Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

czyli nie tylko ja zauważyłem że wątek "skoda lepsza..." przeniósł się do wątku o nowym Forku :(

faktycznie przydałoby się ogarnąć wątek, bo zamiast pisać o Forku Panowie wzięli się za temat "czy jest sens kupować Forka - debata z madoxem".

 

Co przykładowo ma wynieść z wątku ktoś, kto chce kupić Forka MY15, a trafi na dziesiątki stron polemiki madoxowej przypominającej walenie głową w ścianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Karas, ależ tego by nie było - gdyby dyskusja nie była dokarmiana :) ale jak widać wiele osób chce sobie gawędzić na ten temat ;) zawsze istnieje możliwość użycia cudownego wynalazku - czyli przycisku "ignoruj". Wy przynajmniej macie ten wybór... moderatorzy już nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to opowiadanie o spalaniu XT. 2670 km droga do Chorwacji i z powrotem. Predkosc +10 przepisowa. Spalanie z kompa 9.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś kosmiczne programy w VAGach są że dają przyrost stu koni ?

Niestety ale nie sa one kosmiczne a realne :(

I żeby było śmieszniej choć może nie jest to do końca uczciwe wobec gwaranta to da sie to zrobi niezauważalnie na gwarancji - tzw stage 0,5

http://www.compsport.pl/pojazdy/index/skoda/superb/2015/4/24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odbiegając od pogawędek z M. ;):D

Parę fotek co potrafi Forek - z majówki na Mazurach...

 

 

ktoś sprawdzał dno wcześniej  :)

Fajne fotki :thumbup:

 

Jasne, sprawdzałem kijem, i woda była dość przejrzysta aby ocenić, że nic w niej nie zalega - jednak większy problem to muł na dnie - ale SAWD nie zawiódł.

Po zanurzeniu wszystkich kół, chwila walki i okazało się, że napęd w Forku to nie popierdułka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek suchy czy coś sie wlało ? ;)

Nie no, suchy, zdecydowanie  :)  - widok z przodu - fala czołowa potęguje wrażenie,

jednak -co by nie mówić Skodą bym nawet nie próbował... :)

Analizując sytuację - dno (muł) okazało się w tej przeszkodzie największym wyzwaniem.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał, jak forester jest przygotowany do brodzenia? Nie widziałem żadnych deklaracji dotyczących dopuszczalnej głębokości. Oczywiście wiem, gdzie jest dolot. Widziałem zdjęcia z Subariad. Ale tak technicznie - czy przekładnie mają wyprowadzone wyżej odpowietrzenia, jak wygląda wodoodporność układu zapłonowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Coś w tym jest :biglol: Może trzeba zacząć kibicować koledze M.? :P

 

Ja chyba również zacznę kibicować Madoxowi, bo robi z kilkoma tutaj kolegami co chce...wpuszcza ich w coraz większe maliny a oni się dają jak dzieci :)

Jest takie przysłowie które mówi o tym żeby nie zadzierać z "głupim" bo pokona Cię swoim doświadczeniem....i tak to mniej więcej tutaj wygląda.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba poproszę o wsparcie ze strony swojego 14-to letniego syna. Bo jego motoryzacyjne priorytety, wartościowanie i argumentacja jest toćka w toćkę z Madoxem :D

 

Mam coraz większe wrażenie, że wiek również porównywalny ;)

 

 

 

http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?31179-Subaru-Forester-2-0D-Sport/page4&highlight=medox

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał, jak forester jest przygotowany do brodzenia? Nie widziałem żadnych deklaracji dotyczących dopuszczalnej głębokości. Oczywiście wiem, gdzie jest dolot. Widziałem zdjęcia z Subariad. Ale tak technicznie - czy przekładnie mają wyprowadzone wyżej odpowietrzenia, jak wygląda wodoodporność układu zapłonowego?

Nie wiem co rozumieć pod stwierdzeniem "przygotowany do brodzenia". Oficjalnych deklaracji w tym temacie nie było i dopiero podczas Subariad sprawdzaliśmy co FXT mogą. Myślę, że seryjnie wystarczająco dobrze jest Forek zabezpieczony aby pokonywać brody 50-60 cm i jak widać na zdjęciach 70-80cm z rozsądną prędkością. Na Krymie zanurkowaliśmy w błoto po lampy i nic się nie stało. Wlot powietrza jest dość fajnie schowany w świetle atrapy, która nie pozwala dostawać się wodzie do filtra. No i sam filtr, właściwie jego obudowa, ma taki kształt, który chroni silnik przed wodą.  Co prawdą po przygodzie w błocie, stanąłem i sprawdziłem filtr. Był OK. Zresztą przy wymianie oleju skrzyni - po przygodzie w Armenii  :rolleyes:  - olej w skrzyni był OK i przy okazji w tylym dyfrze też była wymiana i też było OK.

