Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj, na autostradzie A2 i przy prędkości 140 km/h ustawionej na tempomacie, tymczasowe spalanie wahało się od 9 do 12 ltr/100 km. Jechałem krótko autostradą więc średnie podniosło się tylko do 7,6. Z ciekawości zapytam - zużycie przez klimatyzację jest doliczane czy odliczane od wyniku? :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Szürkebarát napisał:

Wczoraj, na autostradzie A2 i przy prędkości 140 km/h ustawionej na tempomacie, tymczasowe spalanie wahało się od 9 do 12 ltr/100 km. Jechałem krótko autostradą więc średnie podniosło się tylko do 7,6. Z ciekawości zapytam - zużycie przez klimatyzację jest doliczane czy odliczane od wyniku? :unsure:

Klimatyzacja jest dodatkowym obciążeniem dla silnika, więc musi palić więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Blixten napisał:

Klimatyzacja jest dodatkowym obciążeniem dla silnika, więc musi palić więcej

Czyli spalanie podawane jest brutto. Z dodaniem wszystkich obciążeń wynikających z zasilania systemów elektrycznych. Klima, wspomaganie i diabli jeszcze wiedzą co bo to przecież samochód na prąd - pedał gazu na prąd, szyby na prąd, wentylatory na prąd. Światła na prąd ;):biglol: . Radio na prąd! :krecka_dostal:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czyli spalanie podawane jest brutto. Z dodaniem wszystkich obciążeń wynikających z zasilania systemów elektrycznych.

 

Są auta które najważniejsze cząstkowe wartości podają na ekranie w l/h. Przykładowo (wartości orientacyjne) klima 0.6 l/h, nawiew 0.15l/h, szyba tylna grzanie 0.3 l/h, fotele grzane itd..

 

Ps. Wątek o spalaniu poproszę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 minut temu, Szürkebarát napisał:

Czyli spalanie podawane jest brutto. Z dodaniem wszystkich obciążeń wynikających z zasilania systemów elektrycznych. Klima, wspomaganie i diabli jeszcze wiedzą co bo to przecież samochód na prąd - pedał gazu na prąd, szyby na prąd, wentylatory na prąd. Światła na prąd ;):biglol: . Radio na prąd! :krecka_dostal:

Tak czy owak wiadomo, że użytkujesz auto w normalnych warunkach korzystając ze wszelkich dobrodziejstw jakie samochód posiada. Moim zdaniem nie ma sensu zagłębiać się w wartości laboratoryjne nie osiągalne w realnym życiu a w których specjalizują się producenci. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10% to bardzo dużo! Ja bym typował max 3kW czyli trochę ponad 4KM. Klimatyzacja o mocy chłodniczej 3 KW potrafi schłodzić spore pomieszczenie ale samochodowa nie osiąga sprawności takiej jaka osiągają klimatyzacje VRV czy jeszcze bardziej wymyślne. A może inna drogą - jaką moc maksymalną ma alternator w XV? To by wskazywało na maksymalne zapotrzebowanie na energię elektryczną, wszystko jedno jak konsumowaną.

 

Hm. Pochodziłem trochę po forum elektrycznym i wychodzi na to, że typowe alternatory mają około 1 kW mocy.

Edytowane przez Szürkebarát
Nowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, moominko napisał:

Gdzieś mi się obiło o oczy że jakieś 10% ale raczej wątpię żeby było to aż tyle.

Nie w % sie podaje, bo klimatyzacja w RS6 potrzebuje tyle samo mocy co a A6 2.0TDI. Czytałem, że klima dla auta to obciążenie ok 8-10km (wiadomo, zależy jak mocna klima, itp).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Korton napisał:

Nie w % sie podaje, bo klimatyzacja w RS6 potrzebuje tyle samo mocy co a A6 2.0TDI. Czytałem, że klima dla auta to obciążenie ok 8-10km (wiadomo, zależy jak mocna klima, itp).

 

No właśnie. Być może to było 10KM a ja sobie wymyśliłem te procenty... za karę idę te %%% spożyć.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Hm. Pochodziłem trochę po forum elektrycznym i wychodzi na to, że typowe alternatory mają około 1 kW mocy.

 

Alternator podaje napięcie 14V, moc ich waha się od 25-200A, zależy jaki samochód i ile wyposażenia elektrycznego. Np w audi a8 alternator 190A jest chłodzony wodą tak samo jak silnik, po prostu musi dużo mocy wytworzyć Wiec 14 * 190 = 2.6KW, 1KW to pewnie nie za duży samochód bez full wypasów.

 

Poza tym podajesz moc, tak jakby klima chodziłą tylko na prądzie, a tak nie jest. Sprężarka klimatyzacji jest napędzania paskiem, wiec dodatkowo obciążenie. Sprężarka ma sprzęgło i jak nie działa to napęd jest rozłączony.

