Skocz do zawartości

subarutux

Użytkownik
  • Postów

    1421
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana subarutux w dniu 28 Marca 2019

Użytkownicy przyznają subarutux punkty reputacji!

O subarutux

  • Urodziny 25.03.1961

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Prawie Bieszczady
  • Auto
    superturboautobus XT
  • Zainteresowania
    turystyka górska, Linux

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia subarutux

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::.. (5/13)

438

Reputacja

  1. Przepraszam, nie doczytałem się. Pozostanie tylko pytanie, ile tradycyjne paliwa będą kosztować. Warto sobie przypomnieć, co stało się z cenami węgla. Już oni tam zadbają, żeby nam dowalić.
  2. To samo co każdy nowoczesny kocioł bez prądu - wyłączy się. Nie zrozumiałeś sarkazmu. Ja wiem, że się wyłączy. Mam kocioł gazowy kondensacyjny, który też się wyłącza, gdy nie ma prądu. I nawet się sam włącza, gdy się prąd pojawi, spryciarz jeden. Kłopot jednak w tym, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, iż - jeśli w Europie nic się nie zmieni, niedługo zabraknie prądu na samochody, ogrzewanie, oświetlenie, non-stop pracujące wszędobylskie komputery, o przemyśle nie wspomnę. I wtedy takie chwalebne wynalazki, jak np. pompy ciepła, staną się bezużyteczne, tym bardziej, że tak się głupio składa, iż w najzimniejszych miesiącach jest także najciemniej, więc na fotowoltaikę też nie można za bardzo liczyć. Do tego wspomniane znaki wskazują również, że zanosi się na powrót zimniejszych zim.
  3. Krótkie, a treściwe pytanie, zaś cytat jest tylko ilustracją, nie chodzi mi konkretnie o tę wypowiedź. A co zrobi pompa ciepła, jeśli zabraknie prądu?
  4. Zauważcie, że te decyzje nie mają nic wspólnego z rynkiem. Są stricte polityczne. Władza, tj. Unia (Niemiecko)Europejska, każe - sługa, tj. rząd w Warszawie, musi wykonać i zrobić tak, żeby innego paliwa nie wolno było sprzedawać.
  5. Właśnie natknąłem się na niezniszczalny i niepalny samochód elektryczny:
  6. Potwierdzam i dziękuję za tym razem stuprocentową wskazówkę! Istotnie plastikowe elementy pod szybą, od zewnątrz, w prawym i lewym rogu z czasem zaczynają być luźne i drgają na wietrze wywołanym jazdą, szczególnie przy niższych temperaturach. Przenosi się to do wnętrza jako uciążliwe świerszczo-terkotanie przy prędkościach szosowych; najpierw przy większych i w zimnym powietrzu, z czasem w coraz wyższych temperaturach i coraz niższych prędkościach. My szukaliśmy już nawet gałązek lub liści w kanale powietrznym pod maską. Środek zaradczy: przyklejenie tych luźnych elementów do pozostałych plastików. Mój serwisant uczynił to jakimś czarnym środkiem szczelniająco-klejącym do skrzyń biegów. Przeszło, jak ręką odjął.
  7. subarutux

    Po ile Paliwo ?

    Czyżby czas kupować beczki i robić zapasy na okres powyborczy? PS. Ale się czasy zmieniają: * Gdy byłem dużo młodszy, była kiełbasa wyborcza (a czasem nawet szynka). ** Gdy byłem tylko młodszy (w kwiecie wieku), była gazeta wyborcza. *** Gdy jestem... dojrzały, jest benzyna wyborcza.
  8. Ciesze się, że moje doświadczenia się na coś przydały. W razie czego pytaj, ale ostrzegam, że ostatnio mam mało czasu i rzadko zaglądam na Forum.
  9. Dziękuję za zainteresowanie. Dawno temu wyczytałem chyba w instrukcji, że można ustawić częstotliwość działania wycieraczek: A. wg intensywności deszczu, B. wg intensywności deszczu i prędkości pojazdu. Ale teraz nie potrafię tego znaleźć w ustawieniach; poszperam jeszcze raz w instrukcji. Może w trybie serwisowym? Tak czy owak niewiele to zmienia. Doświadczenia @sartek (dlaczego nie da się to odmieniać?) wskazują jednakże, że to może zależeć od samego czujnika i poprawa może wymagać znacznych ingerencji w oprogramowanie lub fizycznych w elementy elektroniki, co nie jest optymistyczne.
  10. Ja zrobiłem, tzn. zleciłem zrobienie czegoś podobnego: przekształcenie światła przeciwmgielnego w przeciwmgielne i cofania. Spec od świateł użył żarówki LED dwufunkcyjnej, bez jakiegoś specjalnego przerabiania elektryki. Szczegóły znajdziesz tu →
  11. No i to jest właśnie jeden z dowodów na to, co to jest to "globalne ocieplenie" i czemu (lub komu) to służy.
  12. ...czyli dalej poprawiamy fabrykę. Czy jest jakiś sposób na ustawienie częstotliwości automatycznej, przerywanej pracy wycieraczek / czułości czujnika deszczu POZA pokrętłem na dźwigni wycieraczek? W naszym XT (MY18) wycieraczki bardzo nerwowo reagują nawet na mżawkę, mimo ustawienia pokrętła na dźwigni na minimum. Pytałem o to już dawno w ASO, odpowiedziano mi, że się zmienić nie da, że tak ma być, bo w nocy częstotliwość pracy wycieraczek musi być większa - dla bezpieczeństwa. Co za bzdura! Przecież po to jest właśnie pokrętło na dźwigni, żeby sobie przyśpieszyć lub zwolnić zależnie od upodobania lub potrzeb (np. w nocy). Tymczasem w naszym egzemplarzu każde ustawienie powyżej minimum to już są częstotliwości rajdowe. Pytałem o to też znajomych nieASOwych serwisantów i speców od programowania samochodów, jednak nikt nie zna odpowiedzi, najwyżej trzeba zostawić samochód na jakiś czas, to popatrzą. Nie jest to oczywiście odpowiedź satysfakcjonująca. Warto zauważyć, że mijane samochody nawet z mniej kultowych marek machają wycieraczkami mniej często, wręcz ospale. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...