Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Zyzol napisał:

A to jakim cudem, skoro podział miał wynosić 60:40 i w miarę potrzeby zmieniać się do 50:50?

A skąd tą informację wziąłeś? 60:40 to jest domyślny podział momentu. Do tego elektronika sterująca może regulować moc przekazywaną na pojedyncze koło, nawet nie na oś, w zakresie do 95% (co wynika z konstrukcji sprzęgła, które nigdy w pełni nie wysprzęgla :D ), co ponoć (tak wynikało z analizy w tym filmiku), robi bardzo często. W zasadzie, na suchej, prostej drodze wychodziło, że Subaru to przednionapędówki :hi:

Mowa oczywiście o wersji z CVT, skrzynia manualna ma zupełnie inną konstrukcję napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Szanuję odmienne opinie, ale jak na mój gust za dużo jest tego narzekania., które do niczego nie prowadzi. 

Pewne rzeczy odkrywa się w miarę użytkowania :) Kolega @ovi jeździł po Aplach 1.6 w śniegu i jest zadowolony, a ja jeździłem w słoneczku  i jestem zdecydowanie miej zadowolony ;) (na pewno tym autem na taki wypad już nie pojadę). Kolega @ovi skończył wyprawę ze spalaniem 6,9, a Subariadowa załoga prowadząca dosiadająca XV 1.6 (kolor identyczny, więc jego wpływ pominiemy ;) ) miała 8.8. Dla porównania - ja skończyłem ze średnim wynikiem 8.3

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Skodziarz napisał:

A skąd tą informację wziąłeś? 60:40 to jest domyślny podział momentu. Do tego elektronika sterująca może regulować moc przekazywaną na pojedyncze koło, nawet nie na oś, w zakresie do 95% (co wynika z konstrukcji sprzęgła, które nigdy w pełni nie wysprzęgla :D ), co ponoć (tak wynikało z analizy w tym filmiku), robi bardzo często. W zasadzie, na suchej, prostej drodze wychodziło, że Subaru to przednionapędówki :hi:

Mowa oczywiście o wersji z CVT, skrzynia manualna ma zupełnie inną konstrukcję napędu.

 

To zapodaj konkretny link do filmiku. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

16 minut temu, Zyzol napisał:

A to jakim cudem, skoro podział miał wynosić 60:40 i w miarę potrzeby zmieniać się do 50:50?

Też mi się wydaje dziwne to co pisze forumowicz @Skodziarz ale w szczególnych okolicznościach wartości momentu obrotowego mogą chwilowo ulegać zmianie w zakresie do 90 lub może i 95% na jedną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat ze strony https://www.subaru.pl/tech-symmetricalawd.html :

 

Aktywny podział momentu napędowego ACT-4
Jest to system napędu AWD opracowany wyłącznie dla czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów wyposażonych w tryb manualny, oraz do skrzyń bezstopniowych Lineartronic. W rozwiązaniu tym nie stosuje się centralnego mechanizmu różnicowego. System przenosi moment napędowy bezpośrednio do przedniego dyferencjału, oraz przy użyciu wielopłytkowego mokrego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie (MP-T – Multi Plate Transfer), do wału napędowego biegnącego do tylnego dyferencjału. W większości zastosowań podstawowy podział momentu wynosi 60% dla osi przedniej i 40% dla osi tylnej. Czujniki nieustannie monitorują zmiany przyczepności/obrotów przednich i tylnych kół, położenie pedału gazu, użycie hamulca i skręt kierownicy, a sterownik na tej podstawie kontroluje pracę elektromagnetycznego zaworu dostarczającego olej do siłownika sprzęgła. W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). Ten rodzaj napędu AWD pozwala aktywnie stabilizować ruch pojazdu, a w razie potrzeby, dla zmniejszenia oporów, zmniejszać udział napędu tylnego..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bmbm napisał:

 

To zapodaj konkretny link do filmiku. 

Nie chce mi się tego szukać, ale wziąłem go z tego forum (znaczy SIP, nie konkretnie XV) :) - był taki długaśny wątek na temat działania 4x4 w Subaru i ktoś wrzucał link do tego filmu... Przynajmniej tak mi się wydaje, bo przed zakupem sporo grzebałem na temat tego, jak to 4x4 właściwie działa ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skodziarz

Ferment, bo powołujesz się na jakiś filmik, który może mocno wpłynąć na dyskusję, ale nie podajesz jaki. 

