moominko Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 @keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 13 minut temu, moominko napisał: @keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół. Od maja 5W30. No właśnie do 110*C bym dopuszczał. Powyżej mnie zaniepokoiło, ale tak jak piszesz, jest to chwilowe i temp leci w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Godzinę temu, moominko napisał: @keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół. Potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Po kilkunastoletnich (amatorskich, żebym znowu nie został odpytany o poprawność metody badawczej) obserwacjach klimatu w Polsce dochodzę do wniosku, że 5W40 albo nawet i 10W50 w silnikach benzynowych to dobry wybór. W dieslu 5W30 albo i 0W30 może dać równie dobre efekty, w szczególności gdy pojazd jest używany tam gdzie ujemne temperatury utrzymują się często a silnik jest odpalany nieczęsto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 12 minut temu, Szürkebarát napisał: Po kilkunastoletnich (amatorskich, żebym znowu nie został odpytany o poprawność metody badawczej) obserwacjach klimatu w Polsce dochodzę do wniosku, że 5W40 albo nawet i 10W50 w silnikach benzynowych to dobry wybór. W dieslu 5W30 albo i 0W30 może dać równie dobre efekty, w szczególności gdy pojazd jest używany tam gdzie ujemne temperatury utrzymują się często a silnik jest odpalany nieczęsto. 0W40 to chyba optymalne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 11 godzin temu, Blixten napisał: T.T.T.M. 19 godzin temu, keyman napisał: Jaką temperaturę silnika rejestrujecie w swoich XV? U nas przy jeździe (w temp 25-30*) po drogach krajowych jest takie 100-103*, natomiast przy 140km/h pod wiatr i moze lekko pod górę miałem 109-111*. Tu pojawia się niepewność, post i pytanie do Was. Bądź spokojny, u mnie podobnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 2 godziny temu, Karas napisał: 0W40 to chyba optymalne rozwiązanie. Optymalne rozwiązanie to coś takiego jak uniwersalne narzędzie, które zawsze będzie gorsze od specjalistycznego narzędzia. Od Bałtyku do Tatr niby mamy ten sam klimat ale w praktyce tak nie jest, bo i w kierunku od Odry do Bugu już jest inaczej. A od wielu lat obecne wtargnięcia powietrza zwrotnikowego, pozwalają zalewać silniki olejem o wyższej lepkości w wyższych temperaturach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) 28 minut temu, Szürkebarát napisał: Optymalne rozwiązanie to coś takiego jak uniwersalne narzędzie, które zawsze będzie gorsze od specjalistycznego narzędzia. niestety coś za coś dokładnie takim "uniwersalnym narzędziem jest XV" Czyli średnie we wszystkich kategoriach ale łączy cechy wielu aut ( terenówki, kompakta, auta rodzinnego i sportowego ) ... Od lat XV zalewam 0w40 i jest git a i ubytków oleju nie zauważam. Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 7 godzin temu, keyman napisał: Od maja 5W30. No właśnie do 110*C bym dopuszczał. Powyżej mnie zaniepokoiło, ale tak jak piszesz, jest to chwilowe i temp leci w dół. przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 14 godzin temu, Blixten napisał: T.T.T.M. 37 minut temu, Karas napisał: przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem 4 minuty temu, yarthecat napisał: Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić? czyli STM, Blixten miał rację Myślę, że powyżej 120*C należy jednak zdjąć nogę z gazu. Dzięki za odpowiedzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) 43 minuty temu, yarthecat napisał: Godzinę temu, Karas napisał: przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić? 37 minut temu, keyman napisał: Myślę, że powyżej 120*C należy jednak zdjąć nogę z gazu. Dzięki za odpowiedzi. wszystko zależy od oleju na jakim smigacie. Jeżeli na 0w20 to bym się martwił, przy Xw30 mniej a przy Xw40 czy Xw50 (imo przerost