Jump to content

Karas

Użytkownik
  • Content Count

    5494
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Karas last won the day on April 10 2015

Karas had the most liked content!

Community Reputation

893 Wspaniały

About Karas

  • Rank
    ..:: Platinium Forumus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    EU
  • Auto
    15

Recent Profile Visitors

1426 profile views
  1. daje to że jak złożysz tak samo nie ma prawa nic bic i nie musisz nic mierzyć czujnikiem zegarowym itp bo zrobili to za Ciebie panowie w fabryce którzy montowali tarcze w tym aucie ( tarcze piasty nie są idealnie "płaskie" i po to mierzysz tarcze po złożeniu czujnikiem zegarowym żeby bicie było najmniejsze tzn jeżeli krzywizna piasty i tarczy się na siebie nałoży bicie nie będzie w normie . Przy małych tarczach nie ma to tak dużego znaczenia przy większych ma). Ogólnie jeżeli samodzielnie robisz coś przy aucie albo innej maszynie np przemysłowej zawsze przy rozbieraniu warto sobie pooznaczać markerem co jak "siedziało" ( wystarczy kreska , kropka itp itd) unikniesz nie potrzebnych kłopotów po złożeniu - uwierz mi na słowo od lat mam z tym do czynienia ( sprzęty przemysłowe)
  2. dokładnie tak . Bo może się okazać że jak założysz tarczę w inne miejsce niż była to zacznie bić i przy hamowaniu będziesz czuł drgania na kierownicy lub pedale hamulca
  3. w XV wymieniałam 2 kronie. Prosta robota. Potrzebne Ci bedą wd40 solidny młotek i z 20 podkładek o takiej średnicy ze przejdzie przez nie szpilka żeby ją wprasować w piastę po wybiciu po przez dokręcanie nakrętki koła. Ważne żebyś dobrze nową szpilkę ustawił ona ma takie ząbki przed łebkiem które pasują w ząbki piasty. Niestety szpilki są z materiału na literę g Musisz zdjąć koło, zacisk ( 2 śrubki ) jarzmo ( 2 śruby ) i teraz tak zaznacz sobie na tarczy w którym miejscu była uszkodzona szpilka tak żebyś założył po wymianie szpilki tarczę dokładnie w to samo miejsce gdzie była ( unikniesz problemów z biciem itp ) , zdejmujesz tarcze ( ( przydadzą się 2 śruby które wkręcasz w tarcze żeby odeszła od piasty ) jak już masz gołą piastę mocno polewasz uszkodzoną szpilkę wd40 i czekasz z 10 min , wystarczy jedno średnio mocne uderzenie młotem w szpilkę sama wyskoczy z piasty, wyciągasz ją od tyłu piasty, wkładasz nową patrząc na rowki tak żeby pasowały , z przodu piasty przez wystający łeb szpilki nakładasz podkładki, następnie bierzesz nakrętkę koła i z wyczuciem dokręcasz ( dokręcana nakrętka będzie wprasowywała szpilkę w piastę) aż poczujesz opór później składasz to wszystko tak jak rozłożyłeś . Na prawdę prosta robota ogarniesz spokojnie samemu. Jak coś mogę Ci przesłać manuala serwisowego o d sj'a tam są rysunki z momentem którym musisz podokręcac wszystkie śrubki
  4. pewnie jest. Zobacz w konfigaratorze Inter carsu czy tylne zawwieszenie jest takie samo do 2.0i i do 2.0d. Na twoim miejscu wymieniłbym na Kyb (amorki i sprężyny) - według informacji z subaruxvfoum kyb nie stuka dobra sprawdziłem za Ciebie . tylne jest takie sam0 https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/28125/401000000/ https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/29286/401000000/
  5. Karas

    Co zamiast XV???

    powaznie w aucie za takie $$ jest patyk do podtrzymywania maski rozbroiło mnie to
  6. Karas

    Co zamiast XV???

    0:49 to musicie pogadac z chłopakami z AC bo ktoś wprowadza ludzi w błąd
  7. Karas

    Co zamiast XV???

    podobnie jak w Subaru. Bez doładowania albo pojemnosci w okolicach 3l żadne auto o wadze 1,5 tony + z napędem na wszystkie koła i aerodynamiką cegły nie będzie szybkie ani dynamiczne. Chwała Mazdzie że przynajmniej udało jej się trochę zejść ze spalaniem. Silnik ala Hondowski też nie jest rozwiązaniem bo żeby to jechało trzeba kręcic w okolice 7 k obr - owszem jest to fajne dla małolata ale jak trochę podrośniesz to się wszystko zmienia ( chociaż też nie zawsze ) Najlepszymi silnikami do takich aut ( wymagających dużego momentu ze względu na wage opory itp ) są imo diesle ale obecnie diesel je bee i fee i mamy co mamy a w Subaru mamy miękka hybrydę która przy 140km/h utrzymuje 4k obrotów i spala w okolicach 12l/100 na autostradzie (forek bo testów hybrydowego XV jeszcze nie widziałem). Gdzie XV 2.0i z 2014 roku przy takich prędkościach pali 10/100 utrzymując znacznie niższe obroty na 6 biegu a z cvt pewnie jeszcze niższe
  8. Karas

    Co zamiast XV???

    raczej chodzi o to czy możesz ich nagrywać bez ich zgody
  9. do tego modulu zasilanie idze przez jakis osobny bezpiecznik?? Myśle co by z zasilania isr zrobic zasilanie do kamerki samochodowej
  10. Karas

    Co zamiast XV???

    cenowo pewnie blisko a macie coś do ukrycia ze macie z tym problem? Pamiętam jak miałem Hondzine to mechanik z ASO sam mnie zapraszał pod auto żebym obczaił luz na tulejkach. Imo takie zachowanie jeszcze bardziej wzbudza zaufanie do mechanika... Jeździłem do tego ASO parę ładnych lat.
  11. Karas

    Co zamiast XV???

    raczej w maseczki/linie produkcyjną maseczek, googli ochronnych , respiratorów
  12. Karas

    Co zamiast XV???

    a to zwracam honor
  13. Karas

    Co zamiast XV???

    no widzisz nie istnieje a działa
  14. Karas

    Co zamiast XV???

    pierwsze słyszę. We wro wszystko hula wapco, polar itp itd. . Głównym problemem zaczyna być to że nie ma kim pracować. Większość pracowników poszła na zasiłek na opiekę nad dziećmi związany z covid19 i zaczyna być nie ciekawie
  15. Karas

    Co zamiast XV???

    z tą belką skrętną w maździe to tragedii nie ma. Civic przez wiele lat też taką miał i dawał rade. Widzieliście kurs Euro? Czy SIP dalej ceny podaje w Euro? sam sobie odpowiem tak podaje. Widze że Subaru zaczyna zahaczać cenami o segment premium Ciekawe XV 2.0i e bokser za 140k pln...
×
×
  • Create New...