Jump to content

mechanik

Użytkownik
  • Content Count

    3230
  • Joined

  • Last visited

About mechanik

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Jeep Wrangler JLU 2,0 272HP MY18
    FOREK XT MY16

Recent Profile Visitors

1406 profile views
  1. KO2 mają oznaczenie śniezynki, więc nadają się jak najbardziej jako wielosezonowe. Co do zachowania zimą i na śniegu opinie mają bardzo dobre. Wogóle to świetna uniwersalna guma. Jeśli masz wybór, weź Cooper Discoverer AT3 4S. W tym modelu położono nacisk na zachowanie zimą i w śniegu. Przejechałem na nich ponad 20 tysięcy kilometrów zimą i latem - rewelacyjna guma. To najnowszy model Cooper Discoverer wprowadzony na rynek w zeszłym roku. Na Twoim miejscu wybrałbym 4S. Technologicznie Discoverer AT3 4S jest nowocześniejsza od KO2. Niedługo można spodziewać się modelu BF Goodrich KO3. AT3 są ciche i bardzo dobrze zachowują się przy wysokich prędkościach (powyżej 180), świetnie się wyważają. W terenie też świetne, w prawdziwy teren używam jednak MT, i w zasadzie to do offradu takie opony Wam polecam jako drugi komplet z kołami. M/T są bardzo demonizowane tu na forum, a w rzeczywistości da się spokojnie na nich jeździć. Między weekendowymi wyjazdami w teren często nie chce nam się zmieniać kół więc jeździmy na M/T. Są glośniejsze ale też bez przesady. Technologia produkcji ogumienia dzisiaj na prawdę stoi bardzo wysoko. Jedynie na ubitym śniegu znacznie ustępują zimowkom. Jeśli bawicie się w terenie, to na codzień i na zimę fajne A/T, a w błoto M/T, lub agresywniejsze A/T typu A/T+, lub R/T (Rough Terrain). Jeśli szukacie A/T o bardzo dobrych właściwościach zimą to bardzo dobrym wyborem jest też Nokian Rotiiva AT PLUS.
  2. Super sprawa i proste w wykonaniu. Można też pobawić sie i podłączyć układ pamięci do przycisku. Mój XT naszczęście tego wynalazku nie posiada.
  3. We Wranglerze używam opon wielosezonowych ze śnieżynką (oznaczenie TPMSF) - Cooper Discoverer AT3 4S. Jestem na prawdę pod wrażeniem jak te opony dobrze radzą sobie zimą - praktycznie jak zimówki, do tego ciche. W zeszłym roku w górach w Czechach i okolicach Karpacza, spore snieżyce - opony radziły sobie jak zimówki. Latem Bałkany, Albania i Chorwacja - upały do 38 stopni. Do tego jazda po ostrych skałach i skalistych górskich bezdrożach - opoony super się zachowywały. Kleją na mokrym i suchym. W lekkim terernie też sobie super radzą. Jest jednak ogromny postęp w technologi produkcji ogumienia. Przejeżdzamy w roku około 30 tys km, około 20 tys na tych wielosezonówkach - zimą i latem. Niezdecydowanym polecam. Dla Forestera też bym kupił.
  4. Na niezakorkowanej autostradzie czy ekspresówce zawsze zmieniam pas na lewy po to by ułatwić włączenia sie do ruchu z pasów rozbiegowych. Nie rozumiem ludzi, którzy mają wolny lewy pas a jadą dalej prawym widząc auto mające zamiar włączyc się do ruchu. Podobnie jak z jazdą na suwak, dobrze, że nowe przepisy weszły w życie, jednak pojawia sie refleksja: kurcze, czy do uprzejmości można Polaka zmuszić jedynie karą i mandatem? Wygląda na to, że tak, bo kilka lat już trwa akcja w mediach i tłumaczenie. A tak zwyczajnie - co to za problem przepuścić inne auto?
  5. W nowym wydaniu "OFF ROAD" jest artykuł o nowym Foresterze.
  6. mechanik

    Co zamiast XV???

    Zależy co kto oczekuje od auta. My z żoną zmieniliśmy Forestera na Wranglera... i też jesteśmy zadowoleni
  7. Odniosłem się jedynie do treści pierwszego postu i tytułu tego wątku względem obecnej oferty Subaru w PL/EU.
  8. Smutne, że temat wątku okazał się tak prawdziwy.
  9. Dawałeś radę na całej trasie razem z terenówkami czy odpuszczałeś trudniejsze fragmenty?
  10. Nie pochwalam jednak stojące auto nikogo nie potraci.
  11. To pieszemu bez względu na wiek łatwiej jest się zatrzymać, zmienić kierunek ruchu. Często na parkingach, czy w mieście ustepuję miejsca kierowcom, zwyczajnie żeby ułatwić mu manewry, nie zmuszać do zatrzymania. Wszyscy przecież jesteśmy na zmianę kierowcami wielosladów, jednośladów i pieszymi. Nie kumam pchania się pod koła poruszającego się pojazdu. Nie rozumiem też celu tłumaczenia takich zachowań. Odnośnie nagrania, piesza wchodzi na jezdnię na ślepo patrząc w telefon, następnie (prawdopodobnie w stresie) próbuje wbiec pod auto i uderza w nie uniemożliwiając kierowcy ominięcie pieszego. Nagranie działa tu na korzyść kierowcy IMHO.
  12. Na tej naładowanej też nie ma jakiejś spektakularnej różnicy. Masa baterii w dużej mierze kompensuje zysk z elektryka. Trochę błędne koło.
  13. Sprawa tak na prawdę dyskusyjna dlatego, że dużo więcej poza asfaltem jeździliśmy Foresterem wolnossacym MY13, w manualu. Po ponad 70 tys km z zawieszeniem nie trzeba było nic robić. Zawias Forestera XT jest sztywniejszy i jak widać mniej trwały. W terenie jeździmy Wranglerem.
  14. U mnie padły po dwóch latach. Info w ASO w Gdańsku, że nie podlegają gwarancji. Tak dokładnie stwierdził mój znajomy mechanik.
×
×
  • Create New...