Jump to content

BiP

Użytkownik
  • Content Count

    311
  • Joined

  • Last visited

About BiP

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    zachpom.
  • Auto
    OBK-i 2, jimny
  • Zainteresowania
    wino, kobiety, outback

Recent Profile Visitors

617 profile views
  1. O to, to to! Ten mój zrobiony profilaktycznie to przez poprzedniego właściciela. Pracował w No, chciał mieć pewniaka. Są takie miejscówki i dni, że nawet najlepszy assistance nie pomoże: 1/ 23 XII, noc, okolice Monachium. Czasy przedunijne, raczkujący internet. Upg w saabie, Niemcy łaskawie wezmą się za auto po nowym roku, ratował laweciarz z rodziny któregoś z pasażerów. Reszta przewoźników rzucała słuchawką, albo nie odbierała w ogóle. 2/ Nowe auto ciężarowe do wywozu drewna. Marki litościwie nie wspomnę. Wysypała się skrzynia automatyczna 2 km od drogi publicznej. Serwis się wypiął, niezależny po negocjacjach zajmie się po południu i pod warunkiem wyciągnięcia na asfalt. Naprawa chyba z tydzień.
  2. Przy 210tkm planowo jest rozrząd. Jak był mocno eksploatowany (lpg, ostre jazdy, krótkie odcinki), połączyłbym rozrząd z wyjęciem silnika i regeneracją głowic. Albo dla świętego spokoju. Moje obydwa miały robioną w okolicy 200. Jeden profilaktycznie, drugi miał wyciek płynu na zewnątrz od nowości. Pod koniec zaczęło już sporo ubywać, mimo że ciśnienia nie robił w chłodzeniu, z olejem się nie mieszał.
  3. Temat przewija się od czasu do czasu. Mekką jest jakiś magik w Zduńskiej Woli.
  4. Mnie straszyli na tym forum kiedyś, że plastikowe oryginały nie wytrzymują wyciskania gum. Wytrzymały. Plastikowy oryginał pękł mi tylko raz - jako pokłosie pękniętej sprężyny, obk jeżdżony w terenie.
  5. BiP

    Porada przy wyborze

    Omijaj BRC z daleka. Drogie są w serwisie te instalacje. Jesteś uzależniony od warsztatu w którym montujesz instalacje. Polski Stag niczym nie odbiega od BRC. A każdy warsztat na terenie PL jest w stanie w razie czego diagnozować ja. Obecnie każdy sterownik na rynku a dotrysk. A przy BRC dołożą Ci lubrytikator, który szkodzi nie pomaga. Instalatorzy BRC często po prostu wrzuca graty pod maskę i ma działać. Potwierdzam. Miałem 2 takie same obki z różnymi instalacjami. brc w serwisie pochłonęło w 5 lat prawie tyle złotówek, co kosztowało na fakturze. Ostatni przegląd filtry, regulacja, wymiana szkiełka 500zł. Parownik wymiana na nowy po około 150 tkm. CE ogarniają tylko "na chwilę". Poprzedniego właściciela naciągneli z tej okazji na nowe lambdy. Wtryski głośne, podobno są sprawne. Druga - zenit ag centrum przez 10 lat/200tkm tylko filtry. Przy końcu sam wymieniałem gumowe przewody bo spękały i nie wyglądały za dobrze no i regeneracja parownika gdzieś koło 185tkm. Obydwie instalacje w tym samym wieku 10 lat. W tym roku miałem kumulację, wymieniłem 3 zbiorniki.
  6. BiP

    Co zamiast XV???

    Cersanit podobno wrócił z produkcją do Polski, bo się okazało, że wyrób na poziomie zrobiony tam wcale nie jest po przywiezieniu tańszy od zrobionego u nas. Powinniśmy zrobić ankietę. Jak mocno jesteśmy zadowoleni / jak mocno zrobieni w konia? Co do mojego xv - jestem zadowolony, kupiłem to co chciałem. Nie potrzebuję terenówki, chciałem sprawnego awd z automatem. Bo nie odśnieżam podjazdu, lubię mieć trakcję w błocie na leśnej drodze, pozamarzanych jęzorach z zalanych poboczy czy całkiem nieodśnieżonej. Albo tylko mokrej. Pozytywnie zaskoczył zużyciem paliwa 3-4 litry mniej od obk. Miejscem z tyłu. Negatywnie wyciszeniem, ale takie są niestety mniejsze nowsze auta wszystkich producentów z tej półki. Cvt nie uwiera. Piłowany hydraulik też wyje wysokimi obrotami. W porównaniu z 4eat cvt ma mocniejszy dól, krótszą górę. Czemu się dziwić, na głównym rynku amerykańskim jeździ się po hajłejach statecznie. Prędzej obawiam się trwałości skrzyni, Pożyjemy, zobaczymy. Dwusprzęgłowej bałbym się jeszcze bardziej. Wszelkie eyesighty, komputery, wyświetlacze, tempomaty to marketingowe śmieci. Wciskają nam, żeby pokazać "postęp". Postęp wcale nie jest taki szybki. Pomijając wzornictwo trącące myszką, obk z 97 jeździ bardzo podobnie do tego 99-03, a ten do 03-06 i 06-09. Wszystkie ej25_ jeżdżą tak samo. i palą tyle samo.
  7. BiP