 

obrazek sprężarki:

image.thumb.png.9c693ede280c8e571001e5d33ab92a17.png

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Korton napisał:

nie za duży samochód bez full wypasów.

Czyli taki jak mój Szary Mnich :) choć "wyposażenia elektrycznego" to on ma tyle co wypasione bryki. Wychodzi na to, że nawet bardzo mocny (190A) alternator pracujący z pełną mocą zabiera około 3,5KM. To niewiele, elektryka rządzi :yahoo: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Korton napisał:

Poza tym podajesz moc, tak jakby klima chodziła tylko na prądzie, a tak nie jest. Sprężarka klimatyzacji jest napędzania paskiem, wiec dodatkowo obciążenie. Sprężarka ma sprzęgło i jak nie działa to napęd jest rozłączony.

Odpisałem zanim zobaczyłem wyedytowany wpis. Co raz ciekawszych rzeczy się dowiaduję, np. tego o napędzaniu sprężarki klimatyzacji w Subaru z wału silnika a nie tylko elektrycznie. Jeszcze nie wiem czy został zastosowany bypass, o którym była mowa w filmiku, ale to przecież nie problem odsprzęglić elektrycznie sprężarkę klimatyzacji gdy gaz jest w podłodze a komputer wszystko liczy. PS. Ale ta na zdjęciu to chyba nie OEM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Wychodzi na to, że nawet bardzo mocny (190A) alternator pracujący z pełną mocą zabiera około 3,5KM. To niewiele, elektryka rządzi :yahoo: .

Zakładając, że to urządzenie co ma 100% sprawności, raczej niemożliwe....jak by miał z 50%, to już ci wychodzi z 7KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

ale to przecież nie problem odsprzęglić elektrycznie sprężarkę klimatyzacji gdy gaz jest w podłodze a komputer wszystko liczy.

Jakiś dłuższy czas Subaru też tak umie :) Ogólnie nie zauważam wpływu klimatyzacji na dynamikę XV, za to w Legacy przy jeździe na próbach czasowych wyłączanie klimatyzacji to był element procedury startowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Korton napisał:

Zakładając, że to urządzenie co ma 100% sprawności, raczej niemożliwe....jak by miał z 50%, to już ci wychodzi z 7KM

Zgoda, przy bardzo mocnym (190A) alternatorze można brać to pod uwagę.

16 minut temu, aflinta napisał:

wyłączanie klimatyzacji to był element procedury startowej

czyli jednak tych kilka koni się liczy...

 

To jaki w końcu mam alternator w XV, daje ponad czy poniżej 100A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Szürkebarát napisał:

czyli jednak tych kilka koni się liczy

W starym turbo wielkości wiadra z turbo dziurą do ponad 3krpm dół jest chyba gorszy niż w wolnossącym 2,0 - więc tak, liczy się, może nie konie a zgubione Nm. Jak obrotomierz przechodzi 3k to już problemu z brakiem mocy nie ma :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2019 o 19:38, Skodziarz napisał:

 

Jak wszystko w Subaru - standardowy 20 lat temu :) 

W szyberdachach, z uwagi na powszechnie dziś wytwarzany w samochodach mikroklimat, któremu wszelkie otwory (mówię o automatycznej klimatyzacji - im mniej włączana, tym więcej z nią problemów) szkodzą, w tej chwili już nie o otwieranie, a o doświetlenie chodzi - więc im powierzchnia większa tym lepiej.

A Subaru jak w latach 90tych robi malutki otworek - mogli sobie darować. Na niektórych rynkach wersji z szyberdachem w ogóle nie sprzedają, bo nikt by z takim nie kupował :) Za to na przykład w USA jest to praktycznie obowiązkowy element samochodu - co rynek to obyczaj.

Pozwól że się z Tobą nie zgodzę , wg mnie dach panoramiczny to przerost formy nad treścią w 500-ce takowe cudo mam z tą różnicą że zasłona jest zrobiona z siateczki i gdy jest złożona to nieźle daje po oczach (ok czasami to przyjemne tak odsłonić sobie to okno dachowe - ale to czasami to może było z trzy cztery razy ) a gdy jest zasłonięta to dopiero daje po oczach przez tą cholerną siatkę - moim skromnym zdaniem szyberdach jak najbardziej ale tylko w swojej klasycznej wielkości ( swoją drogą różnica pomiędzy Civiciem X sedan i hatchback polega na tym że w tym pierwszym szyberdach nie skrzypi - zgadnijcie dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aflinta napisał:

Jakiś dłuższy czas Subaru też tak umie :) Ogólnie nie zauważam wpływu klimatyzacji na dynamikę XV, za to w Legacy przy jeździe na próbach czasowych wyłączanie klimatyzacji to był element procedury startowej :D

czyli coś tam jednak w II gen zmienili bo u m nie niestety przed manewrem wyprzedzania również klimę wyłączam bo bez tego auto jedzie wyraźnie gorzej z włączonym AC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...