Jump to content

Dobi1972

Użytkownik
  • Content Count

    2268
  • Joined

  • Last visited

About Dobi1972

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..
  • Birthday 03/26/1972

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Grodzisk Maz
  • Auto
    Forester 2.5 XT MY07 & Toyota RAV4 4x4 Hybrid

Recent Profile Visitors

500 profile views
  1. Problem w tym, że samo zaostrzenie kar nic nie da - możne być np. za agresję na drodze rozstrzelanie na miejscu - taka samo nic nie zmieni. Ludzie którzy ignorują przepisy nie myślą zwykle o konsekwencjach. Za to nieuchronność kary działa zwykle motywująco. Dziwi mnie bierność państwa w tym zakresie (bo nie jest to kwestia funduszy jak się często wmawia ludziom), aż taki brak kompetencji czy celowe działanie ...
  2. Jedno i drugie zachowanie jest dozwolone. W takiej sytuacji ważna jest kultura jazdy - jedna strona nie zamula a druga nie pogania. W praktyczne różnie z tym bywa.
  3. Dobi1972

    E-Boxer

    Niekoniecznie, nadużywanie EV np. podczas ruszania to nie jest do końca dobry pomysł na oszczędności - przyspiesza się normalnie a potem można żeglować na EV. Nawet nie chodzi, że wolno ale zgodnie z przepisami to pomaga nie tylko w hybrydzie. Wracając do tematu E-Boxer może być ciekawą opcją, ale konkurencja silna nowa RAV4 Hybrid i Honda CRV Hybrid trzeba by się przejechać i porównać.
  4. Dobi1972

    E-Boxer

    Ja mam hybrydowe RAV4 i średnia na poziomie 6l/100km (latem: 5.7-5.8 a zimą 6.3- 6.5), jazda mieszana tak 50/50 przy czym bez szybkiej jazdy po autostradzie, reszta zgonie z przepisami. Jak ktoś nie wierzy to mam jakieś fotki :-). Spalanie hybrydy mocno zależy od warunków ruchu, temperatury powietrza, długości trasy itp. bywa, że trudno uzyskać dobre spalanie - ale w większości przypadków jest lepiej niż w zwykłym samochodzie.
  5. Ja to stawiam na "format" tego programu, tak samo jak redaktorka współprowadząca - czyli kierowcy to takie bezmyślne istoty my ich nauczymy ... Jeśli chodzi o merytorykę to wartościowy program i systematycznie oglądam. Na takie zachowanie nie ma usprawiedliwienia, chamstwo parkuje gdzie się da byle bliżej imprezy. Z drugiej strony to zawsze zastanawia minie pomysł organizowania takich imprez w miejscu gdzie nie ma miejsc parkingowych dla uczestników, jakby się nie dało zorganizować tego poza miastem i zorganizować tymczasowe parkingi. Biorę udział w podobnej imprezie na prywatnym terenie gdzie na parkingi przeznaczone jest pole uprawne (przed orką) i oprócz pyłu jak sucho jest bardzo dobrze do tego obsługa "parkingów" wszystkim steruje więc można.
  6. Ano nie widać drogówki i od razu słoma z butów wychodzi ... Tak samo jak jazda bus-pasami przed osobników co nie jadą taxi czy EV.
  7. Pewnie jest znany tylko świadomie ignorowany jak wiele innych.
  8. Zgodnie z prawem nie powinno się przyspieszać jak ktoś już nas wyprzedza. Z drugiej strony kultura wymaga, aby powstrzymać się od takich manewrów wyprzedzania w okolicy końca obszaru zabudowanego, bo ktoś prawie na pewno będzie zwiększał prędkość w tym miejscu. Ja nie przyspieszam wtedy, nich sobie wyprzedza.
  9. U mnie jak miałem 3.6H6 dolewałem nicały litr na 15kkm. Starałem się trzymać poziom 3/4 max.
  10. Bzdura która jest poważnie brana pod uwagę (energia cieplna też jest potrzebna - a mówimy o skali przemysłowej) Koszt wytwarzania energii jądrowej jest dość mały (pomijam inwestycję, ale to też się zwraca). Odpady są problemem, ale niektóre z nich będą paliwem w nowej generacji reaktorów. OZE też może być, ale nie będzie to proces o wysokiej sprawności (jak z prądu z OZE będzie się produkowało wodór - elektrolizą?) - już lepiej ładować tą energią baterię. Tak samo koszty OZE wbrew pozorom nie są małe (stosunek wielkości produkcji do inwestycji) tak samo problemem jest ich stabilność (brak słońca czy wiatru). Cały problem w tym, że nie mamy wydajnego i taniego źródła energii.
  11. Raczej nie liczą tylko szacują ile to może być a, że założenia takie jakie są to maja pewną swobodę ich doboru - aby coś udowodnić albo nie :-). Z reaktora atomowego (VHTR). Ale nawet teraz bez niego jest pewna jego nadprodukcja.
  12. Jeżeli źródłem wodoru jest elektroliza to tak, ale nie jest to oszczędne źródło wodoru. Problemem jest sprawność ogniw paliwowych, samochód wodorowy może mieć większy zasięg i mały czas tankowania (jak klasyczny samochód). Spalinowe to sprawność cieplna 30 - 40% górny zakres to Diesel lub benzynowy (np. ten w Prius) ale to wszystko w idealnych warunkach.
  13. Raczej nie jest "przełom" nadający się do komercyjnych zastosowań - jak dla mnie jeszcze trzeba poczekać np. na akumulatory z elektrolitami stałymi (all-solid-state) - ale to taki Święty Gral samochodów EV.
  14. Niestety rozwój alternatywnych źródeł napędu poszedł w kierunku mniejszych kosztów infrastruktury (tzn. w samochody na baterię które w zasadzie można wszędzie ładować). Inne technologię jak wodorowa wymaga większych kosztów. Trzeba czekać jakiś przełom w technologi akumulatorowej - średnio co roku jakoś firma go ogłasza ale konkretów brak.
  15. A wszystko to zależy czy energia jest z węgla czy atomu czy innego OZE i w jakiej proporcji.
×
×
  • Create New...