Jump to content

Knurek1111

Użytkownik
  • Content Count

    2409
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Knurek1111 last won the day on May 20 2017

Knurek1111 had the most liked content!

Community Reputation

446 Wspaniały

About Knurek1111

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    XV MY15, był: lanos MY08, legac MY08 z dyszlem i nie wybuchł

Recent Profile Visitors

1648 profile views
  1. Knurek1111

    Co zamiast XV???

    Zaryzykuje stwierdzenie, że macie problem bo (na szczęście) jesteście zdrowi. Równo przed rokiem miałem szytego Achillesa (bo wróciłem z nart ze ścięgnem w dwóch kawałkach). Wszystko poczekało. Zimówki spokojnie pojeździły do maja, bagażnik na dachu niewiele krócej. Nawet mycie samochodu poczekało... Nauczyłem się pracować efetywnie z domu (bo na szczęście mam taką możliwość). Tak więc lekcja przed obecną sytuacją jak znalazł
  2. Ja poprawiłem prowadzenie XV 1 przez obniżenie o ok. 30mm (sprężyny H&R). Po ponad roku eksploatacji wad nie dostrzegam (prześwit do jazdy po mieście i lekkich bezdrożach jest ciągle wystarczający). Gdybym chciał kombinować dalej to założyłbym krótszy magiel - podobno poliftowy XV 1 ma taki.
  3. Pozdrowienia spod wyciągu Faschingalm w Lienzu.
  4. Pozdrowienia dla srebrnej imprezy GD, która przez ostatnie tygodnie regularnie, z łomotem i bulgotem, przetacza się DW774 przez Kryspinów. Zauważyłem, że nie masz kurnika!
  5. Nie mogę tego teraz znaleźć ale chyba Textar w swoich materiałach pisał o tym, że teraz taka moda że tarcze i klocki zużywają się jednocześnie. W nie-subaru także to widzę (za chwilę zmiana klocków i tarcz przy 100-110kkm). Mało hamuję bo hamowanie szkodzi środowisku (bo za chwilę znowu trzeba przyśpieszać i emisje rosną...)
  6. W typowym przypadku piszczenie klocków bierze się z wibracji klocka ściskanego przez zacisk. Jeśli w miejscu kontaktu klocka z zaciskiem nie ma smaru (lub podkładek zmniejszających tarcie lub tworzywa amortyzującego wibracje) to pojawia się pisk. Żeby rant powodował piszczenie, to jakoś trudno mi sobie wyobrazić. Musiałby grzbiet klocka ocierać o tarcze, po znacznym zużyciu okładziny (ale wtedy klocek jest to wymiany a nie rant do spiłowania)
  7. Po ściągnięciu panelu z słupka (uwaga na 'pazurki' którymi trzyma się górnego panelu oraz zaczepy którymi wchodzi pod listwy przy progach) widok jest taki: Interesuje nas ta największa dziura. Materiały (mata butylowa, pianka 5cm, arkusz aluminium): Lekko ściśniętą piankę umieszczamy tak, żeby dźwięk nie hulał przez słupek z góry na dół. Jeśli brak odpowiednio grubej pianki można użyć gąbki budowlanej z Castoramy Następnie zakrywamy otwór technologiczny, żeby mata lepiej się trzymała: Naklejamy matę: Dla lepszego samopoczucia naklejamy jeszcze kawałek pianki na obudowę słupka: Jak na nieco ponad 30 minut pracy, efekt jest całkiem OK
  8. No więc zdobyłem się na nie wiem co i wygłuszyłem dach. Faktycznie demontaż podsufitki jest dość prosty i szybki, po opuszczeniu jej na zagłówki siedzeń da się pracować. Dach wyklejony oszczędnie matą butylową i pianką 6mm (nad przednimi siedzeniami, gdzie jest chyba trochę mniej miejsca) oraz 13mm reszta. Efekt? Zrobiło się jakoś przytulniej w środku. Przy wyższych prędkościach zysk jest wyraźniejszy. Wg mnie warto zrobić po drzwiach i bagażniku. Efekt uboczny: zaczął mnie denerwować szum od słupka B Ale na to jest prosta rada. Może wkleję fotki przez weekend.
  9. Jeśli samochód nie ma przebiegu powyżej 80000km to nie sądzę żeby płukanka była konieczna. Ale pewnie nie zaszkodzi. Przy okazji: ja ostatnio w FB20 zamieniłem 5W30 na 0W40. I też wygląda, że pali 5-10% mniej (żona zaraportowała, chyba się nie myli)
  10. Knurek1111

    XV birze olej

    Zużycie paliwa jest ściśle powiązane z emisją CO2. Im więcej samochód pali tym więcej emituje. Tzw. aftertreatment CO2 się nie ima.
  11. Knurek1111

    XV birze olej

    Znajomy na początku kariery zawodowej pracował przez chwilę w pewnym koncernie paliwowym / olejowym. Na rozmowie kwalifikacyjnej dostał pytanie o rolę oleju silnikowego. No to rozgadał się, że ma obniżać tarcie, chłodzić itd. Jego przyszły szef wysłuchał tego spokojnie i powiedział: Nie, olej ma się sprzedawać.
  12. Knurek1111

    XV birze olej

    ... i tak wątek olejowy zamknął się sam.
  13. Knurek1111

    XV birze olej

    Korci ale strach się odzywać...
  14. Dałem sobie spokój z elektronicznymi odstraszaczami, od czterech lat stosuję wspomniany wyżej Normfest. Obecnie jest niedostępny, próbuję więc środek K2, który wydaje się działać. Minus taki, że zostawia lepką powłokę.
  15. Miałem coś podobnego na swoim XV, w spadku po pierwszym właścicielu. Poza tym, że obija lakier na masce to chyba nic nie robi.
×
×
  • Create New...