Skocz do zawartości

spawalniczy

Użytkownik
  • Zawartość

    2163
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O spawalniczy

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK 2,5 - MY15

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. spawalniczy

    Korozja - OBK MY15

    Ostatecznie uszkodzenie zostało naprawione w ramach tzw. gestu handlowego.
  2. spawalniczy

    Nowy XV II-generacji

    @Piskoorale my pisząc o wirtualnych biegach (sześciu lub siedmiu) nie mamy na myśli tego, czy są łopatki i co można nimi zrobić. Chodzi nam o zachowanie skrzyni biegów w trakcie normalnego jednostajnego przyspieszania. W niektórych modelach subaru (np. w OBK 2,5 od MY15, XV 2,0 od MY18) jak przyspieszasz w sposób umiarkowany i nie puszczasz gazu, to obroty silnika rosną powiedzmy do 4 000, potem następuje zmiana biegu, czyli obroty spadają - przyjmijmy dla ułatwienia, że do 3000, potem znowu rosną do 4 000 itd. O ile nie puścisz gazu, to zabawa powtarza się 6 albo siedem razy. W innych modelach (np. w foresterze 2.0i MY17) procedura opisana powyżej skutkuje tym, że obroty wchodzą na pewien poziom - załóżmy że na 4 000 i dopóki trzymasz gaz wciśnięty w taki sam sposób - to obroty się nie zmieniają a samochód przyspiesza. Nie wiem, czy tak jest w nowym XV 1,6. P.S. Forester MY17 miał łopatki a skrzynia nie potrafiła zmieniać biegów w sposób skokowy imitujący klasyczny automat. Tak czy inaczej zgadzam się, że mieszanie łopatkami przydaje się rzadko - głównie do hamowania silnikiem. W mojej opinii w czasie przyspieszania nie ma najmniejszego sensu.
  3. spawalniczy

    Czy Diesel Boxer jest taki zły?

    O tym silniku napisano na forum chyba już wszystko - poszukaj. Na poważne usterki (pękający wał) cierpią zwłaszcza auta z początków produkcji (czyli interesujący Cię egzemplarz). Musisz mieć świadomość, że jeśli przydarzy Ci się demolka silnika, to za naprawę zapłacisz sporo więcej niż wynosi cena wywoławcza samochodu. Usterki zdarzały się praktycznie przy każdym przebiegu - nie było reguły.
  4. spawalniczy

    Nowy XV II-generacji

    Mam wrażenie, że trochę mylicie pojęcia. Symulacja biegów nie polega tylko na możliwości sterowania manetkami przy kierownicy, ale przede wszystkim na tym, że przy umiarkowanym przyspieszaniu skrzynia zmienia biegi jak klasyczny automat. Co przy małęj mocy silnika 1.6 może być zbawienne dla nerwów niektórych kierowców.
  5. spawalniczy

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    Jacek Balkan w ostatnim wydaniu Motodziennika obiecał się zająć tą sprawą w najbliższym czasie:
  6. spawalniczy

    Nowy XV II-generacji

    W mojej ocenie, to coś pośredniego pomiędzy wymienionymi typami. W zamyśle konstruktorów miały być chyba mgłowe, ale daleko im do konkurencji. Dodatkowo bezpośrednio do jednej z wycieraczek doprowadzony jest bezpośrednio wężyk z płynem, który ma polepszać skuteczne oczyszczanie szyby. Wspominam spryskiwacze z Peugeota 306 z 2002r., którym miałem okazję czasami jeździć. Miał ogromną szybę i spryskiwacze mgłowe, które idealnie pokrywały całą szybę. Wystarczyło jedno krótkie spryskanie i jeden ruch wycieraczek, żeby mieć idealnie czystą szybę. Rewelacja!
  7. spawalniczy

    Obóz tenisowy

    Ja dwukrotnie byłem z dzieciakami na takim obozie organizowanym przez Frajda Tenis Club z Łomianek - polecam.
  8. spawalniczy

    Martwe pole

    Pewnie uszkodzeniu uległy czujniki lub instalacja. Z tego, co pamiętam, to one są pod tylnym zderzakiem.
  9. spawalniczy

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Masz rację - poprawiłem wcześniejszy wpis.
  10. spawalniczy

    Nowy Subaru Forester MY2019

    No właśnie. Mając bezpośrednie porównanie OBK MY15 i XV MY18 w tym drugim jest dużo lepiej pod względem trakcji przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
  11. spawalniczy

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Na wprost i owszem. Natomiast przy skręconych kołach i mokrym asfalcie jest tak, jak napisał @bardzozlymisio. Przynajmniej w OBK. W XV zjawisko jest o wiele mniej wyczuwalne. Być może napęd działa inaczej a może to wynika z mniejszej masy i niższego momentu. Nie wiem ale takie są realia. W manualu czegoś takiego nie ma.
  12. spawalniczy

    Nowy XV II-generacji

    Dużo błędów merytorycznych. I dlaczego prowadzący upiera się, że to jest małe auto?
  13. spawalniczy

    Nowy XV II-generacji

    Zauważyłeś, że przy tej samej prędkości - załóżmy 120 km/h - jak załączysz tempomat, to masz 6 przełożenie a jak go wyłączysz, to 7? Mowa oczywiście o takich samych warunkach - płaskim terenie itd.
  14. spawalniczy

    Forester XT 2018

    W teorii daje znaki zawsze, jak jesteś na kursie kolizyjnym. Jest dźwięk a dodatkowo w mojej wersji OBK podświetlenie zegarów zmienia kolor na czerwony i pulsuje. Łatwo to zaobserwować w sytuacjach gdy jest stosunkowo dużo czasu ale komputer policzy, że bez reakcji zderzenie jest nieuniknione. Np dojeżdżając do stojącego korka ze zbyt dużą prędkością. W moim przypadku awaryjnego hamowania czasu na reakcję było bardzo mało (przy pełnym awaryjnym hamowaniu OBK zatrzymał się naprawdę blisko). I ja nie odnotowałem jakichkolwiek ostrzeżeń. Od razu było maksymalne hamowanie. Przy czym wrażenie jest bardzo nieprzyjemne. Początkowo człowiek (kierowca) zupełnie traci orientację i nie wie co się dzieje. Pierwsza myśl - wpadłem w jakąś wielką wyrwę w asfalcie. Co ciekawe pasażerka w ogóle nie zorientowała się, że coś dzieje się poza kontrolą kierowcy. Odebrała to jako zwykle mocniejsze hamowanie - zupełnie bez ekscesów.
  15. spawalniczy

    CVT - awarie

    Niczego takiego w tej sytuacji nie doświadczyłem ani w OBK ani w Forku ani w XV. Z tym, że ja mam doświadczenie z benzynami. Miałem diesla z manualem i ten szarpał czasami w różnych sytuacjach. Przyczyna może być po stronie silnika a nie skrzyni. W dieslu jest SI drive? Jeśli tak, to po przełączeniu na sport też szarpie? Wtedy powinien utrzymywać wyższe obroty nawet przy hamowaniu silnikiem.
×