Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też zastanawiam się nad zmianą na 215/65/17 i wtedy felgi z ET38 do FXT, wybór opon i felg homologowanych jest na rynku żałosny. Może macie więcej szczęścia ale mi udało się znaleźć tylko dwa lub trzy modele felg o zalecanym wymiarze. Poza tym myślę jednak że na zimę węższe opony lepiej się spiszą. Zastanawiam się tylko na co wpływa brak homologacji do modelu. Ubezpieczyciele raczej nie robią z tym problemów , na gwarancję to też nie wpływa. więc może lepiej kierować się rozsądkiem niż sztywnymi wytycznymi Subaru

215/65R17 praktycznie niewiele poprwai w stosunku do 225/60R17 a wybór opon prawie żaden. W 225/60/17 da się wybrac naprawde dobrą oponę.

 

Dobrych felg 7x17 z ET z zakresu 40-50 i homologacją producenta felg do Forka SJ tez jest całkiem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt z oponami 215 nie ma zbyt wielkiego wyboru ale co do felg też szału nie ma szczególnie że nie chcialbym wydac wiecej niż 500PLN za felgę . Czy potrzeba jakiejś konkretnej homologacji do subaru czy wystarczy że felga będzie właściwych wymiarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy potrzeba jakiejś konkretnej homologacji do subaru czy wystarczy że felga będzie właściwych wymiarów?

 

Kolego - mądrej odpowiedzi nie ma - z certyfikatem czy homologacją, bo nawet tu zgodności nie ma, a wielu sprzedawców twierdzi, że w Polsce nie ma obowiązku homologowania felgi do auta.

W każdym razie kieruj się rozsądkiem, są renomowani producencie typu DOTZ, ATZ czy Ronal (polskie fabryki, ponoć jedne z najlepszych na świecie) i są tzw. "noł nejmsy", no i oczywiście są felgi oryginalne. Wybór należy do Ciebie. Niestety wiem, że chyba nie wiele wniosłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od kilku zim, różnymi autami na oponach Nokian i do swojego Forysia również takie kupiłem 225/60 R17. Swoją drogą nie mogę doczekać się zimy, bo to moje pierwsze auto z napędem 4x4

Udało się też kupić na znanym portalu aukcyjnym felgi na zimę.

post-16194-0-02269700-1411505867_thumb.jpg

Edytowane przez cewie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od kilku zim, różnymi autami na oponach Nokian i do swojego Forysia również takie kupiłem 225/60 R17. Swoją drogą nie mogę doczekać się zimy, bo to moje pierwsze auto z napędem 4x4

Udało się też kupić na znanym portalu aukcyjnym felgi na zimę.

No tak. Pierwsza zima z Subaru to naprawdę fajne doświadczenie. Trakcją i przyspieszaniem na śniegu auto bije na głowę prawie wszystko co porusza się po drogach. Tylko uwaga na hamowanie .... z AWD dziecinnie łatwo przyspieszyć na śniegu do 100 km/h, wyhamować już niekoniecznie.... Choć obyło sie bez dzwonów i stłuczek, to jednak to była główna nauka jaką wyniosłem z mojej pierwszej zimy z Foresterem ;-) . Oj bywało gorąco ... Co do opon - także używam zimówek Nokiana. Sprawują się doskonale.

Edytowane przez subcharles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno idealny kompromis między trasą, a zaśnieżonymi, lokalnymi dróżkami. To jest opinia mojego "gumownika". Tak, czy inaczej stwierdził, że na zimę tylko Nokian. Toteż idąc jego radą zamówiłem u niego opony bieżnikowane  :P  Podobno w nasze (południowe/podhalańskie) warunki świetne. Wzór Michelin ;)

Uprzednio jeździłem na Falkenach (215/60 R16) i za żadne skarby ich nie polecę.

Na pewno zdam relację jak sprawuje się ogumienie dla tzw. ubogich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może i mi ktoś podpowie. Poszukuję opon na zimę w rozmiarze 205/70/15 (takie mam letnie). Obecnie waham się pomiędzy:

1) Continental ContiCrossContact Winter - 390 PLN

2) Nokian WR D3 - 370 PLN (tutaj jedyne co mnie martwi to że oponeo pokazuje je jako opony do samochodów osobowych)

 

Samochód jak w opisie: Forester SG 125 KM

Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo).

 

Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe?

 

Swego czasu w Astrze G miałem Continentale ale TS 850 i w sumie nie mogłem narzekać.

Edytowane przez maddox84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo).

(..)

Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe?

