Jump to content

spawalniczy

Użytkownik
  • Content Count

    2563
  • Joined

  • Last visited

About spawalniczy

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    XV - MY18
    był OBK 2,5 - MY15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Niedawno jeździłem samochodem, który miał fabryczne spryskiwacze umieszczone bezpośrednio w piórach wycieraczek - po 5 dysz na każdą wycieraczkę. Niezależnie od prędkości skutecznie czyści szybę. Co ciekawe w ogóle nie pokrywa płynem całej szyby, tylko działa lokalnie w obrębie pióra, które pcha przed sobą płyn. Dzięki temu użycie spryskiwacza nie ogranicza nawet na chwilę widoczności. Rewelacja!
  2. spawalniczy

    E-Boxer

    Bo nie masz CVT. Moje wcześniejsze cztery Subaru z manualem też tak nie robiły.
  3. spawalniczy

    E-Boxer

    Tak mówią miejskie legendy. Też w nie kiedyś wierzyłem. Aż kupiłem żonie skodzinę 4x4 a jak sprzedałem OBK, to wybrałem inną markę z "protezą" (wg. tego forum) napędu 4x4. I teraz z autopsji mogę powiedzieć - że z całej tej trójki najsłabszy napęd w normalnym użytkowaniu - przy ruszaniu choćby na mokrym miał OBK - najpierw mielił przodem dopiero po zastanowieniu dopinał tył. Tak wiem - nie do pomyślenia w Subaru z manualnem. Moje aktualne auto poza tym, że pozbawione jest tych efektów specjalnych, jak trzeba to przyspiesza tak jak Forek XT SG, pali tyle co OBK a hamuje jak chyba żadne fabryczne Subaru w historii. Jestem wieloletnim fanem plejad i strasznie mi żal, że to co ogarnęli inni, jest nieosiągalne w żadnym modelu Subaru - przynajmniej w Europie. Cały bajer polega na tym, żeby fotochromatyczne były te zewnętrzne.
  4. To jest żart? Kolejna wizyta? Ten zaworek, to chyba nie jest droga część i skoro jest ryzyko usterki to powinna być wymieniona przy pierwszej wizycie. Choćby z wizerunkowego punktu widzenia. Nie mówiąc już o tym, że chodzi o czas klienta, który czasami musi dojechać sporo km do serwisu.
  5. Dziś dostałem powiadomienie - załapałem się na trzecią akcję w ciągu kilku miesięcy. A a po przeglądzie miałem nadzieję, że przez rok nie odwiedzę ASO...
  6. spawalniczy

    Co zamiast XV???

    Nie sądzę. Ewidentny błąd w opisie sprzedawcy.
  7. spawalniczy

    Co zamiast XV???

    Cennik to jedno, realne ceny są trochę inne - to nie Subaru. W Poznaniu można kupić od ręki wszystkomającego Alltracka 2.0 TSI za 200 000 zł. Czy to dużo z mocne (272 KM) bardzo duże kombi z automatem, napędem 4x4 i bardzo bogatym wyposażeniem? Outback kosztuje około 185 000 zł ale ma uboższe wyposażenie, słabszy silnik i nieporównywalne słabsze osiągi. Nie mówiąc już o takich drobiazgach, jak wygłuszenie czy max ładowność. Co kto lubi.
  8. Może. Silnik zaprojektowany jest tak, że smarowanie odbywa się pod ciśnieniem. Kiedy go zabraknie części zaczynają o siebie w większym lub mniejszym stopniu ocierać. Rolą oleju poza smarowaniem jest też chłodzenie współpracujących części. Zużycie oleju przez silnik najczęściej wynika ze zużytych pierścieni tłokowych i powierzchni cylindra z którą te pierścienie współpracują. W normalnych warunkach pierścienie są smarowane i chłodzone olejem - kiedy go zabraknie części zaczynają trzeć o siebie ze wszystkimi tego negatywnymi skutkami. Jak będzie u Ciebie - wszystko zależy od tego jak długo to trwało, jakie było obciążenie silnika, jakie wysokie obroty itd. Teoria i praktyka pokazują, że takie sytuacje zazwyczaj odciskają piętno na kondycji silnika.
  9. I tak i nie. Do zwykłego zwalniania jest wystarczający. Może się zdarzyć konieczność pojedynczego awaryjnego hamowania przy prędkości 90 km/h. 5 czy 6 m do zatrzymania robią wtedy dużą różnicę. Nawet jeśli nie wyhamujesz i uderzysz w przeszkodę, to w lepiej hamującym samochodzie zrobisz to z mniejszą prędkością.
  10. Tylko, że Europa i Koreańczycy z roku na rok idą do przodu. w tej kwestii a Subaru jest nazwijmy to - konserwatywne. Aktualnie coraz więcej samochodów ma wynik w okolicach 34 m. Nowy CEED na zimno zatrzymuje się po 32,9 m. Dwie długości samochodu. Nawet jeśli weźmiemy poprawkę na opony i inny typ samochodu - to w dalszym ciągu jest przepaść. Też tego nie rozumiem - i całe to marketingowe opowieści o super bezpieczeństwie samochodów Subaru w moich oczach trochę tracą wiarygodność. Ok, systemy są fajne, wyniki w testach zderzeniowych też. Najważniejsze jest jednak, żeby nie dopuścić do zderzenia a w tym pomagają solidne hamulce.
  11. Też bym taki chętnie założył, gdybym wiedział że coś takiego występuje w przyrodzie. Szkoda, że ASO nie informuje o takiej opcji...
  12. Miałem tak w OBK, w ASO usłyszałem że to nie podlega gwarancji. W nawym XV skrzypi fotel kierowcy. Tym razem się zaparłem i coś tam poprawili ale dalej skrzypi tylko ciszej.
  13. Faktycznie szału nie ma - nawet po podniesieniu. Subarowe Xenony zaróno te z odbłyśnikiem, jak i z soczewką świeciły stosunkowo słabo. Poliftowe reflektory LED świecą o wiele lepiej, nawet jeśli pominiemy efekt skręcania. Być może z pominięciem tej ostaniej opcji da się je bez większego problemu zaimplementować do przedlifta. Pytanie w jaki sposób (jakim sygnałem) jest uruchamiana przesłona w soczewce.
  14. Zaleca, czy wymaga? I kto? ZF czyli producent skrzyni, czy poszczególni producenci samochodów wyposażonych w te skrzynie? Subaru jako producent samochodów (nie wiem czy jest producentem CVT) nie przewiduje wymian oleju w normalnej eksploatacji. @DZIAŁ TECHNICZNY zaleca od pewnego czasu wymianę co 60 000 km (nie jest to wymóg). W ASO Subaru usłyszysz różnie, zależnie od tego do którego pojedziesz. Dla mnie w dalszym ciągu to jest niepoważne traktowanie klienta...
×
×
  • Create New...