Jump to content

spawalniczy

Użytkownik
  • Content Count

    2342
  • Joined

  • Last visited

About spawalniczy

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    XV - MY18
    był OBK 2,5 - MY15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Rzepakowego niech leją inni... my piszemy o olejach silnikowych zgodnych ze specyfikacją producenta. Dolanie 200 ml 0W30 o specyfikacji zalecanej przez producenta do znajdującego się w silniku 5W30 na pewno w niczym nie zaszkodzi. I jeszcze jedno, jak koledze @Paweł J. zmieniali w ASO olej z 0W20 na 0W30, to w zakamarkach silnika zostało trochę tego pierwszego. Pewnie ze 200 ml a jak mechanikowi się spieszyło, to i z pół litra. @GREGG co według Ciebie zrobić w tej sytuacji?
  2. spawalniczy

    Co zamiast XV???

    Do fiata 500X. Dosyć dawno to było - nie doszedłem do etapu wyboru wersji, bo doszliśmy z żoną do wniosku, że na tamtym etapie jako dzieciowóz się nie kwalifikuje - właśnie ze względu no ograniczone miejsce z tyłu. Musisz jednak ocenić sam, bo każdy ma inne potrzeby. Co do awaryjności i rozważań na temat Hyndaia. Mam w firmie bliźniacze koreanki czyli Kijanki (Ceed i Rio) i mogę powiedzieć, że jest dobrze. Nie ma większych problemów. Awarie są usuwane w ramach gwarancji bez najmniejszego probemu. Ostatnio w sześcioletnim samochodzie wymieniono na gwarancji pompę wysokiego ciśnienia paliwa. Serwis bardzo przyjazny - w porównaniu do "mojego" ASO Subaru to jest przepaść pod względem kultury, standardów obsługi i procedur.
  3. Ano potrafią. Ja się nasłuchałem przez ostatnie kilka lat. Nic na to nie poradzę, że mój lokalny salon nie był zainteresowany sprzedażą.
  4. spawalniczy

    Co zamiast XV???

    Kiedyś się przymierzałem - jego największą wadą jak dla mnie jest dosyć ciasna kabina w tylnej części.
  5. spawalniczy

    Co zamiast XV???

    Akurat w przypadku Renegade to prawda. To jest techniczny bliźniak fiata 500X.
  6. Dolewać możesz ale praktyka pokazuje, że dolewki raczej nie będą konieczne.
  7. spawalniczy