Bzdury, bo skoro nie podałeś źródła, to co napisałeś tak traktuję. 

Edytowane przez bmbm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bmbm napisał:

Bzdury, bo skoro nie podałeś źródła, to co napisałeś tak traktuję. 

łap ( chyba pewniejszego źródła nie znajdziesz ) 

http://media.subaru.com/pressrelease/580/123/subaru-offers-four-versions-symmetrical-all-wheel-drive

cytuje:  Slippage at the front or rear wheels causes torque to transfer (up to 100%) to the opposite set of wheels. 

Inaczej w pewnych warunkach twoje auto moze byc przednio lub tylnio napedówką ;) Co mnie zdziwiło ta sama informacja widnieje przy autach ze skrzynia manualna przy czym dla aut z viskoza standardowy rozdział momentu to 50:50 , dla cvt zalezy od warunków drogowych...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karas napisał:

łap ( chyba pewniejszego źródła nie znajdziesz ) 

http://media.subaru.com/pressrelease/580/123/subaru-offers-four-versions-symmetrical-all-wheel-drive

cytuje:  Slippage at the front or rear wheels causes torque to transfer (up to 100%) to the opposite set of wheels. 

Inaczej w pewnych warunkach twoje auto moze byc przednio lub tylnio napedówką ;)

Wyżej masz po polsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Tylnonapędowym nie będzie, bo maksymalnie spięcie sprzęgła daje podział 50:50.

szkoda - bączka nie zakręcisz

1 godzinę temu, Blixten napisał:

Zdążyłem zauważyć, ze nie dotarło :biglol:

szkoda ze nie użyłeś jeszcze mniejszej czcionki byłoby bardziej czytelne B) A ktoś zna te warunki kiedy przekazuje moment tylko na przednią oś? Bo może faktycznie ktoś w Subaru pomyślał i jest to rzeczywiscie "inteligentny napęd " który imo byłby fajną sprawą w takim XV

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Michał W. napisał:

Ja to rozumiem tak, że standardowo jest na przód 60 % momentu obrotowego a rośnie on wtedy gdy tył traci przyczepność i na odwrót maleje gdy przód się ślizga.

Przepraszam, że tak wprost zapytam - a jak jest gdy prawy bok traci przyczepność a lewy ją ma? Bo w transporterze SKOT, którym trochę pojeździłem po poligonie, to się blokowało mechanizmy różnicowe z przodu i tyłu i wóz szedł naprzód. Było ok tyle, że do zmiany kierunku jazdy trzeba było krzepy.

Edytowane przez Szürkebarát
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

W pewnych warunkach jednak będzie:

 

Link wypowiedź Dyrekcji

To jest raczej pewne uproszczenie, bo nie da się odłączyć przedniej osi bez odpięcia reszty napędu - tył ma osobne sprzęgło w skrzyni, ale przód jest spinany na głównym sprzęgle bezpośrednio z silnikiem. Tak więc przy pełnym spięciu mamy 50:50, ale ponieważ przód i tak się ślizga i prawie nic nie przenosi, to faktycznie moc przenoszona na podłoże jest tylko za pomocą tylnych kół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MaMis napisał:

Dlaczego nowy Legacy nie będzie oferowany w UE - nie można wpakować do niego jakiegoś e-boksera. Wg mnie to auto jest genialne ( przynajmniej tak wyglada). Wg mnie troszkę olali rynek europejski i nie ma co dorabiać setek wytłumaczeń. 

Dorabiać wytłumaczeń rzeczywiście nie ma sensu, ale warto być świadomym, że wprowadzenie nowego modelu na dany rynek to sporo większe koszty niż załadowanie kontenerowca i wysłanie go czierez okiean.

Jeśli prognozowana sprzedaż nie będzie zbyt duża, to "mały" producent nie ryzykuje poszerzania oferty. Nie robią nam przecież na złość (w przeciwieństwie do UE :twisted:).

Edytowane przez Kambol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ovi napisał:

tak jak kolega @ketivv przedstawił sprzedaż na poszczególnych rynkach to jeśli chcecie mieć auto z turbo to są dwie opcje do wyboru: wyprowadzka poza EU albo ściąganie używki z zagranicy.

 

XV czy Imprezy z silnikiem turbo w obecnej budzie nie ma na żadnym rynku

 

to nie wina "złej UE" tylko decyzja Subaru b widocznie z takimi silnikami te auta się sprzedają w USA najlepiej a Subaru na tym wystarczająco dobrze zarabia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...