Skocz do zawartości

BiP

Użytkownik
  • Postów

    454
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    zachpom.
  • Auto
    OBK,starex4wd,crosstrek
  • Zainteresowania
    wino, kobiety, outback

Ostatnie wizyty

1866 wyświetleń profilu

Osiągnięcia BiP

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

439

Reputacja

  1. Taa. Centrując po słoneczku to wychodzi, że Szczecin jest nad morzem. A jak wiadomo, Szczecin nie istnieje. https://wykop.pl/wpis/37697325/mam-hipoteze-ze-szczecin-nie-istnieje-wiadomo-ze-l
  2. Czyli jednak legacy/obk. Albo forek z południe europy. Po karabinierach tanie są. Jakby przełożył wnętrze z jakiegoś diesla... Teraz sh wyprzedają
  3. Rok temu szukałem w kategorii niepiękny z lpg do lasu. Z budżetem nawet większym bo nie wykluczałem fb20/25. W 20000 budżecie trzeba mieć oczy wokół głowy bo tyle potrafią zawołać za auto które nadaje się do zgniatarki, trezba umieć w migomat albo mieć w odwodzie blacharza chętnego. Nie znaczy że się nie da. Po dwóch wycieczkach dalszych i dwóch bliższych (a był forek usaSH wszystko do poprawy i arcyzgniły ze świeżutkim przeglądem SG po ca.20000zł) kupiłem Outbacka BH z progami i belką do wymiany. O ile belka nie stanowiła dla mnie wyzwania, to po blacharzach odbyłem pielgrzymkę. Nie chcą robić starych aut. Ostatni w okolicy został omotany prośbo groźbami i moją obietnicą że jak w kielichach coś wyjdzie to wystawiamy go za płot. Przy swojej mechanice zamknąłem się w 10000 z liftem zawieszenia. Przechodzę do rzeczy: Niewykluczałbym outbacka B12, b13 - miałem trzy, żaden nie miał korozji w kielichach. jak nie zależy na zdolnościach terenowych to również płaskie legacy, są wyraźnie tańsze i pewnie mniej trzepane po dziurach. bez turbo, jeśli z LPG to niestarym lub z udokumentowanym serwisem instalacji Na oględziny zawsze z mechanikiem. Dobre oferty znikają z ogłoszeń bardzo szybko. Nawet tak niszowej marki. Mi uciekają ogłoszenia z tygodnia, bo poświęcam weekendy na wyjazdy. Obstawiałbym sektor rynku "świeżo sprowadzony". W krajach wyżej cywilizowanych dziura śr 5zł w progu to śmierć techniczna samochodu. Trzeba go sprzedać na export albo ponieść koszty. Trafiają takie do nas a niewyspecjalizowany handlarz nie ma wiedzy np które belki zawieszenia są zamienne i gdzie ich szukać. A forum wie. Kiedyś w ogłoszeniach importowanych było widać dużo samochodów sprowadzonych z przebiegiem 100 i 200. Jak zbliżał się duży przegląd to właściciel kalkulował czy zostawić 1500E w serwisie czy wymieniać auto.
  4. BiP

    Cos nie teges

    Tragedią całego narodu jest umorzenie śledztwa przeciw machinie zła. Jakby wyparowały podpisy prokuratorów, uzasadnienia wyroków, świadkowie i fabrykanci dowodów z policji. Nawet publiczne wypowiedzi polityków nagabujące do wydania wyroków jakby zapomniano. Nie ma odpowiedzialnych. Wychodzi, że każdego system może zmielić. A swoich się nie sądzi.
  5. XV '15 120kilka przebiegu. Poza eksploatacyjnymi nie robione nic. Delikatnie słyszalne łożysko tylne, nowe już czeka na półce. Popękany skajowy boczek siedziska kierowcy skórzanej tapicerki. Poza tym kompletnie nic. Łożyska subarowe kół ciekawa rzecz. W obk 2003 poleciały obydwa przednie przy przebiegu 320 zrobionym w błocie i piachu. dla porównania forek sj 13 kupiony zprzebiegiem 58kkm i szumiało. Miałem zmieniać, ale czekam. Aktualnie 100kkm, szumi dalej. Luzów nie ma, jakby spasowane fabrycznie za mocno.
  6. BiP