    CVT - awarie

    Bo jeszcze niedawno oficjalne stanowisko było takie, że olej ma status dożywotni, więc i sprzętu nie było. Jak jest teraz - nie wiem. W moim ASO sprzętu nie mieli. Pojechałem więc 250 km do innego ASO na wymianę dynamiczną. Niestety skończyło się na wycieczce krajoznawczej, bo zamówiono niewłaściwy olej. Potem sprzedałem OBK i moje zmartwienia o olej w CVT się skończyły. A swoją drogą, to ciekawe, że w USA zrobili taką akcję z gwarancją. Czyżby praktyka pokazała, że skrzynia jest bardziej awaryjna niż sądzono i znając przywileje tamtejszego konsumenta producent dmucha na zimne?
  8. Jak za przeproszeniem nie puścili pawia, to żaden bałagan.
  9. Piszesz o MY16? Być może w MY18 z bezpośrednim wtryskiem są jakieś różnice pod względem ilości?
  10. Też miałem hak tego typu i żadnych problemów. Plusem było to, że po wypięcia nie było w ogóle widać, że samochód ma hak. Producent Westfalia. W Westfalii gniazdo fabrycznie było zamocowane na zawiasie. Potrzebne - otwierasz, niepotrzebne - zamykasz. W 100% chowało się pod zderzakiem. Miałem ten patent w OBK, myślę jednak, że do innych modeli też jest dostępne.
  11. Klasyka w przypadku ASO - masz przelane minimum 0,5l. Musisz się przyzwyczaić - ja walczę z moim ASO od wielu lat w tej kwestii i chyba jeszcze się nie wyedukowali. Też tak to widzę. Żeby ASO Subaru nie przelało oleju, to trzeba im mocno suszyć głowę i być bardzo stanowczym i upierdliwym. Jak poprosiłem mechanika żeby tym razem wyjątkowo mi nie przelali i wlali mi 4,3 l a ja ewentualnie doleję w garażu jak będzie taka potrzeba, to usłyszałem od szefa ASO, że to wbrew procedurom i mogę zatrzeć silnik. Czyli co - procedura mówi, że ma być przelane? Trzeba wlać tyle, ile mówi manual, a nie do max? Nie ma już miejsca na zdrowy rozsądek? To nie są mechanicy - to są bezmyślni wymieniacze. Za dużo. Sprawdziłeś empirycznie w XV 2.0? Nawet manual na max podaje mniej. A z moimi doświadczeniami też się ta teoria zupełnie nie zgadza. Ja do tej pory w XV wymieniałem olej dwa razy. Pierwszym weszło na max 4,3. l (mój olej dałem bańki 4+1 i w tej mniejszej zostało 700 ml). Za drugim razem pojechałem tylko z bańką 4l - wlali całą - w garażu dolałem 300 ml i mam full. Krótko mówiąc - przy wymianie w moim ASO wchodzi na full 4,3 l oleju. czyli 0,5 mniej niż podaje manual. W OBK 2,5l też wchodziło sporo mniej niż było w manualu a ASO dla pewności wlewało wszystko co przywoziłem, czyli 5l. Zawsze prosiłem żeby nie przelali i zawsze odsysałem 250 - 300 ml żeby zejść do max. Wnioski są trzy: 1) Albo w manualach jest zawyżona ilość oleju potrzebna do wymiany (przez błąd albo celowo) 2) ASO nie spuszcza / odciąga całego oleju, który powinien być usunięty z silnika. 3) Manual jest ok, mechanicy robią ok, tylko bagnet jest źle wyskalowany.
  12. Coś w tym jest - w salonie prezentowało się przyzwoicie, łącznie z plastikową krową na siedzeniach - po roku i kilkunastu kkm przebiegu widać ponadnormatywne zużycie Niestety - też mam takie odczucia. I to na tyle silne, że XV będzie raczej ostatnim nowym Subaru w rodzinie. Jeśli chodzi o skrzynię i silnik, to jest tak, że jak jesteś przyzwyczajony do subaru z CVT i nauczysz się omijać jego ułomności, to jest ok. Jeździłem na przemian Outbackiem i XV i było ok. Jak sprzedałem Outbacka, to do XV wsiadam sporadycznie - więcej jeżdżę klasycznym automatem oraz czasami autem miejskim z manualem. I za każdym razem, gdy wsiadam do XV, to odczuwam dyskomfort wtedy, gdy potrzebuję mocniej przyspieszyć. Wcześniej tego nie zauważałem - teraz czuję jak bardzo ten duet (wolny ssak i CVT męczy się przy próbie wykrzesania większej mocy).
  13. spawalniczy

    CVT - awarie

    Pytanie, czy nie pomylono rodzaju oleju i czy ewentualnie taka pomyłka mogła skutkować awarią? Są dwa rodzaje fabrycznego oleju. Jeden do skrzyń z silnikami wolnossącymi a inny do tych z turbo czyli do skrzyń przystosowanych do przenoszenia dużego momentu obrotowego.
  14. Ja bym nie szukał dziury w całym. Prawdopodobnie układ jest tak zaprojektowany aby było w nim cały czas podciśnienie. Przed chwilą byłem odkręcić korek w XV 2018 - po jego poluzowaniu słychać że ciśnienie się wyrównuje. Pamiętam, że w OBK było tak samo i w poprzednim również, w Legacy i dwóch foresterach...
×
×
  • Create New...