tresci nad formą ) nie ma co się przejmowac Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Klimat klimatem a ja jednak wziąłbym pod uwagę założenia konstruktorów co do lepkości oleju... Przy okazji zwróćcie uwagę, że oleje 5W30 potrafią mieć bardzo różne lepkości przy 100stC. Nie na darmo jednak jest klasyfikacja ACEA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 W dniu 27.06.2019 o 21:21, Karas napisał: przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem To XV tak szybko poleci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 6 minut temu, MaMis napisał: To XV tak szybko poleci? 2,0 powinien bez problemu. 1,6... Impreza dała radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 3 minuty temu, aflinta napisał: 10 minut temu, MaMis napisał: To XV tak szybko poleci? 2,0 powinien bez problemu. 1,6... Impreza dała radę Ile tam mamy w instrukcji 1,6? 176 km/ godz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 3 godziny temu, MaMis napisał: To XV tak szybko poleci? z palcem w uchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 1 minutę temu, Karas napisał: z palcem w uchu 180 spokojnie - 200 ciezko ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 3 godziny temu, bmbm napisał: 180 spokojnie - 200 ciezko ;/ Długo na to czekałem, ale mój poleciał 200 na A1. Było tak głośno, że nie słyszałem wcale silnika 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 26 minut temu, Blixten napisał: Długo na to czekałem, ale mój poleciał 200 na A1. Było tak głośno, że nie słyszałem wcale silnika co prawda mam I gena ale silnik i masa podobne. 200 licznikowe "idzie" Co prawda napędza się do tej predkosci inaczej bo skrzynia manulana-czyli kazdy bieg do odcinki ale II gen przy sprzyjających wiatrach też powinien dac rade. Co do głośnosci - każdy XV to pucha na kołach więc nie ma co liczyc na jakikolwiek komfort prz takich predkosciach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 U mnie (I gen.) 200 się zdarzało, natomiast przy dłuższej jeździe z prędkością 180 przy wysokiej temperaturze powietrza zapalała się kontrolka temperatury oleju w CVT i trzeba było zwalniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) 8 minut temu, PRIMAR napisał: U mnie (I gen.) 200 się zdarzało, natomiast przy dłuższej jeździe z prędkością 180 przy wysokiej temperaturze powietrza zapalała się kontrolka temperatury oleju w CVT i trzeba było zwalniać. Ja jechałem 200 tylko przez parę minut, ale było to wystarczająco długo żeby śmignąć obok kliku Audi, VW i BMW i zobaczyć ich zdziwione miny. Edytowane 29 Czerwca 2019 przez Blixten 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 (edytowane) Jeśli ktoś ma ochotę na lekturę ostatniego wydania OffRoad. Merytorycznie kompletne dno. Ani słowa o ES i masę błędów w tekście. Osobiście zaczyna mnie drażnić brak dynamiki przy prędkościach 130–150 w zakresie obrotów 2-4tys jak i marne wygłuszenie. Edytowane 7 Lipca 2019 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 7 minut temu, MaMis napisał: Osobiście zaczyna mnie drażnić brak dynamiki przy prędkościach 130–150 w zakresie obrotów 2-4tys jak i marne wygłuszenie. Silnik wolnossacy żeby dynamika była musisz krecic pod czerwone pole. Masz manetki więc w czym problem? Masz tego XV z 2.0 czy 1,6? . Oddaj do zakładu Car Audio , wygłuszą matami i problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 24.06.2019 o 18:10, moominko napisał: Myślę, że powinieneś pytać nie tu ale na jakimś forum caravaningowym. BO tu każdy Ci napisze 1400kg Dopytałem na innym forum znawców tematu. Pomino zapisu w dowodzie 1400 kg radzą przyczepę z DMC max 1200 kg. W brew pozorom jest sporo przyczep na rynku mieszczących się w tej masie dla 4 a czasami 5 osób. Takie same ciężary targają cytowanym wyżej S-Cross. Edytowane 7 Lipca 2019 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się