Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Snuff napisał:

2. z tego co pamiętam chcesz sprzedać...obniż cenę i nie zawracaj sobie głowy...

po co ? nie wierze żeby kolega kupił nowe auto a nie wykupił AC ... Po coś te AC się jednak wykupuje. 

Naprawiaj i sprzedaj po rynkowej cenie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, bmbm napisał:

 

Od samego początku jeżdzę tylko na 98. Ciężko mi powiedzieć, czy jest lepiej niż na 95, ale tak jak kolega wyżej napisał - na pewno troszkę lepiej wpływa to na silnik. 

 

Na razie wszystko bez zarzutu.

 

Ja tankuję 98 w większości - nie zawsze akurat jestem w pobliżu stacji, która oferuje 98 (w Austrii to wcale nie jest tak powszechne). Robię tak z powodu wady silników z bezpośrednim wtryskiem - osadza się w nich nagar, powodując z czasem spadek mocy. A przy 98 tego nagaru osadza się mniej. Różnic eksploatacyjnych nie zauważam - w teorii na 98 silnik jest słabszy niż 95 (!), ale to są różnice pomijalne w odczuciach kierowcy.

 

1.6 to silnik z wtryskiem pośrednim, więc posiadacze tej wersji w ogóle nie mają co sobie zawracać głowy 98, tylko lać 95 i jeździć B)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Snuff napisał:

[...] tam jest znak 20 km/h, albo jechałeś "troszkę" szybciej albo centralnie przywaliłeś chyba ?!

[...]

Nic z tych rzeczy :D

Wyjeżdżałem z parkingu, robiąc blisko szlabanów nawrót o prawie 180 st. wolniutko bo w tłumie. Okazało się, że w takiej konfiguracji okoliczności te bariery są kompletnie niewidoczne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, yarthecat napisał:
8 minut temu, bmbm napisał:
Ciągle się zastanawiam, czemu nasze XV-ki nie mają czujników z przodu...

Mój już ma...by wjechać do garażu tyłem podjechać muszę przodem pod betonową ścianę, bardzo blisko, szkoda mi było nerwów i założyłem na przód tylko.

 

Przez ASO, czy sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, yarthecat napisał:
43 minuty temu, bmbm napisał:
 
Przez ASO, czy sam?

ASO, ASO - wątek o czujnikach i ich ograniczeniach był gdzieś na forum (to że nie wyłączają się po przekroczeniu prędkości), ale warte każdej złotówki i bezproblemowe są. Do tyłu kamera wystarcza

 

Było - fakt. Ale możesz napisać ile Cię to kosztowało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spawalniczy napisał:

Pytanie, na ile komfortowo i bezpiecznie będzie się jechało mułowatym z natury XV z taką masą na haku. Zwłaszcza w górach. 

O komforcie nie ma mowy. Pytanie na ile bezpiecznie szczególnie przy zjazdach.

temat rzeczywiście na forum Caravaningowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bmbm napisał:

 

Od samego początku jeżdzę tylko na 98. Ciężko mi powiedzieć, czy jest lepiej niż na 95, ale tak jak kolega wyżej napisał - na pewno troszkę lepiej wpływa to na silnik. 

 

Na razie wszystko bez zarzutu.

A skąd wniosek, że "troszkę lepiej wpływa to na silnik"? Na pewno na samopoczucie właściciela ;)

Ja jestem "a-techniczny", opieram się na opiniach ekspertów, którzy twierdzą, że jak silnik jest przygotowany przez producenta na paliwo 95 to takie jest optymalne, a jak na 98 - to takie. 98 w silniku na 95 nie daje lepszych osiągów ani niższego spalania (wbrew reklamie, która jak wiemy dźwignią handlu). Jeśli jestem w błędzie (wprowadzony w błąd przez Kolegów mych inżynierów), chętnie poznam argumenty, że jest inaczej.

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tsunetomo napisał:

A skąd wniosek, że "troszkę lepiej wpływa to na silnik"? Na pewno na samopoczucie właściciela ;)

Ja jestem "a-techniczny", opieram się na opiniach ekspertów, którzy twierdzą, że jak silnik jest przygotowany przez producenta na paliwo 95 to takie jest optymalne, a jak na 98 - to takie. 98 w silniku na 95 nie daje lepszych osiągów ani niższego spalania (wbrew reklamie, która jak wiemy dźwignią handlu). Jeśli jestem w błędzie (wprowadzony w błąd przez Kolegów mych inżynierów), chętnie poznam argumenty, że jest inaczej.

