Jump to content

aflinta

Moderator
  • Content Count

    16478
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

aflinta last won the day on June 26

aflinta had the most liked content!

Community Reputation

2113 Wspaniały

About aflinta

  • Rank
    ..:: Moderator ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    XV II

Recent Profile Visitors

2387 profile views
  1. Prawdopodobnie 0, bo nie piszą nigdzie by coś było.
  2. Daj linka, bo regularnie patrzę na japońską stronę i nie widzę jeszcze zapowiedzi.
  3. Jak jest wciśnięty hamulec na D to raczej wielkiego obciążenia na silniku ze strony skrzyni nie ma, sprężarka klimatyzacji większy opór stawi. To chyba w każdym aucie tak jest, że jak silnik szybciej się kręci to auto szybciej jedzie, puszczasz hamulec zaczyna spinać mocniej sprzęgło to gwałtowność ruszenia jest bezpośrednio związana z obrotami silnika. Natomiast jak już wiele razy pisałem, nie mam tutaj dozując na zimnym silniku hamulec żadnych wibracji czy poszarpywań. Coś tam kilka razy mi się trafiło jak auto miałem na początku, ale zwaliłem to na nieułożone hamulce.
  4. Ciekawe czy XT jeździł na D czy miał jedynkę na M zablokowaną.
  5. By szybciej osiągnąć temperaturę pracy. Nasze ciepłe 20°C to dla silnika jednak ciągle za zimno Po wrzuceniu D nie spadają obroty do 1200 jak auto stoi? Jeżeli trzeba mocno naciskać hamulec to warto sprawdzić stan klocków, wspomagania itp Nie cierpi pas bo go nie ma. Jest łańcuch. On zresztą też zbyt brutalnie nie jest traktowany, bo jeszcze jest sprzęgło hydrokinetyczne po drodze.
  6. Może odpowiadają, a może nie odpowiadają... ale tutaj zebrano jednak przykłady, że jakaś korelacja jest:
  7. aflinta

    E-Boxer

    To niestety niedostatki momentu obrotowego silnika przy tak dużym aucie.
  8. aflinta

    E-Boxer

    Żaglówka (bo rozumiem, że nie o jacht motorowy chodziło), jest cicha i może wpływać na akweny gdzie motorówki mają zakaz. Preferowanie jednego nie oznacza automatycznie braku zrozumienia dla innych, choć szukając ciszy na jeziorze taka mlaskająca na falach w akompaniamencie mordowanej sokowirówki motorówka potrafi drażnić.
  9. aflinta

    E-Boxer

    Faktycznie, zapomniałem o nim Na stronie subaru.com.au też 2,5i trzeba chwilę poszukać, bo podstawową paletę otwiera Forester (Hybrid).
  10. aflinta

    E-Boxer

    W Australii podziewałem się raczej 2,5i niż e-boxera....
  11. EJ20, EJ20T.... no nie były u mnie lepsze, może dlatego, że nie miały też dwumasy, przez co dosyć brutalne ruszały jak lekko się człowiek ze sprzęgłem zagapił Start na zimno zdecydowanie nie był w nich kulturalniejszy Lubiłem te inkarnacje Legacy, podobnie jak lubię swoje XV II (choć pierwsza generacja zupełnie do mnie nie przemówiła).
  12. Ostatnio czytałem artykuł o oponach całorocznych, starający się też wskazać, że stare powiedzenie: nieco straciło na aktualności. Oczywiście opony te dalej są kompromisem, ale jak ktoś jeździ wokół komina, albo nie jest agresywnie jeżdżącym kierowcą - to jak najbardziej są OK. Ogólnie agresywna jazda powoduje szybsze zużycie bieżnika w oponach całorocznych niż sezonowych.
  13. Owszem, jest na starcie 1800 obrotów zamiast opisanych przez Ciebie 1200... ale wrzucając D spadało od razu na 1200. Silnik u mnie nie podryguje, obroty nie falują i nie czuję wibracji. Niewyważona z definicji, nie oznacza, że nie posiada stosownego bagażu wałków równoważących i podobnych, inaczej przez maskę by wyskoczył. Myślę, że zupełnie inaczej odczuwa się przenoszenie wibracji jak silnik jest poprzecznie do osi auta a inaczej jak wzdłużnie. Nie wiem czy można tak prosto porównać pracę jednostek przy tak różnych układach napędowych i innych kierunkach przenoszenia wibracji. Niemniej zdarza mi się co jakiś czas jeździć różnymi autami i wsiadając do swojego XV nie mam wrażenia, że silnik gorzej pracuje albo bardziej wibruje. Owszem, mam wrażenie, że moje auto jest czasem bardziej plastikowe i tańsze... ale silnik + skrzynia pracują u mnie bardzo płynnie (choć czasem mocy brakuje) i zawsze sprawiają mi radość. Swoją drogą ile czasu silnik pracuje na zimno? 2-3 minuty zimą i kilkanaście sekund latem? Zgrzypienie hamulców na granicy odpuszczania przy ruszaniu owszem są, choć słyszę je głównie wewnątrz auta, niż jest to słyszalne na zewnątrz (jak niektórzy tutaj donoszą). Ale nie szarpie - nawet zimą na zimnym - a też muszę powoli przez bramę wyjechać zatrzymać się i dopiero ruszać dalej. Inna sprawa, że u mnie tarcze hamulcowe przez 48 tys km jakie na razie zrobiły (z tymi samymi klockami) zawsze były błyszczące i nie miały żadnych czarnych nalotów itp.
  14. Ale masz inny silnik niż opisywane tu 2.0i na wtrysku wielopunktowym.
  15. Jaki przebieg? Masz LPG? Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?
×
×
  • Create New...