Jump to content

MacGregor

Użytkownik
  • Posts

    81
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Białystok
  • Auto
    Outback III '05 3.0 H6 5EAT
    Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM
    Było: Impreza ej16 turbo
  • Zainteresowania
    Motoryzacja.

Recent Profile Visitors

783 profile views

MacGregor's Achievements

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

11

Reputation

  1. A nie lepiej kupić uniwersalny komputer pokładowy, podłączany do OBD. Zaleta taka, że oryginalne czujniki pokazują nam realne wartości, nie trzeba montować dodatkowych wskaźników i kabli do nich. Można poustawiać progi alarmowe, które dźwiękowo lub świetlnie zakomunikują o ewentualnym przekroczeniu wartości. Kolega ma już w kolejnym subaru i sobie chwali, powiem że przekonał mnie i takie cudo sobie zafunduję.
  2. Żeby odpowietrzyć pompę: Silnik wyłączony. należy unieść przód auta zalać zbiorniczek wyrównawczy pompy. Kręcimy kierownicą lewo prawo do oporu, i tu najlepiej druga osoba kontroluje poziom płynu w zbiorniczku, ewentualnie uzupełniając poziom. Kręcimy tak od 10 do 20 razy w jedną i drugą stronę, to zależy czy płyn będzie się utrzymywał na stałym poziomie, jeżeli tak przechodzimy do następnego etapu. Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa, jest w skrzynce w komorze silnikowej. Zakręcamy korek zbiorniczka, żeby ewentualnie nam płynu nie wybiło z zbiorniczka. Kręcimy rozrusznikiem kilka razy i ewentualnie dolewamy płyn w przerwach. Po tych zabiegach pompa powinna się odpowietrzyć. Wkładamy bezpiecznik. Uruchamiamy silnik. Na początku pompa może trochę jeszcze delikatnie powyć.
  3. Źle odpowietrzanie robimy na wyłączonym silniku! Zatrzesz lub już zatarłeś pompę. Po kręceniu na sucho wyjmujemy bezpiecznik od pompy paliwa i kilka razy na rozruszniku kręcimy sinikiem. Dopiero po tych zabiegach wkładasz bezpiecznik i odpalasz silnik i można kręcić kierownicą. Jak już nie wyje to można opuścić auto na ziemię. Jak dalej wyje czynności powtórzyć.
  4. Jeśli chodzi o tarcze, ja na przykład kupuję gładkie Blue Printa robię nacięcia, tak z 7szt w kształcie półkola. Akurat mam dostęp do Tokarko-frezarki CNC, i już w kilku swoich poprzednich autach robiłem takie modyfikacje. Korzyści są takie że tarcza szybciej oddaje ciepło i nie jest podatna na wichrowanie, a i klocki równomiernie się ścierają. Są i minusy, częściej trzeba zmieniać klocki, a i same felgi brudzą się szybciej. Wykorzystuje tarcze Blue Printa, bo już są przetestowanie nie tylko przez mnie, ale i koledzy sobie je chwalą, no i mają kolejną zaletę są malowane, a te pokrycie wytrzymuje naprawdę długo. Polecam taką modyfikację.
  5. Pompa do silnika 3.0 H6 jest taka sama jak do silników 2.0 i 2.5, jedyne co ją różni to kolo pasowe, które ma 6 rowków a te od 2.0 i 2.5, mają 5 rowków. Ja sobie wymieniłem na pompę z kołem 5 rowkowym i założyłem pasek PK5 (40-50zł). Nie chciało mi się wymieniać koła. Negatywnych reakcji brak.
  6. 2. Mam taką antenę wysuwaną, ale trzeba będzie ją zregenerować. 4. Mam radio z Legacy I, z napisem SUBARU na panelu czołowym. 5. Najlepiej wyjąć wszystkie wkłady i oddać do kumatego "naprawiacza" zamków, i dorobić nowe klucze. 6. Fotele będą pasowały z Imprezy GT, ten kierowcy ma regulację wysokości siedziska i opuszcza się nisko.
  7. Z rozbieraniem przy silnikach EJ204 i EJ20F, to za dużo niema, puszka filtra powietrza, może akumulator dla wygody i rurka od pompy powietrza wtórnego. Polecam po wyjęciu cewek, a przed odkręceniem świec, dobrze umyć lub wydmuchać przestrzeń gdzie jest świeca. Zawsze zbiera się tam dużo syfu, a jeszcze jak są nieszczelności i dostaje się tam olej to już jest niezłe bagienko. Bezdyskusyjnie trzeba to wyczyścić. Ja jak wymieniałem świece to dorobiłem sobie krótką przedłużkę, ponieważ nasadka do świec jest za krótka po założeniu na pokrętło, a plus jakaś najkrótsza przedłużka już taki zestaw był za długi. Wykorzystałem kawałek kwadratu 1/2" i nakrętki 19 (oczywiście może być i inna), zespawałem to ze sobą, całkowita długość tego pokrętła nie może być dłuższa niż 30mm. Kwadrat wkładałem do nasadki od świec, a na nakrętkę nasadka 19. Było to w Październiku więc już dokładnie nie pamiętam co i jak było zakładane na klucz