Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, aflinta napisał:

Myślę, że chodziło o zapomnieli dać 2,0DIT :)

 

wystarczyloby i 1.6T z Levorga ;)

 

btw, czy ten silnik 1.6T wystepuje w jakims innym modelu Subaru? dziwne, ze nie oferuja tego przynajmniej na innych rynkach...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, aflinta napisał:

Myślę, że chodziło o ... :)

 

Szanowny Panie Moderatorze, no zmiłuj się Pan.... Kiedy będzie XV 2.0, elektryczny czy nie :) ?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

wystarczyloby i 1.6T z Levorga ;)

 

btw, czy ten silnik 1.6T wystepuje w jakims innym modelu Subaru? dziwne, ze nie oferuja tego przynajmniej na innych rynkach...

Też tego nie pojmuję, Subaru ma kilka silników do wyboru i pomijając już rynek unijny powinni oferować każdy z modeli z jakąś paletą do wyboru. Inwestują pieniądze w skonstruowanie nowego serca z turbo lub bez a później oferują go tylko w jednym modelu, w drugim natomiast kolejny inny motor i tak w koło. Klient nie ma wyboru i często rezygnuję z marki na korzyść innej, która do swoich modeli oferuje po trzy lub cztery silniki.

Dziwny jest ten świat Plejady. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat pojawiał się już w przeszłości i pamiętam że wyczytałem iż 1.6T nie zmieściłby się zwyczajnie pod maskę XV bez zmian w nadwoziu. Już w tym przypadku XV jest już dość długi z przodu i obecne (byłe) silniki to jest maks co się mieści.

Z drugiej strony idąc tym tropem to jeżeli nie mieści się turbina to gdzie dołożony jest silnik elektryczny?

Edytowane przez keyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spawalniczy napisał:

Z tego co pisali użytkownicy Levorga - także na forum - to ten silnik miał nieproporcjonalnie duże zużycie paliwa w stosunku do osiągów. Być może to jest przyczyna takiej decyzji producenta.

 

Jeśli tak to bardzo dziwne, nie kupuje się Subaru, czy Jeepa ze względów oszczędnościowych. Od tego są diesle i marki typu Skoda itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, keyman napisał:

Temat pojawiał się już w przeszłości i pamiętam że wyczytałem iż 1.6T nie zmieściłby się zwyczajnie pod maskę XV bez zmian w nadwoziu. Już w tym przypadku XV jest już dość długi z przodu i obecne (byłe) silniki to jest maks co się mieści.

Z drugiej strony idąc tym tropem to jeżeli nie mieści się turbina to gdzie dołożony jest silnik elektryczny?

 

Silnik elektryczny jest bardzo mały i został umieszczony w skrzyni CVT, więc to nie ma żadnego wpływu na rozmiar auta.

 

 

21 minut temu, TomekNN napisał:

 

Jeśli tak to bardzo dziwne, nie kupuje się Subaru, czy Jeepa ze względów oszczędnościowych. Od tego są diesle i marki typu Skoda itp.

 

1.6 z Levorga podobno zadowala się w miarę normalnymi ilościami paliwa przy jeździe emeryckiej ale nikt tak tymi autami tak nie jeździ a przy ostrzejszym traktowaniu jak każdy nieduży motor z turbiną jego zużycie paliwa rośnie o powiedzmy 100% zamiast np. 20-30% jak jest w konstrukcjach wolnossących.

Dla przykładu w rodzinie jest firmowa Skoda Rapid z silnikiem chyba 1.2 turbo 115 KM i średnie spalanie ma wyższe niż mój dwulitrowy wolnossący z Forestera. Oczywiście gdyby jazda była delikatna to średnia była by w przedziale 6-7 litrów ale jest niecałe 10 a u mnie 9.2 a odkąd go dotarłem to cisnę dość mocno (podskoczyło po dotarciu z 8.8, na liczniku prawie 6 tyś. km przebiegu).

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, keyman napisał:

Temat pojawiał się już w przeszłości i pamiętam że wyczytałem iż 1.6T nie zmieściłby się zwyczajnie pod maskę XV bez zmian w nadwoziu

Nowy model ledwo co wszedł na rynek, więc można było zaprojektować tak, żeby się zmieścił. Nie mówimy o upychaniu 6 czy 8 cylindrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

28 minut temu, TomekNN napisał:

nie kupuje się Subaru, czy Jeepa ze względów oszczędnościowych.

