Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, MaMis napisał:

Ostatnio kolega jeździł testowym 1.6 - sprzedawca poinformował ze nie ma co liczyć na powrót 2.0 Najwcześniej będzie hybryda w 2020.

Domyślam się ze maja odgórny nakaz uprawiają tej propagandy aby sprzedać max 1.6?? 

 

Czemu propagandy? Przy normach wchodzących w życie od 2020 nie ma raczej szans wprowadzenia 2,0 na rynku UE, będzie tylko dychawiczne 1,6 albo hybrydy. W foresterze też tylko hybryda... Takie czasy, że trzeba się cieszyć, że się kupiło 2,0 w zeszłym roku...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MaMis napisał:

Byłem pewien ze od września wraca 2.0 z filtrem cząsteczek.

może wróci na rok później znów zniknie.

11 godzin temu, GREGG napisał:

Przy normach wchodzących w życie od 2020 nie ma raczej szans wprowadzenia 2,0 na rynku UE, będzie tylko dychawiczne 1,6 albo hybrydy. W foresterze też tylko hybryda... Takie czasy, że trzeba się cieszyć, że się kupiło 2,0 w zeszłym roku...

nowy europejski Levorg ma 2.0i pod maską z XV'a więc dlaczego XV z tym silnikiem miałby się nie pojawić? 

Niestety era wolnossaków o większej pojemności się kończy. Mazda coś tam próbuje Subaru też się trzyma jednego motoru ale imo nie potwa to długo. Nawet Honda która ma olbrzymie doświadczenie w produkcji silnika poszła w  turbo + mała pojemność bo inaczej nie ma szans na spełnienie norm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

nowy europejski Levorg ma 2.0i pod maską z XV'a

 

Ale z XV pierwszej genracji, nie drugiej :blink:

To jest wersja 150 KM, z wtryskiem pośrednim. Wychodzi, że ci, którzy kupili Imprezę/XV z 2.0di mają prawdziwego rodzynka. Będzie zabawa z częściami, jak się nam coś popsuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Skodziarz napisał:

Ale z XV pierwszej genracji, nie drugiej :blink:

a to mnie zaskoczyłeś. Byłem przekonany ze fb20 z 2012 roku już nie jest w produkcji a tu proszę plejady wróciły do 7 letniego silnika:facepalm:  Niezły regres :mrgreen: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Korton napisał:

Odnośnie konkurencji, to XV ma nowego konkurenta, hyundai kona (wyższy prześwit, naped 4x4, wielkość/segment samochodu) i to dość poważny konkurent

 

Ty tak na poważnie? Usiądź w tej Konie, to zrozumiesz, że to całkiem inny segment i wielkość 

Godzinę temu, Karas napisał:

Byłem przekonany ze fb20 z 2012 roku już nie jest w produkcji a tu proszę plejady wróciły do 7 letniego silnika:facepalm:  Niezły regres :mrgreen: 

 

No cóż Niemcy (Audi) właśnie odkryli po latach, że jednak diesle są dobrodziejstwem dla środowiska... Także Subaru idzie dobrym tropem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Korton napisał:

Odnośnie konkurencji, to XV ma nowego konkurenta, hyundai kona (wyższy prześwit, naped 4x4, wielkość/segment samochodu) i to dość poważny konkurent

Gdzieś Ty to wyczytał?

 

Tu masz porównanie:

 

2019-05-08_124735.jpg

 

Źródło

Edytowane przez ovi
Źródło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam katy natarcia i inne parametry, chodzi o kompaktowe auto troche z wyzszym przeswitem i napedem na 4 kola. Myslisz, ze ktos szukajacy mniejszego suv'a patrzy na te parametry? Fakt kona jest troche mniejsza, ale i tak dalej segment mniejszych suvow/crossover'ow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Korton napisał:

Oj tam katy natarcia i inne parametry, chodzi o kompaktowe auto troche z wyzszym przeswitem i napedem na 4 kola. Myslisz, ze ktos szukajacy mniejszego suv'a patrzy na te parametry? Fakt kona jest troche mniejsza, ale i tak dalej segment mniejszych suvow/crossover'ow

 

Kona to auto miejskie, nie kompaktowe. I w środku nie  jest "trochę" mniejsza - jest dramatycznie ciasno w porównaniu do XV 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Oj tam katy natarcia i inne parametry, chodzi o kompaktowe auto troche z wyzszym przeswitem i napedem na 4 kola. Myslisz, ze ktos szukajacy mniejszego suv'a patrzy na te parametry? Fakt kona jest troche mniejsza, ale i tak dalej segment mniejszych suvow/crossover'ow

My poszliśmy obejrzeć kone i kupiliśmy XV :D Kona nie ma bagażnika i nie ma 4x4, ma za to 180KM silnik i przyspiesza :D
Podsumowując: są to zupełnie inne auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

a to mnie zaskoczyłeś. Byłem przekonany ze fb20 z 2012 roku już nie jest w produkcji a tu proszę plejady wróciły do 7 letniego silnika:facepalm:  Niezły regres :mrgreen: 

 

W tym jest w sumie logika.

