Jump to content

Knurek1111

Użytkownik
  • Content Count

    2422
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Knurek1111 last won the day on May 20 2017

Knurek1111 had the most liked content!

Community Reputation

528 Wspaniały

About Knurek1111

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    XV MY15, był: lanos MY08, legac MY08 z dyszlem i nie wybuchł

Recent Profile Visitors

1937 profile views
  1. Informuję, że używam do kół klucza ze znanym błędem (pomiar na maszynie pokazał, że rozłącza 10Nm zbyt wcześnie w interesującym mnie zakresie) Więc mogę skompensować błąd. Przesmarowanie gwintu nie spowoduje odkręcenia śruby a najwyżej zbyt mocne jej dokręcenie. Lepiej nie ryzykować. Chyba, że kto lubi. Ale wtedy uwaga: w niektórych subaru są nakrętki z plasteliny, lepiej mieć na półce żelazny zapasik.
  2. Loctite do śrub kół? I tak przy każdym montażu (z czyszczeniem gwintu i ew. aktywacją chemiczną bo inaczej nie zadziała)? Można najwyżej lekko posmarować gwint szpilki. Ale i tego się nie zaleca bo śruba ma wtedy mniejszy opór przy dokręcaniu i jest ryzyko przeciągnięcia kluczem (nawet dynamometrycznym). W praktyce najlepiej prysnąć sprayem ceramicznym pod felgę (coś zawsze spadnie na szpilki) i tyle. Natomiast absolutnie nie należy smarować stożka na nakrętce bo to może spowodować jej odkręcenie!
  3. Patrząc na BMW: jakość OE części jest najniższa akceptowalna. Niższa już nie mogłaby być bo byłaby afera. I na dodatek za taką optymalizację ktoś z 'procurmentu' pewnie dostał premię
  4. Naprawiać i naprawiać u Andrzeja to dwie różne sprawy Ale podziw niech będzie.
  5. Z filtrami wiadomo jak jest: są zawsze kompromisem pomiędzy oporami przepływu powietrza a skutecznością filtrowania. Jak chodzi o nieznane marki to ja bardzo cenię Corteco czyli MicronAir. To jedna z pierwszych firm, które zaczęły produkować filtry kabinowe na pierwszy montaż w zamierzchłych latach 90-tych. Może to autosugestia ale wydaje mi się, że przy nich przednia szyba brudzi się od wewnątrz najwolniej.
  6. Da się Nawet kluczy nie trzeba bo Sasza wyłącza immo albo 'przenosi' oryginalne. Parę osób w tym wątku (w tym ja) nawet chętnie sprzeda swoje oryginalne ECU gdyby kto chciał...
  7. Potrzebuję dobrej duszy co przewiezie dwa koła rowerowe z Południa polski do Białego Stoku. Idealnie z Krakowa ale mogę też gdzieś dowieźć...
  8. Dwie uwagi ogólne: uważajcie z wlewaniem mikstur do dolotu. Płyn w komorze spalania powoduje wzrost kompresji do wartości, przy której coś można uszkodzić. czyszczenie wodorem działa przez podniesienie temperatury w silniku do zakresu w którym dopalają się zanieczyszczenia. Żeby osiągnąć ten sam efekt wystarczy odpowiednia eksploatacja (jazda na dłuższych dystansach / z większymi prędkościami, 'niezamulanie' silnika na niskich obrotach i niskich obciążeniach).
  9. W ASO BMW wymiana opon na felgach luzem to ok. 400 PLN. Już z rabatem
  10. Ja się ostatnio dowiedziałem, że poprzedni właściciel mojego XVa (poza wąsami na zderzakach, plastikowym bull-barem z Chin, nakładkami na progi, owiewką maski i kilkoma unikatowymi akcesoriami wnętrza) planował także założenie płóz pod progami. Na szczęście nie pasowały i leżą u mechanika do dzisiaj gdyby kto chciał Słowo daję, że gdyby miał jeszcze te płozy to bym go nie kupił. Resztę zbędnych bibelotów już wywaliłem. Zostały obicia na masce po owiewce i wżery w desce rozdzielczej po ekskluzywnym uchwycie na telefon z toksycznego plastiku.
  11. Zastępczy legac zaparkowany za foresterem. Poznałem?
  12. W słupkach środkowych ściągasz najpierw dolną część. W tylnych najpierw górną
  13. Nie, nie mam zdjęć. Zdemontowałem tylko osłony słupków przednich i tylnych, środkowych nie ruszałem. @Andrzej Rosenkiewicz w pierwszym poście pisze, że nie demontował także przednich.
  14. Knurek1111

    Co zamiast XV???

    Zaryzykuje stwierdzenie, że macie problem bo (na szczęście) jesteście zdrowi. Równo przed rokiem miałem szytego Achillesa (bo wróciłem z nart ze ścięgnem w dwóch kawałkach). Wszystko poczekało. Zimówki spokojnie pojeździły do maja, bagażnik na dachu niewiele krócej. Nawet mycie samochodu poczekało... Nauczyłem się pracować efetywnie z domu (bo na szczęście mam taką możliwość). Tak więc lekcja przed obecną sytuacją jak znalazł
  15. Ja poprawiłem prowadzenie XV 1 przez obniżenie o ok. 30mm (sprężyny H&R). Po ponad roku eksploatacji wad nie dostrzegam (prześwit do jazdy po mieście i lekkich bezdrożach jest ciągle wystarczający). Gdybym chciał kombinować dalej to założyłbym krótszy magiel - podobno poliftowy XV 1 ma taki.
×
×
  • Create New...