Skocz do zawartości

Zimowe buciki dla Forysia


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem te goodriche u siebie na forku... Na grubym śniegu ok, ale na małej ilości lub na mokrym asfalcie to był koszmar.

Możesz rozwinąć pojęcia 'koszmar'? Bo ja jeżdżę także po asfalcie, nie mam problemów z brakiem przyczepności itp ... to nie są takie klocki jak w oponach MT, tylko mają gęste lamelki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem mega duże problemy z przyczepnością a szczególnie z hamowaniem na mokrym. Dlatego więcej już bym ich nie kupił.

Mi się ząbki nie wyząbkowały, a na mokrym ABS się nie załącza, ale to może kwestia moich hamulców do wymiany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę :)

 

Wywnioskowałem sobie, że skoro wysokość profilu opony ma wpływ na zachowanie się auta w zakrętach to nie warto wybierać zamiennika odchodzącego od rozmiaru fabrycznego.(nic odkrywczego ;) )

Z moich "obliczeń" wynika, że wysokość profilu w oponie o rozm. fabrycznym 215/60R16 to ok.25,8cm

Na Forum znalazłem opinie, że przy niezalecanym rozmiarze 215/65R16 (różnica średnic 3,13%) auto ma tendencje do "pływania" ze względu na wysoki profil. Chciałbym tego uniknąć.

Wysokość profilu w przypadku tego rozmiaru to ok.28cm, czyli o ok.2,2cm więcej od fabrycznego.

 

Jak ma być w śnieg - to bierz 205/70R15 Bridgestone DM-V1 i bedzie Pan zadowolony B)

 

Zalecanym zamiennikiem jest podany powyżej przez Lukassa 205/70R15 o wysokości profilu 28,7cm , prawie o 3cm więcej niż fabryczny.

Mam rację ? Czy to oznacza, że oba zamienniki będą miały większą od fabrycznego rozmiaru tendencję do niestabilności ?

 

215/60/16 nie polecam Michelin i Continental przerobiony temat niestety się zawiodłem. Natomiast Nokian WR G2 pracują bardzo dobrze, polecę z czystym sumieniem.

 

w Imprezie STI miałem Continentale, kupione za rada Lukassa, i byłem mega zadowolony ale to inny rozmiar.

Alpine niestety mi wyząbkowały przy agresywanej jeździe na asfalcie.

Edytowane przez Mont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215/60/16 nie polecam Michelin i Continental przerobiony temat niestety się zawiodłem. Natomiast Nokian WR G2 pracują bardzo dobrze, polecę z czystym sumieniem.

I michelin i Conti robi/robił wiele modeli. Były gorsze jak i lepsze, wiec takie pisanie jak Twoje bez podania modelu nic nie wnosi. A WRG2 to akurat bardzo przeciętna opona

Zalecanym zamiennikiem jest podany powyżej przez Lukassa 205/70R15 o wysokości profilu 28,7cm , prawie o 3cm więcej niż fabryczny. Mam rację ? Czy to oznacza, że oba zamienniki będą miały większą od fabrycznego rozmiaru tendencję do niestabilności ?

Masz drobny błąd w obliczeniach, bo podane przez Ciebie wartości to różnica w średnicy, wiec suma tego co jest i na dole i na górze koła. A jak wiadomo to co jest na górze to się chwilowo nie ugina ;). Podziel wszystkie wyniki na pół. Generalnie wyższe profile będą się bardziej kłądły. Ale wyraźna różnica to by była przy przeskoku z 17" na 15". Wiele zależy też od modelu opony. Podsumowując - przy zimówce bym się tym kłądzeniem na suchym asfalcie totalnie nie kierował w wyborze opony, bo prędzej opona stanie się nieprzyjmnie niestabilna/pływająca z powodu mocno ponacinanego bieżnika niz z powodu profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz drobny błąd w obliczeniach, bo podane przez Ciebie wartości to różnica w średnicy, wiec suma tego co jest i na dole i na górze koła. A jak wiadomo to co jest na górze to się chwilowo nie ugina ;). Podziel wszystkie wyniki na pół. Generalnie wyższe profile będą się bardziej kłądły. Ale wyraźna różnica to by była przy przeskoku z 17" na 15". Wiele zależy też od modelu opony. Podsumowując - przy zimówce bym się tym kłądzeniem na suchym asfalcie totalnie nie kierował w wyborze opony, bo prędzej opona stanie się nieprzyjmnie niestabilna/pływająca z powodu mocno ponacinanego bieżnika niz z powodu profilu.

 

nigdy nie byłem orłem z matmy :facepalm:

 

jednym słowem różnice są niewielkie i nie należy sie nimi przejmować.

Wciąż męczę temat opon Blizzak LM-80 <_<

W fabrycznym rozmiarze nie występują, a cenowa różnica zestawów 15" i 16" to ok.450-750zł :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam .

czy możecie wskazać waszym zdaniem jakiś ranking i zwyciężce w kategori cenowej ... bo kupione test w gazecie sa średnią rekomendacją.Forester waga tego auta jest niewielka wiec co jeśli nie WR D3 bo opinie są ostatnio średnie(sam nie wiem czemu skoro to podobno podobna opona do A3 jakościowo) z tego co czytam na temat tej opony może alternatywa WR G2(podobno typowa opona do tego ) ,czy ktoś może cos doradzić co w cenie nie wiekszej niz 10-15% jest lepszego od NOKIANA WR D3 jazda głownie polskie góry trochę alpy i cykl mieszany.Dodam że wcześniej jeździłem na modelu a3 i wr+ i a3 był fenomenalny ale w sedanie 4x4 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Forestera kupiłem Bridgestone Blizzak DM-V1 215/65R16 98 R. Mam z nimi doświadczenie od trzech lat na LR Discovery 2 ( wyjazdy na polowania, wypady w teren www.swiętokrzyskie4x4.pl ) w lato pomykam na AT BFG. Opona bardzo dobrze sprawuję się w śniegu ubitym i kopnym.

