Jump to content

FilipBB

Użytkownik
  • Posts

    810
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Stolica Podbeskidzia
  • Auto
    Forester S-Turbo MY01 + Forester XT MY18 + WRX MY16 + Outback MY19 + Legacy H6 MY18

Recent Profile Visitors

1476 profile views

FilipBB's Achievements

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

163

Reputation

  1. To się nazywa import prywatny i dotyczy aut używanych właśnie. W EU jest jeden rynek, więc w Czechach powinno być tak samo jak w Polsce. Rosja to coś innego.
  2. Nowego auta bez homologacji EU po prostu nie zarejestrujesz. Droga zabawka, która nie będzie można jeździć po drogach publicznych.
  3. Zapowiedzi były, że minimum pół roku później jako następny MY czyli MY23. W EU możliwe, że dopiero MY24, jeśli w ogóle. :/
  4. FilipBB

    Kubica w F1

    Ja tam widzę mocno przygięty kask do przodu. Lewis skarżył się na ból obojczyka.
  5. STI jeśli ma być to dopiero MY23. Masz 300 tyś. zł odłożone?
  6. Chyba na moje.Subaru.PL można sprawdzić.
  7. FilipBB

    Kubica w F1

    Jesli masz wykupiona transmisje/subskrypcję w PL to w całej UE powinno działać.
  8. FilipBB

    Kubica w F1

    Ale skoczy oglądalność F1 na Eleven. RK!! Jak macie Eleven w TV to macie dostęp do transmisji przez internet w telefonie. Internet w UE darmowy albo Wi-Fi i można oglądać w całej UE Eleven F1 na telefonie.
  9. Które zamieniłeś na 2,5 litrowego Outbacka który pali tyle samo. Ciekawe dlaczego Infiniti zostało zamienione na nowego Outbacka?
  10. FilipBB

