Jump to content

FilipBB

Użytkownik
  • Content Count

    645
  • Joined

  • Last visited

About FilipBB

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Stolica Podbeskidzia
  • Auto
    Forester S-Turbo MY01 + Forester XT MY18 + WRX MY16 + Outback MY19

Recent Profile Visitors

727 profile views
  1. Na pewno już jest potwierdzony nowy silnik 1.8 boxer, zapewne FA18. Zobaczymy co dalej i czy będzie na EU. Wyglądałby rewelacyjnie!
  2. Mam już ISR w drugim FXT. Każdym parkuje w garażu podziemnym (-2), a auto często stoi ponad tydzień i robi mało kilometrów po mieście. Tylko raz mi padł akumulator, w pierwszym FXT po 4 latach użytkowania, możliwe, że przez ISR. Był też wątek o wadliwych akumulatorach w Subaru.
  3. FilipBB

    SUBARU XV

    Subaru podniosło ceny XV 1.6i na 2020: Stara/Nowa (różnica) Trend 20600 / 23900 (-3300) Comfort 22300 / 25900 (-3600) Exclusive 24200 / 26900 (-2700) Ceny podskoczyły praktycznie do cen wersji 2.0i jak jeszcze była. Porównanie nowych cen wersji 1.6i do 2.0i-L eBoxer (nie ma dokładnej specyfikacji więc to są przypuszczenia porównywalności wersji): Trend 23900 / 29900 (-6000) Comfort 25900 / 30900 (-5000) Exclusive 26900 / 31900 (-5000) Exclusive+ brak / 33900
  4. FilipBB

    Wrx 2015+

    Zderzak inny ale można sobie zamontować w WRXie z Levorga i na odwrót. W USA lubią tą zabawę. Spryskiwacze są zawsze ale w jednym jest LED a w drugim bi-LED. Identyczne lampy są w STI z EU.
  5. FilipBB

