Jump to content

mechanik

Użytkownik
  • Content Count

    4073
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

mechanik last won the day on June 8 2020

mechanik had the most liked content!

Community Reputation

994 Wspaniały

About mechanik

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Wrangler JLU MY18,
    Wrangler JK V6 3.6 MY16;

Recent Profile Visitors

2438 profile views
  1. Szkoda że to auto się tak marnie krzyżuje i w efekcie unosi koła. Wykrzyż bardzo poprawia trakcję i ogromnie pomaga w terenie, dużo rzadziej potrzebne są wówczas blokady No ale niestety, tego się nie przeskoczy.
  2. Tym błotem sypnął prawy przód, tył stoi, napęd nie ma siły go ruszyć. Zbyt agresywny bieżnik i słaby napęd.
  3. Napęd jest przekazywany na obie osie, ale opór na tylnych kołach jest zbyt duży więc występuje poślizg na sprzęgle wielopłytkowym i w efekcie moment ofrzymuje tylko przód. Otwarty mechanizm różnicowy bez blokady sprawia, że kręci się tylko jedno koło. Zauważyłem że opony są dość agresywne, a napęd jest tak silny jak najsłabsze ogniwo. Opona trzyma, ale napęd nie ma siły jej obrócić. Aby pracował przód z tyłem musiałby mieć możliwość połączenia na sztywno, a wszystkie elementy układu musiałyby być wystarczająco wytrzymałe, w innym wypadku można ukręcić półosie, ukręcić wał, zmielić sa
  4. Możesz go usztywnić, nie każdy potrzebuje jeździć po polnych drogach. Wprawdzie odbierze to Foresterowi możliwość latania po dziurach, ale jeśli tego nie potrzebujesz, to działaj.
  5. W technice zawsze jest tak, że można, tylko kwestia to koszt. W przypadku Forestera musisz ocenić ten koszt na bazie dostępnych na rynku części do innych marek i zastanowić się czy dalej Cię to interesuje. Prosty rachunek blokada ARB do aut niepopularnych około 5 tys PLN, kompresor od 700 PLN, montaż i elektryka (zapytać w warsztacie). Jeśli ten koszt jesteś gotów ponieść, określić cenę modyfikacji dyfra. Odwiedź warsztat offroadowy i ogarniętą osobę zapytaj czy taka modyfiacja w tym przypadku technicznie ma sens ze względu na trwałość elementów napędu. Chodzi o to czy zapię
  6. Sahara na życzenie może mieć z tyłu wiskozę (Limited Slip Differential), jednak to rozwiązanie na asfalt nie w teren. Tak, fabrycznie blokady są w wersji Rubicon. Są to blokady sterowane elektrycznie, załączyć je można jedynie zatrzymując się i po włączeniu reduktora oraz tylko w konfiguracji tył, lub tyl+przód. ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka). Za
  7. Ja mam zamontowaną blokadę ARB. W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Czy są dostępne blokady ARB do Forestera? Nie widziałem szczerze mówiąc, ale może się mylę. ARB to świetna blokada, działa błyskawicznie, można zapinać podczas jazdy pod warunkiem jazdy na wprost. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja. Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte.
  8. Jeśli zjeżdżasz z asfaltu, to właśnie potrzebujesz nieco kompromisu. XT jest twardszy od wersji wolnossącej, ale nadal z jakąś tam możliwością latania po szutrach. Jeśli usztwnisz zawieszenie bardziej, na polnych drogach będzie gorzej. Lepiej wziąć to pod uwagę.
  9. Tak dokładnie. To z serii tych liftów, których na oko nawet nie widać.
  10. W tej albo podobnej cenie szukałbym polifta. Taka moja rada.
  11. Co do osłon to jest tak, że jest ich dostępnych dużo, a właśnie bardzo doświadczone osoby często z nich rezygnują. Dlatego, że to dodatkowy ciężar, zbiera się tam syf. Dlatego też, że można po prostu uważać. Co do Forestera, wiedz, że miałem dwa, każdym przejechane ponad 100 tys km od nowości i to dzięki tym autom polubiliśmy w rodzinie offroad i przesiedliśmy się do terenówek. Teraz dodatkowo Wranglerami przejechane około,70 tys km, myślę że ponad dwadzieścia tys w terenie plus amatorskie rajdy, więc coś tam już mogę się wypowiedzieć. Co do Forka, zdania nie zmieniam. Tak jak kiedy
  12. Forester w odmianie Wilderness ma się pojawić w sprzedaży w przyszłym roku. Silnik prawdopodobnie 2.4 DIT. https://www.torquenews.com/1084/new-subaru-forester-joins-wilderness-sub-brand-next-two-questions-remain
×
×
  • Create New...