Jump to content

sjak

Użytkownik
  • Content Count

    2449
  • Joined

  • Last visited

About sjak

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..
  • Birthday 03/23/1969

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Ryki
  • Auto
    FXT 14 Skoda, Seat i dostawcze Mercedesy

Contact Methods

  • Website URL
    cctravel.pl

Recent Profile Visitors

3501 profile views
  1. No cóż - daleki jestem od błyszczenia w tak trywialnych sprawach i wikipedii do tego nie potrzebuję. Ale OK, odpuszczam na przyszłość. Miłego wieczoru.
  2. To skąd w ogóle pojawiło się takie pytanie? Myślę, że sam przepis jest znany, natomiast fakt interpretacji "manewru przyspieszania", może już tak powszechny nie być.
  3. Art 24 pkt 6 UPoRD mówi bardzo jasno: Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Od strony suchej litery prawa, sprawa jest więc jednoznaczna. Przyspieszanie nie jest manewrem, a jednym z elementów zachowania na drodze w danym momencie, nie można więc mówić o "dokończeniu manewru". Dzień dobry, dawno mnie tu nie było
  4. Co do 100 km identyczny przebieg jak przy kaboom u mnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  5. Wg Subaru w CVT jest 60:40. Na pewno działa to lepiej niż haldex4, gdzie dopięcie tyłu było bardzo wyraźnie odczuwalne, tu tego nie zauważam. Ale zauważam jednocześnie naprawdę wyraźną dominację przodu, czego w manualu nie ma. Generalnie krok wstecz, choć na szczęście jeszcze nie do poziomu szwedzkiego patentu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  6. To mamy identyczne subiektywne wrażenia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  7. Dział II Rozdział. Art. 9 Kodeksu Drogowego - Ustawa Prawa o ruchu drogowym:"Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze, są zobowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się." Zgadza się. Z jego drogi, jeśli jest taka możliwość. Nie z DROGI w znaczeniu "kodeksowym" Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  8. Nawet gdyby zatrzymał się na pasie ruchu, to pytanie, czy byłby włączającym się. IMO nie, bo należałoby uznać, że było to zatrzymanie wynikające z sytuacji na drodze. Prawdopodobnie zatrzymał się przed lewoskrętem widząc pędzący pod prąd samochód. Jeśli odległości w kolumnie były duże, a kolumna poruszała się dość szybko, to mamy klasyczny model "samotnej przyczepy" - kto zatrzymał się na pasie awaryjnym na autostradzie wie, że jak przejeżdża zestaw to mamy efekt - jedzie samochód, potem długo nic, aż raptownie jego przyczepa.
  9. Ja jedynie przypominam, że kierujący pojazdem uprzywilejowanym może nie stosować się do niektórych przepisów ruchu drogowego o ile nie spowoduje tym zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Czyli tłumacząc z polskiego na nasze: jeśli dojdzie do zdarzenia drogowego wskutek niestosowania się do przepisów przez kierującego pojazdem uprzywilejowanym, tenże temu zdarzeniu jest winny. W konkretnej sytuacji można na siłę udowadniać winę obopólną (z przyczyn przedstawionych przez @@hak64, ), ale robienie wyłącznej winy kierującego SC jest dla mnie zupełnie bezpodstawne
  10. Jutro wyjeżdżam do Austrii !!! Zamiast koła weź akumulator
  11. sjak

    cham na drodze

    Oj niestety to prawda. Mam kilku, a może nawet kilkunastu znajomych, który jeżdżą, choć nie powinni (epilepsja, zaawansowana cukrzyca, poważna wada wzroku, niedowład prawej ręki, podeszły wiek z wszelkimi dolegliwościami towarzyszącymi). A prawda jest taka, że gdyby taksówką przejeździł cały swój roczny przebieg, to i tak by zaoszczędził. No ale posiadanie samochodu to przecież prestiż i zwiększenie poczucia własnej wartości. Problem w tym, że tak jak alkoholik nie widzi swojego nałogu, tak i oni nie widzą zagrożenia jakie powodują. Swojego czasu dziennikarz SE zrobił małą prowokację i uzyskał PJ dla osoby ... całkowicie niewidomej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. Nie pozwalają. Można się o to skutecznie tłuc. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  13. Może komuś się przyda http://allegro.pl/vw-phaeton-2011-radio-navigacja-3d0035005f-spalona-i6685201694.html#thumb/1 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  14. sjak

    cham na drodze

    A to nie jest tak, że prędkość dobieramy do widoczności i fakt, że to autostrada nie zmienia konieczności zwolnienia we mgle? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  15. No cóż. Jaki autorytet takie przekonanie. Dla mnie, jako dla młodego chłopaka, autorytetem był np @@Andrzej Koper, ale może się nie zna Jeśli mówimy o poślizgach = świadomy. Dla nieświadomego każdy jest nie do opanowania, więc pozostaje tylko szczęście lub modlitwa, w zależności od światopoglądu
×
×
  • Create New...