Jump to content

Karas

Użytkownik
  • Content Count

    5318
  • Joined

  • Last visited

About Karas

  • Rank
    ..:: Platinium Forumus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    EU
  • Auto
    15

Recent Profile Visitors

1337 profile views
  1. Karas

    Co zamiast XV???

    co prawda inny "kaliber" auta ale tak samo miałem z suzuki sx4. W warunkach "terenowych" czy zimowych radził sobie równie dzielnie co XV. Wydaje mi się a nawet jest tego pewny że różnice pomiędzy napędami w poszczególnych autach można poczuc dopiero jak warunki drogowe staną się tak jak napisałeś "ekstremalne"
  2. Karas

    Filtr kabiny XV 2018/2019

    po co ta ramka? Nie lepiej ją obciąć , włożyc nowy filtr i założyc zaślepke z piankową uszczelką?
  3. Karas

    E-Boxer

    dokładnie tak. Poczytajcie: https://www.autocentrum.pl/newsy/subaru-xv-crosstrek-hybrid-kilka-konkretow/ pewnie w Europejskim E- bokserze coś tam dopracowali ale dalej to tożsame rozwiązanie z XV z 2014 roku. W USA się nie przyjął ze względu na to że pomimo dodatkowego silnika elektrycznego palil tyle samo i osiągi miał takie same jak zwykłe 2.0i . Ten silnik elektryczny był za mały do tego auta . Za to cena był przyzwoita. W EU przesadzili.
  4. Karas

    E-Boxer

    1) małe to w porówaniau do forka 2) to jest opel i tyle w temacie
  5. Karas

    Co zamiast XV???

    z tym dowolnym Subaru AWD to nie byłbym taki pewien. Natomiast jest pewnie wiele "osiek" które prowadzą się o niebo lepiej w zakrętach niż XV np nowy civic ( prowadzi się mega ) . Niestety fizyki nie oszukamy te auta mają 22 cm prześwitu i środek ciężkości jest bardzo wysoko pomimo silnika w układzie bokser. Taka konstrukcja skutkuje "płożeniem przodu" oraz mocną podatnością na wiatr boczny. Niestety nie ma nic za darmo a na pewno nie w tych $$. Natomiast podejrzewam że gdyby głównym kryterium wyboru auta było prowadzenie się w zakrętach to zapewne teraz pisalibyśmy na forum nissana 370z XV to duży podwyższony hatchback z awd z mega prześwitem w przyzwoitych $$ -przynajmniej niegdyś był. Wad ma sporo ale zalety też są. Z miłą chęcią zmieniłbym XV na nowego defendera albo macana które są pozbawione wad XV ale niestety nie w tym życiu ( chyba że wygram w lotto )
  6. Karas

    Co zamiast XV???

    ładny czarnuch. Takiego jeszcze nie widziałem na naszych drogach. Kot też spoko
  7. Karas

    Co zamiast XV???

    Kawałek Europy w życiu zwiedziłem i jeżeli chodzi o auta marki Subaru spotkać je można głównie w krajach górzystych bądź górzystych regionach tzn Szwajcaria ( tam jeździ tego pełno) Włoskie Alpy również całkiem sporo, Austria, Góry w Czechach i Słowacji. Natomiast np takie bałkany tzn Chorwacja, Czarnogóra, Słowenia tam nie spotkałem się w ogóle z autami Subaru. Są to auta z dobrym napędem i osobiście gdybym nie musiał często śmigać w rejony górzyste w szczególności zimą ( okolice Krynicy Górskiej oraz Kotliny Kłodzkiej) to bym nigdy jakiegokolwiek auta z 4x4/awd nie kupił bo można w tych $$ kupić lepsze auto niskie mniej podatne na boczny wiatr, o większej mocy , bardziej komfortowe, z większym bagażnikiem ale z napędem na 1 oś. można pod warunkiem że mieszkasz na nizinach.
  8. Karas

    Co zamiast XV???

    No właśnie z XV jest taki problem że było/jest tanie na to co oferuje tzn gabaryty awd i wyposażenie w standardzie. Poprzednie modele miały jeszcze coś co je wyróżniało czyli napęd oparty na wiskozie. I teraz mając załóżmy te 120k PLN nie da się kupić nic nowego tej wielkości z tymi wszystkimi bajerami. Są tylko 2 opcje albo dokładasz ( i to całkiem sporo) do czegoś klasy mazdy cx 5 , która w środku jest gabarytów XV tylko ma większy bagażnik albo płacisz mniej i kupujesz cos ala duster , suzuki vitara itp. które w środku jest malutkie. Kilka nowych aut w tym roku przetestowałem i niestety tak to dla mnie wyglądało. Oglądałem nawet UX'a który w środku jest gabarytów dustera to samo mazda cx30. A przesiadać się do malutkiego auta w którym stykasz się łokciami z pasażerem to dla mnie nie bardzo... XV to takie auto w sam raz nie za małe nie za duże. I pomimo swoich wad ( a było ich całkiem sporo w poprzedniku) ten samochód jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o gabaryty + awd
  9. Karas

    Co zamiast XV???