Silniki z wtryskiem bezpośrednim, by spełniały najnowsze europejskie normy, muszą mieć filtr cząstek stałych, ponieważ di mają to do siebie, że emitują tych PM (2,5? 10? - w sumie nie wiem) duuużo. 

A stary FB20 tego problemu nie ma. Subaru ma w sumie 3 silniki w ofercie, które mogą być oferowane w Europie - 1,6i, 2.0i oraz 2,5i (niech mnie ktoś poprawi, specem od Subarowych silników wielkim nie jestem).

 

No i teraz:

- do VolksSubaru (Impreza i XV) wkładają 1.6, bo to "entry-level" Subaryny

- do tych oczko wyżej (Levorg i Forester) - 2.0i

- dla "flagowca", Outbacka zarezerwowany jest 2.5i, żeby się jakoś na tle reszty wyróżniał.

 

Tak sobie to poukładałem podczas spaceru :)

Edytowane przez Skodziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, keyman napisał:


 


My poszliśmy obejrzeć kone i kupiliśmy XV :D Kona nie ma bagażnika i nie ma 4x4, ma za to 180KM silnik i przyspiesza :D
Podsumowując: są to zupełnie inne auta.

Ma naped na 4 kola z silnikiem 1.6T, ale racja jest sporo mniejsza od XV, na drodze wyglądała na auto wielkości XV :)

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Korton napisał:

Oj tam katy natarcia i inne parametry, chodzi o kompaktowe auto troche z wyzszym przeswitem i napedem na 4 kola. Myslisz, ze ktos szukajacy mniejszego suv'a patrzy na te parametry? Fakt kona jest troche mniejsza, ale i tak dalej segment mniejszych suvow/crossover'ow

Ale nie da się ukryć mega plastiku w Kona vs XV. Wnętrza są na innym poziomie. 

Godzinę temu, Korton napisał:

Ma naped na 4 kola z silnikiem 1.6T, ale racja jest sporo mniejsza od XV, na drodze wyglądała na auto wielkości XV :)

W teorii ma napęd (90:10) ale czy ten napęd można porównywać z Subaru? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, MaMis napisał:

W teorii ma napęd (90:10) ale czy ten napęd można porównywać z Subaru? 

 

Nie jeździłem tym samochodem, myślę jednak, że napęd działa jak typowy haldex, czyli w praktyce tak samo sprawnie, jak napęd XV.

Przewagą XV w terenie jest rodzaj skrzyni biegów i związane z nią sprzęgło hydrokinetyczne.

Na zwykłych drogach niższe i twardsze zawieszenie oraz dynamiczny silnik i skrzynia dwusprzęgłowa mogą być źródłem większej frajdy dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, FanSub napisał:

Te wybrane dane mają dowodzić, że auta są konkurentami? 

Mają dowodzić, że konkurentami NIE są.
Trochę mi się scroll przesunął stąd brak wymiarów, dlatego dodałem źródło i później drugiego screen-shota już z kompletnymi wymiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Korton napisał:

Ma naped na 4 kola z silnikiem 1.6T, ale racja jest sporo mniejsza od XV, na drodze wyglądała na auto wielkości XV :)

 

Kona na pewno nie jest autem rodzinnym, dla singla, parki jest OK, jeśli dla kogoś wielkość samochodu jest ważna to Kona nie jest dla niego. Testowałem, silnik rewelacyjny i łatwo go tuningować bez ingerencji w oprogramowanie zewnętrznym power boxem za grosze. Wychodzi wtedy ok. 200 KM i 300 Nm. Naprawdę jest to kawał dobrego małego SUVa za stosunkowo niewielkie pieniądze. Prawdę powiedziawszy to po jeździe testowej... chyba w marcu już bym go kupił, ale.... Porównanie Kony 1.6 t-gdi do XV 1.6 jest pod każdym względem bezsensowne, do XV 2.0 trochę mniej.

XV 1.6 na miasto jest bardzo dobrym wyborem pod warunkiem że ktoś chce do takich warunków  auto z awd i dużym prześwitem. XV 1.6 jest bardzo słaby pod górę, ktoś to dobrze ujął to jest dramat, ale na niziny to bardzo dobry samochód.

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Skodziarz napisał:

 

Tak sobie to poukładałem podczas spaceru :)

 

Bardzo fajnie to sobie poukładałeś, jakby nie było to właśnie tak to wygląda. :)

Do tego jeszcze dojdzie e-boxer w XV i Foresterze a o innych modelach nie słyszałem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał:

Splittery, spoilery, a o silniku zapomnieli ;)

Jest ten sam co był, na Yt jest inny filmik o tym modelu i wspominają, że silnik bez zmian. ;)

2.0 156KM

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...