Skocz do zawartości

spawalniczy

Użytkownik
  • Zawartość

    1712
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O spawalniczy

  • Tytuł
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK 2,5 - MY15
  1. Zamiana Forestera na Outbacka-czy ma sens?

    Wszystko zależy gdzie i jak używasz samochodu (abstrahując od kwestii finansowych). Długa jazda próbna obowiązkowa - najlepiej na drogach po których poruszasz się na co dzień. 1) Komfort zawieszenia - tak jak pisałem wcześniej - OBK górą, za wyjątkiem krótkich małych nierówności które w moim odczuciu lepiej tłumi Forester. Moim zdaniem forester ma też większy skok zawieszenia - jadąc po tej samej bardzo nierównej drodze Foresterem można pojechać szybciej bez nieprzyjemnego odczucia dobijania. Mam wrażenie że OBK ma nieco sztywniejsze zawieszenie, w kwestii komfortu nadrabia natomiast dużo większym rozstawem osi. Forester mocniej przechyla się na szybszych zakrętach. 3) Pozycja za kierownicą / fotele - zdecydowana przewaga OBK - trzeba jednak powiedzieć, że mimo "dziwnej" pozycji w Foresterze nie odczuwam dyskomfortu po dłuższych trasach. 2) Kwestia poręczności w mieście - tu wygrywa Forester. 3) Silnik i skrzynia biegów - zdecydowana przewaga OBK - o wiele lepiej jedzie na niskich obrotach, do tego skrzynia symuluje zmianę biegów - różnica jest duża. 4) Hamuce - subiektywnie lepiej hamuje OBK. 5) EyeSight - zdecydowanie warto dopłacić do tego wynalazku. 6) Zużycie paliwa - podobne - nieco niższe w OBK I jeszcze jedna uwaga - zastanów się, czy warto kupić OBK w wersji Exclusive? Nie analizowałem aktualnej oferty. Dopłacasz do nawigacji, która jest bardzo słaba, lepszego nagłośnienia, systemu bezkluczykowego większych (mniej komfortowych) kół, tylnych nawiewów, elektrycznej klapy (działa w żółwim tempie) i skóry. Być może lepiej kupić tańszą wersję i obszyć dużo lepszą niż fabryczna skórą oferowaną przez dealerów (wybór kolorów skóry i nici bardzo duży). To tak pokrótce na podstawie moich doświadczeń z codziennego użytkowania OBK MY15 i Forestera MY17. W razie pytań pisz.
  2. Nowy Subaru Forester MY2013

    Tutaj była dyskusja na ten temat: https://forum.subaru.pl/topic/72753-nowy-subaru-forester-my2013/?page=680&tab=comments#comment-2615904 Masz na myśli to, że przy skrzyni biegów CVT nie ma w ogóle "mieszka", tylko goły "patyk" wystaje wprost z plastikowej obudowy? To zależało od wersji wyposażenia - w 2.0 i skóra była tylko w Platinum. Ten element można bez problemu zmienić.
  3. Cieńszym do tylu - analogicznie, jak skrzydło samolotu.
  4. Likwidacja szkody - lakierowanie zderzaka

    Zależy od koloru. Mam drugiego z kolei białego OBK i zderzaki dosyć wyraźnie odróżniają się od reszty karoserii. W pewnych okolicznościach przyrody tego nie widać, w innych widać wyraźnie.
  5. Forester SH 2.0d wymiana swiec zarowych

    https://forum.subaru.pl/topic/77921-wymiana-świec-żarowych-20d-2010r/?tab=comments#comment-2197975
  6. Wymiana oleju w skrzyniach CVT

    Dziękuję za odpowiedź. Powyższe pytania pojawiły się w związku z rozbieżnościami pomiędzy zaleceniami dotyczącymi wymiany oleju w CVT pomiędzy poszczególnymi rynkami na świecie dla takich samych modeli Subaru. Czy Dział Techniczny ma wiedzę z czego wynikają tak duże rozbieżności na poszczególnych rynkach?
  7. Nowy Subaru Forester MY2013