    Wrx 2015+

    Zgodnie z obietnicą, zdradzam trochę szczegółów, gdzie można znaleźć, w mojej opinii dużo lepsze niż z USA czy Kanady, fajne WRXy. Długo już badałem temat ale w końcu rodzinnie zadziałaliśmy i ściągneliśmy używanego WRXa z krajów GCC, a konkretnie z Kuwejtu. Auto jest dla brata, a konkretniej WRX 2015 WR Blue Pearl, 6MT, z przebiegiem 44k km, w podstawowej wersji, serwisowany w ASO. Trochę mieliśmy obaw czy wszystko się uda, gdyż tam trzeba na przedpłaty i słowo honoru ale auto jest, od kilku miesięcy już, jeździ, nie ma żadnych problemów i aktualnie przechodzi "modyfikacje pod klienta". Tak wyglądało po rejestracji: Niestety, pomimo całkiem dobrych znajomości angielskiego po drugiej stronie komputera, nie dało się wyciągnąć wielu informacji, których potrzebowałem. Trzeba było zaryzykować i sprawdzić je dopiero na miejscu. Przede wszystkim, rodzilo się pytanie czy to auto będzie grzać w zimie i czy są jakieś inne, konstrukcyjne zmiany. Otóż okazalo się, że nie. Samochód jeśli chodzi o technikę, jest taki sam jak na rynki USA czy Rosji. Wersja na kraje GCC, różni się jedynie tym, że serwisy w ASO są co 5k km, a nie jak u nas co 15k km. Auto grzeje i chłodzi tak samo jak mój FXT z SIPu. Najważniejsze jednak dla nas jest to, że auto nie jest bite ani podtopione i można z czystym sumieniem jeździć i pewnie kiedyś sprzedać. Dodatkowo, auto jest fabrycznie wyposażone w tylne światło przeciwmgłowe, 3-ci kierunkowskaz oraz przednie (i wszystkie pozostałe) lampy z dopuszczeniem "e" na europejskie drogi. Układ spryskiwaczy przednich reflektorów to już ponoć tylko kwestia estetyczna, co nie zmienia faktu, że auto wygląda jak z europejskiego salonu. Przy kontroli, Policja nie ma się do czego przyczepić. Auto sprawdziliśmy też w ASO Subaru, przy pomocy programu "przeglądu przedzakupowego" i nie było żadnych zastrzeżeń. Co prawda, wyposażenie jest delikatnie inne ale o tym zaraz. Jest to podstawowa wersja z 2015 roku, gdzie m.in. nie ma rynienek do mocowania bagażnika dachowego, nie ma czujnika zmierchu ale są dzienne, nie ma kamery cofania (są dołożone w Kuwejcie czujniki z tyłu), nie ma podłokietnika z tyłu, nie ma dwustrefowej klimatyzacji, nie ma ogrzewania przednich foteli, lusterek i miejsca spoczynku piór wycieraczek. Jest za to TPMS, polski język w stacji multimedialnej ale sam samochód już tylko po angielsku. Auto przyjechało z uszkodzoną przednią szybą, która poszła do wymiany i okazało się, że jeśli chodzi o ogrzewanie miejsca spoczynku piór wycieraczek, była oryginalna kostka, więc zamówiliśmy szybę z ogrzewaniem i działa. W lusterkach ani drzwiach niestety nie znaleźliśmy kostek, tak samo jak pod ogrzewanie przednich foteli. Nie jest to na szczeście skóra, więc nie ma aż takiego problemu. Dla niewtajemniczonych WRX to to samo auto co Levorg, tyle że WRX to sedan a Levorg to jego kombi. Do słupka B części są takie sam (poza silinkiem oczywiście). Auto samo w sobie jest genialne. Jest bardzo praktyczne, wygodne, łatwo się wsiada, a równocześnie jest zwinne, szybkie i daje podobne odczucia jak GT-R. Przy tym wszystkim pali ok. 10l/100km w trybie mieszanym, jednakże cięzko nam to precyzyjniej określić, gdyż spalanie w wersjach GCC jest "po japońsku" czyli km/l. Ponoć ASO w Polsce dostały już sprzęt do legalnej zmiany jednostek w komputerze ale ciągle nie mamy czasu się umówić. Potrafi też pójść bokiem, nawet na asfalcie. Nie chciałem wcześniej rzucać słów na wiatr i wolałem się upewnić, że wszystko jest w porządku, dlatego czekałem aż przyszły kolejne dwa kontenery z Kuwejtu, tym razem już aby uszczęśliwić kogoś innego. Nie będę tutaj uprawiał handlu, kto jest zainteresowany, znajdzie ogłoszenie lub zawsze może napisać na PW lub zadzwonić. Srebrny pojawi się za jakiś czas (PCC) ale jest to dokładnie ten sam rocznik i to samo wyposażenie co nasz niebieski. Czerwony to perełka, gdyż jest prawie nowy (faktura). Na zachętę trochę zdjęć, chociaż jazda w kolumnie tych 3-ech WRXów po BB musiała robić większe wrażenie: PS Folia na szybach nie jest fabryczna i jest do zdjęcia. Na koniec, taka wisienka albo jak kto woli, truskawka na torcie. Wiem, że to nie ten temat ale udało nam się przez przypadek, wpakować do tego samego kontenera, Legacy H6 z produkcji pod koniec 2018 roku, czyli już poliftowe. Wcześniej myślałem tylko o WRXach, głównie przez akcyzę, jednakże Legacy/Outback H6 to jest Subaru idealne. Kultura pracy tego silnika, jego moc i charakterystyka są po prostu idealne na polskie drogi i dla osób lubiących motoryzację. Auto również miało znaleźć nowego właściciela w Polsce ale cała rodzina tak zakochała się w tym silniku , że na razie zostaje ale prędzej czy później na pewno pojawi się na forum. Czyhajcie bo na prawdę warto, szczególnie, że na fakturę. Ten Legacy ma takie samo wyposażenie (czyli wszystko) jak Outbacki 2.5i z SIPu (oprócz ogrzewania przednich i tylnich foteli oraz nawigacji). W Legacy nawet komputer pokladowy obsługuje język polski: Na koniec, koniec trochę przyjemności dla uszu:
  6. W Polsce też nie będzie Levorga, oficjalnie, gdyż kalkulacja jest zrobiona i pewnie jak się będzie zdeterminowanym to sprzedadzą/sprowadzą z DE/CH.
  7. FilipBB

