Jump to content

TOMA52

Użytkownik
  • Content Count

    1414
  • Joined

  • Last visited

About TOMA52

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 08/01/1974

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Recent Profile Visitors

788 profile views
  1. Ja dostałem. Auto z 2017. Razem z liną, gaśnicą, apteczką, kamizelką.
  2. Litr 0w20 na dolewkę daje chyba importer do nowego auta.
  3. @Licho, dzięki za przypomnienie artykułu. Jest jeszcze szkoła odsiarczania prostownikiem jednopołówkowym, z jednoczesnym rozładowywaniem np. przez żarówkę mniejszym prądem niż ładowanie. Tu autor testował takie odsiarczanie: https://www.youtube.com/user/MsFreebsd/search?query=jenox
  4. Można. Lepkość całości spadnie nieznacznie poniżej SAE30.
  5. TOMA52

    Kubica w F1

    Do formy Williamsa już przywykliśmy. Co natomiast musi czuć Ricciardo ... Z walki o podium rok temu wylądował w ogonie stawki ...
  6. 50mA to nic w porównaniu z tym co _ponoć_ ISR wysysa, kiedy nie ma zasięgu GPS. Pisze ponoć, bo przypadki rozładowania aku po postoju w garażu podziemnym są znane, ale nikt poboru prądu nie zmierzył ...
  7. Jaki masz impulsator i czy masz go podłączonego w aucie, czy tylko używasz go podczas ładowania poza autem? Dziś zaobserwowałem natomiast, że chyba jednak jest sterowanie prądem ładowania, a nie tylko zero-jeden. Po całonocnym postoju rano schowałem coś do bagażnika (elektryczna klapa), wsiadłem do auta i włączyłem 1 raz przycisk START - zaczęło grać radio, poszedł prąd na zapalniczkę i kamerkę. Napięcie szybko spadło do 12.0V. Za chwilę podczas jazdy obserwowałem dłuższy czas napięcia ok. 13.5V - jakby faktycznie nie chciał władować za dużego prądu do rozładowanego akumulatora. To akurat zachowanie chwalebne. Podczas hamowania silnikiem zawsze 14.2-14.3V.
  8. TOMA52

    CVT - awarie

    juz nie To powinna być chyba opisana procedura wymiany i dopuszczalne typy urządzeń. @Marcin Jakubowski - daj znać jak się sprawa potoczy. Kto jest odpowiedzialny finansowo za naprawę w Twoim przypadku: czy ASO w związku z tym, że zaprowadziłeś auto ze sprawna skrzynią, a odebrałeś z uszkodzoną?
  9. TOMA52

    CVT - awarie

    Ale producent w manualu serwisowym raczej opisuje procedurę wymiany "statycznej"?
  10. TOMA52

    CVT - awarie

    Objawy takie, jakby podczas (lub po) wymiany w jakimś newralgicznym punkcie zabrakło oleju. Przecież sama zmiana płynu z lekko zużytego na nowy nie spowodowałaby raczej uszkodzeń tylu podzespołów. Pytanie, czy ASO uznaje fakt, że przed wymianą skrzynia działała. Jeśli tak, powinni naprawić na swój koszt w ramach gwarancji na usługę.
  11. Nie, tam są akumulatory OEM w technologii EFB. @spawalniczy - może w testach dzięki temu wyszło o 1g CO2 na km mniej ... Errata: dziś po całonocnym postoju rano schowałem coś do bagażnika (elektryczna klapa), wsiadłem do auta i włączyłem 1 raz przycisk START - zaczęło grać radio, poszedł prąd na zapalniczkę i kamerkę. Napięcie szybko spadło do 12.0V. Za chwilę podczas jazdy obserwowałem dłuższy czas napięcia ok. 13.5V - jakby faktycznie nie chciał władować za dużego prądu do rozładowanego akumulatora. To akurat zachowanie chwalebne. Podczas hamowania silnikiem zawsze 14.2-14.3V.
  12. TOMA52

    Akumulator

    Banner EFB? Bo Bosch nie robi EFB z pasujący do OBK.
  13. @Karenz - brawo! Wersję dla Outbacka (lewy plus) podlinkowałem kilka postów wyżej. @Licho - znajdź weekend, kiedy możesz nie używać tego auta, stary, radziecki prostownik z regulacją napięcia i wskaźnikiem natężenia i zapodaj mu 48h napięciem powyżej 15,5 V i małym prądem (ok. 1 A). Ja podbiłem w ten sposób (może nie 48h na raz) gęstość z 1.18 do 1.25 na razie. Ja działałem takim - napięcie dochodziło do 16.2V na przedostatnim zakresie: Próbowałem też Ctekiem MXS 5.0 w trybie recond, ale on musi przejść przez wszystkie tryby zanim wejdzie w recond, czyli 15.8V, no i maksymalnie chyba ok. 3 godzin jest w takim trybie, potem przechodzi w podtrzymywanie. Oczywiście akumulator odpinam od auta przy zabawach powyżej 14,5V. Do auta dopinam akumulator od UPS-a 15Ah na ten czas, wystarczy do podtrzymania wszystkiego.
  14. TOMA52

    Akumulator

    Na jakie akumulatory wymienia ASO na gwarancji? Oryginalnie na zdjęciu do aut ze Start&Stop idzie akumulator EFB i na taki powinno się wymieniać - specyfika np. układu ładowania. Na rynku są chyba 3 modele EFB pasujące do OBK (lewy plus). @Deki - mam podobny problem w aucie po-demonstracyjnym, choć jeszcze nie doszło do unieruchomienia auta. Częściowo podniosłem parametry przez wielogodzinne ładowanie odsiarczające. Polecam też wątki: https://forum.subaru.pl/topic/89844-padające-akumulatory-w-nowych-subaru-2013/ https://forum.subaru.pl/topic/104403-nowy-akumulator-do-outback-25i-my15/
  15. W manualu serwisowym do OBK USA jest instrukcja wzór wyliczyć gęstość elektrolitu z napięcia spoczynkowego (w 20 stopniach): Specific gravity = [ 0.187 × battery terminal voltage (V) ] – 1.1 Wychodzi, że 1,28 g/cm3 mamy przy 12,73V
×
×
  • Create New...