    CVT - awarie

    Ja moim FXT MY18 też zbliżam sie do 60k i planuje zmienić olej jakkolwiek ASO to robi. Dukiewicz chyba dynamicznie.
  11. Żeby nie było tak, że Solterra będzie po to aby utrzymać 2.5i, a nie myśleć o nowych turbo. Jedyna nadzieja w tym, że pojawiła się informacja o tym, że Forester Sport z silnikiem CB18 DIT ma pojawić się w Japonii, Australii i Europie. Póki Subaru robi 2.5i, który do Rosji nadaje się idealnie, Europe odbieram jak UE.
  12. Informacyjnie, skończyło się na wymianie na całkowicie nowe, kompletnego siedziska wraz ze skórą.
  13. Dzisiaj była premiera nowego Outbacka w Japonii. Zamiast FB25 jest CB18 DIT. W każdej wersji są wirtualne zegary. Przednie przeciwmgielne są chyba z wersji Wilderness bo mają 6 osobnych punktów. W Europie są zwykłe LEDowe. Jest też turbo, więc są dwie rury wydechowe. Parametry silnika: Maksymalna moc [netto] 130kW (177PS) / 5200-5600rpm Maksymalny moment obrotowy [netto] 300 Nm / 1600-3600 obr/min Tryb WLTC 13,0 km / l czyli na Europejskie 7,69 l/100km
  14. No to mam chyba ciekawostkę dla większości. Mianowicie sprawiłem sobie używanego, bezwypadkowego Crosstreka Plug-In Hybrid z Kanady. Auto ma rok i ma przejechane 15 tyś. km. Pierwszy raz jechałem XV II generacji. Faktycznie układ kierowniczy i zawieszenie są genialne. Do tego dochodzi mocny silnik elektryczny oraz duża bateria (w stosunku do eBoxera ). Jak dobrze przeanalizowalem rynek, to jest to najtańsze Plug-In Hybrid ze stałym napędem na cztery koła: spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Najbliższa konkurencja to Porsche E-Hybrid i ewentualnie Audi z quattro ale nie quattro ultra. Auto z zewnątrz jest bliskie naszej wersji 2.0i eBoxer. Ma niskie relingi (PHEV czarne u nas srebrne), inny wzór felg oraz opony Falken o niższym oporze toczenia. Dodatkowo z przodu oraz z boku ma srebrne listwy zamiast czarnych. Z tyłu oczywiście inna nazwa (w Ameryce Północnej to nie XV tylko Crosstrek) oraz klapka do ładowania baterii. W środku wszystko jest praktycznie takie samo. Jedyna różnica to inny kolor tapicerki (niebiesko-szaro-czarna) oraz błękitne listwy. Jest to najwyższa wersja wyposażenia, która odpowiada najwyższej Europejskiej. Jedynie, nie wiedzieć czemu klimatyzacja w Kanadzie jest jednostrefowa. Z tyłu są też stałe, większe zagłówki. Lusterko wsteczne jest też większe i z kompasem, natomiast lewe lusterko boczne ma niestety tą dziwną krzywiznę pola widzenia (poszerzająca). Wersja Kanadyjska w porównaniu do Amerykańskiej, nie ma TPMS. Konstrukcyjnie auto jest bardzo podobne do zwykłych wersji. Przez lub dzięki baterii zdecydowano się jednak na kilka zmian. Nie ma już linki do otwierania wlewu paliwa. Jest on otwierany elektrycznie z przycisku pod kierownicą. Pojawił się tam też przycisk wyboru programu ładowania. Ostatnie wolne miejsce zajął przycisk od tylnego światła przeciwmgłowego. Skrzynia biegów działa tylko w jednej osi i dostała dodatkowy tryb B (do większego odzyskiwania energii do baterii). Tarcza obrotów zmieniła się na grafikę typową dla hybrydowych Toyot oraz same zegary w górnej części mają lampę świecącą w różnych kolorach. Kolory te zmieniają się w zależności od wyboru trybu jazdy elektrycznej. Przycisk jest koło X-Mode i ma 3 tryby: Normal, Save Battery i Charge Battery. Tryb normal stara się jak najczęściej/najdłużej korzystać z silnika elektrycznego, nawet pomimo mocniejszego wciśnięca pedału przyśpieszenia. Tryb Save Battery wcześniej włącza silnik spalinowy, w okolicach 40 km/h. W tym trybie auto działa jak hybryda. Używa silnika elektrycznego tylko do ruszania z miejsca. Tryb Charge Battery utrzymuje siłowo wyższe obroty w celu ładowania baterii (spalanie rośnie wtedy o conajmniej litr). Jeszcze co do systemu elektrycznego otwierania klapki paliwa. Z racji tego, że jest elektryczny, w bagażniku pod słupkami sa linki do zwalniania blokady zarówno klapki od paliwa jak i od gniazda elektrycznego, jakby zabrakło prądu. Co ciekawe, bateria w bagażniku jest niezależna od akumulatora. Naładowałem baterię do pełna, a mimo tego akumulator w nocy się wyłądował i nie dało się auta odpalić. Nie działało nic, nawet kontrolki się nie zapaliły. Po uruchomieniu silnika, bateria była nadal w pełni naładowana. Ze wzgledów