    pewnie gdzieś na środku lub na dole. Niestety siniki z turbo ( najpierw 2,5t ) później sbd obniżyły pozycje Subaru w rankingu aut bezawaryjnych. A silnik diesla w ostatnich latach zszargał opinie aut tej marki. nie wiem od kiedy auta made in germany słyną z bezawaryjności. Odkąd pamiętam m.in o BMW mówiono Będziesz Miał Wydatek. Natomiast to właśnie auta made in Japan słynęły z bezawaryjności Toyota Honda Mazda. Właśnie bezawaryjnością zdobyły klienta na rynku EU i trzymały długo cenę itp. Z czystym sumieniem mogę napisać że wolnossące Subaru są takimi właśnie autami. Zresztą wystarczy spojrzeć na rynek aut używanych i cenę poszczególnych modeli. Sprzedać Subaru z silnikiem diesla ciężko, ludzie się tego boją jak ognia, ceny niskie, a takie forki z 2.0i znikają jak tylko pojawią się na rynku wtórnym. To samo z Toyotą Hondą czy Mazdą. Pojawia się pewny egzemplarz i długo na nowego właściciela czekać nie musi
  10. Karas

    Co zamiast XV???

    żeby te sporo gorsze auta zajęły miejsce XV w tym rankingu redaktorzy musieliby nimi zrobić 100k km. Na tym ten ranking polega. Biorą auto robią nim 100k km i na koniec rozbierają na części pierwsze żeby zobaczyć jak samochód zniósł ten przebieg. XV a raczej nieszczęsny silnik diesla nie podołał (bo to że japońce mają słabą blachę i rdzewieją wiadomo nie od dziś ) No to pięknie swój rynek wypromowali . Na 2 miejscu audi i 2 bawarskie powozy w zestawieniu Jak już gdzieś pisałem z tymi autami nie ma problemów pod warunkiem że kupi się auto z wolnossacym silnikiem. Legendy głoszą że turbo Subaru od zawsze potrafiły swoim właścicielom narobić kłopotu Taki ich urok. Tak jak pisałem XV jest autem który nigdy mi się nie zepsuł, nie był ani razu na żadnej naprawie czy akcji serwisowej - leci mu 6 rok 75k km na blacie. Co więcej dzięki temu że autoryzowany serwis tych aut ma klienta w uchu XV jest najtańszym nowym autem w serwisowaniu jakie miałem ponieważ po 2 roku przeglądy zacząłem wykonywać poza ASO na oem częściach eksploatacyjnych których dostępność jest bardzo dobra poza ASO i nie kosztują fortuny. Sam samochód jako nowy jak na to co oferował tzn. wyposażenie, awd , gabaryty też nie był drogi-chyba nic tańszego nie było wtedy na rynku poza Yeti'im których wogole nie widuje na drogach .
  11. Karas

    Co zamiast XV???

    Japońska Dacia . U mnie 75k km i auto nigdy się nie zepsuło nigdy nie było na żadnej naprawie w serwisie. Ocenę tego auta z testów zepsuł silnik. Zresztą jest gdzieś na forum ranking padniętych SBD. A że skrzypi i puka a ochronę antykorozyjną ma srednią ( tego bitumu pod spodem jest jak kot napłakał) wiadomo nie od dziś.
  12. Karas

    Filtr kabiny XV 2018/2019

    a jak nazywasz coś co jest nie tanie ( jak na filtr kabinowy) a jest marnej jakości lub bez ? Nie wiem czy filtr w XV gen 1 jest taki sam ale z czystym sumieniem mogę polecić zamiennik knechta /manna . Kosztuje połowe co OEM a bibuła wygląda na grubszą. Na pewno nie jest przezroczysta jak w oem
  13. dziękuje za komplement Masz racje do miasta koło jest niepotrzebne. Jak przebijesz jedziesz do wulkanizatora którzy w większych miastach są wszędzie i naprawia od ręki lub wzywasz assistance. Natomiast jest imo potrzebne na wyjazdy poza miasto / poza nasz kraj. Miejsce pod podłogą w bagazniku w XV i tak jest niewykorzystane tzn jest tam jakaś styropianowa półeczka na bzdety . Co innego jak masz LPG wtedy miejsce w podłodze bagażnika jest na wagę złota
  14. mam je w XV. Opona bardzo komfortowa i cicha- tego od niej oczekiwałem. Na mokrym klei znakomicie na suchym również jest git. Ma bardzo miękkie ścianki. Jeżeli potrzebujesz czegoś do agresywnej jazdy kupiłbym jednak pilot sporty. Tak jak napisał @Miałki opony tylko na asfalt ze względu na miękkość .
  15. Karas

    Co zamiast XV???

    dadzą to samo co macie w waszych XV pisano już o tym. Na chwile obecną ja bym się tych nowych XV z 2.0i nie pozbywał bo nie kupicie absolutnie nic w tych $$ w gamie modelowej Subaru. XV hybryda z 2.0i poszybował na 140k pln +, forek hybryda na 170k pln , jedynie został OBK który kosztuje tyle co nowy forek a jest autem największym i najbardziej "luksusowym" w gamie modelowej. O XV z 1,6i nawet nie wspominam Ciekawym zjawiskiem jest że Toyota obniżyła ceny swoich aut kiedy wszyscy podnoszą.
×
×
  • Create New...