Jump to content

Knurek1111

Użytkownik
  • Content Count

    2394
  • Joined

  • Last visited

About Knurek1111

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    XV MY15, był: lanos MY08, legac MY08 z dyszlem i nie wybuchł

Recent Profile Visitors

1558 profile views
  1. Mam zestaw Thule, uważam, że są ciche. Pod warunkiem, że użyjesz ’gumek’ do zamknięcia rowka.
  2. Bo to Kraków! Znajomy opowiadał o żulu, który stał w przejściu podziemnym przy Dworcu Głównym i od czasu do czasu wołał przed siebie 'panie profesorze!'. I zawsze ktoś się odwracał...
  3. Planowo, wg książki przeglądów, w FB20 świece wymienia się przy 105kkm. Ja dla świętego spokoju wymienię za chwilę przy 55kkm. Mam pecha do świec i nie zamierzam obserwować czy padną prędzej czy jednak dojadą do planowych 105kkm. Wymiana jest 'do przeżycia'. Na podstawie doświadczeń z EJ20 w imprezie GH, główny problem to dopasowywanie końcówek do klucza. Jest mało miejsca przy podłużnicy i trzeba się trochę pogimnastykować żeby wykręcić / wkręcić świece. No i żeby nie było za łatwo: moment dokręcania to 17Nm. Warto kupić sobie klucz np. o zakresie np. 5-25Nm - przyda się i do samochodu i do roweru
  4. Z mojego doświadczenia, silniki subaru (wolnossące) ’rozpoznają’ lepsze paliwo gdzieś pod koniec pierwszego baku. Podobno można to przyśpieszyć odłączając akumulator itd. Stężenie dodatków czyszczących w paliwach premium jest podobno o rząd wielkości niższe niż po zastosowaniu osobnego dodatku. Czyli cudów raczej nie należy się spodziewać.
  5. "Nowy rok jaki, cały rok taki". Więc nie rozpaczaj
  6. Trochę konkretów nie zaszkodzi Zapytałeś: więc odpowiedziałem, przynajmniej na pierwszą część pytania
  7. Na szybko znaleziona (ale chyba sensowna) publikacja. Punkt 6.
  8. Ta BG jest przeznaczona do usuwania zanieczyszczeń po etanolu. To czy sama zawiera etanol czy nie to osobna kwestia (i bez znaczenia). Obstawiam, że chemicznie zanieczyszczenia po etanolu różną się od tych po klasycznych paliwach (lub z niską zawartością etanolu). Więc potrzeba innych środków żeby je usunąć.
  9. Fakt, do 5% obojętnie czy chcesz czy nie. Na zachód od Odry jest 10% jako alternatywa a w Ameryce Południowej (głównie, o ile pamiętam) nawet 100%. To lepiej wlać dobry środek do klasycznego paliwa. I najlepiej jakieś dwa baki przed wymianą oleju
  10. A jeździsz na paliwie z etanolem? Bo jeśli nie to lepiej użyć preparat do zwykłego paliwa.
  11. Wg Whiteline’a winne są tuleje dolnych wahaczy poprzecznych. Mają skłonność do szybszego zużycia i koło przyjmuje dziwne kąty -> ścina opony.
  12. Z analizą oleju jest trochę zabawy. Ale jak komu się chce... Przy okazji: polecam dodać płukankę do skrzyni (np. AR2300) i pojeździć z nią jakieś 3-4kkm. Spuszczając olej można się nieźle zdziwić (a skrzynia dziwnym trafem jakoś ciszej zaczyna pracować a i biegi lżej wchodzą...).
  13. Pamietaj, że są tacy co zużyją oponę zanim zdąży wyząbkować Ja na komplecie opon robię przebiegi w okolicach 60-80kkm.
  14. @mechanik to prawda ale: widziałem kiedyś olej z mechanicznej skrzyni po przebiegu 60kkm (co tyle kazali zmieniać w legacu). Ilość osadu dawała do myślenia...
  15. Nie przyglądałem się Geolandarom. Piszę o delikatnym ząbkowaniu przy krawędzi, które jest do zniesienia (każde moje auto tak miało). Można rotować opony i uniknie się problemów. Nie wspomnę, że niektórzy producenci aut mówią wprost: opony ząbkują z powodu nastaw zawieszenia, które z kolei są potrzebne żeby auto prowadziło się jak trzeba. Oczywiście może to marketing a może rezygnacja
×
×
  • Create New...