 

STI i owszem ale Levorg to zwykły rodzinny kompakt z niedużym silnikiem. Większość klientów może oczekiwać, że nie będzie palił więcej niż przeciętne samochody o podobnych osiągach.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie, nie znam silnika 1.6 t Subaru, ale jeśli średnie spalanie oscyluje między 10-12 l/100 km to wszystko moim zdaniem jest w porządku. Taka moc i najważniejsze taki moment obrotowy prawie jak w dieslu z bezpośrednim wtryskiem warte są tego. 

Silnik 1.6 t moc pod 200 KM to współczesny substytut dawnych 2.5, czasami więcej, a to jest to IMHO;)

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Też tego nie pojmuję, Subaru ma kilka silników do wyboru i pomijając już rynek unijny powinni oferować każdy z modeli z jakąś paletą do wyboru. Inwestują pieniądze w skonstruowanie nowego serca z turbo lub bez a później oferują go tylko w jednym modelu, w drugim natomiast kolejny inny motor i tak w koło. Klient nie ma wyboru i często rezygnuję z marki na korzyść innej, która do swoich modeli oferuje po trzy lub cztery silniki.

Dziwny jest ten świat Plejady. :huh:

 

No niestety planowanie gamy silnikowej nie stoi w Subaru na wysokim poziomie mówiąc delikatnie... Najlepszy przykład to bezsensowna wtopa z niepotrzebnym dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, GREGG napisał:

 

No niestety planowanie gamy silnikowej nie stoi w Subaru na wysokim poziomie mówiąc delikatnie... Najlepszy przykład to bezsensowna wtopa z niepotrzebnym dieslem

Akurat była moda na diesla i to mogę zrozumieć, że próbowali ale fakt posiadania kilku silników możliwych do instalacji w danym modelu a dawanie tylko jednego lub max dwóch nie pojmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał W. napisał:

Akurat była moda na diesla i to mogę zrozumieć, że próbowali ale fakt posiadania kilku silników możliwych do instalacji w danym modelu a dawanie tylko jednego lub max dwóch nie pojmuję.

 

Jak się wzięli za tego diesla to już było wiadomo, że to inwestowanie kasy w poprzednią epokę ;)

Robienie silnika pod jeden model, tak ni z gruchy ni z pietruchy (Levorg, BRZ) to kolejny przykład dziwnego myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, GREGG napisał:

 

Jak się wzięli za tego diesla to już było wiadomo, że to inwestowanie kasy w poprzednią epokę ;)

Robienie silnika pod jeden model, tak ni z gruchy ni z pietruchy (Levorg, BRZ) to kolejny przykład dziwnego myślenia

Subaru to nie tak duże firmy jak Toyota czy Honda. To imo raczej nie duży ( w porównaniu do wymienionych) producent próbujący nadganiać konkurencje z imo bardzo średnim skutkiem. Budżet się musi zgadzać   a jak coś się nie sprzedaje albo sprzedaje słabo  ( patrz rynek EU i nie tylko)to jaki jest sens inwestować? Imo dopoty dopoki Subaru się nie sprzeda jakiemuś większemu koncernowi ( jak stało się ze Dacią czy Skodą )  będzie jak obecnie. Subaru nie ma imo niczego czym mogłoby błyszczeć w porównaniu z konkurencją. Napęd- konkurencja dawno temu nadrobiła zaległości, Silniki- sami napisaliście jak jest, Jakość wykonania- imo na bardzo średnim poziomie , Cena - imo za wysoka w porównaniu do tego co oferuje... Bezawaryjnosc - SBD zrobiło swoje. Ekonomia jazdy- :) sami wiecie ile boksery palą. Uroda- każdy ma inny gust ale jest lepiej niż było   Osobiscie 2 raz nie kupie ( pewnie nie tylko ja)  auta tej marki ,nie polecę też żadnemu kumplowi dopóki nie wypuszczą czegoś sensownego

 

tzn czegos pokroju XV lub podwyższonego XV kombi z dynamicznym i bezawaryjnym motorem 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TomekNN napisał:

Szanowny Panie Moderatorze, no zmiłuj się Pan.... Kiedy będzie XV 2.0, elektryczny czy nie :) ?

Czy ja na wróżkę wyglądam? :) Salon w Genewie pokazał czego możemy się spodziewać jesienią, bo zazwyczaj wtedy te nowe modele się pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Czy ja na wróżkę wyglądam? :) Salon w Genewie pokazał czego możemy się spodziewać jesienią, bo zazwyczaj wtedy te nowe modele się pojawiają.

 

Na wróżkę to nie, ale pomyślałem, że może masz chody na górze i wiesz więcej. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...