Skocz do zawartości

cewie

Użytkownik
  • Zawartość

    98
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O cewie

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    mazowiecka wieś
  • Auto
    Forester D MY2012

Ostatnie wizyty

81 wyświetleń profilu
  1. Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia dla forków, jadącego przede mną, takiego z wieloma nalepkami na tylnej szybie i jadącego za mną. Chyba wszyscy z dobrymi nawigacjami, bo omijaliśmy zakorkowany wlot do Radomia. Przed południem 13 stycznia.
  2. Forester SG XT MT5 - montaż shortshiftera

    Czy są takie SS dla 6MT z dynksikiem dla wstecznego biegu?
  3. Chłodnica - kaput ?

    Właśnie CO2 sugeruję. Miałem jedyny przypadek wycieku z chłodnicy i było to w aucie z japońskim silnikiem 3,5 V6. Padła uszczelka pod jedną z głowic plus wadliwy korek zbiorniczka wyrównawczego.
  4. Chłodnica - kaput ?

    Przy okazji wymiany chłodnicy można powąchać zbiorniczek wyrównawczy na obecność gazów spalinowych i wymienić jego korek na nowy.
  5. Nie działa odpalanie Forestera III SH

    Żądaj zwrotu kasy, dołóż 3 stówki do Osram'ów i będziesz zadowolony, bo moje działają od ponad trzech lat bezawaryjnie.
  6. Nie działa odpalanie Forestera III SH

    Czy te światła są firmy Osram?
  7. Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester

    Po zgaszeniu silnika następuje zanik napięcia na GZ gniazdach zapalniczek. Po modyfikacji na schemacie, tylko w gnieździe zapalniczki bagażnika będzie zawsze napięcie bo dioda nie puści z dodatkowej baterii napięcia na pozostałe układy elektryczne. Dioda również zabezpieczy dodatkową baterię przed poborem prądu do rozruchu silnika. Czarne, to dorysowany bezpiecznik pomiędzy dodatkowym aku, a GZ. O tylnej klapie myślałem, aby gdzieś zamontować włącznik bo mam tam zamek elektryczny. Oczywiście dioda i bezpiecznik będą tuż przy gnieździe zapalniczki. Nie będą prowadzone przewody bezpośrednio z zasadniczego akumulatora.
  8. Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester

    Zawiasu nie przerabiam bo ze mnie raczej turysta, a nie wyprawowiec. W większości kempingi, tylko czasami spanie na dziko jeśli prawo danego kraju pozwala. No i spanie na terenie strzelnic, przy okazji zawodów strzeleckich. Dodatkowy akumulator. Mam w T4 i muszę mieć w forku. Lodówka i światło przy wieczornej biesiadzie niezbędne. W przestrzeni bagażowej jest gniazdko zapalniczki i wnęki za nadkolami. W jednej z wnęk planuję zamontować mały żelowy akumulator ładowany z zasilania gniazda zapalniczki w czasie pracy silnika. Poniżej wpięcia dodatkowego aku będą włączone diody, aby ten dodatkowy aku nie brał udziału w zasilaniu rozrusznika. Czyli w gniazdku zawsze będzie napięcie. Oczywiście przy dodatkowym aku będzie bezpiecznik. Zadziała? Jeśli nie jasno opisałem, to wrzucę fotkę ze schematem.
  9. Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester

    Wyrzucać foteli nie będę, bo pracować muszę prawie cały rok, a wakacje są bardzo krótkie. Ale i tak podniosłeś mnie na duchu, dzięki. Plany: Bagażnik dachowy własnego projektu, a na nim: markiza 2,2m x 2,5m. rura fi 200mm (taki box dachowy) na krzesełka i stolik, czarna rura na wodę do prysznica/zmywania i kufer, skrzynia na lekkie szpargały (ściany do markizy, dywanik, kuchenka na kartridże, patelnia) Wszytko max 80 kg. Organizacja wnętrza: wygodne łoże z gąbki gr. 10cm dzielone na 3 części, siatka pod wolną od okna dachowego przestrzenią sufitu na pościel, lodówka za p. fotelem pasażera, torba na żywność wraz ze szpejami jak kieliszki, sztućce, itp. za p. fotelem kierowcy. W tylnych oknach zasłonki z kieszeniami na kosmetyki. Moskitiera na okno dachowe. Zasłonki do pozostałych okien. Dwie torby na ubrania w czasie snu na przednich fotelach, a w czasie jazdy na tylnych. Chodzi o to, że jak dojedzie się do noclegowni w niesprzyjających warunkach pogodowych, można było zorganizować sypialnię bez wyścibiania nosa na zewnątrz. Część wyposażenia już mam, bo od kilku lat podróżuję na sposób cygański Multivanem T4. Pozdrawiam
  10. Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester

    Planuję zaadaptować forka na auto turystyczno-wyprawowe z bagażnikiem dachowym budowanym we własnym zakresie. Problemem jest organizacja noclegu w aucie. Potrzebne łoże min. 195 cm dł. i mam dwie koncepcje: 1. Płyta, sklejka szer. 120 cm X dł. 60 cm umieszczona na położonych oparciach tylnej kanapy i dosunięta do przednich foteli. Płyta miałaby być zawieszona linkami na górnych mocowaniach pasów bezpieczeństwa przednich foteli i opierać o położone oparcie tylnej kanapy. Materac piankowy 10 cm, szyty na miarę z szablonu łoża, dzielony na trzy części dla łatwego manipulowania i przechowywania. 2. Demontaż tylnej kanapy i jej oparcia. Budowa płyty jak w pierwszej wersji, tylko dłuższej i na zawiasach (mocowaniach) oparcia tylnej kanapy. Tę ostatnią koncepcję uważam za najlepszą ze względu na uzyskanie dodatkowej objętości bagażowej po usunięciu tylnej kanapy. Ale mam wątpliwości, czy użytkowanie auta bez kompletu siedzeń jest zgodne z prawem/przepisami, a nie chciałbym wracać do domu, gdzieś z Europy na lawecie? Pozdrawiam
  11. Cena zaporowa, dzisiaj też bym się dwa razy zastanowił, ale jak kupuje się nowe auto... Mimo wysokiej ceny Osramów nie żałuję zakupu, przynajmniej ksenony się oszczędza. Pozdrawiam
  12. Zapryskałem repelentem na gryzonie wnętrze komory silnika, bo mieszkam na wsi, a tam to wiadomo, zwierza wszelakiego mnóstwo. Rok temu, odpalam auto, już wcześniej zapryskane, a w nim przysłowiowa choinka na zegarach. W te pędy do ASO w Radomiu. Panowie mechanicy wykryli pogryzione przewody elektryczne nad zbiornikiem paliwa. Jednego z przewodów brakowało 20 cm. Pewnie kuna wyniosła dla dzieci.
  13. @kamul Instrukcje montażu i schemat połączeń elektrycznych są necie i pudełku od lamp. Lampy dodatkowo mogą doświetlać zakręty, t/z gdy są włączone światła mijania, to po włączeniu kierunkowskazu włącza się lewa lub prawa Osram i wyłącza w kilka sekund po wyłączeniu migacza. Więc skręcanie autem nie jest warunkiem koniecznym do zadziałania Osramów, wystarczą tylko włączone światła mijania. Po włączeniu świateł awaryjnych Osramy pulsują wraz z nimi.
  14. Tak. Mam w Forku Dieslu MY 2012. Lampy montowane były w serwisie Subaru (Radom) tuż przed zakupem nowego auta w 2014 r, ponoć bez większych problemów. Regulacja wysokości świecenia odbywała się z podnośnika, więc wieszaliśmy tektury, aby przenieść kreskę odpowiedniego poziomu.
  15. https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving FOG-Przeciwmgłowe światła LED-Samochody-Automotive Lighting/pl/pl/GPS01_1074552/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_1072187/ Pisałem o tych lampach na 4 stronie. Działają bez zarzutu i usterek, od trzech lat i 84 tyś. km. Pozdrawiam
×