Jump to content

mechanik

Użytkownik
  • Posts

    4219
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

mechanik last won the day on June 8 2020

mechanik had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Wrangler JLU MY18,
    Wrangler JK V6 3.6 MY16;

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mechanik's Achievements

..:: Forumus maximus ::..

..:: Forumus maximus ::.. (8/13)

1.1k

Reputation

  1. Subaru Forester Wilderness. Co by nie mówić na pewno fajniej będzie wyglądał i nareszcie silnik na który to auto zasługuje czyli FA24 z Ascenta, 260 KM. Lubię jak auta mają swoje ciekawe edycje. https://www.autoevolution.com/news/2022-subaru-forester-wilderness-off-road-trim-level-teased-166567.html
  2. Reszta stosuje zasadę: "jeśli wszystkie sposoby zawiodą zajrzyj do instrukcji"
  3. mechanik

    SUBARU XV

    Z powyższego wynika, że jestem na Forum Subaru, w wątku o Subaru, więc defacto możemy bardziej koncentrować się na tej marce. Natomiast jeśli chodzi o marketing, to myślę że nie odkrywam Ameryki, powyższym stwierdzeniem. Na filmach czy to Duster, Skoda, Subaru, Defender, Wrangler przejeżdża się wszystko za pierwszym razem. Więcej, prezentacja możliwości dziennikarzom odbywa się przy pokonywaniu przeszkód które są przygotowane i auta pokonują je swobodnie. W realu tak nie jest, przeszkodę można pokonać na kilka razy, bądź z pomocą (innych bądź wyciagarki). Filmik który ostatnio oglądałem znajduje się w wątku o Outbacku zdaje się - pokazuje Wilderness. Ale niech będzie pierwszy z brzegu, tym razem XV Teraz na czoło w promocji wychodzi nowy suv Defender mianowany przez producenta terenówką.
  4. mechanik

    SUBARU XV

    Pisałem że jednemu sięga po klamki innemu do progów. Pisałem też że w XV wycieraczki znajdują się w okolicach progów porządnie zmotanej rerenówki. Spotkałem Wranglera TJ z liftem około 6 cali, koła około 40 cali - progi na poziomie podszybia w XV. Mój ma progi na wysokości kolan mniej więcej, połowa drzwi w XV pewnie.
  5. mechanik

    SUBARU XV

    Napisałem: Chodzi oczywiście o przejechanie wcześniej sprawdzonej i przygotowanej pod auto trasy. Ludzie nie posiadający dostatecznej wiedzy technicznej lub doświadczenia (albo jednego i drugiego) mają przez to złe wyobrażenie o możliwościach swojej maszyny. Chciałbym podkreślić, że nie piszę tu tylko o Subaru. Proszę obejrzeć filmy z nowym Defenderem choćby, czy też z Wranglerem. Jeśli ktoś wierzy w to co widzi na ekranie.. Na filmie było tak: Skończyło się tak:
  6. mechanik

    SUBARU XV

    Uwaga, zawsze może skończyć się tak jak poniżej. Warto aby każdy miał świadomość co czyni. Filmy promocyjne pokazują zakrzywioną rzeczywistość offroadu, gdzie dana marka (tutaj Subaru) wszystko przejeżdża na raz, no i zawsze się udaje jak w filmach z Chuckiem Norrisem. Prawa fizyki zawieszają działanie lub stają się posłuszne "konsultacjom z inżynierami Subaru" received_330926191958421.mp4
  7. mechanik

    SUBARU XV

    Dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
  8. mechanik

    SUBARU XV

    Mowa tu była o silniku z horyzontalnym układem korbowym (bokser) i kwestii czysto teoretycznej przewagi tego rozwiązania, albowiem jest mnóstwo ultra sportowych marek, które tego rozwiązania nie posiadają. Kwestia braku wyobraźni u kierowcy (wynikająca z braku wiedzy technicznej, dość powszechne u kierowców) to temat na inny watek. Turbina jest bardzo gorąca, gwałtowna zmiana temperatury bardzo robi. Szkoda że tego typu wpisy czytają osoby dla których jest Pan autorytetem.
  9. mechanik

