Jump to content

TOMA52

Użytkownik
  • Content Count

    1466
  • Joined

  • Last visited

About TOMA52

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 08/01/1974

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza MY08 i OBK MY17.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Recent Profile Visitors

973 profile views
  1. TOMA52

    E-Boxer

    Nie, DCT z suchymi sprzegłami to nie jest dobre rozwiązanie. Czytałem artykuł chyba firmy ZF Getrag, że jest to awaryjne i że nie będą robić takich skrzyń nawet do małych aut. Tylko mokre sprzęgła. W Subaru masz konwerter, a nie sprzęgło.
  2. TOMA52

    E-Boxer

    Sam silnik nie, ale cały napęd: brak sprzęgła, dwumasy, turbiny, rozrusznika, alternatora, klasycznej skrzyni biegów już tak. Tu świetne wyjaśnienie zasady działania napędu od 29:05: Przy czym prostsze jest w Toyocie - napęd zaprojektowany od zera. Wynalazki innych firm, typu dołożenie na siłę silnika elektrycznego do zwykłego napędu to nieporozumienie. Np. hyundai - ze skrzynią dwusprzęgłową z suchymi sprzęgłami, chciałbym to zobaczyć po 300.000 km.
  3. TOMA52

    E-Boxer

    Ale jest 2x bardziej cichy od nowej Rav4 - chodzi o hałas z opływającego powietrza, nie z silnika.
  4. TOMA52

    E-Boxer

    Tu chyba jest to dość dobrze wyjaśnione: W skrócie w PHEV mamy 3 tryby jazdy: - elektryczny - do czasu, kiedy wyładują się baterie lub .... wciśniemy mocno gaz - wtedy auto przechodzi w tryb hybrydowy - hybrydowy - w tym trybie działa jak zwykła hybryda, odzyskuje energię, ale nigdy nie naładuje akumulatorów do pełna - ładowania - silnik spalinowy cały czas pracuje, ładując aku i zużywając nieracjonalne ilości paliwa Tak, proponuję rozpędzić się do 130 km/h. Po tym doświadczeniu kupiłem OBK.
  5. Nie wiem czy wymaga, ale jego wymiana kosztowo = prawie remontowi skrzyni. To tak jakby okresowo wymieniać panewki w silniku.
  6. Są dwa filtry w środku: Tego nie ruszać, bo trzeba by wyjąć i rozebrać skrzynię. Ten można od czasu do czasu umyć lub wymienić.
  7. Ja wgrałem Gen2 Toolboxem do OBK MY17, niestety mapy znowu są sprzed ponad roku - Q3 2018. Aha to trochę nie w temacie, bo moje mapy są firmy Here, nie TomTom.
  8. TOMA52

    Kubica w F1

    Chyba z FIA. Choć RWR się nie odwoływał, bo lepiej w ich sytuacji 5 sekund dla RK niż kara finansowa dla zespołu.
  9. TOMA52

    CVT - awarie

    proszę: https://parts.subaru.com/p/Subaru_2017_Forester/CVT-ATF-High-Torque/49506108/SOA748V0200.html Zwykły to: K0425Y0711 Motul w swoich dokumentach pisze tak:
  10. TOMA52

    CVT - awarie

    Nie orientuję sie. Motul CVTF ma w charakterystyce, że zastępuje oba płyny, ale znajomy warsztat bazując na doświadczeniu stosuje go tylko do TR580. Do high torque leją tylko oem.
  11. TOMA52

    CVT - awarie

    Są 2 typy skrzyń CVT. Te mocniejsze szły do SBD, OBK 3.6 i starszych 2.5 oraz do FXT. Nowsza konstrukcja przenosi mniejszy moment i idzie do nowszych modeli 1.6, 2.0 i OBK 2.5 https://atracom.blob.core.windows.net/webinars/import/subaru_lineartronic_cvt_introduction.pdf
  12. TOMA52

    CVT - awarie

    Pamiętajmy, że są 2 różne płyny - zwykły i "high torque". Zwykły u kolegi w obk my15 był niebieskawy, choć może być to właśnie ten "zielony". W FXT jest na 100% ten "high torque".
  13. TOMA52

    Akumulator

    @rafon - sorry, ale dwa lata to żaden wyznacznik. Ja wiem jedno - mój każdy kolejny akumulator będzie miał korki do dolewania wody i sprawdzania poziomu elektrolitu. To normalna czynność obsługowa i przeprowadzana przynajmniej raz do roku powinna znacznie pomóc wydłużyć żywotność baterii.
  14. TOMA52

    CVT - awarie

    Są dwa filtry "wewnętrzne". Jeden - jak piszesz, drugi to po prostu "smok" oleju: 31728AA180.
  15. TOMA52

    CVT - awarie

    Nie mam dostępu do aktualnych podręczników serwisowych, ale jeszcze niedawno nie było opisanej procedury dynamicznej, jedynie statyczna. Z tego co wiem, różne ASO zaopatrują się na własną rękę w różne urządzenia (Motul, BG, Ravenol ...) i raczej posługują się procedurami opracowanymi przez producentów tych urządzeń. Aby wymiana dynamiczna była wspierana przez Subaru, to rozumiem, że albo byłaby dostępna maszyna opatrzona numerem części Subaru (jak każde bardziej skomplikowane narzędzie, np. ściągacz łożysk, blokada rozrządu itp) albo byłyby podane oficjalnie zatwierdzone urządzenia i w podręczniku serwisowym podana byłaby procedura wymiany. Z tego co pisał @Marcin Jakubowski przyczyną awarii może być spadek ciśnienia oleju podczas wymiany - maszyna wtłacza olej pod zbyt niskim ciśnieniem?
×
×
  • Create New...