Jump to content

mechanik

Użytkownik
  • Content Count

    3187
  • Joined

  • Last visited

About mechanik

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Jeep Wrangler JLU 2,0 272HP MY18
    FOREK XT MY16

Recent Profile Visitors

1328 profile views
  1. No właśnie dla Forestera nie ma i w tym sęk. Forester ma zawieszenie niezależne, które jest bardzo złożoną konstrukcją i 'lift zawieszenia' z prawdziwego zdarzenia nie jest mozliwy. O ile jakieś tam zestawy są do Pick-upów i silnych SUVów typu Land Cruiser to do Forestera brak takich setów, bo auto terenówką po prostu nijak nie jest. Podnoszenie auta na 'podkładkach' to efekt tylko wizualny - nie daje tego co lift powinien dać: większy skok zawieszenia, większy wykrzyż, dodakowo silniejsze i bardziej trwałe profesjonalne sprężyny i amortyzatory.. Jeśli komuś bardzo taki wygląd Forestera się PODOBA i chodzi o to by upodobnić go do terenówki to OK. Ale masz rację @Vercy, na dluższą metę dużo z tym problemów. Podobnie zachowują się auta z podnoszonym pneumatycznie/hydraulicznie zawieszeniem - auto idzie do góry, jest jednak bardzo sztywne, wymaga bardzo delikatnej jazdy, nie daje wykrzyżu. Jeszcze pozostają kwestie z napędem, relokacją przewodów hamulcowych, geometrią itd.
  2. Auto podniesione na "spacerach", a więc to "body lift" . Nie zmienił się skok zawieszenia, auto jest po prostu "na szczudłach". W terenówce body lift to tuning tak na prawdę jedynie optyczny. Aby poprawić zdolności terenowe zmienia się zawieszenie czyli "suspension ljft". Co do tego Forestera - ogólnie fajna zabawa, fajnie Forek wygląda, pewnie wielu fanom marki się spodoba. Tak powiem. Pozytywne hobby.
  3. Ktoś z północy kraju, Trójmiasta, Malborka, Żuławy,. Jeśli Wasze Forki są dzielne to może warto się wybrać? Impreza na której Forester i jego załoga sprawdzi się w terenie, nie powinno być topnienia. https://www.facebook.com/events/479238749332632/?ti=cl
  4. Przeczytane. Faktycznie, padają sprężyny w Foresterach. Sprawdzę u mnie. Czy komuś pękły w poliftowym? (auta po 2016 roku produkcji)
  5. Cześć, jak tam wtorek mija?

    Mam takie pytanko odnośnie wulkanizacji w trójmieście, może się orientujesz. Muszę wymienić opony w moim Foresterze XT z 2013 roku i wiem już, że muszę uważać na te czujniki ciśnienia opon. Nowe opony zostaną wrzucone na stare felgi i planowałem wykorzystać stare czujniki. W związku z tym może możesz polecić mi jakiś warsztat wulkaniczny w Gdyni czy tam trójmieście, który kompleksowo ogarnie mi tą wymianę oraz ogarnie temat czujników ciśnienia, tak aby wszystko było sprawne i zaprogramowane? Wyczytałem na forum, że poprawiałeś wyważenie opon po ASO, stąd moje pytanie.

     

    pzdr.

    1. Show previous comments  2 more
    2. Riot1929

      Riot1929

      a gdzie serwisujesz swojego Leśnika, jeśli mogę spytać?

       

      bo jeszcze mam tuleję do wymiany z układu różnicowego.. :)

    3. mechanik

      mechanik

      Auto serwisuję w ASO, tylko dlatego, że na gwarancji.

      Nie mam o ASO dobrego zdania, są po prostu kiepscy i to w każdej marce. Oleju w CVT nie wymieniałem, ale mój przejechał 85 tys km. Na pewno robiłbym to w wyspecjalizowanym warsztacie, nie w ASO. 

      Pozdro 

    4. Riot1929

      Riot1929

      Dzięki za porady!

      pzdr.

  6. mechanik

    Turcja

    Czy w związku z inwazją w Syrii są jakieś napięcia czy problemy? Czy byłeś tam autem, jeździełeś po kraju?
  7. mechanik

    Turcja

    Myślę o Turcji jako objazdówce, oczywiście ekspedycji terenówkami. Piękny kraj. Jednak sytuacja polityczna znowu może się skomplikować... Na razie śledzę co się dzieje. @Blixten przyleciałeś samolotem, czy Subarakiem?
  8. mechanik

    Co zamiast XV???

    FIAT też daje radę
  9. Fiat Punto autem wyprawowym też jest:
  10. mechanik

    Co zamiast XV???

    Zdecydowanie tak. Bardzo fajne auta.
  11. mechanik

    Co zamiast XV???

    Skoda to brand koncernu VAG. Amarok to wprawdzie też nie terenówka, a pickup jednak możliwości terenowe ma w przeciwieństwie do Forestera, który jest delikatny, nie ma reduktora (a jak ma to o mikro przełożeniu) nie ma możliwości montazu terenowego szpeju i w prawdziwy teren się nie nadaje.
  12. Ten system się sprawdza i jestem z niego bardzo zadowolony. Wymaga tylko porawy w kwestiach które opisałem wcześniej. Gdybym auto trzymał dłużej, i jeździł tak czesto jak dawniej, nie zrezygnowałbym z umowy.
  13. To juz nawet nie chodzi o jakąś totalną wytrzymałość silnika jak w mercedesie W123. Jednak kupując sensowną turbo benzynę np: WRX STI, FXT masz chociaż fun z jazdy. W zamian za bardziej skomplikowany, więc nawet z teorii silnik mniej trwały jest auto z na prawde fajnymi osiągami. Boxer Diesel w zamian za większe ryzyko drogich napraw nie daje praktycznie nic - silnik osiągami czterech liter nie rozrywa zwłaszcza w relacji z masą aut w których jest montowany, dzwiękeiem również, ceny ON i PB się zrównały, z tendencją wyższych cen ON.
  14. O to właśnie mi chodzi i dałoby się to ogarnąć, tym bardziej, że modele Subaru są już bardzo zunifikowane i estetyczne elementy zamówione w zewnętrznej firmie pasowałyby do więcej niż jednego modelu: Impreza/XV/Forester. Pewnie tylko w OBK byłby potrzebny inny kształt.
  15. Jestem bardzo daleki od nazwania system Keratronik badziewiem. Zrezygnowałem z umowy, ponieważ autem jeździmy już dużo mniej, rozważamy też sprzedaż. Jako użytkownik systemu od ośmiu lat w dwóch autach Subaru, uważam, że poprawy wymagają trzy problemy: - rozwiązanie kwestii informowania lokalnych służb w sytuacji wypadku/zdarzenia poza granicami Polski; - dezaktywacja systemu po rozwiązaniu umowy w taki sposób, aby urządzenie nie pozostawało w gotowości i nie konsumowało prądu; - wygląd konsoli - powinna wreszcie być wkomponowana w dedykowane elementy wnętrza samochodów, elementy powinny być zamawiane u producenta w Japonii, lub pewnie logistycznie prościej - w firmie produkującej elementy z tworzyw sztucznych na wtryskarce; ta konsolka przyklejona taśmą do sufitu to rażąca tandeta;
×
×
  • Create New...