Skocz do zawartości

TOMA52

Użytkownik
  • Zawartość

    1292
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O TOMA52

  • Tytuł
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Urodziny 01.08.1974

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Był Forester, jest Impreza.
  • Zainteresowania
    Subaru, nurkowanie, żagle, foto, narty

Contact Methods

  • Website URL
    http://motoroils.pl

Ostatnie wizyty

654 wyświetleń profilu
  1. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Bardzo dobrze się prowadzi ... po równym. Zawieszenie odczuwalnie się usztywniło, i o ile na zimowych kołach na dużym balonie opony jeszcze jakoś to kompensowały (205/70R15), to na letnich (225/50R17) było już mało komfortowo. Do tego kąty geometrii masz na skrajach zakresów, przeguby półosi pracują pod dużymi kątami, a amortyzatory są stale rozciągnięte (nie bujają się "wokół" punktu konstrukcyjnego "zero", tylko "wokół" punktu +3.5 cm). Na to ostatnie radą jest podnoszenie auta na dystansach. Na geometrię - profesjonalne zestawy podnoszące zza oceanu, które kompensują zmiany geometrii i zawierają także dystanse pod wahacze. Widziałem zdjęcia, wygląda zaiste dziwnie, normalne auto z serią z przodu i Lesjoforsem z tyłu tak nie wygląda ...
  2. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Lesjofors nie podwyższa, tylko utwardza. Podwyższa Ironman (o 1.5 cala = 3.5 cm), który też utwardza.
  3. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Mowa tu o wysokości od środka piasty do krawędzi nadkola, jak podaje to podręcznik serwisowy. Zdjęcie parę postów wyżej.
  4. TOMA52

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Czemu? Ironman katalogowo +1,5 cala = 3,81 cm. Tu mój były: Miłośnikom liftów polecam zwrócić uwagę, jak bardzo koła zbliżone są do środka auta. Jak tylko pokazały się na rynku sprężyny Kayaba - wywaliłem Ironmany. Było cholernie sztywno, opony na zdjęciu 205/70R15 jeszcze dawały jakiś komfort, ale 225/50R17 na lato to był dramat.
  5. TOMA52

    FXT18 - gwarancja na przetarte nadkole

    Chyba problem nie leży w rodzaju materiału, tylko w tym, aby w ogóle nie tarło o oponę ... ?
  6. TOMA52

    Kubica w F1

    Kontakt z Hartleyem, kapeć, i wywiózł Hartleya w bandę.
  7. TOMA52

    Kubica w F1

    Stroll w formie
  8. TOMA52

    Jaki wlać płyn hamulcowy dot3 czy dot4, Impreza GC 1.6

    Motul ma płyn, ktory nazywa się Dot 3&4. I dylemat rozwiązany
  9. TOMA52

    Jaki wlać płyn hamulcowy dot3 czy dot4, Impreza GC 1.6

    Byle nie Dot 5 !!!! Na szczęście ciężko dostać. Nie jest mieszalny z pozostałymi.
  10. TOMA52

    Kubica w F1

    Nie jest aż tak źle, sporo rekordów jest z roku 2017: http://f1.wikia.com/wiki/Lap_Record
  11. TOMA52

    Podwyższanie forestera rocznik 2003 SG o 3cm

    Tu jest film, gdzie facet instaluje dystanse pod mocowania wahacza - przed tym zabiegiem widać jak skopana jest geometria:
  12. TOMA52

    Podwyższanie forestera rocznik 2003 SG o 3cm

    Jeździ trochę Forków na sprężynach Ironman a one dają +3,5 cm. Natomiast lepsze zestawy liftowe z USA zawierają też dystanse pod mocowania wahaczy, ew. tylne tuleje przednich wahaczy zmodyfikowane. Bez tego przy dużych liftach koła przednie idą w tył, a tylne do przodu ....
  13. TOMA52

    Przeglądy - czy warto w ASO ?

    Tak, np. poziom oleju jest zdefiniowany w podręczniku serwisowym dla jego określonej temperatury.
  14. TOMA52

    Impreza MY2018

    Wtrysk bezpośredni w BRZ-cie?
  15. TOMA52

    Podwyższanie forestera rocznik 2003 SG o 3cm

    Pewnie ktoś zmienił sprężyny na takie do zawieszenia samopoziomującego (takie, jak były w oryginale), stąd efekt. Nadal masz więc zawieszenie o zwalonej charakterystyce, a jedynie wysokość jest wyrównana sztucznie dystansami. Ja bym uważał na zakrętach ... Tu widać typowe podejście mechanika, nie mającego pojęcia o specyfice tego zawieszenia, który podszedł jak do klasycznego auta: tyłek opadł, to wymieńmy sprężyny. Poprawna naprawa w tym przypadku to albo zmiana amortyzatorów na samopoziomujące (nowe lub regenerowane), ew. na zamienniki bez samopoziomowania, ale wetdy już komplet amortyzatory i sprężyny.
×