Skocz do zawartości

Karas

Użytkownik
  • Zawartość

    4606
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Karas

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    EU
  • Auto
    15

Ostatnie wizyty

866 wyświetleń profilu
  1. Karas

    Nowy XV II-generacji

    na forum był jeszcze jeden użytkownik który miał XV my14 zamienił na altece bo był dośc mocno niezadowolony z auta czasami jeszcze na forum zaglądał. Udzielal sie m.in pod filmikami Pana Pertyna na YT o XV. XV jest jakie jest ale ma jedną niezaprzeczalną zaletę- kompletną bezawaryjność wynika to m.in z prostoty budowy oraz bazowaniu na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych . Gdybym przechodził te wszystkie awarie co @Skodziarz z Yetim bym to sprzedał w cholerę - bo po co mi nie pewne auto którym strach wybrac się np poza granice kraju ze świadomością że mogę wrócić na lawecie bo rozrząd się rozsypie itp Jak już pisałem mojemu XV leci 5 rok - nie zepsuł się ani razu , leje Pb, zmieniał oliwe, wymieniam filtry to wszystko - w dodatku robię to w zakładach niezależnych bo z ASO Subaru mam złe skojarzenia . Ten samochód docenia się dopiero po latach bezawaryjnego użytkowania kiedy to właściciele skód opisują swoje przygody z serwisami
  2. Karas

    Nowy Subaru Forester MY2019

    natomiast ja nie mam z tym najmniejszego problemu Zwyczajnie lepiej wygląda - jakoś koło w zderzaku czy zadarte zderzaki do mnie nie przemawiają Imo Subaru pokazuje nowszymi modelami w jakim kierunku zmierza tzn rodzinnych, bezpiecznych samochodów. którymi nie poszalejesz ani na drodze ani w terenie. miejsce leśnika jest w miescie a tak na serio. Jest nowa platforma i zapewne konstrukcyjnie ( być może względy bezpieczeństwa ) nie dalo sie tego zrobić inaczej
  3. Karas

    Szukam pomocy do naprawy Outbacka II H6 (lub sprzedam)

    @Hubert .45 jesteś z dolnego śląska więc udaj się do mts dzierzoniów - jest to ASO Subaru gdzie znają sie na rzeczy i na pewno pomogą
  4. Karas

    Subaru WRX STI MY15

    czy ty właśnie napisałeś że sportowy z założenia samochód nie nadaje się do sportowej jazdy ? Jak sprinty , upalanie czy cisniecia na maxa . Jeżeli nie nadaje się on do sportowej jazdy to do czego stania w garażu? Nie no w szoku jestem przez to co tu napisałeś szkoda potencjału tego auta na takie coś...
  5. Karas

    Opony na zimę

    wogole to cieszmy się że w Subaru są takie funkcje jak elektryczne szyby a nie na korbkę czy składane lusterka z przycisku Chociaż pewnie jakby nie było to i tak super napęd wszystko rekompensuje Niestety marka z plejadami imo wszystkie nowinki techniczne wprowadza do swoich aut za późno. Podparcia lędźwiowego to do tej pory nie ma. Reflektory led czy aktywny tempomat jest od momentu wprowadzenia ES. Napisze tak cieszmy się że wogole są bo mogą jeszcze wycofać z naszego rynku ze względu na ekologie hehe
  6. Karas

    Uszkodzona tarcza hamulcowa

    zakładaj do swojego auta co tylko Ci sie podoba . ja jak napisałem wyżej nie założę :) imo "robote robi" klocek a nie tarcza.
  7. Karas

    Opony na zimę

    może nie Japończyków tylko Subaru jest w takich kwestiach imo daleko w tyle za konkurencją. A koreańskie marki poszły mocno do przodu podkupują i korzystają z inżynierów takich firm jak bmw . Zwyczajnie inwestują w nowe rozwiązania , modele itp. A Subaru z rozwojem to imo tak średnio wręcz wycofują modele i silniki z oferty... Mają jakąś tam swoją filozofię . widzę postęp albo cięcie kosztów bo czujniki są zupełnie inne niż w modelu poprzednim - ciekawe czy coś to zmieniło może reagują szybciej?
  8. Karas

