Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, Skodziarz napisał:

Nie mówie o pajączkach, tylko o mniejszych śladach po kamieniach spod kół samochodów.

U mnie było coś takiego. W sumie ciekawe, jak wpływałoby na działanie systemu.

 

7B108ED0-AFA0-4C80-B2CC-07F1D129F4E4.jpeg

 

Co do rys, to myślę, że musiałyby naprawdę mocno zmatowić szybę, albo być na tyle duże i głębokie, aby porządnie załamywać światło. No tak gdybam ;) 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to u mnie jest tak samo. Ktoś pisał o 3 minutach i rozłączaniu dopiero wtedy i to mnie zmyliło. 

To ja pisałem, że jak stoisz w korku odpowiednio długo na tempomacie to może się wyłączyć (autohold) i samochód sam ruszy. Takie info dostałem na kursie, chyba sam przetestuję za samochodem żony


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Snuff napisał:


To ja pisałem, że jak stoisz w korku odpowiednio długo na tempomacie to może się wyłączyć (autohold) i samochód sam ruszy. Takie info dostałem na kursie, chyba sam przetestuję za samochodem żony emoji2.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Było by fajnie jakby dopiero po trzech minutach system wyłączał ES, chyba że im na kursie SJS chodziło o coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Michał W. napisał:

Było by fajnie jakby dopiero po trzech minutach system wyłączał ES, chyba że im na kursie SJS chodziło o coś innego?

Być może czas jest krótszy, nie o to chodzi ile minut (może źle usłyszałem), ale istnieje możliwość, że ES/tempomat się wyłączy i nagle Ci samochód ruszy w korku. Zgłaszano to też na subaruxvforum, problem istnieje, być może Nas to nie dotyczy tylko nowszych produkcji. Nie chcę siać paniki, u mnie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Snuff napisał:

Być może czas jest krótszy, nie o to chodzi ile minut (może źle usłyszałem), ale istnieje możliwość, że ES/tempomat się wyłączy i nagle Ci samochód ruszy w korku. Zgłaszano to też na subaruxvforum, problem istnieje, być może Nas to nie dotyczy tylko nowszych produkcji. Nie chcę siać paniki, u mnie jest ok

U mnie wyglada to tak, że system ostrzega mnie dźwiękiem i migającą ikonką o wyłączeniu tempomatu a następnie auto zaczyna powoli toczyć się do przodu ale nawet gdy ja nie zareaguje to automatyczne hamowanie zrobi swoje przy wyłączonym tempomacie, więc nikt nie powinien się tego obawiać. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michał W. napisał:

U mnie wyglada to tak, że system ostrzega mnie dźwiękiem i migającą ikonką o wyłączeniu tempomatu a następnie auto zaczyna powoli toczyć się do przodu ale nawet gdy ja nie zareaguje to automatyczne hamowanie zrobi swoje przy wyłączonym tempomacie, więc nikt nie powinien się tego obawiać. :)

i właśnie tego ostrzeżenia w nowych ES nie ma, ale że jest larum na rynku US, to myślę, że szybko soft zaktualizują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Snuff napisał:

i właśnie tego ostrzeżenia w nowych ES nie ma, ale że jest larum na rynku US, to myślę, że szybko soft zaktualizują :D

To ciekawe, myślałem że w nowych Subaru jest ta sama wersja ES.

Mój Forester jest rocznik 2018 ale w specyfikacji MY19 i ostrzeżenie jest. :)

To zmiany są w zatem w nowym Foresterze V lub jak kto woli SK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Snuff napisał:

- nowe ES po zatrzymaniu samochodu do zera (np.korek), po 3 minutach stania sam się wyłącza...i jeżeli nie masz nogi na hamulcu, to samochód rusza i może przywalić w następny

A propos liczby 3, to ja ze szkolenia zapamiętałem, że ES wyłącza się po 3 hamowaniach - mowa o tym w 10.00 minucie filmu: https://youtu.be/cFRVIsr7xl4?t=600 

Trudno tylko wyobrazić sobie taką sytuację, aby auto hamowało przy pomocy systemu ES aż 3 razy z rzędu :unsure: 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Blixten napisał:

Trudno tylko wyobrazić sobie taką sytuację, aby auto hamowało przy pomocy systemu ES aż 3 razy z rzędu :unsure: 

 

Dlatego w nagrodę za taki wyczyn możesz sobie za czwartym razem przywalić w przeszkodę 

Niezbadane są tajemnice japońskiej myśli technicznej...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A propos liczby 3, to ja ze szkolenia zapamiętałem, że ES wyłącza się po 3 hamowaniach


Wszyscy zapamiętali to po tym jak koledzy z OBK wjechali w ściankę ;) Po 3 próbach hamowania awaryjnego zmienili się za kierownicą i nie wyłączyli samochodu na magiczne 7s (reset ES)...
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, GREGG napisał:

Dlatego w nagrodę za taki wyczyn możesz sobie za czwartym razem przywalić w przeszkodę 

Dzięki za radę, wiem, że mogę na Ciebie liczyć  ;)

Osobiście bardzo doceniam ES, bo skutecznie walczy z moim baaardzo złym nawykiem :blush: (nie wiem gdzie się tego nauczyłem - chyba na filmach amerykańskich), a polega on na tym, że  podjeżdżam (za)blisko auta jadącego przede mną, wyskakuję w ostatniej chwili zza zderzaka i wyprzedzam. Nie jest to oczywiście reguła, ale czasem (w mieście) mi się to zdarza. 

