Jump to content

spawalniczy

Użytkownik
  • Content Count

    2624
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

spawalniczy last won the day on January 1 2018

spawalniczy had the most liked content!

Community Reputation

442 Wspaniały

About spawalniczy

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    XV - MY18
    był OBK 2,5 - MY15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiedyś przerabiałem wyciek z tylnego uszczelnienia wału korbowego. Olej był głównie na skrzyni biegów. Trzeba umyć, przejechać parę kilometrów i obserwować. Wskazówka o kolorze oleju też jest cenna.
  2. spawalniczy

    E-Boxer

    Ja korektę wyłączyłem, bo w moim odczuciu działa zbyt agresywnie. Najzwyczajniej w świecie parę razy przy większych prędkościach się wystraszyłem. Informację dźwiękową zostawiłem włączoną.
  3. Czyli walka o urwanie 0,5 sekundy do setki, czy o urwanie czegoś w skrzyni biegów?
  4. spawalniczy

    E-Boxer

    Jakiś kosmos z obrotami przy 140 km/h.
  5. Co to za dziwny „test”? Ruszanie z 2,5 tyś z jednocześnie wciśniętym gazem i hamulcem. Kto tak jeździ?
  6. Różnica jest symboliczna - na pewno nie 8 mm.
  7. spawalniczy

    E-Boxer

    Taki standard. Zwróciłem uwagę, że na filmie z dziennikarskiego testu XV E-boxera widać na wyświetlaczu nierówne i zbyt wysokie wartości ciśnienia. Na zimno powinno być 2,2 / 2,3.
  8. W instrukcji samochodu mowa jest o 4,4l. Moje obserwacje są trochę odmienne. Wlanie 4,7 l powoduje, że stan jest na max. Być może wynika to z niedokładnego spuszczenia oleju przez mechanika? Niektórzy zalewają 5,5 l - pytanie, czy wówczas spokój jest większy? Osobiście wierzę w fizyczne odczyty na bagnecie przy założeniu prawidłowego ich wykonania - teoria ma to do siebie, że nie zawsze idzie w parze z praktyką. Niestety zbyt dużo wokół tego tematu narosło wątpliwości i nieporozumień. Będę Państwu zobowiązany za rozwianie wszelkich moich (i nie tylko moich wątpliwości).
  9. Właśnie ponownie trafiłem na ten wątek i szczerze mówiąc analizując wypowiedzi @DZIAŁ TECHNICZNY i przedstawiciela ASO oczom nie wierzę. Kwestia ustalenia właściwego poziomu oleju urosła obecnie do rangi nie wiadomo jak wielkiego wyzwania i teorii w mojej subiektywnej ocenie ocierającej się o szamaństwo. Pamiętam czasy, kiedy w kwestii poziomu oleju w Subaru wszystko było jasne. Na miarce były dwie kropki oznaczające stan oleju na zimno oraz mniej więcej pół centymetra powyżej górnej kropki wcięcie, które oznaczało maksymalny poziom oleju na gorącym silniku. Nikt nie miał wątpliwości. Było powyżej wcięcia - znaczy się mechanik przedobrzył. Teraz mechanicy leją 1 a nawet 2 cm powyżej i dowiadujemy się, że to dla naszego dobra. @DZIAŁ TECHNICZNY jest wyjątkowo powściągliwy i dyplomatyczny w swych wypowiedziach: To ja zadam pytanie inaczej i bardzo proszę o merytoryczną odpowiedź bez odsyłania mnie do ASO w celu wspólnego ustalenia czy mam właściwy poziom oleju. 1) Czy wlanie do silnika FB 2.0 5,5 l oleju a więc aż o 0,9 l więcej niż podaje instrukcja obsługi może w dłuższej perspektywie w jakikolwiek sposób negatywnie wpłynąć na trwałość silnika oraz zużycie paliwa? 2) Czy w Instrukcji obsługi którą użytkownicy otrzymują wraz z samochodem jest błąd dotyczący ilości oleju koniecznej do wymiany (w świetle praktyki serwisowej z którą spotykamy się w ASO) 3) Czy w Instrukcji obsługi którą użytkownicy otrzymują wraz z samochodem jest błąd dotyczący sposobu pomiaru poziomu oleju? 3) Czy użytkownicy dostaną erratę do instrukcji obsługi, jeśli znajdują się w niej błędy opisane powyżej? Powyższe pytania są bardzo zasadne w związku z rozbieżnościami pomiędzy zapisami instrukcji, praktyką z którą spotykamy się w ASO oraz przytaczanymi tu przykładami teorii głoszonej przez mechaników ASO. Np. takiej: W świetle zapisów w instrukcji obsługi takie twierdzenie mechanika, to herezja. Praktyka też pokazuje co innego. Od ponad 30 000 km mam w silniku poziom oscylujący na zimno na poziome 3/4 pomiędzy znacznikami. Silnika nie zatarłem, co więcej - ani razu nie zobaczyłem na desce rozdzielczej zółtej kontrolki informującej o niskim stanie oleju (co w sumie jest logiczne).
  10. No faktycznie. Ale u mnie tak nie ma - przynajmniej na komórce.
  11. Ale w sensie, że CO?
  12. @Gazik ma rację, coś się zmieniło w materiałach. W XV na oryginalnych klockach tarcze mają brunatny kolor i u nas klocki skończyły się po 30 kkm. Po założeniu zamienników tarcze odzyskały normalny kolor. Nigdy wcześniej nie zmienialiśmy klocków przy tak małym przebiegu. Także w kilku Subaru. W OBK pękło 100 kkm na zestawie z fabryki.
×
×
  • Create New...