kto zna markę. Upewnij się, czy samochód na pewno ma xenony, bo na zdjęciu temperatura barwowa wygląda jak by były halogeny. Nie wiem, jak sprzedający naliczył 10 poduszek powietrznych. Na skórę też raczej nie licz, na bokach siedzeń jest derma. Nie ma w subaru czegoś takiego, jak fabryczny alarm. Nie widzę też czujników cofania, jest tylko kamera. Lusterka też raczej nie są elektrochromatyczne, chyba, że na rynek niemiecki była taka specyfikacja. Ogólnie samochód wydaje się godny zainteresowania, po dokładnych oględzinach będziesz wiedział więcej. P.S. Skoro rozważasz Imprezę, weź też pod uwagę XV. To jest dokładnie ten sam samochód, tylko z podniesionym zawieszeniem. Moim skromnym zdaniem o wiele bardziej praktyczny i uniwersalny od Imprezy. Tylko unikaj wersji z USA.
  12. W MY15 było to możliwe przy pomocy komputera serwisowego w ASO. Wiem, bo ćwiczyli to na moim samochodzie, jak miałem problem z czujnikami i czekałem na jego rozwiązanie. Nie wiem jak w aktualnym roczniku. A wracając do twoich wątpliwości - wybierz to, co bardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom po dłuższej jeździe próbnej w różnych warunkach. Ja moim OBK przejechałem w ciągu dwóch lat 45 000 km i jestem z niego bardzo zadowolony. Polecam.
  13. Sprawdź, czy śruby kół zostały dokręcone prawidłowym momentem.
  14. W MY15 nie było.
  15. Dzięki, poprawione.