    Podniesienie XV

    Wracając do tematu. Możnaby XV przymierzyć na zawias forestera.
  7. BiP

    Podniesienie XV

    Od niepamiętnych czasów nie wożę zapasu. Jeden trzymam w pracy, drugi w domu. I ostatnio się przydał. Kupiłem OBKa do lasu. Bardzo dużo w podwoziu powymieniane. Pioerwsze jazdy, najechałem dość szybko na niewidoczny kamień, aż dobiło -na oko przestawił się kąt pochylenia. Będę podnosił zawias to i tak całość do zrobienia. Nie zaglądałem, bo opony śmieciowe więc nie szkoda. Minął może tydzień, może miesiąc, jadę z klientem (znajomym) pokazać mu drewno opałowe. Przyznam, trochę się dałem podpuścić bo ochał i achał jak toto idzie. No i pojechałem na skróty przez testową górkę. Górka jak górka, moje tam wchodzą wszystkie, ale zjazd koło feralnego kamienia. Pamiętając, że należy go ominąć przytulając się do krawędzi lewej koleiny (szerokie koleiny po forwarderze) ominąłem, nawet go zobaczyłem i dosłownie kilka metrów dalej znalazłem kolejny. Walnąłem tak, że kierownica o dobre 45stopni przestawiona, w bonusie smród gumy. Wyjechaliśmy z błota na drogę, mcPherson skrzywiony w szyjce, opona ociera o podstawę sprężyny. 225 ocierało i byłby koniec jazdy, a dojazdówkę założyłem i był luz. Przy rozbiórce okazało się że prawa strona w tym samym miejscu zgięta. I tak się dowiedziałem, że kolumny marki kamoka nawet jak prawie nowe są warte 90gr/kg.
  8. BiP

    Podniesienie XV

    Niedawno nabyłem i założyłem. Cholernie ciężkie są. Różnica masy yokohama 17'AT/17' BFG 26kg/31kg. BfG trochę cięższą felgę dostały. Efekt taki że na pierwszej jeździe w zakrętach zostałem powiadomiony o sworzniu wahacza drżeniem kierownicy. Na badaniach technicznych ten sworzeń nie budził zastrzeżeń, jedynie na progach zwalniających delikatnie czasem puknął.
  9. BiP

    Podniesienie XV

    2-3 cm jednak coś zmienia, bo się dalej po traktor idzie. A geometrię się ustawia. Granica ustawialności kątów pochylenia na oryginalnych śrubach to 4-5cm przód, 5cm tył. W XV najsłabszym parametrem jest kąt natarcia (długi dziób zderzaka). Jak przód przejdzie, to środkiem i tyłem nie zawiśnie. Ten zderzak aż prosi się o podcięcie, przemodelowanie. W xv1 cały ten pasek pseudocarbonu do kratki zderzaka mógłby być wycięty i wstawiony na wysokości kratki chłodnicy. Jest dobre 5 cm zwisu które niczego nie zasłania.
  10. BiP

    Skrzynia CVT awaria

    Skoro mogli popsuć przedni nie wlewając, mogli popsuć i tylny nie wlewając, wlewając za mało, wlewając nie to co trzeba. Dziwne, że rzeczoznawca nie sprawdził całego zakresu prac. Do warsztatu ma się zaufanie albo nie.
  11. Koszalin -Zamość więc trochę dalej 10h mułowatym busem z dwoma tankowaniami lpg/ przerwami na siku plus spacerem i lodzikiem w Łęczycy. Opcja omiń autostrady, w ruchu wakacyjnym i mniej więcej zgodnie z przepisami. Po prostu nie da się tym szybciej jechać. Zaczekam na wojnę cenową tesla-Chińczycy w Polsce. Jak zaoferują 4wd przyjemnie jeżdżące za 100-150k z 5letnią lub dłuższą gwarancją to wezmę do jazd wokół komina. Poki co zagęszczenie ładowarek przypomina czasy kupowania benzyny w aptekach.
  12. Polska handluje )sprzedaje) prawa do emisji CO2 i nieźle na tym zarabia. Problemem jest to, że te ca. 400mln euro rocznie rozpływa się w budżecie a nie jest przeznaczone na transformację energetyczną. Problemem jest kaganiec ekonomiczny -narzucone na europejską produkcję koszty emisji środowiskowej przy jednoczesnym imporcie od największych emitentów świata wszystkiego bo tańsze. Cementownie i huty to wymierające gałęzie gospodarki w UE. CO2 nie jest najszkodliwszym gazem cieplarnianym i nie jest największym problemem środowiskowym. Wydobycie metali ziem rzadkich, złota miedzi, boksytów generuje problemy na wieki wieków - nie umiemy ich pozyskiwać czysto. Ludzkość odpowiada za 0,7-7% całości stężenia dwutlenku węgla w powietrzu. Byle wulkan jest w stanie wyrzucić więcej w ciągu roku. Prawdopodobnie zdolność samoregulacji środowiska jest niedoszacowana. Na przestrzeni historii planety, jeszcze przed inteligentnymi małpami były okresy stężenia kilkukrotnie większego jak teraz. Przypadkowo roślinność szalała wtedy na całego. Bo co2 to nawóz jest, wiedzą o tym akwaryści i bardziej zaawansowani ogrodnicy szklarniowcy. Międzynarodowa grupa naukowców dobrze tej finlandii pochlała. Średni przyrost masy drewna w lesie państwowym w Polsce to 9m3/ha rocznie. Statystycznie u nas jest to sosna. Liczmy 250kg/m3 węgla (sucha masa lignina/celuloza) Jakby nie liczył mniej niż 3T. A lasy borealne są duzo mniej zasobne niż nasze i przyrastają wolniej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...