Jump to content

TOMA52

Użytkownik
  • Content Count

    1440
  • Joined

  • Last visited

About TOMA52

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 08/01/1974

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza MY08 i OBK MY17.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Recent Profile Visitors

861 profile views
  1. Zjawisko to ma swoją przyczynę raczej w powstawaniu dodatkowych ognisk (samo)zapłonu w cylindrze spowodowanych nagarem z oleju silnikowego. Są oleje (spełniające normy wymagane przez Subaru), które mają to minimalizować - zapewnia to norma Dexos1 GEN-2. Lepkość chyba tylko 5w30.
  2. Co do zasadności pierwszej wcześniejszej wymiany oleju: olej z Citroena C3 Aircross po 1600 km: oraz: https://youtu.be/nhxYLPvTQOo
  3. TOMA52

    CVT - awarie

    Ja w polskiej instrukcji OBK MY 17 mam takie zalecenie (pod warunkiem ciągnięcia przyczepy), więc odpowiednia procedura musi być w manualu serwisowym.
  4. TOMA52

    CVT - awarie

    Gdyby producent zalecał wymianę dynamiczną, to byłaby podana w podręczniku serwisowym procedura tej wymiany, a także dopuszczone modele urządzeń do tej czynności (albo wręcz model opatrzony numerem Subaru, jak inne narzędzia specjalne). Obawiam się, że nie ma jednolitego wyposażenia ASO w tym zakresie. Przyznaję, że nie widziałem aktualnego podręcznika serwisowego, a jedynie manual dla USA z 2015 roku. Tam jest tylko instrukcja wymiany statycznej.
  5. W OBK kable nie sięgają.
  6. TOMA52

    E-Boxer

    Założenia fajne, poza wąskim zakresem prędkości napęd przekazywany z silnika spalinowego tylko elektrycznie, w tym wąskim zakresie spinany na sztywno bez skrzyni biegów. Tylko Toyota rozwija swoją technologię od 1995 (prototyp Priusa) i dziś wiadomo czego się można po niej spodziewać, w przypadku Hondy trochę niewiadoma ...
  7. Czyszczenie wodne czyści olej z popiołów, m in. z oleju silnikowego, które nie wypalają się okresowo, tylko akumulują. Filtr się stopniowo zapycha, co jest jakoś mierzone (różnica ciśnień?) i po pewnym czasie (Koledze po ok. 270 000 km) przekroczony zostaje próg zapełnienia, co jest sygnalizowane odpowiednim błędem. Wypalanie okresowe wypala sadze - tytułowe cząstki stałe, czyli co innego, niż czyścimy w procesie czyszczenia wodnego.
  8. Właśnie otrzymałem info z SIP-u, że nowe mapy datowane 3Q2018 pojawią się na przełomie roku. Czyli dalej rok do tyłu niestety ;-)
  9. Niestety, dziś zaktualizowałem poprzez stronę http://www.subarumapupdates.com/index-en-gb.html do mojego OBK MY 2017 i wgrała się wersja 2018/2019, fajnie nie ... ;-) Wkładam kartę SD z powrotem do auta, odpalam nawigację, informację o mapach: mapy z Q3 2017 ... :-(
  10. Z adapterami się ułoży, łapa pójdzie w dół i zęby złapią od wewnątrz reling.
  11. Dlatego nie pisałem nic o belkach ;-) Tu masz manual, bez nr belek, ale są narysowane jakieś aero: https://roofracks.co.uk/pdf-reader/web/viewer.html?file=https://roofracks.co.uk/_pdf/4910.pdf Konfigurator podaje belki 960 - 108 cm. Takie długie jak chcesz dać mogą nie pasować, bo w tych belkach wycięcie od dołu na stopę jest tylko na kilkanaście cm od krawędzi belki. Czyli nie zsuniesz stóp tak blisko siebie, aby złapać relingi.
  12. @DZIAŁ TECHNICZNY Na jakiej stronie znajdę aktualizację map do OBK MY17? Na https://subaru-maps.com/#/vehicles jak dodaję swój VIN: JF1BS9LC2HG116983 to dostaję info, że vin jest nieprawidłowy albo jeszcze nie ma go w bazie. Dziękuję!
  13. TOMA52

    CVT - awarie

    Ten drugi wymienny praktycznie tylko podczas remontu skrzyni.
×
×
  • Create New...