Ja poległem kiedyś na Nokianach w kopnym śniegu. Po zasięgnięciu opinii w Internecie i w sklepie z oponami dowiedziałem się, że Nokian to opony typowo szosowe i do prawdziwego sniegu nie są polecane. Teraz mam Vredesteiny i widzę zdecydowaną różnicę na korzyść na śniegu i na niekorzyść na autostradzie. Ale to drugie mi nie przeszkadza, bo na takie drogi wyjeżdżam rzadko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Warunki użytkowania: Głównie trasa i miasto, duży jednak nacisk kładę na trakcję na kopnym i ubitym śniegu (parkingów u mnie nie odśnieżają zbyt ochoczo).

(..)

Obecnie skłaniam się ku Nokianom, dobry to wybór biorąc pod uwagę powyższe?

Ja poległem kiedyś na Nokianach w kopnym śniegu. Po zasięgnięciu opinii w Internecie i w sklepie z oponami dowiedziałem się, że Nokian to opony typowo szosowe i do prawdziwego sniegu nie są polecane. Teraz mam Vredesteiny i widzę zdecydowaną różnicę na korzyść na śniegu i na niekorzyść na autostradzie. Ale to drugie mi nie przeszkadza, bo na takie drogi wyjeżdżam rzadko.

 

Ja z kolei mam podobne doświadczenia z Nokian WR A3 215/55/17, jazda szosowa, deszcz, super, a na śniegu poprawnie ale bez szału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

 

A ja z kolei z Nokianami mam zupełnie przeciwne doświadczenia. W śniegu nie do pobicia, na szosie poprawne :)
IOstatnio czytałem szczegółowy test opon zimowych w 'Motorze'. Słuszne masz spostrzeżenia - testy wykazały, że Nokiany są rewelacyjne właśnie i przede wszystkim na śniegu, dobre są równiez na suchej nawierzchni. Gorzej niestety radzą sobie na mokrym. W sumie Nokiany zajęły w tescie druga lokatę, ale trzeba dodać, ze na śniegu i błocie są nie do pobicia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) chce zapytac doswiadczonych w temacie.... poszukuje czegos na zime. Na stanie mam 2 kpl. zimowek u siebie w rozmiarze 215/65/R16. Rozmyslam czy kupic do tych gum felge alu czy stalowa? w przednionapedowkach wszystcy na zime polecaja stalowki, jak to jest w 4WD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie uderzysz felgą bokiem o krawężnik podczas "bączków" na mrozie to bierz te, na które Cię stać i które Ci się bardziej podobają. Przy uderzeniu jednak zimne aluminium jest kruche i mi felga się wykruszyła (do wyrzucenia) - stalowa pewne by się wgięła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak..... na wiosne czeka mnie zona rozbudowa domu a wczesniej slub. Liczy sie kazde 100-200 zl. zaoszczedzone :D alu bardzoiej efektownie wyglada, stal praktyczniejsza 

co powiecie na ten felunek i ofelunek? :D 

 

- felgi

http://allegro.pl/felgi-vw-audi-skoda-seat-16-5x100-idealne-i4721925667.html

- kolpaki

http://allegro.pl/kolpaki-sail-g-16-subaru-impreza-forester-70-i4655286388.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak..... na wiosne czeka mnie zona rozbudowa domu a wczesniej slub. Liczy sie kazde 100-200 zl. zaoszczedzone :D alu bardzoiej efektownie wyglada, stal praktyczniejsza 

co powiecie na ten felunek i ofelunek? :D

 

- felgi

http://allegro.pl/felgi-vw-audi-skoda-seat-16-5x100-idealne-i4721925667.html

- kolpaki

http://allegro.pl/kolpaki-sail-g-16-subaru-impreza-forester-70-i4655286388.html

 

Jak widzę to otwór centrujący jest o 1mm większy niż Subaru, niewielka różnica ale nie wiem czy nie będziesz musiał kupić jeszcze pierścieni centrujących? Kwestie estetyczne przy stalówkach można chyba pominąć milczeniem  :biglol:

 

 

Jak liczy sie kazdy grosz to po co Ci kolpaki??? Mi  osobiscie ladny i zadbany (bez rdzy) czarny stalak bardziej lezy  niz kolpaczek ktory i tak Ci odpadnie jezeli nie przymocujesz go trytkami ( albo szybko znajdzie amotora cudzej wlasnosci )

 

Ja bym wziął kołpaki, dla mnie goła felga stalowa wygląda beznadziejnie, a po 2-3 latach jak chwyci trochę rdza to już tragedia. Do tego kołpak osłania chociaż trochę piastę koła i końcówki szpilek (jeżeli są nakrętki przelotowe). Miałem kołpaki przez 6 lat, bez trytytek i trzymały się porządnie

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...