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-dm-v1-215-65-r16-98-r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kupiłem Vredestein Xtreme coś_tam_jakieś_cyferki (jeśli trzeba, napiszę później, muszę zobaczyć w piwnicy, ale na pewno 16"). Przedtem miałem Nokian WR G2 17".

 

Różnice:

* Nokiany są twardsze i głośniejsze.

* Nokiany trzymają pewniej na suchym (trzeba też uwzględnić, że porównuję 17").

* Vredesteiny są cichsze, bardziej komfortowe.

* Vredesteiny o niebo lepiej jeżdżą w śniegu sypkim, głębokim i takim sobie.

* Nokiany zachowują się lepiej na suchej nawierzchni, autostradzie.

* Nokiany chyba są lepsze na ubitym śniegu.

* Vredestein był tańszy.

 

Na błotku pośniegowym na szosie trudno mi ocenić, chyba są porównywalne. Na błotnisto-śniegowych drogach gruntowych, w świeżym, głębokim śniegu Vredestein ciągnie bardzo dobrze, czego nie można powiedzieć o Nokianie. Nokian zaś to typowa zimowa szosówka, świetna do śmigania na w miarę oczyszczonych drogach; poza szosą i w warunkach sypkiego głębokiego śniegu łatwo z nią utknąć (czego zresztą sam doświadczyłem).

 

W tzw. "całokształcie", subiektywnie - wg moich potrzeb i upodobań - Vredestein jest lepszy: pewniejszy poza drogą utwardzoną, cichszy, bardziej komfortowy. Liczę się z tym, że będzie mniej trwały, ze względu na miękkość, ale przy moich przebiegach prędzej się zestarzeje, niż zużyje.

Edytowane przez debtux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was miał już okazję zweryfikować jak mają się nowe oznaczenia opon (kategorie od A do F) do ich realnych osiągów? Teoretycznie na podstawie nowych oznaczeń - szczególnie parametru "hamowanie na mokrym" - możnaby zupełnie sensownie dobrać oponę dla własnych oczekiwań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
wg moich potrzeb i upodobań - Vredestein jest lepszy: pewniejszy
tu tylko dodam że pan oponiarz doradził mi 'vrednego' mniej więcej z tych samych powodów ale najważniejszy to jakość wykonania i trzymanie wymiarów. Kiedy szedłem do warsztatu to w ogóle nie brałem pod uwagę tej firmy, a temu oponiarzowi finansowo jest obojętne co zakłada. ściągnął gumy tegoroczne 3213 co nie zawsze jest oczywiste bo na necie bywają nowe pięcioletnie jako okazja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem tydzień temu Barum Polaris 3 215/65 R16. Wyższa od fabrycznej 215/60 o 2 cm. Bałem się bujania ale wcale ono nie występuje, bałem się również braku miejsca w nadkolu - nic z tych rzeczy, (w nadkolu zarówno z przodu jak i z tyłu jest jeszcze sporo miejsca), nic nie ociera nawet przy max kręconych kołach. Auto toczy się lepiej niż na 225/55 również Barum. Mniejsze przyspieszenie, czy ja wiem??? nie odczułem spadku przyspieszenia. Na pewno skrzynia mniej żongluje biegami co wcześniej czasem było wkurzające jak pod krótką górkę już wrzuciła 4 a zaraz w zakręcie znów na 3. Teraz moment na kolach jest trochę mniejszy i ten sam krótki odcinek przejeżdża na 3. Barumki zapowiadają się dobrze, czekam na śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na mnie czekają 215/65 R16 BF Goodrich Winter Slalom KSI. Zimą potrzebuję trakcji na śniegu, co tydzień odwiedzam Mazurskie lasy i jeziora w poszukiwaniu taaaaaaakiej ryby, więc wybór mógł być tylko jeden tym bardziej,że większość moich znajomych o podobnych zamiłowaniach i off-road'owych zajawkach uważa je za najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blizzak LM-80 Evo. 215/65/16
Blizaka wielu tu chwaliło, a 65 to dla mnie lepsza jazda. Z tym że dałem ET35, zamiast 48 - wyżej o 2 cm ale i szerzej o 2,6. Połączenie OK. Jeżdzę z tym ósmy rok. Planowałem przy R17, dać 60 ale nie wyszło. Różnica wyraźna na + więc letnie powtózę też w tym układzie. Pisali że ubezpieczalnia potrafić mędzić kiedy się połapie że to nie OEM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestone Blizzak LM-80 Evo. 215/65/16

 

Też się nad nimi zastanawiałem (ale oczywiście nie w tym rozmiarze), ostatecznie stanęło jednak na Dunlopach Winter 4D (225/55 R18) i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - przede wszystkim ze względu na głośność (są bardzo ciche). Niestety z uwagi na aurę ciężko powiedzieć coś więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...