Jump to content

TOMA52

Użytkownik
  • Content Count

    1582
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

TOMA52 last won the day on May 5 2013

TOMA52 had the most liked content!

Community Reputation

132 Wspaniały

About TOMA52

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..
  • Birthday 08/01/1974

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza MY08 i OBK MY17.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Recent Profile Visitors

1477 profile views
  1. Mam taką Vartę w imprezie GH i działa już ponad 4 lata od zamontowania. Doładowuję profilaktycznie ze 2x na rok. Jednak sam producent pisze: Dla samochodów o standardowym zapotrzebowaniu na energię Do aut z większą ilością elektryki (tylna klapa, grzane fotele itp), system Stop&Start montowano już akumulatory EFB. Nawet jak S&S wyłączamy, to układ "inteligentnego" ładowania preferuje akumulatory EFB.
  2. W nowych Subaru i tak jest "inteligentne" ładowanie, które polega na tym, że kiedy BMS uzna akumulator za naładowany, to przestaje go ładować (zwykle podczas spokojnej jazdy lub przyspieszania). Hamowanie silnikiem powoduje, że ładowanie się załącza (odzysk energii). Polecam tanią ładowarkę do telefonu do gniazda zapalniczki z woltomeirzem. Widać wtedy jak na dłoni. Więc większy akumulator spokojnie może być, bo automatyka decyduje, czy jeszcze ładować, czy już nie. Ten system uważam za jedną z przyczyn słabej kondycji akumulatorów w Subaru, na szczęście da się w prosty sposób wyłączyć.
  3. Yuasa jest robiona ponoć w Korei przez Sebanga (modele w obudowach "azjatyckich"), podobnie jak Banner EFB (modele 56515, 56516) i inne klony (Rocket?) Jest też Centra / Exide EL / CL - 604/605.
  4. Normalnie idzie aku w obudowie D23 (230x173x222mm), bez stopki (czyli stopka B00). W OBK tacka jest dłuższa i wejdzie tam też obudowa D26 (długośc 262 mm, reszta bez zmian), ale już obudowa termiczna (raczej ochładzacz, niż ocieplacz) nie będzie pasować. Niektóre akumulatory mają stopki po bokach "wcięte" więc łączny wymiar nie jest przekroczony i też się zmieszczą.
  5. Ma 2 akumulatory, rozruchowy nawet mniejszy, ale nie wiem jaki ma pobór prądu spoczynkowy. Podałem na przykładzie mojego auta.
  6. Ciekawe, czy to tylko przypadłość Subaru, czy też wszystkich marek produkowanych daleko. Mój akumulator ma 62Ah, pobór prądu w spoczynku to około 50mA, co daje 52 dni do całkowitego wyczerpania. Może Pan @Andrzej Koper zdradzi ile czasu mija od opuszczenia fabryki do przyjazdu auta do salonu i czy akumulator jest podpięty do instalacji kiedy auto opuszcza fabrykę? Inna sprawa, to czy w przypadku, który opisuje @Biały Miś dealer podpinał akumulator regularnie do doładowania pomiędzy grudniem 2019 a lipcem 2020?
  7. TOMA52

    E-Boxer

    Ja jak sięgam pamięcią kilka razy złapałem gumę, choć tak, żeby nie móc jechać 2 razy: w 2004 i w 2008. Potem jeszcze były ze 3x wkręty, które powodowały powolny spadek. Jednak jak znam życie, awaria może się zdarzyć w najmniej pożądanym momencie, więc skoro jest miejsce to czemu nie wozić tej dojazdówki. Co innego, gdy nie ma miejsca ...
  8. TOMA52

    E-Boxer

    Nie wiem jak w e-boxerze, ale w OBK wyjąłem z bagażnika fajna wkładkę piankową pod nią było miejsce na koło.
  9. TOMA52

    E-Boxer

    Widziałem taki przypadek w Bieszczadach - facet stał dobre parę godzin na jednej z serpentyn, blokując dodatkowo ruch. Po powrocie kupiłem dojazdówkę.
  10. TOMA52

    E-Boxer

    Pasy trzeba zapiąć tylko aby ręczny _sam_ się zwolnił przy dodaniu gazu. Nie powinno to uniemożliwić ręcznego zwolnienie ręcznego ;-) Może śniegu się nawbijało w mechanizm od ręcznego w tylnych kołach. Ja bym zaczął od odśnieżenia kamer, może włączy się EyeSight i zmniejszy choinka na blacie, pozwoli to zawęzić problem.
  11. TOMA52

    E-Boxer

    Użycie zestawy w praktyce. Pewnie w przypadku opisanym wyżej byłoby lepiej (ni rozcięcie, powolny spadek ciśnienia), ale generalnie jak można polegać na zestawie naprawczym:
  12. TOMA52

    CVT - awarie

    No właśnie, do XT olej tańszy. Nie ma sensu ładować za drogiego, jak zaraz i tak silnik wybuchnie
  13. Zasilacz to dobre urządzenie, czasem tylko lepszy jest prąd bardziej pulsujący niż wygładzony. Zwłaszcza przy odsiarczaniu lub głęboko rozładowanych aku. Ładowarki automatyczne mają takie programy ew znajdują zastosowanie takie samodzielne konstrukcje jak prostownik jednopołówkowy.
  14. Raczej nie powinno się nic stać, może w instrukcji jest to lepiej opisane niż na tej aukcji (chodzi o tryb podtrzymania po pełnym naładowaniu). Cudów raczej to nie zdziała, choć ma jakiś tryb "recond" i może kilkukrotne jego uruchomienie przywróci sprawność akumulatora. Trzeba by doczytać jakie jest wtedy maks. napięcie. Jak pisałem u mnie 15.8V nie zrobiło krzywdy, ale to na własną odpowiedzialność. Na pewno użyłbym trybu zimowego 14.7V, lepiej wysyci. Pełne przywrócenie akumulatora z elektrolitem płynnym do pełnej sprawności wymagałoby wyjęcia go z auta i ładowania zwykłym prostownikie
  15. Możesz zdradzić co to za urządzenie? Oprócz zaufania do producenta, że się nie zapali itp, przy ładowaniu w aucie trzeba wziąć pod uwagę napięcie. Ja w OBK MY17 bez szwanku korzystam z CTEK-a MXS 5.0 gdzie w trybie recond dobija do 15.8V, tylko robię to na "wygaszonym" aucie - wszystko pozamykane, kluczyk hands-free poza zasięgiem, odczekam aż się uśpi. W teorii napięcie jakie daje alternator - czyli 14.4V jest bezpieczne, wszystko co powyżej powinno się robić po odpięciu od instalacji. Inna kwestia, to że powyżej progu gazowania elektrolitu (14.8V) akumulator gazuje i opary mogą być
×
×
  • Create New...