    Uszkodzona tarcza hamulcowa

    w życiu nie założyłbym bym nacinanej tarczy bo jest to to samo co na zdjęciach kolegi z tym że tu jest jedno małe nacięcie a na nacinanej jest ich więcej. A dlaczego bym nie założył ? bo nacięcia są robione na gładkiej tarczy a nie wychodzą z odlewu. Zwyczajnie osłabia to strukturę tarczy i nic nie daje oprócz buczenia przy hamowaniu i szybszemu zużycia klocków ( nacięcia działają jak nóż skrawający ) Kiedyś dawno temu temat przerobiłem na civicu z tarczami firmy speed max. Tylko gładkie albo jeżli koniecznie tuningowe to złote brembo oro - ale cena zabija o ile tarcza nie jest pęknięta tylko ma to jedno małe nacięcie zrobiłbym podobnie z tym że oddałbym je do przetoczenia na wszelki wypadek - wtedy tarcza będzie czysta i będzie można ocenić czy nie jest pęknięta
  9. Karas

    Uszkodzona tarcza hamulcowa

    napisz do producentów nacinanych tarcz żeby swoje wyroby traktowali butaprenem każda tarcza hamulcowa rdzewieje - wystarczy zostawić na tydzień po deszczu i pojawia się rdzawy nalot schodzi po kilkukrotnym hamowaniu. Widać ze tarcza ze zdjęć długo leżała w wilgotnym środowisko - wystarczy wziąć druciaka założyć na wiertarkę oczyścić i będzie jak nowa . Nacięcie jest spowodowane uderzeniem bo tarcza zapiekła się na piaście i jakiś rzeźnik inaczej nie potrafił jej zdjąć. Jeżeli nie jest popękana imo wystarczy przetoczyć i jeszcze pohula . Pytanie tylko czy to się opłaca?
  10. Karas

    Wymiana oleju w skrzyni AT

    no właśnie jestem ciekaw który z użytkowników nowych Subaru zrobi nim 200k km . Średnio auto kupuje się na 3-5 lat ( leasing, finansowanie itp ) średnio rocznie robi sie 15-20k km po 5 latach na budziku jest 100k km... To co napisze jest samolubne ale taka wymiana "to robienie dobrze" następnemu właścicielowi - każdy po zakupie używanego auta powinien taki zabieg od razu wykonać razem z pakietem startowym jeżeli planuje tym autem trochę pojeździć
  11. Karas

    Czujniki TPMS w Levorgu

    potwierdzić tak. podłączą pod kompa i będą wiedzieli który nie działa. Natomiast wcześniej udaj się do rzeźnika u którego wymieniałeś opony i uprzedź ze po wymienianie pojawiła się kontrolka i ze najprawdopodobniej uszkodzili któryś z czujników. Najlepiej byłoby jakby przy tobie otworzyli każde z kół.... (być może podczas zdejmowania opony z felgi ktoś nie umiejętnie włożył breszke i zepsuł) Komplet czujników do tanich nie należy
  12. Karas

    Czujniki TPMS w Levorgu

    uszkodzony którys z czujników w kole podczas wymiany
  13. Karas

    Nowy XV II-generacji

    dywaniki takie same jak w poprzedniku. Za jakiś czas miejsce pod pedałem gazu zrobi się wytarte prawie biała a później zrobi się tam zapewne dziurka
  14. Karas

    Wymiana oleju w skrzyni AT

    taka samowolka czynności serwisowych - w innej marce nie do pomyslenia podobnie jak wycieczki po kraju w celu znalezienia dobrego AUTORYZOWANEGO serwisu
  15. Karas

    "offroad" w subaru XV ;-)

    Ale w nowym XV 1.6 z CVT jest przełożenie Low. Nie jestem na tyle techniczny, aby wyjaśnić jak to się ma do reduktora, ale w poprzednim XV z manualem działało to chyba podobnie (wajcha z niskim przełożeniem i “normalnym”). XV w modelach do 2012 r miał reduktor w wersji 2.0i (lanos z dokładkami na błotnikach ), XV w modelch 2012-2017 nie miał reduktora w wersjach 2.0i miał w wersjach 1,6i z manualem i z cvt, 2017 -2018 nie ma już wogole skrzyń manualnych przełożenie low jest tylko w 1,6 z cvt - ale tego tez do końca nie jestem pewien
×