Jump to content

mechanik

Użytkownik
  • Content Count

    3018
  • Joined

  • Last visited

About mechanik

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Jeep Wrangler JLU 2,0 272HP MY18
    FOREK XT MY16

Recent Profile Visitors

1140 profile views
  1. Niezawodność jest wprost proporcjonalna do skomplikowania urządzenia. Co oczywiste turbina nie klęknie w wolnossaku. Z moich, ale także ASO obserwacji wolnossace FB20 lubią wypić olej, a doładowane FA nie, choć powinno być odwrotnie. Jedyne wytłumaczenie to wyższe obciążenia i obroty w wolnossacych silnikach ze względu na deficyt mocy i momentu. Co do trwałości wolnossaka - otrzymałem list w sprawie akcji serwisowej wymiany sprężyn zaworowych w FB20. Dotyczy to mojego poprzedniego auta, więc pismo przekazałem obecnemu właścicielowi. Taka akcja oczywiście nie zależy od wersji silnika - błąd konstrukcyjny lub materiałowy.
  2. @Lisek ma prawdopodobnie rację. Forester wolnossący wymaga większego obciążenia aby jechać jako tako dynamicznie. W XT nie ma opcji aby go tak cisnąć, bo jest zbyt silny i zbyt szybki, więc silnik pracuje w optymalnym zakresie obciążenia.
  3. Blokady nie pomogły bo Subaru ich nie ma.
  4. mechanik

    Co zamiast XV???

    Gratuluję nowego autka :-) Szkoda, że nie zdążyłem spróbować przekonać Cię do Jeep. Na początku wątku jako kryterium określiłeś między innymi napęd i prześwit. Cherokee trailhawk pewnie nawet daje radę w turystycznym tetenie, na pewno bardziej niż jakiekolwiek fabryczne Subaru. Z silnikiem benzynowym ponad 270 KM też nie jest zawalidrogą. Co do awaryjności, myślę że akurat spotkałeś osobę która pokazała Jeepa w złym świetle. Mając drugiego Forestera (pierwszym zrobiliśmy 70k, obecnym 84k km) też mógłbym rzucić listą gwarancyjnych napraw oraz usterek na które trzeba machnąć ręką bo ani ASO ani Impoter nic z tym nie robią. Nie ma aut i urządzeń bezawaryjnych - ot co. Infiniti fajne autko, acz w kwestii napędu, prześwitu to całkiem inny zawodnik. Pozdrowienia
  5. U mnie praktyka pokazała że przed każdym z trzech przeglądów w wolnossaku MY13 konieczna była dolewka. Nawet mimo wlewania oleju ponad max. W XT MY16 za to między przeglądami zero dolewek. Dziwne to, ale widocznie TTTM.
  6. Gratuluacje za podejście do nowej technologii. Ze wszystkim tak masz? Otóż jesteś w błędzie, za pomocą tej apki słyszysz wszystkich i nadajesz do wszystkich. Co ważne dalej niż na badziewnym zestawie. Twój wybór. Oczywiście że radyjka nie zastąpi, ale przy weekendowych wypadach jest OK. Nad Bajkał trzeba korzystać z klasycznego radia. Sam lubię prawdziwe radyjko, mam zainstalowane na stałe. Jednak niestety smartfony rosną w siłę i dają radę coraz lepiej zastąpić klasyczną technikę. Tak. Będą słyszeć wszyscy niedowiarku :-)
  7. Kurła, powtarzam, zainstalujcie wszyscy aplikację CB TALK. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.midlandeurope.cbip Ta aplikacja daje radę, a zwlasza w przypadku kiepskich zestawów, źle lub wcale niezestrojonych (a tak będzie jeśli dostaniecie zestawy z przypadku) sprawdza się wówczas lepiej niż CB i na spore odległości. Chłopaki u nas na wyprawach testowali chociaż wszyscy mają w terenówkach pożądane CB. Dlatego dobrze też tę apkę mieć zawsze, ponieważ tylko bardzo dobry zestaw z długim batem dają możliwość odbioru/nadawania na spore odległości w terenie. Wiecej nie będę już powtarzał.
  8. W żadnym Subaru nie ma dyfra z blokadą. Jest jedynie LSD (ang Limited Slip Differential) to znaczy mechanizm różnicowy o OGRANICZONYM POŚLIZGU. Nie jest to blokada, nic tu się nie blokuje - tak jak określa to nazwa. Jak wyżej. Subaru jest znane z SAWD ale nie ma żadnych blokad. Z fabrycznych blokad słynie G-klasa i Wrangler Rubicon.
  9. Jak ktoś nie ma CB warto zainstalować apkę na telefon. CB Radia nie zastąpi. Sam wolę prawdziwe radyjko, ale podobno jest dobra, a jeśli ktoś nie ma CB, antenki i czasu, albo potrzebuje natychmiast i tylko na raz to na pewno lepsze niż nic ...
  10. Trochę daleko, bo bym mógł chętnie pomódz, albo dołączyć terminy mam napięte. Ale wklejka dobry pomysł. Prawda. Jest też aplikacja na androida, ale musi być zasięg.. No właśnie dlatego wybrałem Wranglera jako następcę XT - aby nie kończyć tam gdzie zabawa się zaczyna :-) Co do asysty to radzę raczej dwie prawdziwe terenówki.
  11. Ja zwyczajnie lubię mieć wokół siebie porządek nie ważne czy w Polonezie, czy Subaru. To może dziwne bo w czasie wypraw auto jest ubłocone na max, ale nie zaśmiecone i bez obkopanych siedzeń.
  12. Chodzi o to, że przy prędkościach autostradowych silnik FB20 o mocy 150 KM pracuje przy obciążeniu 70% do 80% (w zależności od ukształtowania powierzchni, warunków atmosferycznych i załadowania AUTA). 80% to dużo jak na trwałe obciążenie, dlatego też zużycie paliwa zrównuje się wówczas z silniejszymi jednostkami. Dodatkowo osiągnięcie prędkości autostradowej jest mozolne, a nieco szybsze oznacza but w podłodze. Tak jak przyspieszanie od powiedzmy 120km/h. Co by nie mówić dynamiki w Foresterku atmosfertcznyn brak. Podobnie jest w XV. Całkowita zgoda. XV uzywaliśmy z żoną kilkukrotnie jako auto zastępcze - ten samochód jest niestety bardzo głośny w środku nawet z prawie blizniaczym Foresterem. Silnik robi co może i stara się to powiedzieć a przy wyższych obrotach krzyczy: odpuść Waść, nie jadę bo nie mam czym
  13. Różnice w cenie to fakt, ja jednak piszę o dynamice, która bardzo wpływa na odbiór auta i satysfakcję z prowadzenia. Wrangler w wersji z dieslem jest droższy (również ze względu na akcyzę 18.5%) a jest w trasie mułem.
×
×
  • Create New...