Kiedyś ES tak mnie wyhamował, że jeszcze gorszy wariat ode mnie wylądowałby tym razem na moim zderzaku.

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Blixten napisał:

A propos liczby 3, to ja ze szkolenia zapamiętałem, że ES wyłącza się po 3 hamowaniach - mowa o tym w 10.00 minucie filmu: https://youtu.be/cFRVIsr7xl4?t=600 

Trudno tylko wyobrazić sobie taką sytuację, aby auto hamowało przy pomocy systemu ES aż 3 razy z rzędu :unsure: 

 

też o tym wspominali

bardziej niż "lekko wczorajszy" kierowca i 3 razy może się zdarzyć :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GREGG napisał:

Niezbadane są tajemnice japońskiej myśli technicznej...

To nie jest jakaś wielka tajemnica, trzykrotne pod rząd hamowanie awaryjne ES może oznaczać też awarię systemu lub jakieś inne nieprzewidziane działanie kierowcy.

 

6 godzin temu, GREGG napisał:

Dlatego w nagrodę za taki wyczyn możesz sobie za czwartym razem przywalić w przeszkodę 

Na zegarach jest wyraźna informacja, że ES jest wyłączony. ES nie został zaprojektowany by hamować za kierowcę w każdej sytuacji, tylko wspomagać go jak się zagapi. Być może nie jest najdoskonalszy, ale patrząc po różnych filmach konkurencja nie jest jak na razie w tej półce cenowej wyraźnie lepsza, a często jest znaczenie gorsza. 

 

6 godzin temu, keyman napisał:

Wszyscy zapamiętali to po tym jak koledzy z OBK wjechali w ściankę ;) Po 3 próbach hamowania awaryjnego zmienili się za kierownicą i nie wyłączyli samochodu na magiczne 7s (reset ES)...

Taka ekscytacja za kierownicą, że nikt na zegary nie patrzy. Może faktycznie samochody autonomiczne to dobra droga :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, aflinta napisał:

Na zegarach jest wyraźna informacja, że ES jest wyłączony. ES nie został zaprojektowany by hamować za kierowcę w każdej sytuacji, tylko wspomagać go jak się zagapi. Być może nie jest najdoskonalszy, ale patrząc po różnych filmach konkurencja nie jest jak na razie w tej półce cenowej wyraźnie lepsza, a często jest znaczenie gorsza. 

chociażby tu https://www.youtube.com/watch?v=cs7PSpIMJYk gdzie wychwalany Tiguan wypadł słabiutko 

56 minut temu, aflinta napisał:

Może faktycznie samochody autonomiczne to dobra droga :)

Coraz więcej filmów sci-fi  staje się obecnie rzeczywistością, ale autonomiczne auta na drogach to nie sci-fi, tylko horror :facepalm:

Edytowane przez Blixten
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Blixten napisał:

ale autonomiczne auta na drogach to nie sci-fi, tylko horror :facepalm:

Auto to kiedyś był synonim wolności. Czasem na jakichś wyjazdach chciałbym wrócić wcześniej, ale nie mogę bo jestem zmęczony, droga daleka - w hotelu nie mam ochoty spędzać kolejnej nocy, takim autonomicznym wtedy bym nie pogardził, oczywiście jak jazda autonomiczna to będzie dalej tylko opcja anie przymus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

ES nie został zaprojektowany by hamować za kierowcę w każdej sytuacji, tylko wspomagać go jak się zagapi. Być może nie jest najdoskonalszy, ale patrząc po różnych filmach konkurencja nie jest jak na razie w tej półce cenowej wyraźnie lepsza, a często jest znaczenie gorsza. 

 

Nie czepiam się ES, uważam, że działa bardzo dobrze :) Ale czemu nie można skorzystać 4 razy w czasie jednej jazdy? Oczywiście problem czysto teoretyczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, GREGG napisał:
 

Nie czepiam się ES, uważam, że działa bardzo dobrze  Ale czemu nie można skorzystać 4 razy w czasie jednej jazdy? Oczywiście problem czysto teoretyczny...

Jeżeli 3 razy samochód hamuje awaryjnie za Ciebie, to lepiej sobie zrobić przerwę w podróży :P nawet na parę minut to i tak będziesz miał system zresetowany i od nowa jak już musisz...

... oczywiście tak czysto teoretycznie :)

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Snuff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Snuff napisał:

Jeżeli 3 razy samochód hamuje awaryjnie za Ciebie, to lepiej sobie zrobić przerwę w podróży :P nawet na parę minut to i tak będziesz miał system zresetowany i od nowa jak już musisz...

... oczywiście tak czysto teoretycznie :)

 

No właśnie, tak czysto teoretycznie, jak ten ktoś kierujący w słabej formie jednak przerwy nie zrobi, to ES się wyłączy i za czwartym razem będzie zonk zamiast awaryjnego hamowania... Dobra, nie ma już co bić piany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2019 o 12:30, Zyzol napisał:

Odpryski w polu widzenia kamer raczej bym wykluczał - szyba do wymiany. 

Właśnie czekam na naprawę szyby. Na szczęście dostała na dole, więc wymianę na razie odpuszczę.

Mam uszkodzenie ( naprawione) w polu kamery i żadnych zakłóceń. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...