    Karas - zupełnie nie o to chodzi, że chcemy być mądrzejsi od FHI. Gdyby na całym świecie były takie same wytyczne, to ok. Przyjmujemy, że inżynierowie ogarnęli temat i są pewni swego. Mnie osobiście jednak zastanawia, dlaczego dla takich samych samochodów inne są wytyczne dla rynku polskiego (a może całego rynku EU) a inne dla USA i Rosji. U nas olej jest wieczny - przyspieszoną wymianę przewiduje się tylko w przypadku ciągnięcia przyczepy. W USA także w wielu innych przypadkach uznanych za ciężkie warunki eksploatacji (które u nas ciężkie już nie są) a w Rosji od 2013r. wymiana jest zalecana przez Subaru po 90 000 km. Chętnie bym się dowiedział czym są umotywowane różnice. Ciekawa lektura na temat skrzyń Lineartronic - przetłumaczone przez googla z języka rosyjskiego: Artykuł 1 Artykuł 2
  8. Rekomendowany rozmiar opony zimowej 17"

    Faktycznie - jest taki rozmiar - tylko, że to jest manual z rynku USA - uniwersalny dla modeli Legacy i Outback. Te mniejsze koła są do Legacy. Amen!
  9. Rekomendowany rozmiar opony zimowej 17"

    Zależy od wersji, pewnie masz Exclusive, on ma tylko 18", inne wersje tylko 17".
  10. Rekomendowany rozmiar opony zimowej 17"

    Mój manual odsyła do naklejki, gdzie mam podany tylko jeden rozmiar 225/60/18. W manualu nie ma specyfikacji opon. Podane są jedynie dwa alternatywne rozmiary dojazdówek.
  11. Rekomendowany rozmiar opony zimowej 17"

    Fabryczna 18" jest 225/60 a nie 225/65. Kup 17" o takim rozmiarze, jak pisałem w poprzednim poście. 225/55/70 to jest dużo mniejsze koło od fabrycznego. Jak dla mnie taki rozmiar do OBK same wady. Niższy komfort, niższy prześwit i samochód będzie wyglądał komicznie z za małymi kołami. Jesteś pewien, że manual dopuszcza taki rozmiar? Mniejsza felga nie oznacza mniejszego koła, dlatego 17" ma wyższy profil niż 18". Producent dopuszcza różne wielkości kół ale średnica zazwyczaj jest zbliżona.
  12. Rekomendowany rozmiar opony zimowej 17"

    Dlaczego chcesz mniejsze koło niż fabryczne? Kup dokładnie taki sam rozmiar, jak te na których OBK wyjechał z fabryki - dla 17" to jest 225/65.
  13. Nowy Subaru Forester MY2013

    Dokładnie tak.
  14. Nowy Subaru Forester MY2013

    Doczytałeś co jest napisane pod tabelą? W przypadku trudnych warunków wymiana oleju w CVT co 24 855 mil, czyli co 40 000 km. Są tam też zdefiniowane trudne warunki - między innymi, jazda miejska, jazda zimą i w zasolonych warunkach.
  15. Witam, w związku z rozbieżnościami na temat konieczności wymiany oleju w skrzyniach CVT instalowanych w samochodach Subaru, jakie pojawiają się zarówno na tym forum oraz w poszczególnych ASO, bardzo proszę o odpowiedź na poniższe pytania: Czy olej podlega wymianie w czasie przeglądów gwarancyjnych – jeśli tak, jaki jest zalecany interwał wymian? Czy są jakieś szczególne zalecenia co do wymiany w tzw ciężkich warunkach użytkowania? Jeśli się wymienia, to w jakiej ilości – czy jest to wymiana statyczna, czy dynamiczna? Czy poza wymianą samego oleju konieczne jest również czyszczenie filtra / innych elementów skrzyni biegów? Z góry dziękuję za odpowiedź na powyższe pytania.
×