Jump to content

TOMA52

Użytkownik
  • Posts

    1,700
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

TOMA52 last won the day on May 5 2013

TOMA52 had the most liked content!

1 Follower

About TOMA52

  • Birthday 08/01/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza MY08 i OBK MY17.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Recent Profile Visitors

2,915 profile views

TOMA52's Achievements

..:: Subarofanatoholik ::..

..:: Subarofanatoholik ::.. (6/13)

180

Reputation

  1. Wg speców od akumulatorów osłona jest po to, aby się za bardzo nie grzał akumulator od silnika. Nosiłem się z zamiarem wymiany aku na większy gabarytami, doradzono mi rozciąć osłonę na rogu i zamontować tą przerwą w kierunku od silnika.
  2. TOMA52

    CVT - awarie

    Na ogół są bardzo trwałe i chwalone: https://youtu.be/DnUzKkZ2ZKw?si=QuixBTk5UyR3T20Z - 400k mil! https://youtu.be/u4MI19AllB0?si=PgntCscC_ZdXr3zW Jeszcze widziałem film Na kanale Automatyczni z rewizji skrzyni w Polsce po 300k km, znajdę to wkleję. Jest - skrzynia TR690, 2011 rok, 180k mil, uszkodzony zawór lockupu i przez to konwerter (standard, o którym mówi też w filmach MrSubaru1387 ), poza tym normalne zużycie eksploatacyjne, bieżnie w dobrym stanie:
  3. TOMA52

    CVT - awarie

    W lubelskim ASO polecili mi (na szczęście nie trzeba było korzystać) zakład z miejscowości Parysów.
  4. np. https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?18087-Subaru-Factory-Service-Manuals-(FSM)-Every-Model-USDM-EU
  5. TOMA52

    CVT - awarie

    Jaka część Polski?
  6. TOMA52

    CVT - awarie

    Czyli drugi przypadek (po SBD) potwierdzający, że Subaru nie dla emerytów ;-)
  7. Najprościej sprawdzić samemu i wypracować taką metodę, żeby po zapięciu blokady parkingowej auto nie poruszyło się ani trochę. Blokada się nie uszkodzi jak auto się na niej lekko oprze, ale na pewno współpracujące elementy będą się wypracowywać co po kilku latach może zaowocować jakimś uszkodzeniem. No i nie trzeba się siłować z lewarkiem.
  8. Nie zgodzę się, zawsze jak puszczasz hamulec nożny (na zaciągniętym ręcznym na wzniesieniu), to auto cofa się o przysłowiowy centymetr i opiera mocniej na tyle. Więc jak chcesz mieć pewność, że auto oparło się na hamulcu parkingowym, a nie na blokadzie skrzyni biegów, to blokadę (P) załączasz na samym końcu, jak auto już się nie przesunie ani o milimetr. Dobra, już widzę gdzie popełniłem błąd - oczywiście na końcu, żeby przestawić N->R->P także trzeba wcisnąć nożny. Poprawiłem mój sposób, ale przez to jest jeszcze bardziej skomplikowany na papierze. W rzeczywistości robi się to intuicyjnie: 1. wciśnij hamulec nożny, 2. N 3. załącz hamulec ręczny, 4. puść nożny, auto stoczy się o milimetry 5. nożny i P
  9. TOMA52

    CVT - awarie

    Ślizgający się łańcuch raczej nie szarpie:
  10. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  11. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
  12. Jak popatrzyłem to od 2013 roku sprzedałem 135 kompletów Kayaba 334344(5)+RC6431 oraz 13 kompletów na sprężynach wzmocnionych Lesjofors - nikt się nie skarżył. Sam też jeździłem trochę na takim zestawie i nie odczułem takich problemów jak opisujesz. Wiem, że jest też kilka wersji sprężyn Kayaba (w tym odchudzone do wersji z SLS - może mechanik spojrzał do katalogu, a tam dla wersji z SLS są własnie podane takie odchudzone?) - może nie masz założonych tych co trzeba.
  13. @Tichy - a co dokładnie masz założone - jakie nr katalogowe amortyzatorów i sprężyn, bo nie ma jednego rozwiązania na rynku ...
  14. Może w takim razie to jakiś mechaniczny problem wybieraka? Załączam 2 wycinki manuala dla Outbacka generacji BS, widać, że jest tak trochę możliwości awarii. 37 Transmission Control Device.pdf 35 Parking Pawl.pdf
  15. @Przemek1984 - podłoga w parkingu oczywiście jest pozioma? Na N auto się nie toczy? Spróbuj sekwencji (standardowa sekwencja do parkownia na wzniesieniach, żeby auto nie opierało się na blokadzie skrzyni, tylko na hamulcu ręcznym): 1. wciśnij hamulec nożny, 2. N 3. załącz hamulec ręczny, 4. puść nożny, auto stoczy się o milimetry 5. nożny i P Czy po takiej sekwencji też będzie trudne przełączania z P na R?
×
×
  • Create New...