lukass Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Ja też zastanawiam się nad zmianą na 215/65/17 i wtedy felgi z ET38 do FXT, wybór opon i felg homologowanych jest na rynku żałosny. Może macie więcej szczęścia ale mi udało się znaleźć tylko dwa lub trzy modele felg o zalecanym wymiarze. Poza tym myślę jednak że na zimę węższe opony lepiej się spiszą. Zastanawiam się tylko na co wpływa brak homologacji do modelu. Ubezpieczyciele raczej nie robią z tym problemów , na gwarancję to też nie wpływa. więc może lepiej kierować się rozsądkiem niż sztywnymi wytycznymi Subaru 215/65R17 praktycznie niewiele poprwai w stosunku do 225/60R17 a wybór opon prawie żaden. W 225/60/17 da się wybrac naprawde dobrą oponę. Dobrych felg 7x17 z ET z zakresu 40-50 i homologacją producenta felg do Forka SJ tez jest całkiem sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 No fakt z oponami 215 nie ma zbyt wielkiego wyboru ale co do felg też szału nie ma szczególnie że nie chcialbym wydac wiecej niż 500PLN za felgę . Czy potrzeba jakiejś konkretnej homologacji do subaru czy wystarczy że felga będzie właściwych wymiarów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Czy potrzeba jakiejś konkretnej homologacji do subaru czy wystarczy że felga będzie właściwych wymiarów? Kolego - mądrej odpowiedzi nie ma - z certyfikatem czy homologacją, bo nawet tu zgodności nie ma, a wielu sprzedawców twierdzi, że w Polsce nie ma obowiązku homologowania felgi do auta. W każdym razie kieruj się rozsądkiem, są renomowani producencie typu DOTZ, ATZ czy Ronal (polskie fabryki, ponoć jedne z najlepszych na świecie) i są tzw. "noł nejmsy", no i oczywiście są felgi oryginalne. Wybór należy do Ciebie. Niestety wiem, że chyba nie wiele wniosłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) Jeżdżę od kilku zim, różnymi autami na oponach Nokian i do swojego Forysia również takie kupiłem 225/60 R17. Swoją drogą nie mogę doczekać się zimy, bo to moje pierwsze auto z napędem 4x4 Udało się też kupić na znanym portalu aukcyjnym felgi na zimę. Edytowane 23 Września 2014 przez cewie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subcharles Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) Jeżdżę od kilku zim, różnymi autami na oponach Nokian i do swojego Forysia również takie kupiłem 225/60 R17. Swoją drogą nie mogę doczekać się zimy, bo to moje pierwsze auto z napędem 4x4 Udało się też kupić na znanym portalu aukcyjnym felgi na zimę. No tak. Pierwsza zima z Subaru to naprawdę fajne doświadczenie. Trakcją i przyspieszaniem na śniegu auto bije na głowę prawie wszystko co porusza się po drogach. Tylko uwaga na hamowanie .... z AWD dziecinnie łatwo przyspieszyć na śniegu do 100 km/h, wyhamować już niekoniecznie.... Choć obyło sie bez dzwonów i stłuczek, to jednak to była główna nauka jaką wyniosłem z mojej pierwszej zimy z Foresterem ;-) . Oj bywało gorąco ... Co do opon - także używam zimówek Nokiana. Sprawują się doskonale. Edytowane 25 Września 2014 przez subcharles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Wie ktoś, coś n/t modelu Nokiana W+ ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Podobno idealny kompromis między trasą, a zaśnieżonymi, lokalnymi dróżkami. To jest opinia mojego "gumownika". Tak, czy inaczej stwierdził, że na zimę tylko Nokian. Toteż idąc jego radą zamówiłem u niego opony bieżnikowane Podobno w nasze (południowe/podhalańskie) warunki świetne. Wzór Michelin Uprzednio jeździłem na Falkenach (215/60 R16) i za żadne skarby ich nie polecę. Na pewno zdam relację jak sprawuje się ogumienie dla tzw. ubogich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Waham się pomiędzy Nokian W+ Uniroyal MS 77 a Bridgestone LM32 roz.225/45R17 WRX GH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Miałem kiedyś poprzednie Uniroyale i byłem z nich zadowolony. Wysłane z mojego Nexus 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maddox84 Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 (edytowane) No to może i mi ktoś podpowie. Poszukuję opon na zimę w rozmiarze 205/70/15 (takie mam letnie). Obecnie waham się pomiędzy: 1) Continental ContiCrossContact Winter - 390 PLN 2) Nokian WR D3 - 370 PLN (tutaj jedyne co mnie martwi to że oponeo pokazuje je jako opony do samochodów osobowych) Samochód jak w opisie: Forester SG 125 KM Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo). Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe? Swego czasu w Astrze G miałem Continentale ale TS 850 i w sumie nie mogłem narzekać. Edytowane 28 Września 2014 przez maddox84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 (edytowane) no dobra przyznaje się bez bicia kupiłem jednak: Bridgestone Blizzak DM-V1 99R (z rantem ochronnym na felgę). czas pokaże czy to był dobry wybór. Edytowane 29 Września 2014 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo). (..) Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe? Ja poległem kiedyś na Nokianach w kopnym śniegu. Po zasięgnięciu opinii w Internecie i w sklepie z oponami dowiedziałem się, że Nokian to opony typowo szosowe i do prawdziwego sniegu nie są polecane. Teraz mam Vredesteiny i widzę zdecydowaną różnicę na korzyść na śniegu i na niekorzyść na autostradzie. Ale to drugie mi nie przeszkadza, bo na takie drogi wyjeżdżam rzadko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 A ja z kolei z Nokianami mam zupełnie przeciwne doświadczenia. W śniegu nie do pobicia, na szosie poprawne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo). (..) Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe? Ja poległem kiedyś na Nokianach w kopnym śniegu. Po zasięgnięciu opinii w Internecie i w sklepie z oponami dowiedziałem się, że Nokian to opony typowo szosowe i do prawdziwego sniegu nie są polecane. Teraz mam Vredesteiny i widzę zdecydowaną różnicę na korzyść na śniegu i na niekorzyść na autostradzie. Ale to drugie mi nie przeszkadza, bo na takie drogi wyjeżdżam rzadko. Ja z kolei mam podobne doświadczenia z Nokian WR A3 215/55/17, jazda szosowa, deszcz, super, a na śniegu poprawnie ale bez szału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Diabeł tkwi w szczególach - znaczy się modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 U mnie Forester jeździ na "Goodyear UG 8 Performance" jak na razie jestem zadowolony, ciche, dobre na śliskim w dużym śniegu za bardzo nie testowałem ten co mi się trafił nie był przeszkodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maddox84 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 No to wybór padł jednak na Continentale. Nie zawiodły mnie w Astrze więc mam nadzieję, że nie zawiodą mnie w Szuwarku Dzisiaj wymienione, dam znać jak się spisują w sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Czy do Forestera SG 2.5xt wejdą opony o rozmiarze 215/60/17? Nic nie będzie ociecierać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Trochę duża średnica ... o ponad 2 cm, czyli promień o ponad 1 cm. Ocierać nie powinna, choć będzie pewnie kilka mm od amortyzatora ... Z przeliczeń lepiej pasuje 215/55R17 ew. 225/50R17 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 A ja z kolei z Nokianami mam zupełnie przeciwne doświadczenia. W śniegu nie do pobicia, na szosie poprawne IOstatnio czytałem szczegółowy test opon zimowych w 'Motorze'. Słuszne masz spostrzeżenia - testy wykazały, że Nokiany są rewelacyjne właśnie i przede wszystkim na śniegu, dobre są równiez na suchej nawierzchni. Gorzej niestety radzą sobie na mokrym. W sumie Nokiany zajęły w tescie druga lokatę, ale trzeba dodać, ze na śniegu i błocie są nie do pobicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Panowie (i Panie) chce zapytac doswiadczonych w temacie.... poszukuje czegos na zime. Na stanie mam 2 kpl. zimowek u siebie w rozmiarze 215/65/R16. Rozmyslam czy kupic do tych gum felge alu czy stalowa? w przednionapedowkach wszystcy na zime polecaja stalowki, jak to jest w 4WD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 O ile nie uderzysz felgą bokiem o krawężnik podczas "bączków" na mrozie to bierz te, na które Cię stać i które Ci się bardziej podobają. Przy uderzeniu jednak zimne aluminium jest kruche i mi felga się wykruszyła (do wyrzucenia) - stalowa pewne by się wgięła ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 powiem tak..... na wiosne czeka mnie zona rozbudowa domu a wczesniej slub. Liczy sie kazde 100-200 zl. zaoszczedzone alu bardzoiej efektownie wyglada, stal praktyczniejsza co powiecie na ten felunek i ofelunek? - felgi http://allegro.pl/felgi-vw-audi-skoda-seat-16-5x100-idealne-i4721925667.html - kolpaki http://allegro.pl/kolpaki-sail-g-16-subaru-impreza-forester-70-i4655286388.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Jak liczy sie kazdy grosz to po co Ci kolpaki??? Mi osobiscie ladny i zadbany (bez rdzy) czarny stalak bardziej lezy niz kolpaczek ktory i tak Ci odpadnie jezeli nie przymocujesz go trytkami ( albo szybko znajdzie amotora cudzej wlasnosci ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) powiem tak..... na wiosne czeka mnie zona rozbudowa domu a wczesniej slub. Liczy sie kazde 100-200 zl. zaoszczedzone alu bardzoiej efektownie wyglada, stal praktyczniejsza co powiecie na ten felunek i ofelunek? - felgi http://allegro.pl/felgi-vw-audi-skoda-seat-16-5x100-idealne-i4721925667.html - kolpaki http://allegro.pl/kolpaki-sail-g-16-subaru-impreza-forester-70-i4655286388.html Jak widzę to otwór centrujący jest o 1mm większy niż Subaru, niewielka różnica ale nie wiem czy nie będziesz musiał kupić jeszcze pierścieni centrujących? Kwestie estetyczne przy stalówkach można chyba pominąć milczeniem Jak liczy sie kazdy grosz to po co Ci kolpaki??? Mi osobiscie ladny i zadbany (bez rdzy) czarny stalak bardziej lezy niz kolpaczek ktory i tak Ci odpadnie jezeli nie przymocujesz go trytkami ( albo szybko znajdzie amotora cudzej wlasnosci ) Ja bym wziął kołpaki, dla mnie goła felga stalowa wygląda beznadziejnie, a po 2-3 latach jak chwyci trochę rdza to już tragedia. Do tego kołpak osłania chociaż trochę piastę koła i końcówki szpilek (jeżeli są nakrętki przelotowe). Miałem kołpaki przez 6 lat, bez trytytek i trzymały się porządnie Edytowane 27 Października 2014 przez GREGG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się