Skocz do zawartości

BiP

Użytkownik
  • Postów

    457
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    zachpom.
  • Auto
    OBK,starex4wd,crosstrek
  • Zainteresowania
    wino, kobiety, outback

Ostatnie wizyty

1943 wyświetleń profilu

Osiągnięcia BiP

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

441

Reputacja

  1. Kiedyś była wersja z kompresorem jeszcze. Chyba większa.
  2. BiP

    Wymiana tapicerki obk bp

    Jeśli fotele nie mają zniszczonego wypełnienia, rozważyłbym renowację skóry. Samemu colourlock'iem albo w warsztacie.
  3. BiP

    Trawniki i ogrody forumowe

    Źle się chodzi tylko na boso. Nie wbija się tych "siatek" tylko zasypuje podłożem. Piasek pomoże, jak domieszasz go do konsystencji piasek gliniasty. Czyli dużo. Możesz pokombinować kopiąc rowki w glinie w kierunkach oczekiwanego spływu wody, wypełniasz je piaskiem, jeszcze lepiej żwirem i nakrywasz 5cm warstwą gliny - trawnikiem z wykopu. Masz coś na kształt drenu, dopóki się nie zamuli będziesz miał spływ podziemny. Mam trawnik na glinie i cenię sobie, że podlewać i nawozić nie muszę. Łapię wręcz na nim wodę, bo ma spadki w kopertę do środka. Nie rozpaczam że po roztopach czy ulewie nie mogę wjechać bo nie jest to konieczne. Dojazd do wiaty gdzie parkuję mam utwardzony kostką granitową. Po nim przemieszcza się też szambowóz od serwisu oczyszczalni. Wcześniej uzależniony byłem od pogody, teraz jeździ kiedy jest potrzeba.
  4. Moim zdaniem subarowy awd to klasa sama w sobie, przynajmniej bezkonkurencyjna w niepremium suv. Honda z tymi pompami niestety w dole stawki. bezawaryjność taka sama. Jako że jestem koneserem automatów, pokuszę się jeszcze o stwierdzenie, że przyjemniej jeżdżą stare klasyczne automaty szczególnie bez VDC, potem stare z vdc, no i na końcu cvt. Ale to moja opinia, być może mało egzemplarzy przetestowałem. Zadaj jeszcze dla pewności tytułowe pytanie na forum Hondy.
  5. Taa. Centrując po słoneczku to wychodzi, że Szczecin jest nad morzem. A jak wiadomo, Szczecin nie istnieje. https://wykop.pl/wpis/37697325/mam-hipoteze-ze-szczecin-nie-istnieje-wiadomo-ze-l
  6. Czyli jednak legacy/obk. Albo forek z południe europy. Po karabinierach tanie są. Jakby przełożył wnętrze z jakiegoś diesla... Teraz sh wyprzedają
  7. Rok temu szukałem w kategorii niepiękny z lpg do lasu. Z budżetem nawet większym bo nie wykluczałem fb20/25. W 20000 budżecie trzeba mieć oczy wokół głowy bo tyle potrafią zawołać za auto które nadaje się do zgniatarki, trezba umieć w migomat albo mieć w odwodzie blacharza chętnego. Nie znaczy że się nie da. Po dwóch wycieczkach dalszych i dwóch bliższych (a był forek usaSH wszystko do poprawy i arcyzgniły ze świeżutkim przeglądem SG po ca.20000zł) kupiłem Outbacka BH z progami i belką do wymiany. O ile belka nie stanowiła dla mnie wyzwania, to po blacharzach odbyłem pielgrzymkę. Nie chcą robić starych aut. Ostatni w okolicy został omotany prośbo groźbami i moją obietnicą że jak w kielichach coś wyjdzie to wystawiamy go za płot. Przy swojej mechanice zamknąłem się w 10000 z liftem zawieszenia. Przechodzę do rzeczy: Niewykluczałbym outbacka B12, b13 - miałem trzy, żaden nie miał korozji w kielichach. jak nie zależy na zdolnościach terenowych to również płaskie legacy, są wyraźnie tańsze i pewnie mniej trzepane po dziurach. bez turbo, jeśli z LPG to niestarym lub z udokumentowanym serwisem instalacji Na oględziny zawsze z mechanikiem. Dobre oferty znikają z ogłoszeń bardzo szybko. Nawet tak niszowej marki. Mi uciekają ogłoszenia z tygodnia, bo poświęcam weekendy na wyjazdy. Obstawiałbym sektor rynku "świeżo sprowadzony". W krajach wyżej cywilizowanych dziura śr 5zł w progu to śmierć techniczna samochodu. Trzeba go sprzedać na export albo ponieść koszty. Trafiają takie do nas a niewyspecjalizowany handlarz nie ma wiedzy np które belki zawieszenia są zamienne i gdzie ich szukać. A forum wie. Kiedyś w ogłoszeniach importowanych było widać dużo samochodów sprowadzonych z przebiegiem 100 i 200. Jak zbliżał się duży przegląd to właściciel kalkulował czy zostawić 1500E w serwisie czy wymieniać auto.
  8. BiP

