Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tu wiele zalezy od tego gdzie i jak jeździsz oraz czego oczekujesz od zimówek. Nie drogie to tez pijęcie względne.

 

Głównie ulice miasta i poza nim. Mam dom za miastem więc w zimie musze jakoś wyjechać bo tu się nie śpieszą z odśnieżaniem. Nie drogo to myślałem o kwotach 2-2,5 tysiąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

racja 215/65R17 ale czy to jakas rozpacz wymiarowa ? Bo tak zaczynam rozumiec z naszej rozmowy iz 215/65R17 to nie to samo co 225/60R17. Roznica w srednicy nieznaczna, chyba to tylko 6,5mm wiecej od wzorcowej 225/55R18?

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Conti nowki z 2008 - 320pl/szt. Conti Twin nowki z 2012- 390pln/szt. Conti Winter nowki z 2012 - 408pln/ szt. jesli nic nie pomylilem

 

Opona z 2008 czy 2012 to lezak magazynowy dlatego sa duzo tansze niz ta sama opona z 2014 roku. Guma z biegiem lat   zmienia swoje wlasciwosci- jest to szczegolnie wazne w przypadku opon zimowych poniewaz stare guma robi sie twarda. Ta sama opona z 2014 roku bedzie sie lepiej zachowywala niz ta sama opona z 200. Oszczedzanie na oponach czy hamulcach jest bez sensu. - 400pln roznicy pomiedzy lezakami a nowkami z 2014 roku to juz nie jest tak strasznie duzo i chyba bezpieczenstwo jest dla Ciebie wiecej warte??? - A jak nie to kupuj bieznikowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmuszacie mnie panowie do przyznania sie, jestem bardzo przeciętnym kierowca ale uwielbiam swoje Forki.

W życiu jeździłem na wielu oponkach nie odczuwając znacznej różnicy miedzy Conti, Michelin, Dunlop.

wszyscy prawie jak jeden maż narzekali na Goleandary, a ja zajeździłem jedne a potem drugie teraz Conti.

Nadal żyję bo jeżdżę w miarę ostrożnie, miałem wypadek bo na latku jechałem bmw i zlapal mnie pierwszy snieg... reszte dopiszcie sami ...row.

 

Co chce prze to powiedzieć, otóż dla takiego przeciętnego kierowcy jak ja czy to zakup ContiWinter czy Barum to tylko różnica umowna. Co innego nowa a używana to rozumiem i tu nie odpuszczę. Rożnica miedzy 2012 a 2014 tez rozumiem tylko czy ja odczuje ???

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co chce prze to powiedzieć, otóż dla takiego przeciętnego kierowcy jak ja czy to zakup ContiWinter czy Barum to tylko różnica umowna. Co innego nowa a używana to rozumiem i tu nie odpuszczę. Rożnica miedzy 2012 a 2014 tez rozumiem tylko czy ja odczuje

Popatrz na to w ten sposob:

Chodzi o bezpieczensto na drodze- tzn trakcje, droge hamowania. Czasami ten 1 metr drogi hamowania , badz lepsza trakcja na osniezonej drodze moze Ci uratowac zycie. A stare opony czy te z nizszej polki maja te parametry po prostu gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas

 

to akurat zrozumiałem, chodzi mi bardziej o to: oponki premium oraz midleclass mieszają się miedzy sobą w testach jak karty w talii dziś ta lepsza, jutro tamta ...

Oglądając testy np zima 225/60R17 w niektórych konkurencjach na podium byly o dziwo Barumy ale np. droga hamowania oraz trakcja po luku juz tylko na 4 lub 3+.

W jednym z testów Niemcy dodali NEXENa SUV oraz APOLLO i inne budżetowe zwane potocznie "chinolami". O dziwo nowe chinczyki na lodzie, sniegu kopnym oraz trkacji byly na 4 lub 5 a dopiero na drodze hamowania obrywały od konkurencji.

Jak w tym gąszczu informacji zdecydować dlaczego warto wydać 200-300pln drożej za sztukę NIŻ np. za nowiutkiego Baruma lub Hankooka (tak podaje gdyz w testach często stoja na podobnej pozycji).

Jak rozpoznac ktore np. z Blizzakow czy te za 400pln czy te za blizko 700pln/szt. beda dla mnie dobre???

A moze to tylko loteria i wydanie tych 300pln WIECEJ za szt. to tylko snobizm, bo bedac przecietnym kierowca to umiejetnosci jazdy moga mi pomoc na drodze, a nie duzo drozsza oponka?

Moze te 1200pln warto wydac na jazdy doszkalajace a oponki zakupic klasy srdniej Barum /Hankook ???

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz rowniez jestem na etapie kupna opon zimowych mam podobne przemyslenia jak ty. Dla mnie opona zimowa musi byc swieza ( tak zebym pojezdzil na niej z 4 lata pozniej pojdzie out), miec jak najkrotsza droge hamowania na sniegu ( czesto jezdze zima po gorach) , miec jak najlepsza trakcje na sniegu. Glosnosc, scieralnosc , jazda po suchym sa dla mnie nizszym priorytetem. Czytam te testy opon i wybrac nie moge :) Dla niektorych ( np osob nie podrozujacych zima po gorach) wyzszym priorytetem moze byc jazda po suchym glosnosc czy scieralnosc. Niestety nie ma opony zimowej doskonalej spelniajacej wszystkie warunki.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opona z 2008 czy 2012 to lezak magazynowy dlatego sa duzo tansze niz ta sama opona z 2014 roku. Guma z biegiem lat zmienia swoje wlasciwosci- jest to szczegolnie wazne w przypadku opon zimowych poniewaz stare guma robi sie twarda. Ta sama opona z 2014 roku bedzie sie lepiej zachowywala niz ta sama opona z 200

Co do zasady masz rację z jednym ale. Opona nowa nieużywana jest pokryta pewną warstwą konserwującą która zapobiega starzeniu sie gumy. Stąd też zawsze po załąożeniu opon prze pierwsze 100-200 km trzeba sobie lekko odpuścić żeby ta warstwa się starła. I tak opona 2-3 letnia nie jest żadnym problemem. Starsze opony przy adekwatnej cenie też można kupować (nawet takie 6-8 letnie), z tymże jak planuje sie na nich jeździć mało kilometrów i maja starczyć na kolejne 6 lat to wtedy może być to jakis problem. Oczywistym jest że opona aby zachować odpowiednie włąściwosci musi być prawidłowo skąłdowane, ale to nie jest trudne. Najwiekszy wróg gumy majacy wpływ na starzenie to słońce + zwiazki chemiczne w asfalcie. Jeżeli opona jest w magazynie który jest suchy i zacieniony to przez rok lezakowania starzeje sie jak prze 2 tygodnie jeżdżenia ( to sa oficjalne badania bodajże Michelina)

Ja często na trenningi do rajdówki kupowałem opony 5-8 letnie w śmiesznuch cenach i niczym nie ustepowały takim samym oponom ale świeżym.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zastanawiam się nad zmianą na 215/65/17 i wtedy felgi z ET38 do FXT, wybór opon i felg homologowanych jest na rynku żałosny. Może macie więcej szczęścia ale mi udało się znaleźć tylko dwa lub trzy modele felg o zalecanym wymiarze. Poza tym myślę jednak że na zimę węższe opony lepiej się spiszą. Zastanawiam się tylko na co wpływa brak homologacji do modelu. Ubezpieczyciele raczej nie robią z tym problemów , na gwarancję to też nie wpływa. więc może lepiej kierować się rozsądkiem niż sztywnymi wytycznymi Subaru

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...