Jump to content

Izotom

Użytkownik
  • Content Count

    5234
  • Joined

1 Follower

About Izotom

  • Rank
    ..:: Platinium Forumus ::..
  • Birthday October 1

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    FXT'13-156 tys. km; BRZ'15-77 tys. km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Izotom

    E-Boxer

    Mamy koło 10 lat na to, żeby nie zdechnąć i żeby ta planeta miała jakiś potencjał na odbudowanie się. Jeśli prześpimy ten czas to wtedy będziemy musieli utrzymywać życie używając technologii, bardzo kosztownych i bardzo energochłonnych. Dlatego jakiekolwiek kalkulacje są niewiele warte: jakie są zasoby, co się ekonomicznie spina, jak poradzą się firmy produkujące itd. Jesteśmy na etapie deadline.
  2. Na tle tego, aż strach oddać serce w Twoje ręce
  3. Nie wiedziałem, że jestem fanem i posiadaczem hardcorowego auta sportowego. No, no, dziwaczeje na starość
  4. Izotom

    E-Boxer

    Niemcy są na etapie zamykania/wygaszania elektrowni jądrowych. Faktem jest, że inwestują w pozostające w dobrej kondycji technicznej kombinaty energetyczne (kopalnia+elektrownia). Dużo funduszy idzie na budowę bloków energetycznych gazowych wraz ze zgazowaniem odpadów, elektrownie biogazowe. Małe i duże źródła energii, pełna kombinacja. Ale to nie jest kraj do naśladowania dla biednych ludzi Oczywiście mam na myśli teraz tylko tradycyjne spalanie paliw. Co do odnawialnych źródeł to w Niemczech wydaje się to być powszechne i dostępne dla każdego bez większego wysiłku z dość dużą pomocą rządów lokalnych. Akurat mam znajomych w Emden i widzę oraz słyszę jak to się robi. Ale nawet Niemiec nie stać żeby przejść całkowicie na elektromobilność.
  5. Izotom

    E-Boxer

    Nei ale można było kupić akcje firm będących właścicielami szybów i można kupić ropę na giełdzie. Spróbuj kupić pakiet większościowy firm zajmujących się przesyłem energii albo energię na giełdzie. Nawet to co my wyprodukujemy w domu jest regulowane odgórnie, łącznie z pozwoleniem na przyłączenie do sieci. Poza tym szyby naftowe nie dają bezpośrednio paliw do aut: potrzebne są jeszcze rafinerie, transport morski, drogowy, sieć dystrybucji. Piękne obliczenia ale co jeśli ktoś przejeżdża 30 tys rocznie, niekoniecznie samochodem osobowym? Trzeba też założyć, że połowa Europy ma prąd z węgla co będzie stopniowo eliminowane - więc energia produkowana w odnawialnych źródłach będzie zaspokajała zapotrzebowanie podstawowe po elektrowniach węglowych i jądrowych. Gdyby auta elektryczne były tak świetnym rozwiązaniem to w pierwszej kolejności należałoby zastosować tą technologię w autach ciężarowych: transport towarów ma największy udział w emisjach. Tylko okazuje się, że taka elektrownia w Turowie naładuje tylko 20 000 ciężarówek - w Polsce zarejestrowanych jest około 3 mln. Firmy motoryzacyjne powinny pomyśleć o sprzedaży aut elektrycznych w pakiecie z fotowoltaniką+baterie do magazynowania energii do ładowania auta. Przy cenach aut elektrycznych to już niewielki koszt. Jest to znacznie prostsze niż inwestowanie w szyby naftowe i rafinowanie ropy. Sama produkcja aut elektrycznych to tylko wybieg do polepszenia statystyk i takie pudrowanie syfa. Póki co hybrydy są najrozsądniejszym rozwiązaniem i należy rozwijać tą technologię: wydajniejsze napędy elektryczne, regulatory, baterie, superkondensatory, układy odzysku i przetwarzania energii czy też inteligentne systemy planowania podróży z uwzględnieniem możliwości odzysku energii.
  6. Izotom

    E-Boxer

    Zastanawiam się skąd my tą elektryczność weźmiemy do tych samochodów? Może czas aby koncerny samochodowe zaczęły od początku, od źródła zasilania: pora żeby zainwestowały w wytwarzanie energii, a my będziemy to spłacać płacąc za tzw. prąd. Myślę, że rządy powinny w końcu ściągnąć rękę z wytwarzania/przesyłu energii elektrycznej bo nie znają się na tym, jest to segment źle zarządzany i niedoinwestowany - w każdym kraju, prawie bez wyjątku. Dopiero później produkujmy/kupujmy samochody elektryczne.
  7. Nie gadaj. Już niedługo będą fele ze szczerego "złota"
  8. Zbyt gruba biel pomiędzy miazgami dlatego stawiam na sosnę. Ale impregnat może inaczej wybarwiać drewno.
  9. Sosna białowieska, impregnowana końskim łajnem z Janowa Podlaskiego.
  10. Strugał z desek szalunkowych żeby było taniej
  11. Znacznie poprawiona aerodynamika. Zalecane do BRZetów z turbodoładowaniem: zwiększa się docisk tylnych kół.
  12. Ulegająca biodegradacji. Można przyjąć połowiczny czas rozkładu 20 lat.
×
×
  • Create New...