Przy zabawie w terenie proponuję:

1. Zwrócić uwagę na stan płyty przy turbinie i od trony prawego koła - jest tam przewód powietrza do sprężarki

2. Zanieczyszczenia pomiędzy płytą a silnikiem, przy turbinie - w większości przypadków same usuwają się, chyba że zaschnie błoto.

3. Przy mocno załadowanym aucie uwaga na prześwit - zwłaszcza przy FXT. My w ten sposób nabawiliśmy się kontuzji miski olejowej skrzyni: normalnie przechodził, a tu nagle niespodzianka. Zabrakło 5 mm :biglol:

4. Trenować wykrzyże - nie atakowałbym ostrych wzniesień i zjazdów techniką na wprost. Co prawda dość łatwo naprawić wypięty zderzak

5. Opony: FXT daje radę na fabrycznych oponach, nasze dawały. Jechaliśmy wolniej od reszty co powodowało stres ale nie było problemu w terenie. FXT ma mnóstwo trakcji. Opony AT wskazane, a MT byłyby mocnym dodatkiem do tego auta.

6. Przy jeździe po gałęziach uwaga na blaszki, blaszeczki pod podłogą. Chodzi o osłony termiczne przy rurze wydechowej gdzieś tam w połowie auta. Troszkę też je pogięliśmy w Rumuni :rolleyes:

 

P.S. W życiu tego auta nie sprzedam, nikt nie będzie chciał kupić po tych wyznaniach :biglol:;)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam. Zostawisz w rozliczeniu. :D;)

 

Na filmie z III Subariady widać jak XT pokonuje rzekę. Filtr był wilgotny,ale woda przelała się po masce. Natomiast proponuję zadbać o mocowanie przedniej rejestracji, bo na filmie widać jak "odpłynęła". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Izotom.

 

Przygotowanie do brodzenie, to np. odpowietrzenia skrzyni i mostu - np. w Kyronie odpowietrzenie mostu wyprowadzone jest gumową rurką do góry, by w przypadku zanurzenia mostu nie zassać do środka wody. Istotna jest też lokalizacja wrażliwej elektroniki. Jeśli piszesz, że po brodzeniu na głębokość koła nie było wody w moście, to brzmi dobrze. Jednak najbardziej powstrzymuje przed wodą coś innego - w innym aucie obserwowałem już jak przybiera bura woda w kabinie, czekając bezsilnie, aż żona podepnie linę wyciągarki.

 

Co do wypiętego zderzaka - mój się wypiął na próbie terenowej SJS i już pourywały się mocowania. To słabość forka - wyprofilowanie zderzaka mogłoby być lepsze, np. jak w forku III, by łatwiej rogiem podjeżdżać do górki.

 

Opony - robiłem test - ta sama trawiasta górka - forkiem nie dało rady (mało miejsca na rozpęd), ssangyongiem mogłem się zatrzymać i ruszyć pod górę (opony Wrangler Duratrack czyli bardzo agresywne AT, prawie MT) - przy hamowaniu na szosie jest dokładnie na odwrót :).


Na filmie z III Subariady widać jak XT pokonuje rzekę. Filtr był wilgotny,ale woda przelała się po masce. Natomiast proponuję zadbać o mocowanie przedniej rejestracji, bo na filmie widać jak "odpłynęła". ;)

Szukanie tablicy w błotnistej kałuży - bezcenne - za śrubki do przykręcenia numerów "na wylot" zapłacisz kartą :) (ja już je mam). 

 

A z tematów O-R - dodatkowe halogeny/ledy ktoś montował do nowego forka - martwi mnie zakłócenie przepływu powietrza do IC.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwrócić uwagę na stan płyty przy turbinie i od trony prawego koła - jest tam przewód powietrza do sprężarki 2. Zanieczyszczenia pomiędzy płytą a silnikiem, przy turbinie - w większości przypadków same usuwają się, chyba że zaschnie błoto.

 

robi już ktoś kevlarowe albo z alu ? Seryjne plastiki to chyba za bardzo nie chronią turbiny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...