    Co zamiast XV???

    Wiem o tym. Drążyłem temat w czasie wojny w Donbasie. Było jeszcze taniej, tylko samochodów oficjalnie nie było. Do ceny dolicz cło 10%, akcyza 3,1% vat 23%. Stówka z transportem. Jakoś brokerzy samochodowi nie zapuszczają się tam na zakupy.
  8. BiP

    Co zamiast XV???

    Karaś, zejdź z PRIMARA. Spytałem i dostałem odp, a o to na forach co raz ciężej. Nowy duster jest alternatywą dla używanego Xv. PLN:PLN, Gwarancja i zapach nowego samochodu kontra używka, trwałość i lepsze właściwości jezdne. Mi zawsze z tych równań wychodzi używane subaru. Wiem ile wytrzymuje ej25 w mojej eksploatacji (w zasadzie to nie wiem, bo nie zajeździłem), wiem ile wytrzymał renałultowski 1,5dci w jimny. 1,6 jest za mały, a raczej był bo wycofany. Nowe kosiarki podobno odczuwalnie mocniejsze, ale mnie odrzuca. Jakby robili dustera z sensownym silnikiem +/-150KM, automatem i 4wd, od razu bym się zapisał.
  9. BiP

    XV Lift

    Montaż tej od Zdanowicza zajął mi 35 minut. Z przerobieniem tylnych mocowań. bo mi się nie podobały. Odkręciłem osłonę magla i przełożyłem dłuższe śruby. Te gwinty z pręcikiem jakieś takie kulawe... Sądząc po osłonach bocznych, robią to w Sojuzie. Sheriff ma taki sam wzór. Polecam osłonę stalową. bardziej spręzysta, a przede wszystkim ma jakiś poślizg na przeszkodach. Ammelininowe są tępe.
  10. BiP

    Co zamiast XV???

    To jeszcze z usa sobie przywiozę, milomierz spacyfikuje doszczętnie mój egzemplarz. Bardzo wrażliwy mi się trafił.
  11. Dokładnie. Wyprawówką nie będzie. bo bagażnika tam nie ma w oryginale, a tu jeszcze trzeba doktorat mieć, żeby do niego się dostać. Na crosscountry nie, bo niepotrzebnie dociążony. Więc w zasadzie do czego? Mi pasowałoby zawieszenie, felgi, opony już niekoniecznie, osłony. Reszta do przywrócenia do stanu fabrycznego. Więc nie kupię, bo więcej kosztów przy przywracaniu niż zysku.
  12. BiP

    Co zamiast XV???

    PRIMAR, uświadomiłeś mnie w tym wątku, że qx30 i gla to kuzyni. Podoba mi się gla starsze (w przeciwieństwie do nowego), z tym że gwiazda trochę dla mnie za ostentacyjna. Zacząłem przeglądać ogłoszenia qx. Jakieś plusy dodatnie lub ujemne w stosunku do xv? Masz jakieś historie serwisowe, którymi chciałbyś się podzielić? Da się go eksploatować bez kontaktu z aso?
  13. Ludowa prawda motających terenówki mówi, że nigdy, przenigdy nie odzyska się kasy włożonej w modyfikacje. Jeszcze powisi... Jakby miał na całą biżuterię tuv, możnaby na mobile ogłosić. W 40mln kraju ciężko będzie o klienta.
  14. Chyba nie: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-xv-2-0i-170km-crossdakar-gratka-multi-salon-reiski-ID6Ct3zM.html Miałem kiedyś poprzednie bfg. Zimą lipa.
×
×
  • Create New...