Skocz do zawartości

spawalniczy

Użytkownik
  • Zawartość

    1915
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O spawalniczy

  • Tytuł
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    OBK 2,5 - MY15
  1. Za wysoki poziom oleju

    To już zależy od typu natręctwa klienta W przypadku poziomu oleju silnikowego osobiście bardziej wolę trochę poniżej niż powyżej max.
  2. Za wysoki poziom oleju

    Problem polega wg. mnie na błędnym zapisie w instrukcji i dokumentach serwisowych. W przypadku silnika FB25 jest informacja, że do wymiany z filtrem potrzeba 4,8 l oleju. Z moich trzyletnich obserwacji wynika, że faktyczna ilość potrzebna do wymiany z prawidłowym poziomem, to nie więcej niż 4,5l. A jak ASO dla świętego spokoju wleje 5l - to mamy na miarce duuuuużo ponad max.
  3. Za wysoki poziom oleju

    Klasyka gatunku. Ja mam na to uczulenie. Proszę zawsze przed przeglądem, żeby zwrócili na to uwagę, ale często muszę odsysać. Po ostatnim przeglądzie z FB25 musiałem odciągnąć pół litra, żeby stan zszedł do max. Dałem bańkę 5 l i wlali całą.
  4. Nowy XV II-generacji

    Mogę sprawdzić, tylko nie mam takiego pliku.
  5. SUBARU XV

    Przepraszam, ten post o obrażaniu miał być skierowany do @andrzejek.
  6. SUBARU XV

    Mi się nie udało. Chciałem pożyczyć dosłownie na 2-3 h, z dealerem albo bez. Nawet wieczorem albo w niedzielę - żeby nie blokować auta w czasie pracy salonu. A pojeździć chciałem po moich okolicznych drogach, które doskonale znam bo jeżdżę nimi na codzień - bo to najlepszy test. Niestety usłyszałem, że testówka jest już zadatkowana i jak będzie sprzedawana, to nie może mieć więcej niż X kilometrów, bo taka jest umowa z klientem. I jeszcze przykład z podwórka wywołanej powyżej Skody. Jak tylko w cenniku pojawiła się Octavia II scout, byłem poważnie zainteresowany jej wypróbowaniem. Niestety, jak na Skodę to auto niszowe i wówczas nigdzie w kraju nie było testówki. Jednak sprzedawca widząc moje zainteresowanie, poprosił o kilka dni cierpliwości. Oddzwonił i powiedział, że może dla mnie ściągnąć taki samochód z parku prasowego. Tak też się stało (i nie była to ściema, bo potem widziałem ten konkretny egzemplarz min. w testach Zachara). Nie było też problemu, żeby pojechać w moje okolice i wypróbować samochód tam gdzie chciałem - łącznie z leśnymi drogami i kopnym piachem.
  7. SUBARU XV

    @adamW202, nie „obrażaj” się na auto tylko dlatego, że jest słaba obsługa w dziale sprzedaży. Ja byłem zmuszony kupić już trzecie z kolei Subaru poza moim miejscem zamieszkania. O ile na jazdy testowe i obsługę u „mojego” dealera nie mogę narzekać, to już na pomoc przy sprzedaży dotychczasowego auta (też Subaru) już tak. Mam wrażenie, że ten element traktowany jest w „moim” jak zło konieczne. Inny dealer przyjmuje mnie i moje „stare” auto z otwartymi rękoma i za punkt honoru stawia sobie pomoc w jego sprzedaży za godziwe pieniądze. Do tego szybko, łatwo i przyjemnie. Różnica w cenie zbycia, to ponad 21 000 zł. Można? Można - trzeba tylko chcieć!
  8. SUBARU XV

    Napisz, w którym salonie tak się „starają”, najlepiej od razu do @Dyrekcja.
  9. OBK 2018 - czy ktoś już ma?

    Czy są jakieś różnice w pracy układu kierowniczego i zawieszenia?
  10. Nowy XV II-generacji

    Przebieg 2000 km. Pojeżdżę jeszcze z 1000 km i zmienię na 5W30.
  11. Nowy XV II-generacji

    Mam już pewność, przy 140 km/h tempomat trzyma średnio 200-300 obr/min więcej niż przy jeździe równej jeździe bez tempomatu. Mniej więcej pół litra wg. komputra. Z tym, że to najwższe przełożenie jest tak duże, że można na nim jechać przy 140 km/h tylko w idealnych warunkach - bez wiatru w oczy i nie pod wzniesienie. Przy niższych prędkościach automat się nie krępuje i wrzuca 7 - wał często kręci się 1100 obr/min. W czasie jazdy autostradowej w okolicach 140 km/h przy temperaturze zewnętrznej w 20 stopni komputer pokazał mi że olej ma 107 stopni. Chyba dużo? Nie kojarzę takich temperatur z forestera. Olej fabryczny, czyli 0W20. Po weekendzie spędzonym za kierownicą XV w poniedziałek rano wsiadłem do OBK i pierwsze wrażenie - dlaczego to zawieszenie tak hałasuje i czuć małe nierówności na drodze? Aż zweryfikowałem ciśnienie w kołach - było trochę za dużo, ale korekta nie wpłynęła na odczucia. Zawias w XV jest zajebisty.
  12. Aktualizacja mapy tom tom subaru impreza my18

    Ano szkoda, zauważyłem, że nawigacja czasami widzi korki tam, gdzie ich faktycznie nie ma i wytycza dłuższą drogę. To jest poważna wada - na dłuższą metę tego się nie da słuchać. Pytanie do @DZIAŁ TECHNICZNY - czy planowana jest poprawa spolszczenia nawigacji? Mamy nadzieję, że w związku z zastosowaniem nawigacji firmy Tom Tom, aktualizacje będą częstsze i bardziej skuteczne niż w przypadku starej wersji systemu znanej z Forestera i OBK.
  13. Nowy XV II-generacji

    Przecież wtrysk wielopunktowy, to standard od wielu lat a w nowym XV jest dodatkowo bezpośredni.
  14. Nowy XV II-generacji

    Według komputera z 200 km autostrady wyszło 8,4 l/100. Prawie cały czas licznikowe 140 km/h. Zobaczymy, ile wyjdzie przy dystrybutorze. Mogę porównać komfort z wolnossący Forkiem MY17. W XV są niższe szumy aerodynamiczne - wynika to z niższego nadwozia oraz bardziej pochylonej szyby czołowej i mniejszych lusterek. W związku z tym w mojej ocenie jest ciszej. Do tego zawieszenie, to inna liga. Jest bardzo sprężyste ale przy tym komfortowe. Nie buja tak jak w Foresterze na większych nierównościach i nie przechyla na zakrętach. Dopełnieniem jest bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Siedzenia i pozycja za kierownicą są inne - nie siedzi się jak na stołku, fotel kierowcy można całkiem nisko opuścić. Niższa masa też daje się odczuć. W sumie daje to poczucie dużego komfortu i kontroli nad samochodem.
  15. Nowy XV II-generacji

    Dzisiejsze obserwacje z autostrady. W czasie jazdy ze stałą prędkością 140 km/h i z włączonym tempomatem obroty oscylują mniej więcej w zakresie 2700-3000 zależnie od ukształtowania terenu. Odpowiada to piątemu i szóstemu wirtualnemu biegowi. Mam wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca. Przy tej prędkości automat nie wrzuca najwyższego przełożenia. Po zapięciu w trybie ręcznym siódmego biegu obroty jak na załączonym obrazku:
×