    Cos nie teges

    Tragedią całego narodu jest umorzenie śledztwa przeciw machinie zła. Jakby wyparowały podpisy prokuratorów, uzasadnienia wyroków, świadkowie i fabrykanci dowodów z policji. Nawet publiczne wypowiedzi polityków nagabujące do wydania wyroków jakby zapomniano. Nie ma odpowiedzialnych. Wychodzi, że każdego system może zmielić. A swoich się nie sądzi.
  9. XV '15 120kilka przebiegu. Poza eksploatacyjnymi nie robione nic. Delikatnie słyszalne łożysko tylne, nowe już czeka na półce. Popękany skajowy boczek siedziska kierowcy skórzanej tapicerki. Poza tym kompletnie nic. Łożyska subarowe kół ciekawa rzecz. W obk 2003 poleciały obydwa przednie przy przebiegu 320 zrobionym w błocie i piachu. dla porównania forek sj 13 kupiony zprzebiegiem 58kkm i szumiało. Miałem zmieniać, ale czekam. Aktualnie 100kkm, szumi dalej. Luzów nie ma, jakby spasowane fabrycznie za mocno.
  10. BiP

    Podniesienie XV

    Wracając do tematu. Możnaby XV przymierzyć na zawias forestera.
  11. BiP

    Podniesienie XV

    Od niepamiętnych czasów nie wożę zapasu. Jeden trzymam w pracy, drugi w domu. I ostatnio się przydał. Kupiłem OBKa do lasu. Bardzo dużo w podwoziu powymieniane. Pioerwsze jazdy, najechałem dość szybko na niewidoczny kamień, aż dobiło -na oko przestawił się kąt pochylenia. Będę podnosił zawias to i tak całość do zrobienia. Nie zaglądałem, bo opony śmieciowe więc nie szkoda. Minął może tydzień, może miesiąc, jadę z klientem (znajomym) pokazać mu drewno opałowe. Przyznam, trochę się dałem podpuścić bo ochał i achał jak toto idzie. No i pojechałem na skróty przez testową górkę. Górka jak górka, moje tam wchodzą wszystkie, ale zjazd koło feralnego kamienia. Pamiętając, że należy go ominąć przytulając się do krawędzi lewej koleiny (szerokie koleiny po forwarderze) ominąłem, nawet go zobaczyłem i dosłownie kilka metrów dalej znalazłem kolejny. Walnąłem tak, że kierownica o dobre 45stopni przestawiona, w bonusie smród gumy. Wyjechaliśmy z błota na drogę, mcPherson skrzywiony w szyjce, opona ociera o podstawę sprężyny. 225 ocierało i byłby koniec jazdy, a dojazdówkę założyłem i był luz. Przy rozbiórce okazało się że prawa strona w tym samym miejscu zgięta. I tak się dowiedziałem, że kolumny marki kamoka nawet jak prawie nowe są warte 90gr/kg.
  12. BiP

    Podniesienie XV

    Niedawno nabyłem i założyłem. Cholernie ciężkie są. Różnica masy yokohama 17'AT/17' BFG 26kg/31kg. BfG trochę cięższą felgę dostały. Efekt taki że na pierwszej jeździe w zakrętach zostałem powiadomiony o sworzniu wahacza drżeniem kierownicy. Na badaniach technicznych ten sworzeń nie budził zastrzeżeń, jedynie na progach zwalniających delikatnie czasem puknął.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...