Skocz do zawartości

TOMA52

Użytkownik
  • Zawartość

    1310
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O TOMA52

  • Tytuł
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Urodziny 01.08.1974

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Ostatnie wizyty

720 wyświetleń profilu
  1. TOMA52

    Przeglądy - czy warto w ASO ?

    Które i gdzie, jeśli można spytać?
  2. TOMA52

    Jaki odsetek SBD padł? - Forumowa statystyka

    Nr części wału zmieniał się kilka razy: 12200AA380->12200AA381->12200AA470->12200AA480 najnowszy był montowany w np. legacy od od sierpnia 2010. jednak jest nowszy 12200AA550, w Foresterze wkładany od 2015 roku.
  3. TOMA52

    Dziwne zestawienie Lanos vs Legacy IV

    Do Lanosa weszła butla 45l, wchodzi jakieś 37l LPG, starcza to w mieście na 250 km.
  4. TOMA52

    Padające akumulatory w nowych Subaru >2013

    Dokładnie, po prostu nie dopuszczać do nadmiernego rozładowania. Akumulator powinien być cały czas jak najbardziej naładowany "do pełna". A prostownik w Lidlu będzie już 10 stycznia. Niestety - jak wykazali specjaliści z youtube - kiedy za mocno rozładujemy aku i spadnie gęstość elektrolitu, to takie automatyczne prostowniki nie dadzą rady jej podnieść, gdyż kończą ładowanie napięciem ok. 14.5 V (jak alternator), a do zagęszczenia elektrolitu potrzebne jest końcowe doładowanie małym prądem i napięciem ponad 16V. Wtedy pozostaje ładowanie jakimś tradycyjnym urządzeniem z możliwością ręcznego sterowania parametrami lub oddanie akumulatora w ręce fachowców. Oczywiście można to olać i jeździć dalej, tylko, że trzeba mieć świadomość, że spada nam żywotność i sprawność akumulatora. Tu mamy to wyjaśnione dość dobrze: http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm
  5. TOMA52

    Padające akumulatory w nowych Subaru >2013

    Podobno najgorsza rzecz dla żywotności aku to podładować tylko tyle, żeby resztką sił zapalił (lub odpalanie z kabli). Potem alternator ładuje taki rozładowany akumulator bardzo dużym prądem, co powoduje zasiarczenie. Jeśli już nie możemy naładować prawidłowo akumulatora do pełna prostownikiem, to w takim przypadku należy włączyć jak najwięcej odbiorników (długie światła, dmuchawa, grzanie szyb, foteli), żeby choć trochę ten prąd ładowania zmniejszyć.
  6. TOMA52

    Filtr paliwa do Diesla - OEM czy Zamiennik?

    Ja w Dieslu (nie Subaru) zmieniam co 15000 km (co przegląd). Zalecenia mam chyba co 60000 km (3 przeglądy). Rozciąłem kiedyś wymieniony filtr i ... upewniłem się, że robię dobrze. Lepiej wymieniać filtr, niż regenerować lub wymieniać wtryskiwacze. Znajomy ( @Shiba ) już prawie 300 tyś km najechał w SBD na zamiennikach Knechta (zarówno oleju jak i paliwa, no i powietrza).
  7. Cześć.

    Ile chcesz papierków za ten filt paliwa? :)

    I bedzie on pasować do outbacka 2005 2.5 ej253?

    VIN - JF1BP9LLA5G035878

     

    Pozdrawiam

    1. TOMA52

      TOMA52

      Sprawdze jutro na kompie i dam znac.

      Nie podejdzie do Ciebie. Ty masz takie coś:

      42072AA120 lub -121. Popatrz sobie na Google jak to wygląda. 

       

  8. TOMA52

    filtr paliwa w otb 2005

    Podeślij mi vin to sprawdzę Ci jaki nr filtra masz u siebie. Mój wygląda tak: Mój filtr jest raczej do starszych Outbacków i Legacy. W 2005 był 42072AA120 lub -121:
  9. TOMA52

    filtr paliwa w otb 2005

    Klapka pod tylną kanapą? Jakby ktoś potrzebował to mam zamiennik filtra 42072-AE000 kupiony przez pomyłkę. Mogę sprzedac po kosztach.
  10. TOMA52

    Kubica w F1

    Typowym paydriverem był Lance. Tu jednak mamy do czynienia ze sponsoringiem drużyny, a za reklamę wszędzie się płaci.
  11. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Bardzo dobrze się prowadzi ... po równym. Zawieszenie odczuwalnie się usztywniło, i o ile na zimowych kołach na dużym balonie opony jeszcze jakoś to kompensowały (205/70R15), to na letnich (225/50R17) było już mało komfortowo. Do tego kąty geometrii masz na skrajach zakresów, przeguby półosi pracują pod dużymi kątami, a amortyzatory są stale rozciągnięte (nie bujają się "wokół" punktu konstrukcyjnego "zero", tylko "wokół" punktu +3.5 cm). Na to ostatnie radą jest podnoszenie auta na dystansach. Na geometrię - profesjonalne zestawy podnoszące zza oceanu, które kompensują zmiany geometrii i zawierają także dystanse pod wahacze. Widziałem zdjęcia, wygląda zaiste dziwnie, normalne auto z serią z przodu i Lesjoforsem z tyłu tak nie wygląda ...
  12. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Lesjofors nie podwyższa, tylko utwardza. Podwyższa Ironman (o 1.5 cala = 3.5 cm), który też utwardza.
  13. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Mowa tu o wysokości od środka piasty do krawędzi nadkola, jak podaje to podręcznik serwisowy. Zdjęcie parę postów wyżej.
  14. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Czemu? Ironman katalogowo +1,5 cala = 3,81 cm. Tu mój były: Miłośnikom liftów polecam zwrócić uwagę, jak bardzo koła zbliżone są do środka auta. Jak tylko pokazały się na rynku sprężyny Kayaba - wywaliłem Ironmany. Było cholernie sztywno, opony na zdjęciu 205/70R15 jeszcze dawały jakiś komfort, ale 225/50R17 na lato to był dramat.
  15. TOMA52

    FXT18 - gwarancja na przetarte nadkole

    Chyba problem nie leży w rodzaju materiału, tylko w tym, aby w ogóle nie tarło o oponę ... ?
×