-
Postów
3175 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
7
Ostatnia wygrana spawalniczy w dniu 1 Stycznia 2018
Użytkownicy przyznają spawalniczy punkty reputacji!
Profile Information
-
Płeć
nie powiem :-P
-
Skąd
Poznań
-
Auto
Subaru... było 7 różnych.
Jest EV AWD
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia spawalniczy
..:: Forumus maximus ::.. (8/13)
944
Reputacja
-
Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)
spawalniczy odpowiedział(a) na radekk temat w Off Topic
Wczoraj do Y wpadła taka aktualizacja. Miło, zwarzywszy że kupowałem samochód z „normalnymi” reflektorami. Dla odmiany chłopaki z VW wpadli na pomysł, żeby odebrać właścicielom ID oświetlenie ambientowe. No może niezupełnie odebrać - chcesz dalej używać - płać abonament. -
spawalniczy obserwuje zawartość Czy zamienić Hondę na Subaru?
-
Miałem w sumie 7 subaru (w tym 6 od nowości) - nie były bardzo awaryjne. Ale trapiły je jednak mniej lub bardziej upierdliwe dolegliwości, które jednak stanowiły wielki problem (przede wszystkim mentalny) dla ASO. I to jest największy wada marki. Mała sieć warsztatów autoryzowanych, słaba ich jakość, konieczność doktoryzowania się z problemu i udowodnienia w ASO, że problem jest i że jest się nad czym pochylić. Pewnie są lepsze i gorsze, ale po kilku próbach turystyki warsztatowej odpuściłem. Szkoda życia. Jest też dziwna sprawa z gwarancją - pewne usterki mimo obowiązującej gwarancji miałem naprawiane w ramach tzw. "gestu handlowego" (np. wadę lakierniczą w niespełna 3 letnim OBK). Najpierw była odmowa z gwarancji (bo to przecież moja wina, że na pracującym zgrzewie nadwozia pękł lakier i wyszła rdza). Po odmowie decyzja o naprawie w ramach gestu. Dlaczego tak - nie wiem - nie miałem siły drążyć tematu. A do napraw gwarancyjnych też zazwyczaj podchodzili z dużym dystansem. Wyjątkiem były akumulatory - te zmieniali bez problemu - chyba tylko w jednym egzemplarzu nie wymagał wymiany. Swoją drogą to jest kuriozum, że minęło tyle lat i Subaru dalej nie ogarnęło problemu z akumulatorami. I to jest kolejna wada Subaru, czyli źle pojęty konserwatyzm (jak coś nie działa dobrze, albo nie jest już dawno na czasie, to po co to zmieniać). Podsumowując - podejście ASO doprowadziło do tego, że pożegnałem się z marką. Jeśli masz blisko miejsca zamieszkania dobre ASO - kupuj. Jeśli nie...
-
Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)
spawalniczy odpowiedział(a) na radekk temat w Off Topic
Najbardziej upierdliwe było wyłącznie asystenta pasa - gdzieś głęboko w menu w kilku ruchach. (konieczne za każdym razem po odpaleniu samochodu, bo system, miał zaszytą opcję autodestrukcji). -
Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)
spawalniczy odpowiedział(a) na radekk temat w Off Topic
Zgoda, pod warunkiem, że masz to tak opracowane, jak np. w Foresterze SG. Potem przyciski i pokrętełka były coraz trudniejsze w obsłudze. Przed Teslą miałem BMW i tam kliknięcie (a najpierw znalezienie) np. przycisku obiegu zamkniętego trwało dłużej niż na ekranie w Tesli. -
Na szczęście nie moje - ja go tylko sprzątam i reanimuję system, jak się wysypie
-
Jeśli jest tak słabo wykończona i wyposażona w tak samo „fantastyczne” multimedia jak corolla, to chyba nie jest dobra alternatywa. Taniość i toporność niektórych rozwiązań w Toyocie poraża. Zaletą jest oszczędny napęd - ale okupione jest to bardzo słabymi osiągami.
-
z moich doświadczeń w Subaru - start-stop nie działa, kiedy kondycja akumulatora jest słaba lub jest niedoładowany. Naładuj ten nowy i zobacz, czy sytuacja nie ulegnie zmianie.