 

Wniosek wyciągam tylko i wyłącznie z własnych doświadczeń wcześniejszych, gdzie lałem paliwa "premium" i nie miałem większych problemów nigdy z silnikiem. Czy to diesel, czy benzyna. Przy nowych autach, którymi robiłem przebiegi łącznie i 300 000 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tsunetomo napisał:

nie daje lepszych osiągów ani niższego spalania

Sprawdzałem to na dieslu którego ujeżdżałem przez ponad 200kkm. Jeżeli równica w cenie paliwa "premium" od zwykłego jest nie większa niż 4% to opłaca się nalewać paliwo premium bo mniejsze spalanie to skompensuje a i silnik gra lepiej. Kiedyś zatankowałem na Shellu tego ich super hiper paliwa ale nie zauważyłem super hiper spalania albo super hiper kultury pracy. Na benzynie nie jeździłem latami i dlatego dopytuję. @raju sprzedając mi samochód twierdził, że warto nalewać 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Sprawdzałem to na dieslu którego ujeżdżałem przez ponad 200kkm. Jeżeli równica w cenie paliwa "premium" od zwykłego jest nie większa niż 4% to opłaca się nalewać paliwo premium bo mniejsze spalanie to skompensuje a i silnik gra lepiej. Kiedyś zatankowałem na Shellu tego ich super hiper paliwa ale nie zauważyłem super hiper spalania albo super hiper kultury pracy. Na benzynie nie jeździłem latami i dlatego dopytuję. @raju sprzedając mi samochód twierdził, że warto nalewać 98.

Wiesz... rozumiem, ze w celu porównawczym pokonywałes taka sama trasę, w takich samych warunkach pogodowych, z taka sama prędkością, stopniem załadowania auta itp? Stad wyszło to 4%? 

Czy zastosowane były jakieś inne metody badawcze, które można uznać za wiarygodne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Czy zastosowane były jakieś inne metody badawcze, które można uznać za wiarygodne?

Dla mojego amatorskiego badania (prowadzonego na własne zamówienie i za własne pieniądze) wystarczyło kilkunastokrotne sprawdzenie tego o czym pisałem. czyli kilkunastokrotne wyjeżdżenie całego zbiornika zalanego paliwem premium albo zwykłym i podzielenie ilości zużytego paliwa przez liczbę setek przejechanych kilometrów. Prawie wyjeżdżony zbiornik (52 ltr) wystarczał na 900 do 1000 km, w zależności w jakich warunkach jeździłem ale też... od miejsca gdzie kupowałem paliwo choć zawsze było to na stacjach dużych sieci. Po krzakach nie tankowałem. Ale tylko dwa razy zatankowałem (w Polsce) takie paliwo, że średnie spalanie w trasie spadło do 5 ltr/100 km.

Samochód był obciążony rozmaicie ale kilkanaście prób na jednym i drugim paliwie wystarczyło mi żeby przekonać się do paliw ON premium. Jeździłem wtedy około 40kkm rocznie więc szybko poszło.

 

Czy powinienem zacząć badać tą metodą benzynę 95 vs 98 na swoim XV, czy ktoś ma równie wiarygodną metodę albo jeszcze bardziej wiarygodną i podzieli się rezultatami badań?

 

A, te 4%... Wyszło z arytmetyki.

Edytowane przez Szürkebarát
Doprecyzowanie
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Czy zastosowane były jakieś inne metody badawcze, które można uznać za wiarygodne?

„Powszechna jest także opinia, że tego typu paliwa wystarczają na przejechanie większej liczby kilometrów. Z badań przeprowadzonych przez niemiecki instytut ADAC wynika, że dzięki tankowaniu szlachetnych paliw można obniżyć spalanie nawet o około 5%. Nie we wszystkich autach uda się jednak osiągnąć taki wynik, na przykład nie będzie to możliwe w przypadku silników z starszej epoki, niewyposażonych właśnie w czujnik spalania stukowego. Trzeba również pamiętać o tym, że zredukowanie spalania o 5% to wyjątkowo optymistyczny wariant. Większości użytkowników udaje się obniżyć zużycie paliwa zaledwie o około 1% lub nawet mniej.”

 

„Koncerny naftowe starają się wmówić klientom, że tankowanie droższego paliwa przekłada się również na lepsze osiągi aut. Z tym bywa różnie. Co prawda testy, jakie w ciągu lat przeprowadzano w laboratoryjnych warunkach, zdają się potwierdzać tę tezę, ale zwykły użytkownik nie zauważy różnicy w realnej eksploatacji. Według instytutu ADAC moc jednostki napędowej zasilanej paliwem premium może wzrosnąć od 1,6 do 4,5%.”

 

https://autokult.pl/7637,czy-warto-tankowac-drozsze-paliwo-poradnik

 

 

@keyman - przepraszam, już kończę ;) 

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Zyzol napisał:

. Nie we wszystkich autach uda się jednak osiągnąć taki wynik, na przykład nie będzie to możliwe w przypadku silników z starszej epoki, niewyposażonych właśnie w czujnik spalania stukowego

czy silniki 2,0 i 1,6 w naszych XV posiadają taki czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką temperaturę silnika rejestrujecie w swoich XV? U nas przy jeździe (w temp 25-30*) po drogach krajowych jest takie 100-103*, natomiast przy 140km/h pod wiatr i moze lekko pod górę miałem 109-111*. Tu pojawia się niepewność, post i pytanie do Was.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, keyman napisał:

Jaką temperaturę silnika rejestrujecie w swoich XV? U nas przy jeździe (w temp 25-30*) po drogach krajowych jest takie 100-103*, natomiast przy 140* pod wiatr i moze lekko pod górę miałem 109-111*. Tu pojawia się niepewność, post i pytanie do Was.

 

 

 

 

T.T.T.M. ;)

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...