razem z tą moją "przedłużką", ale pamiętam że obeszło się bez zbytnich przekleństw. Nie chciałem używać łamanej końcówki do świec bo nie mam zamiaru później wykręcać tfu tfu tfu ułamanej świecy, a zdarzyło się to kilku znajomym. PS. Tak sobie jeszcze przypomniałem. Odnośnie cewek zapłonowych. Podczas odpinania wtyczek polecam najpierw dopchnąć wtyczkę, a następnie w dalszym ciągu ją dociskając nacisnąć języczek zabezpieczający wtyczkę, jeżeli języczek odskoczy możemy zdjąć wtyczkę. Potrzebna cierpliwość, za pierwszym razem może się nie udać ale lepiej się nie siłować z tym bo często ułamują się te języczki lub "pazurek" na cewce. Cewka niestety jest umieszczona w bardzo niekorzystnym miejscu gdzie jest narażona na wilgoć. Bardzo często rdzeń cewki zaczyna korodować, po pewnym czasie korozja dostaje się między blachy rdzenia i im więcej rdzy, rdzeń puchnie i rozsadza karkas cewki i już mamy zakończony jej żywot, nadaje się tylko do kosza. Dlatego podczas wymiany świec polecam się przyjrzeć cewkom i jaki stan przedstawiają rdzenie. Warto je oczyścić pozbyć się rdzy, zabezpieczyć antykorozyjnie i pomalować rdzenie.
  8. Dostęp bajecznie prosty, podejrzewam że wyposażony w nasadkę do świec i podstawową "walizeczkę" z narzędziami sobie poradzisz. W silnikach EJ204, EJ20F, EZ30 i zaturbinych, to już potrzeba trochę gimnastyki i cierpliwości, ale też się da wymienić na "parkingu".
  9. Odgrzeję kotleta. Jako że, ostatnio głowę zawraca mi H6'stka, to i "doszkalam" się w zakresie wszelkich uległości i przypadłości, tegoż silnika. Na jednym z wielu filmików pochodzących od użytkowników z Rosji, jeden z nich powiedział wprost jak cię stać na oryginalną pompę wspomagania do H6 to oczywiście że ją sobie kup, ale jeżeli jednak liczysz się z kasą, to kup sobie pompę od 2.5 i zamień tylko na swoje z H6 koło pasowe, i już. A różnica w cenie jest i to nie mała. To taka porada, jakby Ktoś nie wiedział.
  10. Tuleja metalowo-gumowa. 41322AG020 41322AG030 Osobiście wymieniłem na dwie takie same z pierwszej pozycji. Pierwsza jest pełna w środku, ta druga ma takie cztery prześwity. Na tych gumach są numery, oczywiście jak są jeszcze całkowicie nie wymęczone, a i jak jeszcze są oryginalne.
  11. Jeszcze jeden powrót do tematu 3.0 H6 z chłodnicą z 2.0 Diesel. Znalazłem na internetach chłodnicę od diesla z Legacy/Outback'a po 2009. I co zauważyłem: - dolny króciec, ma wyjście proste jak chłodnicy z H6, i też średnica 40mm. - ale górny króciec ten od korka wlewu, jest bardziej oddalony od niego (korka) Pytanie czy rurka ta krótsza nie załamie-zagnie się i czy starczy na długość? Ta druga też jest bardziej w górze, ale tu myślę że problemu nie będzie. Załączam grafiki chłodnic Nissens'a, dla porównania różnic, pooglądałem na zdjęciach rzeczone chłodnice i mogę spokojnie stwierdzić że grafiki są realne: 2.0D po 2009, 2.0D do 2009 3.0 H6
  12. Wracając do tematu chłodnicy "wody" w H6. Sprawa która Mnie również nurtuje, bo jestem zmuszony wymienić chłodnicę w Mojej 3.0 H6. Czy rozważaliście montaż chłodnicy od Legacy/Outback 2.0 DIESEL? Wiem że, ludzie którzy przerabiają diesle na benzynę, zostawiają chłodnice po dieslach. Jednak jakoś ona tam pasuje. Niestety nie miałem w "ręku" tej chłodnicy, i ciekawi Mnie czy są duże rozbieżności w konstrukcji tej chłodnicy w stosunku do tej z H6. Z tego co się już dowiedziałem po przeprowadzonym "śledztwie", to: -chłodnica od 2.0D jest grubsza o 10mm -króćce do węży są w tych samych miejscach (do dokładnego sprawdzenia) -średnice króćców są tej samej średnicy (do dokładnego sprawdzenia) -niestety dolny króciec jest pod kątem (odchodzi na zewnątrz) Na dniach będę być może miał taką chłodnicę, więc przedstawię dokładne spostrzeżenia. A może ktoś z Was już dotykał tej sprawy i powie więcej na ten temat?
  13. W DOHC, można spokojnie zrobić kolektor bulgot zostawiając w fabrycznych miejscach obydwa katalizatory. Nie jest to jakiś wielki problem. W nowym kolektorze bulgoczącym, zostaje oryginalny katalizator. i sondy również.
  14. Mógłbyś dokładnie opisać jakie rzeczy były zmienione żeby auto stało niżej? Chcę swojego Outbacka obniżyć, a wiem że całe zawieszenie przednie i tylne jest zamocowane na 3cm dystansach, oraz dłuższe amortyzatory.
×
×
  • Create New...