-
Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)
spawalniczy odpowiedział(a) na radekk temat w Off Topic
Pytanie, co lepsze - dostać trzecią z rzędu aktualizację w ciągu tygodnia - czy czekać trzy lata na obiecaną łątkę i się nie doczekać? Ja jednak wolę pierwszą opcję. Jak się zastanowić, to w drugiej też byłem beta testerem, tylko producent miał w poważaniu problemy jakie się pojawiły. Nawet nie udawał, że próbuje cos z tym zrobić. -
Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)
spawalniczy odpowiedział(a) na radekk temat w Off Topic
Ale jakich wnioskach. Niejaki Akio Toyoda dalej jest zabetonowany w swych poglądach na elektryczną motoryzację. Nie spodziewam się „ucieczki do przodu” w wykonaniu Toyoty z takim podejściem. -
Może ktoś potrzebuje koła? Nieużywane - zdjęte z nowego roweru Marin DSX 2 Obręcze 28” Opony WTB Riddler 700x45 Kaseta Sunrace 12 rzędowa 11-51 Piasta przednia Shimano HB-RS470 Piasta tylna firmowana przez Marina Tarcze hamulcowe 160mm Centerlock Shimano Pod sztywne osie 12mm
-
Prawda, pod warunkiem, że zakręt nie jest ostry (typowe skrzyżowanie pod kątem prostym) i nie jest bardzo ślisko. Wówczas XV wymięka miotając się pomiędzy pod i nad sterownością. Jeśli ośki, to może i tak. Równoległe z XV miałem piątkę x-Drive i w typowo drogowych sytuacjach BMW było zdecydowanie bardziej przewidywalne i stałe w swej charakterystyce (lekka nadsterowności bardzo łatwa do kontrolowania). Trakcja bez uwag. Zero mielenia przodem przy ruszaniu na skręconych kołach znanego z Subaru. Generalnie w mojej ocenie napęd bezpieczniejszy i skuteczniejszy od SAWD. Nawiązując do powyższego, w sumie mogę się zgdzić. Nie wiem, co poszło nie tak i dlaczego XV miał najgorsze zachowanie na śliskim, że wszystkich moich Subaru i nie tylko Subaru.
-
Okresowych w sensie tych odpłatnych robionych w serwisie. Przeglądy rejestracyjne robi się tak samo, jak w każdym innym samochodzie.
-
To był żart w odpowiedzi na wypowiedź @Szürkebarát. Nie ma okresowych przeglądów. Są zalecenia dotyczące samodzielnego wykonania drobnych prac konserwacyjnych w określonych interwałach - np. wymiana filtrów pyłkowych. Na stronie producenta jest to wszystko rozpisane wraz z instrukcjami i filmami. W przypadku problemów serwis stacjonarny, albo mobilny - czyli w Twoim garażu. Aktualizacje (w tym ta słynna "naprawiająca" 2 mln samochodów "wycofanych" z rynku) robią się same a ich częstotliwość przyprawia byłego właściciela Subaru o zawrót głowy
-
Nie całkiem - przeglądy są trochę tańsze
-
Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.
spawalniczy odpowiedział(a) na Intakwrx temat w Forum Subaru
Bardziej chodziło mi o to, co poniżej: §1. Treść i zakres gwarancji Subaru Safe8 1. Gwarancja Subaru Safe8 obejmuje wszystkie części mechaniczne, elektryczne, elektroniczne, pneumatyczne i hydrauliczne samochodu, które zostały oryginalnie zamontowane na stałe przez producenta lub wymienione przez ASO Subaru, za wyjątkiem sytuacji, gdy gwarancja Subaru Safe8 nie przysługuje (§ 2 i 3) lub wygasła. 2. Gwarancja Subaru Safe8 nie obejmuje kosztów materiałów i robocizny za: a) napełnianie i modyfikacje układu klimatyzacji, usterki wynikające z obecności zanieczyszczeń w układzie paliwowym, eliminację różnych odgłosów takich jak odgłosy aerodynamiczne, piski, trzeszczenie itp.; regulację elementów karoserii, uszkodzenia lakieru i usunięcie korozji; części regularnie wymieniane podczas prac konserwacyjnych lub pielęgnacyjnych, wszelkich prac regulacyjnych i resetów bez wymiany części powodującej uszkodzenie, konserwację hamulców, filtry i wkłady osuszacza klimatyzacji, ogólnie paski napędowe (niezależnie od paska rozrządu silnika), wkłady filtracyjne, paliwa, oleje, płyny chłodzące i przeciw zamarzaniu, płyny hydrauliczne, smary, środki czyszczące, sprawdzanie poziomu płynów, kluczyki i piloty do samochodu; b) wymianę wszystkich części ulegających zużyciu, niezależnie od przyczyny ich usterki, uszczelki wskazane w Service Manual jako jednorazowego użycia, tuleje gumowe i metalowogumowe zawieszenia i łączniki drążka stabilizatora, uszczelnienia wału silnika, rury wydechowe i tłumiki, akumulatory, żarówki, koła i opony, części sprzęgła, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, bębny hamulcowe, amortyzatory, świece żarowe i zapłonowe, pióra wycieraczek, dywaniki i wykładzinę podłogi, wytarcie powierzchni koła kierownicy oraz przycisków i elementów sterowania; c) szyby i wkłady lusterek samochodu (pokrywane są uszkodzenia ogrzewania szyby przedniej, tylnej i lusterek, antena oraz automatyczny system przeciwodblaskowy); d) prace konserwacyjne i serwisowe, prace pielęgnacyjne, kontrolne i regulacyjne, wszystkie części eksploatacyjne wymieniane w ramach tych prac, o ile nie powstały w związku ze szkodami objętymi gwarancją Subaru Safe8. 3. Gwarancja Subaru Safe8 nie obejmuje: a) części niezatwierdzonych przez producenta; b) materiałów eksploatacyjnych, takich jak paliwa, chemikalia, wkłady filtracyjne, chłodziwa i środki zapobiegające zamarzaniu, płyny hydrauliczne, oleje, smary i inne; wykluczenie to dotyczy pojedynczych problemów z substancjami, jak również przypadków, w których z powodu wymiany zespołów konieczna jest wymiana lub uzupełnienie powyższych substancji.