    SUBARU XV

    Całkowita zgoda. Nie można jednak stwierdzić że przykładowo RS3 czy RS4, Cayman, C63 zachowują się gorzej od aut z silnikiem z horyzontalnym układem korbowym. Oczywiście. Silnik spalinowy tłokowy najlepiej wyrownóważa liczba cylindrów. Moja V6 to nieosiągalny ideał kultury pracy dla silników Subaru które dane mi było używać (FB 20 i FA20). Obecnie równolegle używany silnik koncernu FCA 272 KM, nie różni się dźwiękiem i kulturą pracy (czytaj = brakiem kultury pracy) od boxerów. Tyle tylko że jest silniejszy i ma sporo wyższy moment obrotowy - to akurat wynika ze stosowania przez Subaru skrzyń CVT, które wysokich momentów po prostu nie lubią.
  10. mechanik

    SUBARU XV

    Nigdzie tego nie napisałem. Największą zaletą tego silnika jest jego ciekawa konstrukcja. Trochę jak z zegarkiem. Jeśli kupisz Omegę kwarcową versus zapłacisz kilka tysięcy więcej za wersję mechaniczną = nie otrzymasz zegarka dokładniejszego, natomiast na pewno z duszą. To składowa wielu czynników i elementów konstrukcji. AMG, RS to auta super sportowe, jednak boksera nie mają. Nie ma boxera Ferrari, Lambo, Maserati i wiele innych. Możnaby napisać że boxery mają fajny dźwięk, ale producent stwierdził że nie koniecznie jest to zaletą więc dźwięk ma jak zwykle R4, a nawet rzekłbym że gorzej i w górnych zakresach obrotów to przenikliwe błaganie o litość. Natomiast wkładanie boxerów, to na pewno fajna sprawa i powinna być w marketingu wykorztywana. Niestety pokusiłbym się o stwierdzenie, że wiele osób tak jak nie pozdrawia Subaru na drodze i dziwi się że ktoś mruga do nich światłami, tak nie wie co oznacza SAWD i co to jest ten boxer. Jak Mercedes swego czasu zlecił research wśród swoich klientów, okazało się że ci nie wiedzą na którą oś ma napęd ich auto.
  11. mechanik

    SUBARU XV

    Zgodnie z prawami fizyki gdy mucha usiądzie na betonowej płycie, betonowa płyta się odkształca. Nie zauważysz tego w praktyce, dlatego te wartości są uznane za pomijalne. Ps fajnie byłoby usłyszeć Twoje błyskotliwe uwagi choćby na wykładzie z wytrzymałości materiałów Wady nisko umieszczonego silnika łatwiej można zwauważyć w praktyce w terenie - ryzyko uszkodzeń silnika czy kuriozalnie umieszczonej turbiny, szybsze zanurzenie tych elementów w wodzie czy błocie.
  12. W tym filmie nie pada nawet jedno słowo. Natomiast pokazywane jest auto pokonujące wcześniej przygotowany tor.
  13. Materiał promocyjny. Szlak przejechany "n" razy wcześniej, tak jest na prezentacjach. Poza tym fajne auto, z bardzo fajnym pakietem stylistycznym, bo tak to trzeba traktować.
  14. Ale muszę przyznać, że teraz poniżej mocy którą mamy w autach (270-290 KM) nie chciałbym zejść. Jeśli będzie to hybryda to tym bardziej. Mój kolega kupił Julię Quadrifoglio Verde, więc nie jest tak, że nikt tego nie kupi. Są tacy, którzy kupią.
  15. Gratulacje zakupu. Oby radość utrzymywała się na stałym poziomie. Niech służy. Świnka widzę już jest.
×
×
  • Create New...