    E-Boxer

    W Bielsku-Białej już nawet zdążyłem odbyć jazdę próbną. Generalnie to jest najlepszy Forester pod względem komfortu, zawieszenia, akcesoriów, bajerów i wyposażenia. Nie jest też aż tak brzydki jak na zdjęciach (jak każde Subaru). Co do największego znaku zapytania czyli układu generowania przyśpieszenia: spodziewałem się więcej po samym silniku elektrycznym. Wiedziałem, że trzeba ruszyć delikatnie aby się nie włączył spalinowy ale nie udało mi się to z górki, ruszając spod świateł. Na pustym parkingu się udało ale ta operacja jest totalnie nieżyciowa. Możliwe, że poprostu auto musi mieć więcej przejachanych kilometrów niż moje 100. Do miasta jest to samochód idealny, chociaż myślę, że jednak teraz tendencja się odwróci i XV e-boxer będzie się sprzedawał lepiej niż Forester e-boxer. W trybie całkiem znośnie porusza się po mieście. Zrobiłem też wjazd na ekspresówkę e-boxerem wraz z pryśpieszeniem do 120 km/h i w trybie jest to zdziebko niebezpieczne, natomiast w trybie [S} bardzo sprawne i nie zużywa prawie w ogóle baterii a elektryk ciągnie aż miło. Bateria też ładuje się bardzo szybko, a jeśli ktoś mało ale konkretnie używa hamulców, to silnik często się wyłącza i samochód "żegluje". Myślę, że XV e-boxer będzie super autem, a Forester powinien dostać 2.5 e-boxer albo najlepiej plug-in, gdyż jest pewna granica cenowa za wolnossące Subaru.
  8. Czy to jakiś żart? Subaru Poland Rally Team kończy działalność.
  9. FilipBB

    SUBARU XV

    Są już ceny (ale bez specyfikacji) XV e-boxer: (po prawej dla porównania Forester e-boxer i różnica) 2.0i-L Trend 29900 / 32900 (-3000) 2.0i-L Exclusive 30900 / 35900 (-5000) 2.0i-L Exclusive Navi 31900 / 36900 (-5000) 2.0i-L Platinum 33900 / 39900 (-6000) Nie da się robić tabel niestety ale ceny XV 1.6i i 2.0i (jak jeszcze był): 1.6i Trend 20600 / brak 1.6i Comfort 22300 / 26500 (-4200) 1.6i Exclusive 24200 / 28000 (-3800) 1.6i Exclusive+ 26600 / 30500 (-3900) Ceny XV 2.0i vs 2.0i-L (e-Boxer) (nie ma dokładnej specyfikacji więc to są przypuszczenia porównywalności wersji): brak / 29900 26500 / 30900 (-4400) 28000 / 31900 (-3900) 30500 / 33900 (-3400)
  10. FilipBB

    E-Boxer

    Są już ceny (ale bez specyfikacji) XV e-boxer: (po prawej dla porównania Forester e-boxer i różnica) 2.0i-L Trend 29900 / 32900 (-3000) 2.0i-L Exclusive 30900 / 35900 (-5000) 2.0i-L Exclusive Navi 31900 / 36900 (-5000) 2.0i-L Platinum 33900 / 39900 (-6000) Nie da się robić tabel niestety ale ceny XV 1.6i i 2.0i (jak jeszcze był): 1.6i Trend 20600 / brak 1.6i Comfort 22300 / 26500 (-4200) 1.6i Exclusive 24200 / 28000 (-3800) 1.6i Exclusive+ 26600 / 30500 (-3900) Ceny XV 2.0i vs 2.0i-L (e-Boxer) (nie ma dokładnej specyfikacji więc to są przypuszczenia porównywalności wersji): brak / 29900 26500 / 30900 (-4400) 28000 / 31900 (-3900) 30500 / 33900 (-3400)
  11. Od dawna obstawiam nowego Outbacka 2.0 DIT ale za to STi będzie hybryda.
  12. Jak coś to sprawdziłem i FXT ma tą osłonę w standardzie.
  13. Ponoć w najbliższym czasie ASO Subaru mają mieć oficjalnie możliwość zmiany języka i wartości komputera pokładowego. Jak z radiem i nawigacją nie wiem.
  14. Pytanie do właścicieli STI [PL] bez szyberdachu. Czy u Was też tak wyglada montaż ISR? Wersji ciemnej ISR chyba nie ma ale w moim XTeku montaż jest zrobiony chyba na specjalnym rozwiązaniu a nie klejony jak wcześniej i tutaj.
×
×
  • Create New...