Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś może skusił się na tegoroczną nowość Uniroyal, model MS Plus 77? Zastanawiam się nad tą oponą, bo zależy mi na dobrym zachowaniu na mokrym. Przy czym niektóre modele Uniroyal mają opinie miękkich w zakręcie i ciekawy jestem czy te też. Może już ktoś ma i wie jak to jeździ w deszczu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat, odkąd jeżdżę subaru, jakoś się mniej spieszę z wymianą
Kiedy się czyta wyniki testów to zimówka dopiero na śniegu jest ważna. Na suchym lub mokrym nadal letnia ma lepsze parametry mimo niskich temperatur. A tak się jeździ na codzień po mieście. Ja wymieniam wcześniej tylko dlatego że dokładniej wyważają i nie czekam w kolejkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam wcześniej tylko dlatego że dokładniej wyważają i nie czekam w kolejkach.

 

to nie lepiej zainwestować w odrębne koła ziomowe i wymieniać kiedy CI pasuje ?

 

żeby nie było całkiem off-top - zeszłą zimę przejeździłem na http://www.goodyear.eu/pl_pl/tires/passenger/ultragrip-8-performance/ i cóż mogę powiedzieć - w porównaniu z poprzednimi Pirelli "niebo a ziemia" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego Forestera 2.5 xt myślałem o Nokianach WR D3 - opony klasy "premium" i można je kupić już za około 400 zł za sztukę - dobre 100 zł taniej niż konkurencja z "górnej półki". Powstrzymuje mnie jednak spora ilość negatywnych komentarzy na różnego rodzaju forach - przeważa opinia, że oponki są doskonałe na śnieg, ale z racji miękkich boków bardzo kiepsko prowadzą się po suchym. Z drugiej strony wygrały w tym roku test opon zimowych przeprowadzony przez Auto Motor und Sport. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi oponami ? W drugim aucie (VW Passat żony) miałem Dunlopy Wintersport 3D. Kupiłem je jako nowe, z datą produkcji bliską terminowi zakupu. Były dobre przez dwa sezony. W trzecim, pomimo głębokiego jeszcze bieżnika, wogóle przestały trzymać na śniegu. Jazda była wręcz niebezpieczna, im większy mróz tym gorzej. Coś musiało się stać z mieszkanką ... W tym roku do drugiego auta kupiłem Continentale Contiwintercontact TS 850 195/65 r15 (nie występują w rozmiarze Forestera, poza tym rozmiary zbliżone są niebotycznie drogie - prawie 600 zł). Czy to prawda, że na jakośc opon, także tych "premium", wpływ ma to, w jakiej fabryce (w jakim kraju) zostały wyprodukowane ? A może kupić coś tańszego ? Ale jak to się sprawdzi w 211 konnym foresterze ?

Edytowane przez subcharles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

z racji zmiany tarcz hamulcowych na 293mm muszę przejść na zimówki 16"

do tej pory jeździłem na letnich 215/60 16" a zimowych 205/70 15"

 

Forek 2006 SG

mam zmienione amory i sprężyny na ironman,

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

z racji zmiany tarcz hamulcowych na 293mm muszę przejść na zimówki 16"

do tej pory jeździłem na letnich 215/60 16" a zimowych 205/70 15"

 

Forek 2006 SG

mam zmienione amory i sprężyny na ironman,

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

 

Co prawda nie ma ironman'ów tylko sls z tylu i seria z przodu, ale jutro będę wiedział czy do SG5 przed liftem wchodzi 215/65/16 bo mam już na felgach i jutro wrzucam na próbę.

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę :) Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera. Z tyłu objechałem ręką oponę od wewnątrz i tez nic nie ociera. Nie sprawdzone jedynie przy dobijaniu amortyzatorów jeszcze. Wyjdzie w praktyce w czasie. Dla przypomnienia, z tyłu mam slsy a z przodu seria. post-4030-1384615927,61_thumb.jpg

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera.

Nic się nie będzie działo, sam cały sezon na takich przejeździłem, nawet przy padniętym SLS nie obcierało, ani przy maksymalnym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera.

Nic się nie będzie działo, sam cały sezon na takich przejeździłem, nawet przy padniętym SLS nie obcierało, ani przy maksymalnym obciążeniu.

 

Ufffffff kamień z serca bo zamówiłem świeżutkie BFG Winter Slalom KSI i po kilku postach zacząłem się zastanawiać. Dziś jadę na wymianę i oczywiście zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

Znajomy ma Wranglery 265/70/16 !!! I nic nie ociera. A wyglądają jakby się ledwo mieściły w nadkolu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...