bezpieczeństwa, do 36 km/h, samochód wydaje bardzo specyficzny dźwięk aby piesi mogli się zorientować, że nadjeżdża jakiś pojazd. Silnik to dwulitrowy FB20 z eBoxera. Łączna moc układu to 110 kW czyli tyle samo ile sam silnik spalinowy w eBoxerze. W hybrydzie Subaru, silnik spalinowy ma mniejsza moc, w okolicach mocy 1.6i (114 KM). Silnik elektryczny 88 kW vs 12,3 kW (eBoxer) Bateria ma 25 Ah. Bak paliwa ma 50 litrów (2 litry więcej niż eBoxer). Na haku jak dobrze liczę można dać tylko 408 kg obciążenia. EyeSight działa w Polsce ale mam wrażenie, że nie do końca działa tak jak te Europejskie. Na autostradzie nie ma problemów, ale w ruchu ulicznym zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, szczególnie wtedy gdy Subaru nie wykryje auta przed nami stojącego na światłach. Byłem za to pod wrażeniem, bo ES wykrył bardzo cienką i wystającą kilka metrów za przyczepę bramę przesuwną, która miała tylko kawałek kamizelki zamontowany na końcu. Jeśli chodzi o realia, to musiałem wybrać się do Wrocławia, do kolegi @bombelllooo, aby przeprogramował radio. Od Bielska-Białej do Żor przez Pszczynę miałem spalanie 5,7l, gdzie zużyłem 1/3 baterii. Spalanie w trasie, w trybie SAVE, przy 140 km/h to okolice 8,5/9 litrów. Cała trasa, 500 km, gdzie żużyłem całą baterię a na autostradzie jechalem 140 km/h to wynik 7,4 l/100km. W trybie SAVE bateria na trasie nie naładowała się ani trochę. Nie testowałem jeszcze typowo miejskiego spalania, ale mieszanie trybów EV (normalnego, elektrycznego na którym uruchamia się samochód) i SAVE dało wynik w mieście 5,2 l/100km. W tym czasie zużyłem 2 pełne ładowania z gniazdka. Trochę to przeciągam, bo na to pewnie każdy czeka. Katalogowo, bateria ma zasięg 27 km. Mi udało się raz naładować tak, że pokazało się 28 km. Włączenie klimatyzacji, od razu zmiejsza tą wartość o 3-4 kilometry przy pełnej baterii (system liczy to proporcjonalnie). Przy 5 km zasięgu, wyłączenie klimy nie poprawia zasięgu. Czy da się tyle przejechać na baterii? Szczerze, tak cieszyłem się jazdą tym autem, że zapomniałem sam liczyć km, tylko patrzyłem jak zmiejsza się zasięg na baterii. Do auta jest dołączona fabryczna ładowarka Subaru 110V i ani Volta więcej. Przy takim napięciu auto ładuje się 5h. Przy użyciu naszego 230V ładuje się według instrukcji 2h. Zabronione jest ładowanie na szybkich ładowarkach publicznych DC. Cały system wraz z gniazdem typu 1 (który przegrał ogólna walkę o standard jak HD DVD z Blu-Ray), jest zaczerpnięte z pierwszej generacji Toyoty Prius Plug-In Hybrid (Prius kolejnej generacji ma już gniazdo typu 2). Podsumowując, jestem autem zachwycony i oczarowany. Auto jest fenomenalne i zaryzykuje stwierdzenie, że dla mnie jest teraz najlepszym produkowanym Subaru (został mi jeszcze tylko Ascent i Outback Wilderness do przetestowania). Jest fantastyczne całościowo (oprócz bagażnika). Do miasta wręcz idealny jeśli ma się jak ekologicznie ładować go w domu. Uczucie "odpalania" samochodu i wyjeżdżania po cichu oraz bez smrodu z garażu jest niesamowite. Tak samo manewrowanie po placu i jazda po mieście w korkach. Nie trzeba się bawić z systemem Start/Stop ani z wibracjami silnika. Wystarczy kilknąć przycisk tempomatu na kierownicy i auto samo się w ciszy klimatyzacji przemieszcza. Patrząc na to, że Subaru testuje pewne rozwiązania w USA/Kanadzie a potem wprowadza do Europy, jestem przekonany, że Plug-In Hybrid będzie w następnej generacji XV i pewnie z normalnym bagażnikiem. Aktualnie Najdroższy XV eBoxer to ok 166 tyś. PLN. Plug-In pewnie kosztowałby bliżej 180/190 tyś. złotych ale byłby dużo bardziej wart swojej ceny niż eBoxer. Teraz pytanie do obecnych użytkowników XVów i Imprez, szczególnie tych co mieli wcześniej FujitsuTen. 1. W FujitsuTen była bardzo fajna funkcja nagrywania radia do 20 minut i można było sobie puszczać z odtworzenia. Czy ta funkcja w nowych XV/Imprezach też jest, bo nie mogę znaleźć? 2. Czy w Europejskich EyeSight też jest możliwość regulacji stopnia przyśpieszania przez ES? W moim sa tryby Eco, Comfort, Dynamic i Sport chyba. Chodzi o moment, kiedy sam tempomat przyśpiesza. 3. Czy w Europejskich ES też zrywa wam śledzenie auta przed nami na rondzie/ostrych zakrętach i czy wtedy tempomat sam przyśpiesza?
×
×
  • Create New...